[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JeltjeW

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:11

Ja ik kreeg hem naar niet te pakken, maar jolie sprong ook zo raar die waterbak in. :')
En toen was ik al bij 14, dus dacht nou laat maar. Rijd wel door. Krijg hem vanzelf weer. :P

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:14

Haha ja je was niet de enige hoor. :D
Heel veel sprongen zo raar de waterbak in, of lagen er bijna af.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:54

:+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:03

Kim voelt zich aangesproken :P ?
Gefeliciteerd Jel!
Netjes Photography, stond jij dan naast ons?

Yoeri ging wel goed door de waterbak, moest ook wel na alle watertraining afgelopen tijd :+

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:06

Ik werd een beetje opgehouden in de waterbak door mijn voorganger :( Ik kon er ook niet langs, nouja maakt verder niet uit, was al lang blij dat ik foutloos was. Alleen achteraf denk je dan toch weer, ik had sneller door de waterbak gekunt als mijn voorganger me niet in de weg liep.. Ik weet nu wel dat de volgende keer dat iemand me ophoudt, ik gewoon wat assertiever moet zijn en roepen dat ik er voorbij wil ~~}>
Laatst bijgewerkt door Rosalie123 op 12-04-09 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:06

Die van mij sprong er raar uit :')

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:31

Een beetje maar. O:)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:25

kimdepim schreef:
Die van mij sprong er raar uit :')

Haha, dat heb ik gezien :P Zag er wel kunstig uit.

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten allemaal! :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:08

Braaf paard had ik op dat moment O:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:58

En nog even mijn verslagje!!

Dressuur ging wel netjes, 186 punten en stond daarmee iets van 11e. Was wel een leuke proef maar gewoon nog niet goed genoeg, vond ik zelf.
Springen ging erg lekker en had mooi controle, simpel foutloos :D

Voor de cross had ie wel een erg lage hartslag, 30!!! Cross ging ook echt super! Hij blijf super aantrekken en was ook nog eens fijn te rijden.
Water had ik bijna zwemles, dacht dat ie groot erin sprong maar op het filmpje van Jantine haar zusje is te zien dat ie struikeld. Verder dus echt super! Iets te langzaam en uiteindelijk een 6e prijs!!! :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:07

Hierbij ook eindelijk mijn verslag!

Ik was gister om half acht vertrokken en ik was er 's avonds om zeven uur pas weer... Woon ik nog niet eens zo ver weg!

Frits en ik waren bdw nummer 83 (ring 4, B-paarden). Te herkennen aan de sabino bruine kleur van Frits ;)

Eerst de dressuur, ging heel lekker, maar normaal rijden we ook Z dressuur! Helaas vond de jury ons nog niet eens B waardig! Het resultaat 177 punten :( :(

Vervolgens maar springen ging ook heel lekker maar hier krijg je wél een eerlijke beoordeling, dus foutloos en daar had de jury niets tegen in te brengen! :P

De dierenarts keurde hem goed, hartslag was 64 en ik had hem bijna direct aangeboden bij de dierenarts wat er was toen toch even niemand. Dus op naar de cross :D

Vorige week had Frits zijn debuut in Markelo, wat hij geweldig had verprutst! Hij wou toen echt niks en heb hem toen uiteindelijk alles laten springen behalve het water. Het heeft in elk geval geholpen, we zijn legaal gefinisht! :D
Hindernis 2 vond hij maar niks en deed heel debiel (net als in Markelo). Maar omdat hij dat al meters voor de spring deed weet ik niet of dat als een weigering is gerekend... Hij ging vervolgens ook zo verder er pakte toen alles super goed aan, waarbij ik hem ook flink heb aangemoedigd! De hindernis op de hei was ook niet leuk, maar toen stond hij ook al meters voor de spring stil, weet dus weer niet of het een weigering was. Uiteindelijk deed hij de heg, maar vond de stenen heel eng, dus toen wel zeker weten een weigering. Moest dus opnieuw aanrijden, maar omdat ik degene na mij al uit het bos kwam heb ik rustig gewacht tot die voorbij was. Vervolgs opnieuw aangereden en toen deed hij het wel, hij maakte daarbij wel een enorme sprong over de stenen wat heel leuk op de foto is vastgelegd!
Verder deed hij ook alles super, ik was zo lekker aan het rijden dat ik de afslag naar de waterbak al voorbij scheurde! Bij de waterbak heb ik direct het alternatief genomen omdat ik hij net lekker aan de loop was. Anders zou hij weer in de stress schieten en hij kreeg net een beetje vertrouwen. De hindernis direct na de waterbak wou helaas niet zo goed vanaf het alternatief, hij wou echt niet zo dicht bij het water langs dus helaas eerst een weigering. Maar verder alles goed gereden, dus ik ben heel trots! Hij heeft echt een enorme stap vooruit gedaan sinds vorige week! Toen stond op het beoordelings formulier voor de stijl nog "zorg ervoor dat je paard het ook leuk gaat vinden" maar dat zat nu wel goed! Helaas nog wel onvoldoende op stijl. Bij de ene kreeg ik 7-6-7 en de andere gaf mij 4-5-5. De vereniging had dat zelf nog extra gecontroleerd omdat het zo verschillend was! Maar het klopt wel, ik denk dat ik bij de waterbak de lage cijfers had, dat ging namelijk iets minder goed.

Wel lang verslag geworden geloof ik, maar ik ben ook heel trots op frits!
Ik heb ook heel veel foto's van ons gezien dus ik zal binnenkort nog even een foto topic openen :D

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:11

reeskees schreef:
Kylico, nog gefeliciteerd met je prijs van vorige week ;) Ik heb je onderweg niet gezien :o volgens mij ging mijn paard in de bocht naar jouw hindernis zowat onderuit :o Het was daar best wel een rulle bodem.

Ja bedankt, ging vorige week wel lekker :D .
Jammer dat je gisteren de moeilijkste hindernis nam ;) .

En die bocht voor hindernis 17(L-paarden) gingen nog meer paarden zowat onderuit in de slip. De bovenbodem was los en droog met oude bladeren en daaronder wortels en hard dus ja dat wou wel glijden. :\

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:20

Waar zaten de stijljury's eigenlijk. Ik had gemiddeld 6,2. Met als mededeling beugels korter maar dat ging met mijn knieen en enkels echt niet. Was te pijnlijk. hele week korte beugels gehad maar vrijdags toch maar 1 gaatje langer gedaan en mijn paard moest rechter naar de hindernis? Denk dat ik even moest bijsturen :D
Wat heel leuk was dat ik veel mensen van vroeger weer ben tegengekomen. Erg leuk

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:22

Volgens mij zat de stijljury bij de hindernis met de gebroken lijn... Iig een deel van de dag!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:23

En bij de waterbak :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:26

Ja klopt, bij de waterbak en bij de gebroken lijn.
Bij mij op het beoordelingsformulier staat helaas niet wat bij wie hoorde. Op de ene stond alleen mijn startnummer en op de andere helemaal niks, alleen de cijfers!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:41

Hester: echt onwijs jammer dat je niet mocht crossen.
Jantine, weer foutloos! Super zeg!
fUrytjj_04: mooi debuut!
Mirthe: gefeliciteerd met je 4e prijs en leuk dat je even naar me toe kwam!!!
Joyce, gefeliciteerd met je 2e prijs! En wat een aso dressuurpunten weer!!
Benthe: mooi resultaat hoor!!
Caroline: ook al een mooi debuut, netjes hoor!
Rosalie: ook lekker foutloos gecrosst, super!
Siep: ik heb je in het parcours gezien, je fjordje heeft echt een snel voorbeen! Echt super leuk om naar te kijken.
Hilde: wat jammer van je dressuurpunten maar verder echt super zeg! Gefeliciteerd met je 2e prijs!!
Anthea heb je mij nog langs zien komen??? :D
Marie: netjes hoor!!!
ladyisabelle: super debuut en de dressuur maar snel vergeten!
Kim: super!! En inderdaad jammer dat je nu nog zo lang moet wachten!!
ReesKees: wat jammer van je hindernis 2! Die leek mij ook veel moeilijker! Maar verder fijn gereden dus!
Photography: gefeliciteerd met je 6e plek!
JeltjeW: gefeliciteerd met je 2e prijs!
Bvw: super dat je de finisch hebt gehaald!!

Echt raar dat de stijljury bij de waterbak heeft gestaan. En nog raarder vind ik dat de ze verplichte doorgang hebben geschrapt. Dit stond duidelijk op de uitleg!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:45

Ik vind het ook wel raar dat ze de doorgang hebben geschrapt, het is inderdaad wel aangegeven!
Het heeft mij trouwens wel even wat moeilte gekost om het witte bordje te vinden, maar deze stond links op de bult. Je mocht dus niet links langs de bult, maar moest er rechts langs!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:50

Als ze bij de gebroken lijn stonden dan ben ik het er helemaal mee eens. Moest mijn paard erg bij sturen naar de 2e toe.
Normaal wordt het toch afgeraden stijljury bij de waterbak heb dat zelfs in het reglement? dacht ik gelezen.

Ik was ook de verplichte doorgang na hindernis 4 kwijt en vond het al raar bij de waterbak dat ze een deel opeens hadden afgezet.
Bordjes goed lezen en op de vlaggen letten!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:57

Ik had heel veel moeite om mijn paard nadat ik het alternatief had genomen bij de sprong te krijgen na de waterbak, dat heeft denk ik mij heel veel punten gekost.

Ik kijk wel even in het regelement of dat wordt afgeraden, ik ben nu wel heel erg benieuwd!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:06

Karen, ook jij een netjes resultaat! Gefeliciteerd!

Yoer heeft het crossen te pakken, en we zijn allemaal al aan het inpraten op mam om verder te gaan :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:18

Moet je inderdaad maar doen! Om twee keer per jaar een SGW te rijden is niet leuk!
Er zijn heel veel leuke wedstrijden in twente, dat is helemaal niet ver! Je gaat daar ook heen om te springen dus kan je daar ook wel een sgw rijden!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:32

Aan de ene kant zie je wel een hoop qua rijden bij de waterbak.. Sommige reden echt in volle galop aan op de waterbak, vooral bij de pony's, vielen er bijna af, en probeerden daarna met grof geweld hun pownie het water in te krijgen. :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:33

Ik heb geteld van de waterbak, maar er waren 7 van de 15 in de L pony's die goed zijn gegaan.
Vond 3 ook wel raar eigelijk, maar 7 vind ik alsnog weinig op 15...

Idd, maarja dat is een eindeloze discussie met mam :P .
Ik had Oudkarspel bedacht, alleen dan heb ik vrijdagavond al dressuur met Meno, zaterdag springen met Ultra en Kino en dan zondag cross met Yoeri, weet niet of ik de dag erna nog leef dan :+

Ik heb mijn waterbak heel netjes naar eigen mening gedaan :) zal zo mijn filmpje uploaden :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:36

ochgut op dat filmpje hoor je mij nog brullen ook :P