[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:47

@ Marloes: jammer van je val, maar verder klinkt het als een erg mooi debuut!

@ Chantie: fijn dat je toch nog kon starten, super van je cross!

Ik ben errug benieuwd naar de rest :)

ziggemans

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:10

Marloes jammer van je val!
Chantie leuk dat je toch nog kon starten!

Bij mij ging het wel lekker vandaag. Met dressuur er te lang opgezeten, liep half uur uit.. Hij liep nog mooi zijn proefje, maar zaten wel wat foutjes in. Stond 1e met 199. Springen was foutloos. Toen de cross in, hindernis 1 ging goed, daarna ging hij aan de kletter en had hem bij de picknickplaats pas onder controle. Bij de brug is hij 2x omgedraaid (maar was verplichte doorgang) en uiteindelijk wel erover heen gegaan. Waterbak ging zonder problemen en de rest ook. Foutloze cross en precies op de optimale tijd binnen. Was uiteindelijk 1e en brabants kampioen (L pony).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:12

Chantie wat leuk dat je kon starten dan!

En Robin, super zeg! Gefeliciteerd! Dan had je wel vlot doorgereden dat je 2x kon omdraaien bij de brug!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:53

had vandaag debuut met men nieuwe paard Remember!
En was 2e!:D

Dressuur: 186
springen foutloos
cross: foutloos, en de optimale tijd was 5 minuten, en had 4.59! Dus was super!:D
Ben ook dik tevreden!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:55

Wij zijn ook eindelijk terug.. nadat de wekker om half 5 ging !

Dressuur ging bagger, 158 punten.
Springen zo fijn !!! Foutloos :))
En cross ook foutloos, alleen net zo snel as de dressuur en het springen en dus 4.22 ipv 5.03 O:).

Totaal van 78 strafpuntjes.

Was echt tevreden! Nergens twijfel !
Volgende rondje gaan we mooi aan controle en netheid werken. :o

Daarnaast super weer, mooi terrein, super sfeertje en nog veel bokkers gezien !

Daarnaast wil ik Simmie nog even extra bedanken, Vond echt tof ! +:)+ Bedankt !

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:00

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:05

:o :o Hou maar op haha
Hij ging ook zo flink, terwijl ik dan nog niet eens mijn zweep of echt spoortjes heb aangeraakt. :=
Maar vond zo gaaf dat hij zo wilde haha :D.

Bedankt zeg :))

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:08

Zo, ik ben ook weer terug. Vorstin was thuis heel zenuwachtig, waardoor we te laat in Etten-Leur aankwamen. Dressuur gewoon een braaf proefje gereden, 196 punten en 6e (?) in mijn ring. Na de dressuur werd ik heel zenuwachtig, omdat ik bang was dat Vorstin het niet zou doen. Springen ging toch wel heel fijn, ik dacht zelf voorwaarts ipv terug. Resultaat: Foutloos. Mijn zenuwen was ik aardig kwijt, ik had er wel vertrouwen in. Toen de cross in: Ik kwam goed weg, gelijk voorwaarts gereden en aangemoedigd, om haar voorwaarts te houden. Sprong 1 en 2 nam ze super. Mijn voorganger (Richard) was helaas uitgebeld op hindernis 3, dus die stapte terug tussen 2 en 3 toen ik aankwam. Vorstin liep er wel langs, en ik bleef aansporen, maar ruim voor 3 ging ze op de rem. Ik kreeg haar niet over hindernis 3. Hoe erg ze ook aantrok op de andere hindernissen, op 3 niet. Ik moest na een paar weigeringen het parcours verlaten, mocht niet doorrijden. Daar sta je dan, helemaal in Brabant voor 2 sprongen :( Ik was echt heel kwaad op Vorstin en mezelf. Op het losspringterreintje trok ze gewoon weer heel erg aan op de sprongen, en was er niets aan de hand. Echt ontzettend vervelend, het vertrouwen is blijkbaar nog niet terug. Weet ook niet hoe ik het terug krijg, want in de trainingen doet ze alles zonder problemen.

Jammer van je val Marloes
Lekker dat je nog kon starten Chantie!
Gefeliciteerd Robin
Gefeliciteerd MarkoesZ
Goed gedaan Amber! Heb je nu wel winst met die 158 punten of niet?

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:08

Hier ook mijn verslagje:

Dressuur ging goed, beetje erg hoog gepunt: ik had 212 punten, maar daarmee zat ik ergens in de middenmoot :oo

Springen ging goed, ik had 1 balkje omdat ze te hard ging en daardoor vlak ging springen.

Cross begon goed. Tot aan de trakhener. Daar stopte ze en kwam met haar voorbenen in het gat te staan omdat ze eigenlijk te laat nog wilde stoppen. Nog een keer aangereden, maar ze deed het natuurlijk niet meer en de derde keer ook niet. Erg jammer, want het begon echt fijn. (Het was ook wel zuur/vervelend dat mijn voorganger zowat op iedere hindernis minimaal 1 weigering had en wel gewoon stug door bleef rijden, waardoor hij me ook nog een keer bijna in de weg zat op de hindernis voor de trakhener, daar heb ik hem ook uiteindelijk ingehaald). De komende twee zondagen heb ik crosstraining, dus dan maar veel oefenen op trakheners (ik heb al aan Michiel Brons aangegeven dat ik dat wil oefenen, want ik kwam hem vandaag tegen).

@Amber: super gedaan joh. Je haalde mij in toen ik in stap terug naar de start/finish ging. Je ging idd als een speer ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:12

@Hozie: Was jij nummer 12 dan :D ? Wat zijn je dressuurpunten trouwens hoog !! :P :D
Zonde van je weigering in cross, al vond ik Trakhener ook aardig pittig. := Maar je moet ook dat greppeltje er naast doen. Leek je dat niks ?

Wat vervelend Snoekiej!! Ik herken je gevoel echt.. Ook rot als ze met training alles zo goed doet !

Nee geen winst, baal ik wel van :j. Maar van zomer lessen, en dan moet het wel goed komen hoop ik ! :P
Was zo happy dat hij foutloos ging vandaag dat ik het hem vandaag vergeef haha.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:13

Matig dagje voor Sims en mij.
Dressuur kunnen we veel beter. Ik reed een slordige proef die de jury waardeerde met 184 punten. Geheel terecht.
Springen ging tov de laatste keren dat ik parcours sprong, waardeloos; 2 weigeringen (1 totaal onnodig) en een balk plus nog een bult tijdfouten. Sims trok ook niet zo lekker aan als de laatste tijd.
De cross ging wat beter; 1 stomme stop op het witte landhek. Sims moest even kijken op de verplichte doorgang, stopte en knalde er toen vanuit stilstand bovenop. Wel de waterbak ingesprongen en dat deed Sims weer simpel. Iets buiten de tijd gefinished. Niet geheel ontevreden, maar we moeten toch beter kunnen!
Weinig bokkers gezien overigens, da's wel jammer.

Amber, graag gedaan hoor.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:14

Oh Sim je was nog 7de in je ring :))

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:16

Sim ik heb je zien starten en finishen maar later niet meer gezien.
Wel een foto van je :)

Afbeelding

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:16

Amber_ schreef:
@Hozie: Was jij nummer 12 dan :D ? Wat zijn je dressuurpunten trouwens hoog !! :P :D
Zonde van je weigering in cross, al vond ik Trakhener ook aardig pittig. := Maar je moet ook dat greppeltje er naast doen. Leek je dat niks ?

Wat vervelend Snoekiej!! Ik herken je gevoel echt.. Ook rot als ze met training alles zo goed doet !

Nee geen winst, baal ik wel van :j. Maar van zomer lessen, en dan moet het wel goed komen hoop ik ! :P
Was zo happy dat hij foutloos ging vandaag dat ik het hem vandaag vergeef haha.

Ik was nr. 112 ja. Ik zag niet echt heel erg tegen de trakhener op, misschien was dat juist m'n fout. Ik dacht: dat doet ze wel, ook omdat je nauwelijks dat gat zag, maar ja: mijn paard hoort en ziet alles :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:17

Echt waar, Amber? Nou, dan moet de rest van mijn ring ontzettend bagger gereden hebben als ik met mijn vele strafpunten nog zo " hoog" geeindigd ben..... :oo

Leuke foto Psst! Dank je.
Heb jou ook niet gezien trouwens.

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:18

Amber, wat heb jij een supersnelle fjord zeg!!Echt gaaf dat hij zo springt en crosst!Jammer van de dressuur. Ik was trouwens diegene die vorige week in Markelo aan jou vroeg hoe het met die pelhamriempjes en de passoa zat.

Snoekiej, wat balen zeg!!Kan me voorstellen dat je daarvoor niet naar Brabant komt!Volgende keer gaat het vast beter!
Hozie, jammer van de trakhener. Dat leek me ook een lastige hindernis, maar bij mij viel het uiteindelijk wel mee. Maar kan me voorstellen dat paarden er naar kijken!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:22

Sim, jammer dat het niet zo lekker ging, volgende keer beter!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:26

Jammer van de trakhener Hozie! Balen dat het dan de hele tijd lekker gaat, en dat je dan op die trakhener eruit moet.
In ieder geval heb je hem uitgereden Simmie :) Maar ik snap dat je wel een beetje baalt als je weet dat het beter kan.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:30

_Chantie_ schreef:
Amber, wat heb jij een supersnelle fjord zeg!!Echt gaaf dat hij zo springt en crosst!Jammer van de dressuur. Ik was trouwens diegene die vorige week in Markelo aan jou vroeg hoe het met die pelhamriempjes en de passoa zat.

Dank je wel haha :D ! Jammer he !! Springen en cross zo lekker vlot.
Helaas dressuur ook haha.

Jaa nu herken ik, nu je zegt :D ! En had je het vorige week nog voor elkaar met pessoa :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:32

Amber, ik had jou over die berkenoxer en die 2e zien springen! Stond met mn ma, en ze vond het super knap dat je dat even deed met je fjord! Je ging ook echt super hard :+

Shanouk, jou had ik nog zien losspringen. Ik vond het er toen juist super ontspannen uitzien, nietecht gespannen ofzo.. Balen dat je cross niet goed ging dan...

Hozie; balen dan zeg van die trakhener..

Simmie; jammer dat het niet zo lekker ging.. Volgende keer beter!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:35

Oh haha wat leuk ! :D
Raar is dat he, ik vind het helemaal niet zo hard... Maar misschien wel omdat we elke dag wel zo buiten rijden haha

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:50

Tjonge wat een wisselende berichten hier.
Er komen veel weigeringen langs en andere vervelendheden...
Jammer voor degenen voor wie het een minder geslaagde dag was, felicitaties voor degenen die een goede dag hadden!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:08

Ik had ook een erg goede dag :D

Ginny liep super dressuur, 1 foutje, maar voor de rest vond ik haar echt goed gaan. Kreeg ook veel complimenten van wildvreemden....helaas maar 184 punten en een 15de plek! Ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar dat doe ik toch wel een beetje :o
Springen ging weer heel goed, 1 pechbalkje. Cross ging geweldig! Foutloos en binnen de tijd en zelfs een 8 van een hele deskundige stijljury :P Echt een gaaf paard die Gin, moet mezelf dwingen om B te blijven starten de komende tijd. Uiteindelijk een 5de plek.

Koek dressuurde nogal slordig, was veel te druk met andere dingen, ook 184 punten. Voor het springen probeerde ik zo relaxed mogelijk te zijn, maar ik was natuurlijk best gespannen na Chaam. Maar veel grappen gemaakt en Koek op z'n gemak gesteld. Hij schoot eerst ver voor zijn beurt over het bruggetje gelijk door de springring in, dus hij luisterde tenminste! Met springen was ie wel gespannen en dat wordt ie erg sterk, beetje paniekerig, maar hij ging wel en ik had maar 1 balk.
Cross ging voortvarend tot de voederplaats, daar zaten mensen in de bosjes op de grond en daar liep ie met een iets te grote boog omheen (en dus ook langs de hindernis :o ). Bruggetje ging na even kijken en aanmoedigen wel, water ging super, hij durfde alleen niet zo goed over de uitkijktoren, misschien was ik ook wel wat minder gefocust, ik was al zo blij dat ie zover gekomen was :o Twee weigeringen en 30 tijdfouten en daarmee 8e na Simmie....er werd in die ring idd erg slecht gecrosst, iedereen na mij was uitgesloten....

Ga nog even de rest lezen, Simmie had ik al gesproken....balen meid, ik gun het je zo dat Sims weer eens vrolijk door de cross gaat, zeker na die trainingen die ze hartstikke goed doet!!
Oja Amber, heb jou ook nog even voorbij zien komen met je superfjord, goed gedaan hoor!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:14

Vond zo leuk dat Ginny zo omhoog gallopeert :)) Zag er goed uit !

Ik stond je nog aan te moedigen na Hindernis 4, geen idee of je dat gezien had :P?

Super hoor! Als het zo gaat, zal L ook wel snel gaan :D.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:15

Wup volgens mij heb ik jou zien staan bij de vet check, maar wist niet zeker of jij het was :o

Heb er trouwens ook behoorlijk wat zien stranden, en uiteindelijk ook gewoon door zien rijden, zelfs na een val. Dan ben je toch uitgesloten?