Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marloeske schreef:Nou hier mijn verslag, helaas was mijn weekend niet zoals gepland.
Ik was al vroeg aanwezig zondag, moest om 8 uur dressuren. Dit ging nog goed, net als het springen.
Ik moest als allereerste starten van start in de cross zondag, en helaas ging het daar fout. Op hindernis 7, een dubbel van een oxer en steil met gat onder de oxer. Ze schatte de oxer totaal verkeerd in, waardoor we met z'n 2en over de kop gingen. Daar lagen we dus. Baalde verschrikkelijk. De cross werd ook gelijk stil gelegd, omdat de hindernis kapot was.
Maar gelukkig was er niets aan te zien aan mijn paard en aan mij. Dus maar rustig naar de dierenarts toe gestapt. Helaas heb ik nu -2 winstpunten gekregen, waardoor het NK niet meer haalbaar is voor mij. Daar baalde ik nog het meest van.
Daarna mijn 2de paard opgezadeld voor de Z-cross. Omdat ze in Castenraij niet rad was voor het springen, ging ik eerst rustig dressuren om aan te voelen hoe het ging. Ondanks dat ik maar 5 min had losgereden (liep eerst 45 min uit, daarna ineens 10 min in) ging de proef redelijk goed.
Toen kwam het springen. Graaf voelde nog steeds goed aan, losspringen ging ook redelijk, maar toen ik eenmaal in de ring kwam was het helemaal niets meer. Hindernis 1 ging nog goed, naar 2 gleed hij uit, gevolg een balk, hindernis 3 ging hij dwars doorheen, voor 4a gleed hij weer uit dus balk op a en b, dus dat waren er al 4.
Hindernis 5, 6 en 7 gingen goed, maar toen viel 8a en 8c, en daarna heb ik maar afgegroet. Ik mocht toch niet meer crossen. Achteraf voelde hij toch niet zo goed aan, dan ik had gedacht. Paardje was dus nog niet helemaal fit.
Helaas een pech weekend voor mij, en een weekend om snel te vergeten.