[SGW] De SGW kalender 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: De SGW kalender 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:10

maar als die kennisoverdracht voor elkaar is, zijn die regels ook geen punt Knipoog

Rowo, wederom bedoel ik niemand persoonlijk maar gewoon in zijn algemeenheid. Ik vind alle aanpassingen echt heel goed, ook al weet ik datg ik daar bv in het verleden de dupe van zou zijn geweest (strafpunten met springen bv).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:20

rowo schreef:
Maar wat Tientjeh zegt is wel waar. Vooral als je geen fanatieke crosser bent en niet ver weg wilt. Hier in het oosten heb je in het najaar gewoon veel.

Jullie hebben gewoon een luxe, maar dat moet en is imo ook geen reden om een uitzondering te maken.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:56

Ik denk dat ik sowieso naar Etten-Leur, Vrouwenpolder, Hooge Mierde, Leidschendam en Gorssel ga. Voor de rest weet ik het nog niet. Voor Chaam durf ik me niet meer in te schrijven, heb ik al twee keer gedaan, daarvan heb ik me 1 keer moeten afmelden omdat m'n paard niet goed was, en de andere keer was het afgelast. Er rust denk ik een vloek op Knipoog Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:03

gr_roos schreef:
rowo schreef:
Maar wat Tientjeh zegt is wel waar. Vooral als je geen fanatieke crosser bent en niet ver weg wilt. Hier in het oosten heb je in het najaar gewoon veel.

Jullie hebben gewoon een luxe, maar dat moet en is imo ook geen reden om een uitzondering te maken.

Nee tuurlijk moet dat niet. Heb ik dat gezegd dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:50

Nee, maar ik vind ongeacht het nivo 3 weekenden achter elkaar teveel om te starten en dan is het typisch een geval van jammer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:51

Verschillen de meningen over Lachen Alhoewel ik het niet snel weer zou doen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:58

Als die regels er zijn, vind ik persoonlijk dat het aan moet worden gepast, per regio. Heel jammer voor de crossen die al jaren op dezelfde data worden gehouden, maar anders dan word het gewoon zo moeilijk voor de mensen met 1 paard die in een crossrijke omgeving wonen, waar alle crossen in dezelfe periode gehouden worden.

Ik heb 2 pony's+een moeder die niet ver weg wil, dus bij mij moet het goedkomen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:59

Joyce zal waarschijnelijk wel meerdere weekenden achter elkaar rijden, maar dan met verschillende pony's!

Wanroij start Joyce dacht ik wel.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:25

Ik heb destijds ook wel 3 B crossen achter elkaar gestart. Je voelt zelf wel aan wat je paard aankan en wat niet. Ik neem aan dat niemand iets zou doen wat zijn of haar paard niet aankan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:35

tientjeh schreef:
Ik neem aan dat niemand iets zou doen wat zijn of haar paard niet aankan.

Jij hebt wat meer vertrouwen in de mensheid dan ik hoor, volgens mij zijn er zat ruiters die niet naar hun paard luisteren.

Ik vind het wel een prima regeling. Een SGW is gewoon zwaar, niet alleen de cross zelf, maar 3 onderdelen op 1 dag, lang van huis en dan ook nog eens een pittige cross. Ik snap persoonlijk ook niet zo wat het uitmaakt of je B of M rijdt?

En dat er dan in het najaar 7 crossen zijn in het oosten, nou ik zie niet in waarom 1 paard al die crossen MOET lopen, dan kies je daar toch de leukste wedstrijden uit?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:39

ik heb er hier geen 7 in het oosten hoor!

Ze kunnen wel zoveel van die kinderachtige regeltjes maken, maar net wat anderen zeggen, je weet ook niet wat mensen thuis doen. En daarnaast op wedstrijd.

In de zomer is het ook mogelijk om op concours 2x dressuur te rijden en 2x te springen. Lijkt me net zo belastend en dat mag dus wel elk weekend.

Maar goed, toch een zinloze discussie, want iedereen denkt er anders over.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:41

volkomen mee eens MJ, en ik zie niet waarom dat sneu is voor mensen in een crossrijke omgeving met maar 1 paard.

Tientjeh, het feit dat iemand thuis dom bezig kan zijn, beteken toch niet dat je het dan op wedstrijd maar moet toestaan? Idem met het dressuur en springen verhaal trouwens.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:43

nee, maar dan zouden ze ook wat van het springen en dressuuren kunnen zeggen.

Hier is het dus echt mogelijk om met 1 paard 2x te dressuren en 2x te springen. En evt de volgende dag mag je je weer opgegeven.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:44

rowo schreef:
Bij ons is dat helaas niet zo. 2 in het voorjaar (direct 2 weken achter elkaar) en een stuk of 7 in het najaar en dan in 2 maand. Das eigenlijk niet fijn verdeeld.

Ik had hier iets gelezen over 7 crossen in het oosten.

Maar goed, ik begrijp ook dat meningen daarover verschillen, alleen ben ik het er in dit geval over eens, ik heb zelfs nog nooit 3 crossen achter elkaar gereden. Ik heb 1 keer 2 weekenden achter elkaar gecrosst en dat vond ik zelf al heel ver gaan Clown

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:46

Ik vond die 3 achter elkaar toen wel te doen. kon ook niets aan het paard merken. Die werd heter bij elke wedstrijd. Tussendoor gewoon lichte arbeid en elke dag gaan ze lekker naar buiten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:51

tientjeh schreef:
nee, maar dan zouden ze ook wat van het springen en dressuuren kunnen zeggen.

Hier is het dus echt mogelijk om met 1 paard 2x te dressuren en 2x te springen. En evt de volgende dag mag je je weer opgegeven.

mss dat ze dan daar ook eens paal en perk aan moeten stellen Knipoog OOk dat zou ik niet zo raar vinden. Ik snap echt de ophef hierover niet, ik vind het prima dat de KNHS wat meer van dit soort regels gaat invoeren om paarden te beschermen tegen onwetende ruiters.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:43

Je paard mag niet vaker dan 3x per kalender maand een SGW lopen, maximaal twee achtereenvolgende weekenden

Heb net mijn vader deze zin laten lezen. Zoals het er nu staat, vatte hij het op dat je dus max 3 x per kalendermaand mag starten en max 2 opeenvolgende, maar ook in die kalendermaand. Dus dan zou je wel bijv, Diepenheim en Bathmen mogen rijden, dat is 2 achteropeenvolgende in 1 kalendermaand. En dan is Barchem in een nieuwe kalendermaand. Op 1 nov.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:17

Ik hoop volgend jaar een nieuwe pony te hebben en daar eens een oefencrossje in mee te pakken. Ja

Met Bonny doe ik iig weer Barchem, wil ook Gorssel doen, voor de rest weet ik nog niet echt wat mijn planning of wat ook is...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:36

Ik ga met Lielle mee. Neemt niet weg dat het jammer is voor de mensen die in de buurt wonen..
Echter vind ik dat er over het algemeen veel te licht wordt gedacht over de basistraining/conditie voor 'een B-crossje' ... Een lichaam die dit niet gewend is, zal niet alleen fysiek, maar ook mentaal heel wat inleveren, zeker de jonkies.
Ik vind dat er erg veel 'jakkeraars en heikneuters' in de B mee kunnen draaien, wat in mijn ogen niet ten goede komt van de sport. Mensen die de crossen aflopen voor hun eigen kick en niet denken aan de nazorg (vaak genoeg gezien).
Nu zal dat niet snel voor de mensen hier gelden, maar om het nivo van de sport beter te krijgen, zal dit in mijn ogen ook wel noodzakelijk zijn ten behoeve van de paarden.

Overigens ben ik er ook nog niet uit welke BB-crossjes ik wil uit proberen. Vind het verdraaid lastig om te beoordelen welke geschikt zou zijn..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:40

tientjeh schreef:
Je paard mag niet vaker dan 3x per kalender maand een SGW lopen, maximaal twee achtereenvolgende weekenden
Heb net mijn vader deze zin laten lezen. Zoals het er nu staat, vatte hij het op dat je dus max 3 x per kalendermaand mag starten en max 2 opeenvolgende, maar ook in die kalendermaand. Dus dan zou je wel bijv, Diepenheim en Bathmen mogen rijden, dat is 2 achteropeenvolgende in 1 kalendermaand. En dan is Barchem in een nieuwe kalendermaand. Op 1 nov.

wellicht handig hier een mail aan te wagen bij de KNHS, want dat zou betekenen als ik het goed begrijp dat je wel 3 weekenden achter elkaar rijd, maar dan oktober en november als aparte kalender maand berekent zit je dan wel goed ????

Tong uitsteken gelukkig mag ik nog geen planning maken kan ik lekker horen hoe jullie dat plannen..... Haha!

ben ook benieuwd naar die BB crossjes.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:42

Bianca, dat zei mn vader dus ook al.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:32

Er staat toch max. 2 opeenvolgende? Dat is denk ik maandoverschrijdend..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:14

Een echte planning voor komend seizoen heb ik niet. Zou graag met Nika een paar keer L starten. Etten-leur zou ik graag heen gaan, maar de weer daarop is ook weer Westerbork en met de nieuwe regels mag dat dan weer niet. Moet er dus nog maar eens even goed voor gaan zitten. In het najaar zal ik ook flink moeten gaan kiezen, want dit jaar heb ik waarschijnlijk maar 1 paard om mee te gaan crossen. De dressuurnorm wordt ook nog een hele opgaaf voor mij om te halen Bloos Maar ja we zullen zien hoe dat gaat lopen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:28

J-N, als je E-L en Westerbork wilt rijden mag dat. Allee de week ervoor en de week erna mag ze dan geen cross lopen.

Ik heb hier maar 2 crossen in de buurt waarvan er 1 nog maar de vraag is of ik daar mag starten als alles meezit (Vlietland NK).

Mijn paard heeft nog nooit 3 crossen achter elkaar gereden, wel een paar keer 2 en ik moet wel zeggen dat 1 daarvan dan een klasse lager is wat ik normaal start en ook op mijn gemak rond rij. Dit jaar zal dat ook wel zo worden, merk namelijk aan mijn paard dat ze echt nog wat meer km's moet maken om der kop meer bij mij te krijgen en niet zo bij de omgeving.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:32

jipje_niekje schreef:
De dressuurnorm wordt ook nog een hele opgaaf voor mij om te halen Bloos Maar ja we zullen zien hoe dat gaat lopen

Bij mij ook Clown
Maarrr, Kino gaat lekker de laatste tijd