[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:53

Als het springen op de plek is waar het altijd is, is het ook nog eens glooiend. Bij een verrotte bodem kan ik me voorstellen dat de paarden dan niet meer van de grond willen/durven.
Wel sneu dat je zo je seizoen moet afsluiten Ruud.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:57

Hij durfde idd niet normaal af te zetten.
Hij was netjes voor het been, maar ik ga hem niet lopen push, met alle mogelijke risico's. Nu sprong hij alles, maar te voorzichtig en daardoor te laag. Maar liever dat, dan weigeringen.
Gaan we volgend jaar gewoon nog een jaartje B doen, we zijn tenslotte ook een paar groentjes.
Al had ik wel graag dat puntje willen proberen in het crossparcours.

Hij krijgt nu even een paar weken rust en dan ik alle rust gewoon lekker spring en dressuurwedstrijdjes mee pakken.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:04

Met dank aan Sjaan nog foto's van mij van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Edit: Helaas mislukt......

of toch niet...
Laatst bijgewerkt door sfranken op 09-11-08 15:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:05

Je foto's doen het helaas niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:23

Mooie foto's Sabine!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:28

Ruudje, wat balen zeg...
Er hebben veel mensen niet optimaal kunnen springen. Jammer...
Maar helemaal niet aan de cross mogen beginnen is net even wat zuurder nog.

Sabine, gave foto's!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:46

Ruud: wat balen, kon je uiteindelijk mee doen en dan nu dit. De bodem was inderdaad nogal zacht Ach gut

Sabine: gave foto's!

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:33

Iemand enig idee waar we de foto's kunnen vinden?

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:34

Mooie foto's Sabine!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:36

Hee Ruud, kan ik jou de hand schudden, ik mocht ook niet de cross in Verdrietig

Dressuur deed Gin 100 x beter dan vorige week. Dat andere bit is zo'n wereld van verschil. Had 1 foutje, maar de rest ging ontspannen, los over de rug en mooi nageeflijk. Heb ik 178 punten met de opmerking: paard loopt de hele proef te diep Clown jammer dan, ik was tevreden met zoveel progressie in 1 week.

Losspringen ging fijn in de binnenbak. Had al gezien dat het heel erg glad was, maar dat het zo slecht zou gaan had ik niet verwacht. Ze sprong eigenlijk best fijn, maar op het moment dat ze landde gleed ze zo ver door met de voorbenen dat ze achter meteen liet zakken. Had 3 balken toen ik bij de enalaatste aankwam (dubbel). Die stond op een krappe 2, dus ik kom mooi beheerst en klein over de eerste, glijdt ze zo ver door dat ze met 1 galopsprong dwars door de tweede glijdt. Om even weer orde op zaken te stellen heb ik toen om de laatste een volte gereden, dat was fout nr 5 en uiteindelijk ook weer een balk op die laatste. Achteraf had ik misschien door moeten rijden, maar ze is nog zo onervaren en ik wilde haar niet bang maken.

Baalde 5 minuten heeeeeel erg (a la Madeleine) maar toen sprak ik Rob en Sjoerds paard die altijd 0 is had ook 5 balken, dus dan geven we gewoon de bodem en haar extreme onervarenheid de schuld en gaan we lekker heeeel hard trainen voor volgend jaar!!

ga zo eens even de rest lezen!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:57

Wat jammer Marieke en Ruud! De bodem was ook wel heel erg slecht in het springparcours....

Nickel, ik had niet hoger of lager verwacht met Viool, want ik had niks verwacht. Je kunt altijd ergens vallen in het parcours.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:02

Wat jammer Ruud en Marieke. Helemaal balen om zo het seizoen af te sluiten..

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:12

Mooie foto's heb ik al gezien.
Ook even mijn verslagje.
Reed vanochtend in Ring 1 klasse B-DE
Dressuur: 205 punten en stond voorlopig 3e.
Springen: 1 balk.
En dus ik had zoiets van: Nou we kunnen al wel weer naar huis.
Maar was de Cross foutloos en 10 sec voor de optimale tijd binnen.
Vele andere hadden weigeringen in de cross.
En toen de uitslag er was bleek het dan ook dat ik 1e was geworden in ring 1. Haha!
Ik ben super blij, want het is nog maar mijn 3e cross.
En een mooie afsluiter van dit jaar. Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:35

Goed gedaan JeltjeW! Mooie afsluiting van het seizoen!

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:36

Merel_Claire schreef:
Goed gedaan JeltjeW! Mooie afsluiting van het seizoen!

Dankje wel. Lachen
Dat vond ik ook. Op naar 2009 Cool

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:03

zo ben er ook weer..
vanmorgen dressuur had 181 maar ol wilde niet zo lopen als anders met de bodem en gleed in de overgang galop/draf beetje onderuit.
springen was ook echt heel slecht maar we hadden gelukkig maar 1 balkje.
nou naar de DA en hadden een hartslag van 54 (al weer zo laag) en toen de cross in.. hij pakte alles super aan en bij het water wist ik nog niet wat ik ging doen.. maarja dacht laten we maar gewoon inspringen ipv erin lopen.. en tja ook gewoon in volle galop door het water... kwam 4.55 binnen en opt. tijd was 4.42 dus ook nog redelijk op tijd..weer na de DA had ol een hartslag van 48 nou dat heb ik dus nog nooit gezien bij hem normaal tussen 66 / 73

dus weer super gecrosst.. 8e geworden van de 22
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 09-11-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:04

zo..verslagje van mij

vrijdag aangekomen...2x parcour verkend...en die steeple hè...tjeetje...maar goed verder zag er alles goed uit.
zaterdag ochtend vroeg als 1ste de ring in voor het 2de gedeelte M..lekker dressuur gereden..2 kleine foutjes.
daarna klaar gemaakt voor het echte werk..
springen ging goed tot hindernis 4...vol in de remmen...balen, want ze ging echt lekker...ze sprong zelfs naar rechts om na 3 wat ze normaal niet doet.
na de weigering ging ze tegen alle teugeldruk in, kon haar niet meer rijden, en kreeg nog 3 balken aan de broek...vreselijk balen...
toen ik de ring uit ging kwam scum me ook nog vertellen dat ik 1 na de dressuur stond!!!
toen heb ik inderdaad even vreselijk gevloekt, oke ik weet het...het hoort niet..maar toen kwam bij mij even mijn passie en temperament omhoog.

cross ging fenomenaal...ruim binnen de tijd...heb dan ook loeihard gegallopeerd op de lange stukken, zodat ik bij de hindernissen me goed kon concentreren in een rustig(er) ritme.
alleen bij de steeple kwam ik niet uit en ben er met 4 benen tegelijk voor mijn gevoel overheen gegaan..met een keiharde "scheisse" neergeploft aan de andere kant, want we gingen niet meer naar voor...alleen maar omhoog en omlaag...heel raar gevoel.

dus met gemengde gevoelens de wedstrijd gefinished...fijn dat ik veilig en fenomenaal de cross heb gereden...maar ook teleurgesteld dat het springen zo slecht was gegaan.
uiteindelijk nog 9de geworden...

verder iedereen die goed gereden heeft...gefeliciteerd. Haha! ..ook alle kampioenen...
toppie sabine!!-jeltjeW!!-EG!!!-merel!!!-jenga!!!-Loes!!-andere suus!!

voor alle anderen... Ach gut

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:15

Mijn verslag is kort. Heb gedressuurd en heb mij afgemeld voor het springen. De bodem was in mijn ogen dermate dramatisch dat ik het niet verantwoord vond om de ring in te gaan.
Toen ik mij afmelde bij het secretariaat kregen we te horen dat ze ons groot gelijk gaven en eigenlijk de bodem afgekeurd diende te worden.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:21

Ook nog even een verslagje van mij:

Vrijdagmiddag mocht ik om 13.00u als allereerste de dressuurring in... Was eigenlijk nummer 2 maar de nummer 1 was er niet en omdat de ringmeester na 10 keer gevraagd te hebben welk nummer ik was wel erg zenuwachtig werd heb ik de beste man maar geholpen en de ring in gegaan. Toen ik mezelf netjes meldde bij de jury kreeg ik de vraag of ik wel wist dat ik niet met zweep mocht rijden in de klasse M. Toen heb ik de jury maar even netjes uitgelegd dat in het reglement staat dat dit wel toegestaan is omdat het een L2 dressuurproef is waarop de H jury vroeg hoelang mijn zweep dan wel niet was. 1.10m mevrouw en u mag hem nameten als u wil... Het floepte er zomaar uit dus ik dacht dat zijn 10 minpunten... Maargoed toch aan mijn dressuurproef begonnen die ik uit mijn hoofd reed en had uiteindelijk -53 en een 10e plaats...

Daarna zijn we gezellig met een groep naar manege Snorrewind gereden om daar te eten en te overnachten. Heb 's nachts omdat ik niet kon slapen de cross nog maar een keer of 50 gereden in mijn hoofd.

Zaterdag was het om 10 over half 12 mijn beurt om te springen. Mistery sprong erg goed maar had helaas 2 pechbalkjes... Op naar de cross...
De cross, die ik overigens echt fantastisch vond, ging geweldig tot aan de hindernis voor het water... Daar kreeg ik helaas 2 langslopers waarna ze de derde keer er uit het boekje overheen sprong. Wel balen natuurlijk maar verder lipe ze echt heel goed!

Uiteindelijk ben ik wel in de staart van het klassement geeindigd, maar mijn nichtje Anouk heeft de familie-eer hooggehouden door kampioen te worden in de klasse M!

Al met al vond ik het een fantastische wedstrijd met een geweldige cross, super weer en een hele goede organisatie! Ik wil alle kampioenen en prijswinnaars nogmaals van harte feliciteren en ik ga volgend jaar zeker te weten terug!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:36

weet iemand wie er foto's hebben gemaakt vandaag..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:41

Kylyco, wat een onwijs stoere foto! Dat wil ik ook Haha!
sfranken, jouw foto's vond ik ook erg mooi, hoe je paard zijn benen optrekt op die 2e foto Pling

Ik heb vandaag ook gereden bij B paarden.

Dressuur was weer kunst-en-vliegwerk. Ik rij echt liever een Z2 proef dan een B-proef, het is zo verschrikkelijk lastig! Mijn paard valt door die saaie proef helemaal uit elkaar, gaat hangen en dingen verzinnen onderweg.
Met veel stuurwerk toch nog 196 punten bij elkaar kunnen sprokkelen.
Springen ging foutloos. De bodem was niet best, maar vergeleken met bijvoorbeeld Wieringerwerf nog goed Clown . Wij hadden er in iedere geval geen problemen mee.
Toen de cross. Dat liep wel lekker, tot aan de waterbak...het wordt eentonig Verdrietig
De sprong voor de waterbak zag hij ineens het water en draaide op het laatste moment weg.
Daarna durfde hij echt niet verder, het water was ineens weer doodeng! Doordrammen heeft geen zin bij Olivier, een bemoedigend klopje op de hals deed uiteindelijk wonderen, en ineens gingen we onder veel applaus het water door. Pling
Uiteindelijk hadden we 1 weigering op de sprong voor het water, 2 op het water.
Ik ben dus in iedere geval niet gedisqualificeerd!
Ach, als ik bedenk dat we een half jaar geleden nog nooit gecrosst hadden en Olivier tot die tijd ook niet eens door een plas water durfde te lopen, hebben we al heel veel gewonnen.
We gaan gewoon door volgend jaar, met veel doen zal het vast wel makkelijker worden.
Behalve het water heeft hij nog nooit geweigerd, dus ik ben evengoed heel trots op mijn paard!
Afbeelding
Afbeelding

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:08

Heeft iemand misschien nog foto's van een tinker gemaakt?

Groetjes Maren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:22

Ik heb echt heerlijk gereden vandaag!!

Dressuur ging lekker en eindelijk ook echt mooie punten van jury: 203 Haha! Daarna de cross gelopen, mooie cross, goede bodem dus had er helemaal zin in.
Ik had nog een half uur voor ik moest gaan zadelen dus toen even naar het springparcours gaan kijken. Wat een drekzooi!! Ik was al helemaal zenuwachtig en maakte me veels te druk. Rustig opgezadelt en losgereden in de binnenbak. TG sprong mooi ontspannen, dus dat was wel fijn. Hij was namelijk nog best bang begin van de week. Toen ik stond te wachten voor de ring, schoof degene voor mij al door de dubbel....pffff....
Maar goed, T gaf bij hindernis 1 al een fijn en safe gevoel. En hij sprong zo foutloos rond Clown Haha!
Dus op naar de keuring, as usual een hartslag van 64 en verder helemaal goed. Op naar de cross! En die ging echt heerlijk, kon mooi doorgaloperen, alles paste lekker en hij ging super het water in! Haha!

Voor de laatste hindernis moest ik nog een beetje gas terug nemen want ik had nog 30 sec over, uiteindelijk foutloos en 17 sec ongeveer voor de optimale tijd gefinischt Haha!

En we mochten een 4de prijs mee naar huis nemen Haha! Super afsluiting van de B en van het seizoen. Op naar 2009!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:44

Leuk om alle verhalen weer te lezen, de mooie maar ook de minder mooie zijn het zeker waard om te lezen!
Wat was ik blij dat het droog was vandaag!! Vannacht om 4.15 uur (ben maar 3 keer wakker geworden Vork ) stormde en goot het. Vreselijk. Maar toen we vanochtend om 8 uur aankwamen in Bathmen was het gelukkig droog. Gisteren de cross al verkend, dus we konden het rustig aan doen.
Dressuur (van Fleur en Easter) ging best goed, 3e met 193 punten. Maar ja, dan het springen hè. Het was toen "wij" moesten starten al spek- en spekglad. Maar ja, dat kan niet echt de reden zijn dat Fleur hindernis 5 vergat te springen Slapen . Daarna hadden ze ook nog een balk in de dubbel, maar Fleur zei dat Easter echt moeite had met het lopen tussen de hindernissen door. Al met al 11 strafpunten met de tijdsoverschrijding er bij. (ik dacht trouwens dat je in de B een volte mag draaien als je niet op de hindernis aanstuurt, maar daar viel dit blijkbaar niet onder).
Daarna de cross. Die ging super. Ik zat bij hindernis 4 en 5 te fotograferen en heb daar leuke foto's kunnen maken. Daarna nog foto's van het pad tussen het koolzaad door en toen dacht ik wel even naar de finish te kunnen rennen om daar nog foto's te maken. Mooi niet: ik kon ze nog net over het pad zien komen. Al met al: foutloos en binnen de tijd. Super!!
Geen prijs, maar wel fijn gereden.

Oh ja: de foto's: ik heb zo goed als alle B-paarden en L-pony's op de foto gezet en een klein gedeelte van de B-pony's. Ik ben nog bezig met ze op de site zetten, maar jullie kunnen alvast kijken:

http://www.deleliaard.nl/Fotografie/bat ... 2008_2.htm

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:55

Renskek: gefeliciteerd voor je resultaat met violin. zonda dat je met je andere paard niet lekker hebt kunnen afsluiten,maar als ik het zo lees van die trakehner is het inderdaad goed te begrijpen. volgend jaar weer. Lachen
vera_pino: gefeliciteerd met je zusje.
Kylico: gefeliciteerd met je 8e prijs Lachen
Loes_joery: wat een verschil in dr. punten zeg.. :/ echt vaag. ontzettend gaaf dat je het sprongen en de cross zo goed hebt gedaan, gefeliciteerd met je 7e prijs!
sfranken: gefeliciteerd met je 5e plaats!
Eventinggek: wat knap gedaan zeg! gefeliciteerd!
Bento1988: zo, heftig inderdaad! gaaf dat we dat even te zien kregen. netjes gedaan Lachen
Jenga:
Citaat:
Het is me opgevallen dat ze in het oosten de oxers "lekker" breed zetten, ik raak daardoor enigszins geintimideerd!
Haha! haha mooie uitspraak!
wat een mooi verslag heb je gemaakt. ontzettend knap dat je 10e bent geworden, gefeliciteerd en geniet ervan!
ruud: balen zeg. kop op Lachen
marieke: wat zonde zeg, het zal echt een slechte bodem zijn geweest, bijna iedereen had veel fouten lees ik wel.
JeltjeW: gefeliciteerd met je 1e plaats!
Mendy: supergedaan meid!! voldoende voor de stijl? Lachen gefeliciteerd!!
Madelene: knap gereden zeg, wat zónde dat het niet wilde met springen. maar toch knap gedaan!
pb: als je het niet vertrouwd moet je het niet doen. ik heb respect voor je actie. (ik kan er niet verder over meepraten omdat ik er niet geweest ben)
K_P: gefeliciteerd dat je het zo netjes hebt gedaan.
Heleen: zonda van het water, maar je vooruitgang is inderdaad dan knap geweest dit jaar. tof dat je er zo eerlijk tegenaan kijkt. Lachen
Karen nogmaals: gefeliciteerd!!

ik heb geen tijd gehad om te komen kijken helaas. volgend jaar meld ik me wel aan. Lachen