[SGW] verslagen SGW Hooge-Mierde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: verslagen SGW Hooge-Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:30

Ben ik met je eens Simmie, ze moeten het toch uit vertrouwen doen. je kunt ze wel een keer overbluffen, maar de volgende keer doen ze het dan echt niet nog een keer!

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:21

Hallootjes!
Ik had gister mijn Z debuut!
Na het lopen op zaterdag was ik erg zenuwachtig, vond het wel pittig...
Dressuur ging fijn, stond 2e.
Springen stond mooi aan de maat, maar wel haalbaar.
Helaas namen de zenuwen de overhand en vielen en er 3 balken..
Voor de cross was ik dood zenuwachtig maar na het lopen met Ria (topcoach!!!) was ik gerustgesteld.
Hup daar gingen we. En jawel!! Foutloos!!!! :D :D
Wel één minuut buiten de tijd maar ach, toen ik hoorde dat alle anderen uitgeschakeld waren (vallen/weigeren) was ik de enige die de cross uitgereden had! Dus een eerste prijs.
En toen hoorde ik na afloop behoorlijk wat kritiek op de cross. "Proficiat, maar het was een kl*te cross" en dat sorot dingen :P .
Jongens wat ben ik trots op mijn pony en onze vorderingen!

Groetjes!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:22

Proficiat!! de enigste die de cross heeft uitgereden en volgensmij de enigste bokker met een 1e prijs :D

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:31

Dankje!!! :D :D
Hihi ik hou de bokt naam hoog :)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:41

Gefeliciteerd Pollemaster! ik heb je dressuur (omdat het zooolang uitliep) en springen gezien, wat een mooie pony heb je :)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:12

Dankje, knappe man :+: !
Ja die dressuur was echt een RAMP!
Wie was jij dan?
Enne hoe zag de dressuur dr uit O:) ?
@ vera (vera_pino): ik zag je nog in de waterbak, jammer joh!!! :(:) enne ik hoorde je wel: Kl*te knol :+
@Nicole (ilovejamai): Toppers he jullie :D :D ! En wat een ge-wel-dige coach had jij :+ :wow: :))

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:31

Ik lees hier dat veel mensen fijn gecrosst hebben!Gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen!Diegene waarbij het minder goed ging, op naar de volgende keer!
En Pollemaster, gaaf dat je eerste was in het Z!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:42

we zullen maar zeggen dat emoties de overhand namen.

vandaag heb ik hem een hele mooie waterbak voor geschoteld en heb daar mooi figuren in gereden maw dressuurtraining met natte voeten ;) Ben het bos in gegaan en heb door het meer gereden. Daar ging hij welliswaar zonder problemen in. Hij kan het vanacht wel dromen elke plas die we tegen kwamen moest hij ook nog eens in. Het is nu echt het omhoog en dan landen wat hij niet wil. omlaag doet hij nu wel beter.

Ik hoor hier wisselende resultaten, leuk hoor PM dat je gelijk won. Het was pittig maar ik en mijn pony kende een hoop hindernissen al. Dat scheelt een hoop kan me voorstellen dat zo'n hindernis als de rotonde lastig of zelfs rot wordt gevonden maar als je hem weet dan is het eigenlijk heel simpel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:05

Wat jammer Vera. Hebben jullie vaker problemen gehad op het water?
Wel fijn dat je gister gelijk weer hebt geoefend.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:57

Ja ik denk dat een aantal bokkers het wel weten, maar hij heeft zich een keer in HM tijdens de training versprongen in het water hij dacht dat hij landde en klapte door. Hierna in P'hage op de ziekenwagen geland omdat mijn voorganger in het water lag, en ik er koud in moest. hierna op het NK stond ik 1e liep er een man met kind in de weg en dat kind rende op en neer waardoor hij weer niet het water in ging en zo zijn er nog een aantal dingen gebeurd. Hij heeft een heel groot hart maar het water is toch wel geland op 0,0 vertrouwen. Dus denk ik dat ik hem iig elke dag even door het water ga loodsen, zijn dan geen sprongen maar iig natte voeten.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:39

@ Simmie en Lielle: Bedankt, en mooi dat jullie zelf fijn hebben gereden.

@ SGWuppie: Otto moet er in het begin van het seizoen altijd even inkomen. Eind vorig jaar zijn we een paar keer M gestart maar nu wil ik voor zijn vertrouwen eerst weer een tijdje HC in de L rijden. Dit was de 3e SGW dit jaar en de vorige keren ging het springen niet goed. Totdat dat weer in orde is blijf ik zoiezo in de L rijden.

@ TeeGee: Gezien vast wel, maar helaas niet herkent. :o Ik zal de volgende keer beter opletten!

@ PolleMaster: Wat goed dat je als enige Z-pony rondkwam, gefeliciteerd! En ik zag dat er bij de M-paarden ook heel wat uitvallers waren, die heb je gewoon ook verslagen. :D

Op de terugweg kwam ik een aantal bussen onder politiebegeleiding tegen. Eerst dacht ik: een voetbalteam. Maar er kwam geen eind aan, zag zeker 25 bussen en ze hadden blauw-wit gestreepte shirtjes aan. Zeker fans van Heereveen (?). En een tijdje later WEER zeker 25 bussen, wat veel zeg! Tot aan de horizon waren er bussen, gelukkig gingen ze de andere kant op.

En ik werd ook nog gemooned door een paar jochies vanaf een viaduct! Jaha, echt waar. Ja mijn dag kon niet meer stuk, hahaha. _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:40

Wat is gemooned?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:16

"Moonen" is je blote billen laten zien. :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:19

Motje11 schreef:
"Moonen" is je blote billen laten zien. :=

_O- :') Nooit van gehoord.
Zit je echt op te wachten na zo'n dag! Wel lache!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:32

Haha das ook wat Marieke!!

Wij kwamen op de A50 ook mega veel bussen tegen. Waarschijnlijk Twente supportes.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:38

Goed zo SGWers, we hebben ook verstand van voetbal :+
Zowel Heerenveen als Twente waren met meer dan 100 bussen....
Gezellig toch?

Ennu Sim, moonen? (zeg Moenen) nog nooit van gehoord?!?! Apart... hihi

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:57

Nou hier mijn verslag, helaas was mijn weekend niet zoals gepland.
Ik was al vroeg aanwezig zondag, moest om 8 uur dressuren. Dit ging nog goed, net als het springen.
Ik moest als allereerste starten van start in de cross zondag, en helaas ging het daar fout. Op hindernis 7, een dubbel van een oxer en steil met gat onder de oxer. Ze schatte de oxer totaal verkeerd in, waardoor we met z'n 2en over de kop gingen. Daar lagen we dus. Baalde verschrikkelijk. De cross werd ook gelijk stil gelegd, omdat de hindernis kapot was.
Maar gelukkig was er niets aan te zien aan mijn paard en aan mij. Dus maar rustig naar de dierenarts toe gestapt. Helaas heb ik nu -2 winstpunten gekregen, waardoor het NK niet meer haalbaar is voor mij. Daar baalde ik nog het meest van.

Daarna mijn 2de paard opgezadeld voor de Z-cross. Omdat ze in Castenraij niet rad was voor het springen, ging ik eerst rustig dressuren om aan te voelen hoe het ging. Ondanks dat ik maar 5 min had losgereden (liep eerst 45 min uit, daarna ineens 10 min in) ging de proef redelijk goed.
Toen kwam het springen. Graaf voelde nog steeds goed aan, losspringen ging ook redelijk, maar toen ik eenmaal in de ring kwam was het helemaal niets meer. Hindernis 1 ging nog goed, naar 2 gleed hij uit, gevolg een balk, hindernis 3 ging hij dwars doorheen, voor 4a gleed hij weer uit dus balk op a en b, dus dat waren er al 4.
Hindernis 5, 6 en 7 gingen goed, maar toen viel 8a en 8c, en daarna heb ik maar afgegroet. Ik mocht toch niet meer crossen. Achteraf voelde hij toch niet zo goed aan, dan ik had gedacht. Paardje was dus nog niet helemaal fit.

Helaas een pech weekend voor mij, en een weekend om snel te vergeten.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:00

jammer Marloes :(:)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:17

Marloes balen zeg, ik zag je in het Z en hoorde de omroeper: "wij willen je vriendelijk verzoeken de ring vrijwillig te verlaten" en dan zie ik hier dat je in de ochtend ook al de pineut was met het springen. :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:41

Motje11: ik heb je nog wel gezien en gesproken tijden het losrijden van de cross. En na de cross weer bij het afspuiten!

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:48

@Sophia (Pollemaster) :
Ja zeker, jullie ook. ECHTE TOPPERS! :d
Jaa ik had zeker een super coach! :D
Anders was het me echt niet gelukt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:54

Marloeske schreef:
Nou hier mijn verslag, helaas was mijn weekend niet zoals gepland.
Ik was al vroeg aanwezig zondag, moest om 8 uur dressuren. Dit ging nog goed, net als het springen.
Ik moest als allereerste starten van start in de cross zondag, en helaas ging het daar fout. Op hindernis 7, een dubbel van een oxer en steil met gat onder de oxer. Ze schatte de oxer totaal verkeerd in, waardoor we met z'n 2en over de kop gingen. Daar lagen we dus. Baalde verschrikkelijk. De cross werd ook gelijk stil gelegd, omdat de hindernis kapot was.
Maar gelukkig was er niets aan te zien aan mijn paard en aan mij. Dus maar rustig naar de dierenarts toe gestapt. Helaas heb ik nu -2 winstpunten gekregen, waardoor het NK niet meer haalbaar is voor mij. Daar baalde ik nog het meest van.

Daarna mijn 2de paard opgezadeld voor de Z-cross. Omdat ze in Castenraij niet rad was voor het springen, ging ik eerst rustig dressuren om aan te voelen hoe het ging. Ondanks dat ik maar 5 min had losgereden (liep eerst 45 min uit, daarna ineens 10 min in) ging de proef redelijk goed.
Toen kwam het springen. Graaf voelde nog steeds goed aan, losspringen ging ook redelijk, maar toen ik eenmaal in de ring kwam was het helemaal niets meer. Hindernis 1 ging nog goed, naar 2 gleed hij uit, gevolg een balk, hindernis 3 ging hij dwars doorheen, voor 4a gleed hij weer uit dus balk op a en b, dus dat waren er al 4.
Hindernis 5, 6 en 7 gingen goed, maar toen viel 8a en 8c, en daarna heb ik maar afgegroet. Ik mocht toch niet meer crossen. Achteraf voelde hij toch niet zo goed aan, dan ik had gedacht. Paardje was dus nog niet helemaal fit.

Helaas een pech weekend voor mij, en een weekend om snel te vergeten.

Jeetje wat balen zeg!

Ik wist niet dat je -2 wp kreeg als je viel? :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:21

Als je valt ben je uitgesloten en vanaf de klasse L krijg je dan verliespunten, Mel.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:43

tientjeh schreef:
Motje11: ik heb je nog wel gezien en gesproken tijden het losrijden van de cross. En na de cross weer bij het afspuiten!

Ik heb even in je profiel gespiekt en nu weet ik het weer! 8)7

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:06

Simmie schreef:
Als je valt ben je uitgesloten en vanaf de klasse L krijg je dan verliespunten, Mel.

Alleen als de val in de cross is.In het springparcours vallen geeft geen verliespunten. ;)Mag je alleen niet verder rijden en niet de cross in.