[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:46

die laatste hindernis is echt dood maar dan ook dood eng!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:54

Leuk topic dit!

Die 2 Belgische afsprongen zijn echt flink :wow:

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:01

WOW wat een afsprong zeg!

En natuurlijk telt die op de bult in Barchem ook mee. Het gaat erom welke hindernis indruk op jou maakt en of je hem wel/niet gaat aanrijden, of misschien al hebt gedaan. Ik weet welke je bedoelt. Een paar jaar geleden deed ik daar mee en zag erg tegen die hindernis op. Wat denk je, strand ik een hindernis eerder en die vond ik helemaal niet bijzonder. Zo zie je maar.

renskek

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:06

Ik word altijd draaierig als ik bovenaan die grote bult in Hattem staat. gelukkig Sunny niet, want die ging er zo af. Moest wel meer terugzitten, dan op andere afsprongen die ik ooit gesprongen had!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:09

Wat ik ook leuk vind om hier te lezen, is dat het voor iedereen verschillende soorten hindernissen zijn die indruk maken. Bij de 1 trakheners, bij de ander afsprongen, bij de ander een dikke hindernis.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:12

Ik ga dan voor DE trakhener in Neede, al ziet ie er best te doen uit op de foto's van Motje.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:47

Nou ook even een fototje van mij. Ik vond de hindernis niet eng of indrukwekkend maar wel gewoon een mooie foto. Was een super gave cross om te rijden :D Op vijf galopsprongen stond een dikke bomenwagen die je schuin moest springen en dan kwam je ook schuin voor deze.

Afbeelding

Edit: zo simpel als ie nu lijkt was het nou ook weer niet.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:19

Respect voor sommige hindernissen :oo Die daken zijn echt extreem hoog. Niets voor mij :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:49

Dat dak in Minderhout: ik had werkelijk nooit kunnen bedenken dat dat een hindernis moest voorstellen :=

Voor mij persoonlijk is het de skyjump in Renswoude. Die is in gedachten steeds groter geworden nadat we er de laatste keer ruzie mee hadden. Waarschijnlijk (hopelijk) moet ik er erg om lachen als ik hem weer in het echt zie.
(sterker nog, ik ging op zoek naar een foto en moest nu al lachen. Zal mijn opmerking ter vermaak maar gewoon laten staan)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:50

In Rensoude is op dat blok waar die skyjump op zit, aan de andere kant een afsprong gevolgd door een boompje op de grond. Zelfs mn zusje met de pony neemt dat zonder problemen, maar ik ben er daar inmiddels zo vaak nogal hard afgeklapt, dat ik er elke keer toch wel tegenop zie... Nick neemt de afsprong heel erg groot en met een harde klap landen we dan en dan 1 korte galosprong, dan zet ze al weer af voor dat boompje...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:22

Leuk topic! Tijd terug was ik in Overpelt aan het trainen en toen heb ik me serieus af staan vragen of dat een afsprong moest voorstellen, maar jawel dus :D

Trakheners vind ik ook wel heel erg spannend, maar als je de boom even wegdenkt, stelt de greppel weer niet zoveel voor, als je dan ziet wat die jachtruiters (die vaak echt niet kunnen rijden) voor sloten springen!

Bij mij ligt het erg aan met wat voor paard ik rij. Met Chico vond ik nooit iets eng, met Koek krijg ik al buikpijn van een hindernis met een blauw zeiltje en in Gin heb ik juist heel veel vertrouwen. Als zij wat meer ervaring heeft rijd ik wel met een gerust hart op trakheners af. Afsprongen heb ik geen moeite mee, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met dat mini huisje in Minderhout :D misschien piep ik dan wel anders :o

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:17

De bult in hattem is gewoon gaaf om te doen. Welke bult zit er in Barchem. Ben daar sinds 2003 niet meer geweest. Kan mij ook geen bult herinneren.
ik weet wel dat er in Bathmen? een opsprong was bovenop lag altijd water en aan de andere kant eraf. Kan hem niet goed omschrijven. Ik deed daar altijd alternatief

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:23

De bult in Barchem is de hindernis vrij in het begin (hindernis 4, 5 of 6) op het open veld na de strowagen.
De opsprong van Bathmen die jij bedoelt herinner ik me niet. Heb je daar een foto van of kun je zeggen waar ie in de cross ongeveer stond?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:35

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:38

Voorheen stond er bovenop de bult geen dikke boom maar een houten blok met rieten parasol er boven.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:54

Denk dat die van Overpelt wel een stukkie hoger is als in Minderhout.
Die van Minderhout vertekent geloof ik ook wel doordat je gelijk na de landing weer bergaf gaat. :D

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:59

zeker weten is die hoger :j dat dak durf ik ooit wel, die andere was echt Huge!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:00

Je kunt het idd pas echt zeggen als je zo'n hindernis met eigen ogen hebt gezien/er in het echt naast gestaan hebt en niet vanaf een foto. Dat geeft toch een vertekend beeld.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:20

caroline78 schreef:
ik weet wel dat er in Bathmen? een opsprong was bovenop lag altijd water en aan de andere kant eraf. Kan hem niet goed omschrijven. Ik deed daar altijd alternatief

Klopt! Maar die hindernis is er toch al heel wat jaartjes niet meer (denk ongeveer 10 jaar :o ) Ivm regelmentswijzigingen waaraan deze hindernis niet voldeed.
Was idd een wal met daarin een laagje van ongeveer 5 cm water, dus erop en later er weer af. Later is deze hindernis nog gebruikt als gewone opsprong en afgelopen jaar was er een oxer naast gebouwd.
Sim deze hindernis staat op de kamp, afgelopen jaar liep je de kamp op MZ ging richting steeple haag en daarna richting deze oxer, vanaf deze oxer weer de kamp op met de dikke boom bovenaan, daarna piano naar beneden en dan de hooiberg. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:53

Ik reed daar voor het laatst in 2002? of 2003 en toen stond hij er dacht ik nog wel in. Vond het nooit een faire hindernis. Alternatief was daar toen ook een oxer. Die in Barchem herinner ik mij geloof ik weer. Die vond ik nooit een probleem. Ik vond barchem altijd fijner om te rijden dan bathmen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:14

malloesje schreef:
[SGW-ITP] Barchem 2008 B paarden

Hier kun je hindernis 4 in Barchem, de bult zien. Geeft niet echt een heel goed beeld. D'r op, sprong en ook direct eraf.

Die vond ik zelf niet eens zo eng toen ik de cross liep (oke, ik doe dan wel B-pon'ys, dus moest die ernaast) maar ook die boom van B paarden vond ik niet eens zo eng :n
Maarja, het is maar net hoe je paard het springt natuurlijk, met Bon zou ik 'm eerder doen dan met Peps.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:35

De bult van Barchem vond ik idd ook niet eng... In barchem toen de tijd eigenlijk niets. Maar ja, dat was ook nog maar de B.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:10

Leuk leuk driewerf leuk! Mijn eerste echte cross was Ambt-Delden in 2005, de laatste keer dat ze daar een wedstrijd hadden (zal niet dank zij mij zijn ...). Ik keek toen heel erg op tegen een wal met een boom erboven waar je vrij steil omhoog moest (hij heette "Noaberschöppe"). En dat jaar kwam ik in Ede de zandafgraving tegen: steil naar beneden en via een piano omhoog. Geweldig was het gevoel toen Rose daar zonder problemen doorheen daverde ...

De trakhener in Neede kan ik me goed herinneren. Ik vond en vind hem niet eerlijk zo laat in het parcours, maar hij was goed te rijden.

Ik kijk er naar uit om de bult in Hattem te rijden. Tot nu toe heb ik daar niet het geluk gehad de cross uit te rijden dus heb ik niet het genoegen gekend die bult te paard te "overwinnen".

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:23

Ik vond het 'holle pad' in Hattem (in het L), en dan de afsprong daarvan, wel een hindernis waar ik tegenop zat. Ik was daarna dan ook superblij dat ie heel simpel ging.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:38

ik weet dat die trakhener in neede ook wel eens al in het begin zat. nr 3/4. Blijf het een obstakel vinden ipv een leuke sprong. Misschien dat paard hem wel zo zou doen...