[SGW] 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:07

Maar wil je echt met een dressuurzadel die cross gaan rijden?!
Ik zou er persoonlijk nog niet aan moeten denken.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:30

Scum schreef:
Maar wil je echt met een dressuurzadel die cross gaan rijden?!
Ik zou er persoonlijk nog niet aan moeten denken.

Ik kan me goed voorstellen dat ze geen ander zadel gaat kopen omdat ze een keer aan het cross gebeuren wil ruiken. Gewoon beugels lekker kort maken, ze springen toch niet enorm hoog dus dat uitzitten zal niet zo'n heel groot probleem worden. Lekker genieten, besmet raken en dan andere spullen aanschaffen :+

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:34

*** ik ben ook 1 van de mensen die besmet is geraakt met het cross virus ***
ben morgen ook in Helden!
het is zo leuk en gaaf om met je paard te kunnen doen!
helaas heeft ie met dressuur alwel de cross iets teveel in gedachte :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:44

en bodyprotector natuurlijk niet vergeten! Dressuurzadel lijkt me voor een keertje ook nog wel te overleven :+

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:28

Heel veel plezier alvast en Suus, succes!

Tot morgen

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:29

bodyprotector staat al op de lijst! Ik ga trouwens waarschijnlijk wel met een witte rijbroek crossen :+ (zonder jasje wel!) Maar ik zit een beetje door mijn broeken heen op het moment en aangezien ik nogal kieskeurig ben met hoe het zit heb ik nog geen nieuwe gekocht :z Maar och dat overleef ik vast ook wel weer hahaha!

Is het trouwens mogelijk om ook zonder begeleiding gewoon de cross te lopen (mocht ik het niet halen oid).

Iedereen alvaast heel veel succes morgen! *\o/*

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:42

Wij crossen al jaaaaaaren met een witte rijbroek. Dat is echt geen probleem.
Het jasje aanhouden is not-done, gewoon een t-shirt.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:22

Yolien schreef:
Wij crossen al jaaaaaaren met een witte rijbroek. Dat is echt geen probleem.
Het jasje aanhouden is not-done, gewoon een t-shirt.

haha ok! Nee jasje aan houden is ook veullls te warm en daarnaast zit shirt lekkerder en is een bodyprotector al warm zat!
Overigens heb ik mijn moeder wel beloofd om niet met mijn witte rijbroek in de waterbak te vallen want dan vreesde ze ervoor dat ze hem nooit meer schoon kreeg haha :Y)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:25

Natuurlijk mag je de cross ook verkennen zonder begeleiding :D Dan krijg je alleen wat minder tips & aanwijzingen ;)

Pff net nog n paar afmeldingen verwerkt, laatste lijst ook maar weer online gezet. En het adres van het terrein erbij gezet :+

Iedereen veel plezier en misschien tot ziens morgen! Ik zit tot n uur of 11.00 bij het secretariaat en daarna ga ik met het hindernispersoneel aan de slag tot begin vd cross. Daarna zal ik wel ergens tussenin rondzwerven :+ en na 15.00 doe ik de omroep vd cross :Y) Voor degenen die me niet kennen; ik heb waarschijnlijk n roze poloshirt aan :D en heb donkerbruine krullend haar. En gewoon vragen als je twijfelt :P

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:42

Knap werk hoor Suzanne om dat allemaal zo op te zetten mijn complimenten alvast +:)+ Jij ook veel plezier en succes morgen, dat allemaal maar op rolletjes mag verlopen ;)
En dat adres is helemaal mooi, want mijn moeder kon al niet precies vinden waar het moest zijn :P

Het is trouwens wel de bedoeling om om 10 uur mee te lopen met de cross verkennen, maar ik dacht mocht er onderweg iets gebeuren en ik kan de cross dan niet meer verkennen wordt het ook lastig :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:18

Ben net thuis, was me het dagje wel, loop nu nog achter.
Sjol was inderdaad goed hengstig en is gedekt.
Nu nog al mijn zooi bijelkaar rapen.

In auto ligt al wel, bodyprotector, cap, zadel, hoofdstel, laarzen, dus als ik mijn paard niet vergeet, zou de rest wel ergens te leen moeten zijn.
Ga zo even door het huis stuiven op zoek naar......

Spring wel met een dressuur zadel, maar ik heb niet zo'n uitgesproken dressuur zadel als de meesten, mijne weinig wrong, geen diepe zit etc. Aangezien ik anders in de knoop zit met mijn lengte en het ponydiertje.
Beugels kort gaat niet, steken mijn knieen voor het zadel uit :') .
(Is het dressuur zadel waar ik altijd mee spring, in mijn profiel wel te zien, is niet mega dressuur zeg maar)

Super dat je de startlijsten alweer hebt aangepast.
Tot morgen zou ik zo zeggen.

En iedereen succes!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:46

iedereen morgen veel succes en met name veel plezier

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 07:41

Iedereen heel veel plezier en succes!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:10

Sjolvir, als het goed is moet je wel weten bij welke hindernis ik stond ;)

Ik weet alleen hoe het bij mijn eigen hindernis ging, maar volgens mij is er veel geweigerd. Hoe is het gegaan?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:02

Ik ben ook weer terug. Keuring ging vlotjes, gelukkig niemand hoeven af te keuren. Wel heel wat paarden die een hoge ademhaling hadden door het weer, en dus voor een herkeuring terug moesten komen..

Ik heb Sjolvir ook nog gezien, niet te missen ;). Verder nog veel bekenden gezien en gesproken!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:25

Ik ben ook weer thuis.
Heb een super leuke dag gehad.
Scum, bij welke hindernis stond je? Niet dat ik veel mensen heb zien staan bij de hindernissen, want ik had een aardig crossmonster bij.
Lekker foutloos gesprongen, een foutloze cross gereden, waarbij ik een beetje last van mij voorganger had, anders was de tijd nog beter geweest. Heb m´n crossmonster toch iets ingehouden, maar uit eindelijk moest mijn voorganger toch voor mij aan de kant, omdat ik niet meer langzamer kon en wou. Kleine aarzeling gehad bij de coffin en het water, maar verder was ik echt super tevreden met mijn paardje. En met ons mooie reslutaat natuurlijk. 2e en een mooie zweetdeken gewonnen, die hadden we ook echt wel een nieuwe nodig eigenlijk.

Suzanne bedankt voor de super organisatie, dat het programma niet helemaal mee werkt heb je wel eens, daar kun je weinig aan doen. Als er volgend jaar weer een wedstrijd is en ik heb het paardje nog, dan doe ik zeker weer mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:37

Ik stond bij 12 abc. Wij hebben op die plaats 2x iemand aan de kant gezet die iemand vlak achter zich had rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:08

Complimenten aan de organisatie, was super!
Heb een enige dag gehad.

Ga nog wel een blij ITP topic schrijven, over onze weigerachtige dag. (moet eerst de foto's zien te ritselen, bij mijn clubgenootjes).

Ik riep altijd al, als Sjol hengstig is kun je er nog geen B proef mee rijden.
(heb dat vandaag bewezen. Ze is dan totaal niet aan het been, of welke hulp dan ook. )

Was ook te merken met springen, het leek wel slowmotion.
Gelukkig had Sjol haar rondje voor het clubkampioenschap foutloos gesprongen, maar nu komt het, het springparcours
voor de cross (stond iets hoger, maar zelfde parcours) ben ik al nooit over hindernis 1 heen gekomen :o .
Vervolgens hele creatieve zelf bedachte cross, waarbij ze niet sprong, wat ze kent, en wel sprong wat ze niet kende.
Nou ja, hoop lol gehad dus. Maar het ging nergens over.
Snap na al die jaren af en toe nog helemaal niets! van die pony, ach je bent nooit te oud om te leren.
Gaten in de grond springt ze altijd!!! En nu! no way. Gewone op elkaar gelegde bomen, weigeren, pfffff, mar dier.

Wel grappig om her en der een bokker tegen te komen, inclusief de van bokker geleende voorlezer.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:12

Dat was de piano toch?
Daar hebben jullie voor mij ook iemand aan de kant moeten zetten. Ik reed op een schimmel, die er best wel zin in had.
Stond je links of rechts (als ruiter gezien dan).

@Sjolvir: voorlezer uitlenen is geen probleem hoor. Ze doet het graag. Moet wel zeggen dat ze vandaag toch behoorlijk goed kon schreeuwen en aardig heen en weer is gerend voor mij. Vanuit de start het bos in naar 6-7-8, daarna het hele terrein overgerend om te komen kijken of ik de waterbak overleefd had.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:15

Sabertje schreef:
Dat was de piano toch?
Daar hebben jullie voor mij ook iemand aan de kant moeten zetten. Ik reed op een schimmel, die er best wel zin in had.
Stond je links of rechts (als ruiter gezien dan).

@Sjolvir: voorlezer uitlenen is geen probleem hoor. Ze doet het graag. Moet wel zeggen dat ze vandaag toch behoorlijk goed kon schreeuwen en aardig heen en weer is gerend voor mij. Vanuit de start het bos in naar 6-7-8, daarna het hele terrein overgerend om te komen kijken of ik de waterbak overleefd had.

Tja, zo'n cross haalt ook het beste uit je voorlezer, die toch ook wat van je springen wil zien!

Waterbak overleefd? ja toch?

Welke websites hadden prof. foto's gemaakt, weet dat ik het ergens heb zien staan, maar kan het niet meer terug vinden.

www.horsepicture.nl en ???

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:16

luitjes, dit vraagt voor FOTO'S......................... :D

@ scum, heb je geen foto van de hindernis waar jij bij stond?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:18

Overigens is er een filmpje van mijn gelukte springparcours, maar ook van die waar ik niet eens meer over hindernis 1 kom.
Ben benieuwd of ze dat ook helemaal plaatsen :D vooral die waar ik niet! niet! en weer niet! en nog een keer niet! over die
hindernis kom. :Y)

Ha, andere site van foto's ook opgedoken
www.delelieaard.com of zo

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:35

http://www.horsepicture.nl en http://www.deleliaard.nl hebben foto's gemaakt. Foto's zullen binnen enkele dagen wel online komen te staan.

Pfff vandaag erg leuke maar ook vermoeiende dag gehad. Gelukkig veel complimenten gekregen over de hele wedstrijd (zeer motiverend :)) ). Geldt natuurlijk voor de hele organisatie en alle vrijwilligers +:)+

Met dank aan Ibonn :+: ook nog de uitslag enigszins op orde kunnen krijgen :oo Jeetje viel dat effe tegen.... We hadden daar een excel bestand voor gekregen en ik had t ook al wat uitgeprobeerd, maar als je dan alles moet gaan invullen := Voor volgend jaar ga ik dus toch mooi zelf n bestand maken wat we zelf helemaal snappen. En we weten nu ook hoezo het uitslagverwerkende secretariaat altijd apart zit van alles andere :+ Die hadden we vandaag er gewoon eigenlijk nog helemaal bij moeten hebben.

Al met al was t toch zeker een hele geslaagde dag :)) binnen 2 weken gaan we evalueren met de organisatie en alle verbeterbpunten opschrijven voor volgend jaar. Zijn er nogal wat, maar dat krijg je toch als je zo'n onervaren organisatie hebt. Rob Janssen, fam Franken en Gerald Arts waren er in ieder geval helemaal over te spreken en zij hopen ook dat wij volgend jaar een leuke B/L wedstrijd kunnen gaan organiseren. Echt super leuk om te zien hoe leuk de mensen het allemaal vonden! We hebben al van diverse mensen hulp voor volgend jaar aangeboden gekregen.

Floor, Lex & Scum hebben vandaag ook super geholpen +:)+

Pfff net ff lekker gedoucht en nu snel eten en dan banken :Z

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:39

Wat zul jij lekker slapen vannacht Suus! Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is en vwb de verbeterpunten, dat zijn kinderziektes. Komt wel goed.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:46

Hooi ben ook weer thuis hoor!
Na een vermoeiende dag wel :P

Had flink wat teleurstelling en pech bij het dressuren! Kwam een pony in de ring naast mij steigerend de ring binnen gehuppeld (net waar ik reed) Vervolgens klapt die pony naast mij om.... amazone eraf en pony hup richting het bos (langs hindernis 10) de straat op... Hele horde mensen er natuurlijk achteraan huppelen. Dus mijn paard was helemaal van slag af. Wilde mee rennen dus die staart omhoog een huppelen maar (moet er vast wel chique uit hebben gezien :D ) En verder geen land meer mee te bezeilen steeds kijken en willen wegrennen. Pony kwam op een gegeven moment met ruiter weer terug, dus dat was weer heeeeeeeeeeel spannend! (ook heel sneu voor het meisje zelf natuurlijk die zal er ook niet blij van zijn geworden!)
Maar goed een veklote proef dus helaas. Ik weer over de zeik aangezien ik er zeker van was dat ik niet mocht crossen :+ Dus daar hebben we ook weer charmant indruk gemaakt :+ Gelukkig wel een aardige jury die vroeg of ik geschrokken was, ik niet mijn paard wel :z Maar goed door zoveel moeite te hebben mijn paard in bedwang te houden ben ik zelf ook nog eens heel briljant 2 keer verkeerd gereden, wat resulteerde in -2 en -4 dus dat werkte ook niet echt mee :z

Maar goed wat bleek, ik had 180 punten! :o Hup paardenbeest maar weer opgezadeld, kom ik doodleuk bij het springen aan zijn ze dik ingelopen en zit nummer 56 in het parcour (ik nummer 57) leuk leuk leuk... Gelukkig wilde nr 58 en 59 wel voor mij (hartelijk dank!)
goed paar keer gesprongen en hup de ring in, meneer had energie zat en ging als roadrunner door de ring, dit resulteerde in een fouloze rond en volgens de spreker '' in een uhm errug snelle tijd''.

Toen tijdje wachten want de tijd tussen de cross en springen duurde juist weer langer. Sjolvir ik zag jou in het starthok staan (ik wist je startnummer nog en je in het oranje gestoken fjord viel niet te missen :D ) en wilde je nog even succes wensen, maar onderweg ernaartoe stormde je net weg helaas!
Maar goed uiteindelijk crossen dan, 4 weigeringen (2,5,10,14) Maar voor de eerste keer ben ik best tevreden. Nog ff bij 14 een opstopping in de waterbak. Er stond er 1 voor mij die nog niet eens over de boomstronk ging. Mijn paard dacht oh dan zal het wel eng zijn maar hupste er toch nog over heen alleen ging bij de waterbak toch nog in de ankers! Mijn voorganger en ik kregen ze beide niet vlot genoeg het water in en zijn toen maar meegelift met degene na mij :P

Veterenaire keuring waren we ook weer door gelukkig dus al met al zeker een geslaagde dag!
Sabertje nog gefeliciteerd!
Scum mij heb je vast ook wel voorbij zien zoefen dan? Ik wilde mijn paard langzamer erop laten gaan en toen dacht ie oh moet ik stoppen? En toen zei ik nog neeeee zo langzaam nou ook weer niet , HUP! (misschien dat je nog iets voor de geest kan halen :P)
Heb jou trouwens ook nog horen zeggen (denk ik) dat je bang was dat die ene over de kop zou slaan, bij de pony's was dat toen ik cross aan het lopen was. Maar goed wist niet dat jij het was, anders had ik zeker even hallo gezegd hoor! :Y)