[SGW] SGW Chaam - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: SGW Chaam - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:03

Zou best mee kunnen vallen hoor. Waar de grasbodem intact is gaat het bij ons momenteel super. ook bosgrond kan erg veel hebben.
Ik zou me nog niet al te vele zorgen maken.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:01

De oude waterbak word met de pony's zoiezo gevuld heb ik mij laten vertellen door de vrijwilligers die daar stonden :D . Dus dat word leuk zondag.

Nelis, leuk dat je de foto's zo leuk vind :P , je kan even naar het kopje prijslijst evenementen gaan en daar vind je de bestelformaten-prijzen en hoe je een foto besteld. Opzich allemaal erg simpel.

Oh en om het makkelijk te maken de link: http://www.fotovero.nl/evenementenprijslijst.html

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:06

Plaats je die ook in het fotografentopic? ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:11

Hoe bedoel je scum? Foto's bij de evenementen itp?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:17

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:24

oh oke, dank je wel :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:30

Ik ben niet verder gekomen dan hindernis 4 van het springparcour vandaag. Echt heel erg balen :\

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:32

Zo, dan zal ik het eerste verslagje van vandaag schrijven!

Het was echt een heerlijke dag, het weer was prima, viel me echt 100% mee!

Dressuur ging niet zo heel denderend, losrijden ging echt super, maar in de proef wilde Try Me te graag waardoor hij bij elk aanraken van mijn been in galop aansprong. Toch ook nog wel wat nette stukjes en met 178 punten ergens in de achterhoede geëindigd.
Het springen voelde fijn aan, maar helaas wel een stop op 2 en een balk op 5, maar we mochten crossen en daar ging het om!
In de cross heb ik bijna de auto van de hindernisjury bij hindernis 1 gesloopt, had een stop op 1, daar heb ik wel vaker problemen, we hebben nog te weinig gecrosst om hem vol vertrouwen over de eerste hindernis te laten springen. Opnieuw aangereden en dat ging prima. Toen liep de hele cross zoals het lopen moest, heb echt heerlijk gereden en genoten! Ondanks dat de cross naar mijn idee best pittig was verder foutloos rondgekomen. Wel ben ik er bij de greppel langs gegaan, dat mocht en ik weet dat Try Me greppels erg eng vindt, wilde liever het goede gevoel vasthouden. Uiteindelijk 10 seconden buiten de tijd gefinisht, en op de 11e plaats geëindigd.

Ben echt super tevreden over ons officiële debuut en heel benieuwd naar de verhalen van de anderen!

Edit: toch niet het eerste verslagje, wat ontzettend balen Jetske!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:43

Dat is zeker goed voor je debuut! Netjes :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:48

Dank je, ben ook echt blij! Wat is er bij jou gebeurd? Had je drie stops? Zo ontzettend balen als het springparcours niet loopt en je de cross niet in mag...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:03

Netjes Martinev! Lekker begin van het nieuwe seizoen!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:07

Wat jammer Jetske! :(:) Wat ging er mis?

martinev: netjes, dat is inderdaad een mooie start van het seizoen!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:19

Martinev: altijd goed zo'n fijne start van het seizoen
jetske: jammer wat was er gebeurt??

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:22

Hé bah Jetske, zonde.. toch mogen starten en dan niet door ;( .
Slechte dag vandaag ?

Super zeg Martine !

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:23

Jep, 3 weigeringen. hindernis 1, 2 en 3 huppelden we zo overheen, maar voor 4 ging hij 3x in de remmen. Toen nog 1 keertje eropaf gereden en toen sprong hij hem wel.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:26

Enig idee waarom hij stopte ?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:29

Nee :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:36

balen Jetske :(:)

goed gedaan Martine :j

uitslagen staan online

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:57

Ik ben ook weer thuis. Gedouched en wel.
Enorm tevreden over vandaag.
Dressuur braafjes, 192 punten en een 10e plek.
Zitten zenuwen voor het springparcours, maar Sims was gretig en liep een fijn foutloos rondje.
Cross liep lekker. Bij de greppel kreeg ik Sims niet in het midden waardoor we teveel de binnenbocht hadden en het niet meer paste op de boom erachter. Sims probeerde het wel maar het ging niet. Ze had haar voorbenen al zo goed als over op de boom liggen maar trok ze gelukkig terug. Opnieuw aangereden en ze sprong simpel.
Bij de waterbak de insprong over de dikke boom genomen en die ging fijn zonder aarzelen.
Op het eerste stijltje van de bosuitsprong helaas weer een stop. Sims moest ietjes op groot maar de hindernis wat wat donker en ze vertrouwde het niet (denk door het voorval bij de boom na de greppel) en stopte. Opnieuw aangereden en toen sprong ze wel op de 2e even aanmoediging met mijn stem en dat ging ook goed. Rest fijn uit kunnen rijden!

Toch heel tevreden dus ondanks 2 stops, maar dat boeit niet. Het springen ging superfijn en de puntjes op de i in de cross komen wel weer!

Op naar Etten-Leur.

Martinev, je mag heel tevreden zijn over je debuut! Volgende keer pak je ook de greppel mee. ;)

Jetske, balen meid! :(:)
Er zijn wel heel veel weigeringen geweest in het springen vandaag.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:01

Gaaf zeg Sim !! En zeker super fijn van het springparcoursje :D

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:03

Jetske: wat zonde.. Dat is zo balen..

Martine: Netjes hoor!! :)

Simone: Ik zag je bij het water! Zag er heel strak uit hoor!
Fijn dat je zo lekker gereden hebt!

Ik ben over het geheel wel redelijk tevreden vandaag.
Was mijn allereerste echte cross met kleuter Zoefje!

Dressuur ging heel lekker! Hij was lekker fris.
Met dank aan mijn dressuurinstructrice die me vandaag bijstond, 203 punten en een 5e plaats :D

Springen was hij errug enthousiast!! Dat is wel heel fijn, maar best moeilijk te handelen. Helaas 2 balkjes.. maar hij sprong wel erg fijn!

De cross helaas een stopje hier en daar, 2x op nummer 3, 2x op de B-sprong na de zaag, en een keer op de heg. En het water helaas helemaal niet in gekomen.. :\
Toen ben ik terug gestapt. Vind de stopjes niet zo heel erg, hij pakte het soms een beetje vast in zijn enthousiasme, en ging er dan langs. Maar het is toch de eerste keer, en hij wilde in ieder geval wel :)

Alleen bij het water was hij wel erg vervelend, echt omdraaien op zijn achterbenen! En de hulp van Michael en Max Tuytelaars mocht ook niet baten.. Dus daar wil ik nog op trainen voor Etten Leur.. Iemand nog tips een beetje hier in de buurt?

Mijn papa ging goed!! Dressuur was Sam een beetje heet.. een plaats in de onderste helft. Springen een balkje op de laatste, en in de cross 1 stopje op het water! Maar hij heeft zijn eerste winstpunt dus binnen! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:15

Oh Annemiek, dan heb ik jou idd vanuit mijn ooghoeken zien staan. Waterinsprong ging idd zonder aarzelen superstrak naar beneden!
Jammer van jouw stops, maar hopelijk heeft je paard wel veel geleerd vandaag!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:18

Haai!

Joyce is vandaag ook naar Chaam geweest! Echt weer super gereden! :D

Veldheer in de B, 184 in de dressuur, foutloos gesprongen en cross dacht 1 weigering op de waterbak? Maar wel 4de van de 16 :D

En Ralph in het L, 182 in de dressuur, foutloos gesprongen, en cross foutloos, 2 seconden voor de optimale tijd binnen gekomen dacht ik :) dus 2de van de 26 :D :D

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:20

@ Jetske, balen joh ik heb het gezien er werden er wel een paar na elkaaar uitgebeld op die hindernis en waarom? geen idee, er waren trouwens ook de nodige stops op hindernis 2.

De oudjes zijn ook weer heelhuids thuis aangekomen, vond het wel een lange dag....ik had al zo slecht geslapen vannacht (nee niet door de zenuwen maar andere geestelijke overbelasting) :D

Ik was dus als de dood dat ik niet door het springparcours zou komen, Max is niet zo erg voorzichtig en wat overenthousiast af en toe en laat erg makkelijk zijn benen hangen, het scheelde trouwens niet veel precies 5 balken :( maar goed ik mocht wel crossen }:0

Ik heb je rondje springen trouwens gezien Simone, zag er netjes uit :j Sims trok wel weer lekker aan dacht ik te zien 8-)

Ja dan crossen; tijdens het lopen vond ik e.e.a. toch wel erg pittig voor zo'n eerste cross in het seizoen We waren al een training misgelopen door autopech en had daarvoor pas 1 training gehad. ik kan met Max ook niet teveel op stap gaan want hij heeft toch iedere keer wel 2 dagen nodig om weer bij te komen :(:)

Ik ben rustig begonnen want ik wilde een regelmatig tempo aanhouden , helaas was de Zaag voor ons erg moeilijk, de afstand was vrij kort dus kon er niet vol inrijden, Max sprong de 2e wel maar verkeek zich en landde met de voorbenen op het blok, ik dacht dat ie nog af wou zetten maar gleed toen met 1 been eraf...jammer teruggeklauterd en opnieuw aangereden.......Ik sufferd |o (springruiter hé) rijd ze alletwee opnieuw aan (ja dubbelsprong :+ dat lukte dus niet meer, schoot me opeens te binnen dat ik ook alleen de 2e mag nemen in een cross, dus snel weer gedraaid en het 2e blok alleen (een beetje schuin) gesprongen...geen probleem!

Verder de rest helemaal foutloos in een lekker constant tempo, ik was ook maar een minuutje te laat met 2 weigeringen Het water in maar niet over de boom gegaan dat had ik onvoldoende getraind.

Kortom best wel tevreden en voor wat betreft het springen moeten we nog even een compromis zien te sluiten. Ik ben iig weer een ervaring rijker en ga vol goede moed naar Etten-Leur. :j

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:39

Ook wij zijn weer bekomen van Chaam,

Kind ligt met griep op bed, met koorts SGW rijden is best zwaar maar ik kon haar echt niet tegenhouden.

Dressuur ging aardig , 190 punten , de ring was wat drassig en haar pony besloot over alle plassen te springen. Springen was weer Top ! , foutloos en binnen de tijd.
Toen op naar de cross, onze pony heeft wat watervrees dus afgesproken het tempo terug te nemen en rustig in stap het water in te gaan ..

En het werktte , helemaal foutloos met een kleine tijdsoverschrijding ... maar beter dat dan dat haar pony in full speed doorkachelt en keihard remt voor het water.

Ik was vooral erg trots op de stijlpunten , een dikke 7,3 .
Mijn dochter eindigde op een mooie 6 de plek in ring 3 , ze had rugnummer 63 , iemand toevallig foto's gemaakt ?

We hebben super genoten, op naar Ettenleur
Laatst bijgewerkt door FuegoJoy op 30-03-09 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt