Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Al helemaal niet als ze hengstig is
floor01 schreef:Wel denk in de lagere klasses veel onwetendheid is. Er zijn nog steeds veel ruiters die echt niet weten hoe een sgw in elkaar steekt en denken gewoon een cross te kunnen starten zonder daarvoor te trainen.. Misschien zou daar iets aan gedaan moeten worden.

Dat die er met een spring parcours er gelijk uit gegooit worden. u_nnamed schreef:ik ben het eens met CoriienRN L springen vindt ik iets te hoog gegrepen vooral op dat ik met mijn E-tje bij de paarden spring is dat dus M B+5 en B+ 5 is voldoende
pol013 schreef:Princenhage had inderdaad een springparcours voorafgaand aan de oefencross. Helaas was dit bij een groot aantal deelnemers vooraf niet echt bekend. Daarnaast was ook niet helemaal duidelijk dat een slecht springparcours zou leiden tot uitsluiting van de cross. Uiteindelijk hebben ze dus toch ook de mensen laten starten die niet fatsoenlijk door het voorafgaande parcours heen kwamen.
Als ze die regel aangehouden hadden had naar mijn schatting de helft niet mogen starten. wmb dus een goede scherprechter.
Lielle schreef:pol013 schreef:Daarbij zit in de cross ook al de veiligheidsdrempel ingebouwd dat je niet mag starten als je het springparcours niet fatsoenlijk aflegt. Misschien moeten ze die eis dan wat aanscherpen?
dat gebeurt al, bij 20 strafpunten (exl tijdfouten) mag je niet meer de cross in, dat was 24.
Citaat:"Een combinatie met meer dan 20 strafpunten (exclusief tijdsoverschrijding)
wordt uitgesloten en komt niet in aanmerking om door te gaan naar het volgende
wedstrijdonderdeel (de cross-country)."
.pol013 schreef:Princenhage had inderdaad een springparcours voorafgaand aan de oefencross. Helaas was dit bij een groot aantal deelnemers vooraf niet echt bekend. Daarnaast was ook niet helemaal duidelijk dat een slecht springparcours zou leiden tot uitsluiting van de cross. Uiteindelijk hebben ze dus toch ook de mensen laten starten die niet fatsoenlijk door het voorafgaande parcours heen kwamen.
Als ze die regel aangehouden hadden had naar mijn schatting de helft niet mogen starten. wmb dus een goede scherprechter.