[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tien

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:58

Uitslagen staan erop Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 06:14

Wij zijn gister geweest. Dressuur 180, niet slecht maar kan altijd beter natuurlijk (de hele winter moeten ze dressuur trainen!)
Springen foutloos em toen de keuring van de dierenarts.....
Hij liep helaas echt niet helemaal zuiver rechtsachter....
Vreselijk balen, zou de laatste cross zijn dit jaar, maar nog meer balen dat ons paard niet goed loopt en ik niets aan hem kan vnden......

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:20

Zonde Rayo, hopelijk is het vandaag al opgeknapt.

@Tien: das errrrugg snel zeg, de uitslagen er al op!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:37

riannhuh schreef:
iig eentje bij 2/3/4
heb wel een foto van jou, maar niet echt op een goed moment...
hij had er wel zin in Haha!

Maakt niet uit joh, weet dat dat erg moeilijk is bij vita Knipoog

Oh stond er een daar Clown geen wonder dat ik zon laag stijlcijfer had Nagelbijten / Gniffelen 2 wou hij weigeren, 3 ging scheef de bosjes in en met en galopsprong extra omdat vita het niet in een keer haalde. En 4 eerst dus een weigering en later 3 sprongen ipv 2 en ik zit er heel raar om omdat we niet uitkwamen Nagelbijten / Gniffelen
Nou ja ze deed het en ze vond het leuk en ik ook en daar gaat het om Lachen

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:53

mistid schreef:
Ilse welk startnummer had jij? Of beter, hoe zag jer er vandaag uit (nouja crosssetje ed Knipoog )

Ik had nummer 15 en 80, cross in het blauw grijs/wit.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:00

Doei!

Ik had gister mijn L debuut bij de paarden met Loempia. Hadden vrijdag de cross al een keer gelopen. Vond het een erg mooie cross. Bij een paar hindernissen had ik wel zoiets van: slik..

Ik heb echt een heerlijke cross gereden Haha!. Zullen sommigen wel raar vinden na mijn verslag gelezen te hebben Clown..

Gister morgen eerst dressuurgereden, met losrijden was hij wat druk en was alles eng natuurlijk, en in de proef was hij net een schaapje. Had het idee of ik op een ander paard zat ofzo Clown. Hele fijne proef gereden dus. Had ik 178 punten Clown. Nja het zal wel.

Toen de cross nog een keer gelopen. Toen opgezadeld voor het spring parcours. Hij was super druk, maar sprong in het parcours wel goed Lachen. Maar hij had er een beetje teveel zin in, dus ik ging ik gallop het parcours uit, en stond aan de andere kant van het weiland pas stil Clown. Toen snel afgestapt, naar de veearts, en maar daar blijven stappen, omdat het crossen een beetje uitliep, was het daar heel druk en dan zou die alleen maar gekker worden. Naar 10 min daar heen gestapt en hem glijspul op de benen gesmeerd. Toen wat rondgestapt, en toen mochten we van start. Toen begon het toch wel even te kriebelen in mijn buik Haha!.

Hij stond wat te huppelen in het starthok, maar ging als een speer van start. Hindernis 1 ging fijn Lachen. Was een fijne sprong om te beginnen. Daarna ging het gas er nog meer op. en zag hij hindernis 2 en ging nog harder Clown. Dat was een smalle dubbel die niet helemaal recht achterelkaar stond, dus ik dacht oh oh, of ik moet echt NU remmen, maar dan heb ik de kans dat ie boos word, of ik laat het hem zelf maar uitzoeken, hou gewoon goed been. Ik heb maar gekozen voor het 2e. En hij tufte erzo doorheen, hij dacht er niet eens bij na om langs de tweede te schieten Haha!. Daarna moest je van weiland verwisselen, maar het ene weiland had een lichtere kleur dan de ander. En ja hoor, meneer vond dat eng Clown. Gelukkig kreeg ik hem er op tijd over en ging hij bij hindernis 3 zo het heuveltje op. Toen had je hindernis 4 die bank. Ik was bang dat ik na hindernis 3 geen ritme meer zou krijgen, maar hij had er zo zin in dat hij gewoon mar bleef galloperen. Dus 4 ging ook fijn. Meteen daarna moest je naar rechts anders nam je de M/Z afsprong. Dat ging nog maar net goed Nagelbijten / Gniffelen. Toen ben ik rechts van de auto het bosje uit gegaan en meteen het bosje weer in en kwam ik super mooi voor de dubbel. De oxer daarna ging ook goed. Toen moesten de L's voor de waterbak nog een lus naar links. En dan had je bouwland, en moest je ineens een kleinpaadje een donker bosje in. En meneer had er nog steeds zin in en we zijn bijne zover dat hij het bosje in zou springen, besloot hij dat het toch heel eng was. En staat vollop in de ankers. En daar lag Kim in het zand. Gelukkig kon iemand hem pakken, gaf mij een voetje en we gingen rustig verder. Toen liep hij het bosje zo in, en de hindernis in dat bosje ging ook goed. Toen naar de waterbak. Hij houd niet zo van afsprongen, hij doet ze altijd wel, maar twijfeld nog te lang. Dit keer keek hij en dook zo naar beneden, ging zelfs in gallop door het water en de sprong in het water Haha!! Daarna de klokkenstoel. Ik hoorde dat veel paarden in de Z en M daar op terug kwamen, dus ik lette extra op. Maar hij keek er niet na. Daarna konden we weer lekker het gas erop (ja had toch al tijd verloren door de val, dus kon hem nu een keer echt laten gaan). Alleen toen kwamen we bij de dubbel op het open land. Waar de 2e zo smal was. Ik wou eigenlijk iets meer gas terug, wat dus even niet lukte. Dus toen mij been erbij gehouden en sprong hij het zo Lachen. Toen de punt. Die vond ik zelf al niet zo leuk (vorig jaar een meisje die ik ken over de kop gegaan daar, dusja Clown ). En ik vond hem voor de L ook wel een beetje pittig. De hoogte ofzo niet, maar het aanrijden was echt lastig. Ik had al besloten de linkerkant aan te houden op het pad, maar dat vond meneer dus heel eng. Dus ik was op dat moment meer aan het sturen, en tja dan let hij op mij en stond e hindernis eral. Hij stond er echt voor van: oh, stond er een hindernis? Dus ik opnieuw aangereden, en hem toen maar zelf uitlaten zoeken en toen dus niet de linkerkant aangehouden op het pad.Maar toen moest hij dus scheef springen, en dat doe die sufferd zo Clown. Toen de picknick en de tripple. Die gingen ook fijn. Toen over het bruggetje naar het weiland naar de trackener. Waaaaah... Nagelbijten / Gniffelen . Ik had zoiets nog nooit gesprongen, met de pony's durfe ik het nooit, en met Loempia gewoon niet echt ergens een trackener tegen gekomen. Maar hij had de rest zo fijn gedaan dat ik niet het alternatief wou nemen maar het gewoon ging doen! En meneer zag in de verte de hindernis en dacht JeeeeeJ springen, en toen was ik ok al over de hindernis heen eigenlijk Clown. Hij zag het gat niet eens. Daarna weer lekker een lang stuk galloperen en achter in het weiland een fijne dubbel Lachen. Toen die brugachtig iets over brede sloot. Maar hij had de trackener al zo fijn gedaan dat ik hem spontaan niet spannend meer vond, en hij er ook niet bij nadacht om te gaan stoppen. Daarna het bosje weer in en het leeuwenhuis. Ik zou eerst het alternatief nemen, maar met het lopen zag ik bij de B paarden geregeld mensen de bosjes in vliegen naar de hindernis, en ik met mijn grote die als hij doorheeft wat hij mag nog wel eens doordramt, dus besloot maar gewoon dat hok te nemen en niet het alternatief. Daarna de enelaatsta hindernis. Hij kwam in een lekker tempo aan. Het waren 2 hooiruifen naast elkaar ( de L paarden en de B paarden ernaast). En in moest de linker. Ik reed er goed op aan, we zijn voor de hindernis en hij zet af, en terwijl hij afzet springt hij naar rechts (half over de B hindernis). Ik was er dus niet zeker van of ik wel tussen de vlaggen van de L hindernis was geweest, of dat ik tussen de vlaggen van de B hindernis ging. Dus toen ben ik terug gegaan en de L hindernis alsnog goed gesprongen. En de laatste hindernis ging ook fijn. Vaak is de finish op een veld en kun je een volte rijden. Nu was het op een pad. Ja denk maar niet dat hij al wou stoppen, hij dacht dat hij nog even doormocht. Dus ik stak aan het einde van de pad de weg al over omdat dat het opblaas ding van de landmacht stond, en die vond hij met de dressuur ook al eng. Dus ik dacht daar remt hij wel op af. En dat deed hij, alleen een beetje TE. Ik kwam aan, en hij in de ankers en snel naar de trailer. En ik Boem op de grond. Gelukkig alweer ver na de finish. Maar ik vond het zo grappig.. Dat ik gewoon lag te lachen, maar mn moeder en vriend dachten dat ik moest huilen Tong uitsteken. Ik zei: jaa en dit was nummer 2. Mn moeder: huh nummer 2? ik: Ja in het bos ook al. Mn moeder: oh was jij dat wel, we hoorden alleen Kim goed over hindernis 6, en daarna was het van ja er loopt een paard los, maar degene voorjou lag uit de cross dus dachten we dat die het was. Ik: Nee dat was ik Clown.
Dus ondanks de vallen, en de 2 weig. Echt domme fouten, heb ik echt heerlijk gereden Haha!. Hij had er echt super zin in, twijfelde niet en ging gewoon. Dus ik heb onwijs zin in Bathmen Haha!.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:22

Nou hierbij dan ook maar even mijn verslag:

Mooi optijd die kant opgegaan omdat ik voor de dressuur graag de cross wou lopen. Dit gedaan en toch wel wat pittige lijntjes. Magoed wel fijne cross verder.

Toen rustig opgezadeld voor de dressuur. Ze was een beetje tegen de hand met inrijden, maar de proef ging fijn, vond haar wel wat sloom. Ook geen wonder kwam de ring uit en ze ging stil staan om te plassen Clown Resultaat 195 punten en 4e plaats. Dik tevreden dus.

Toen ff weitje voor haar gemaakt en ff lekker bij de auto gezeten en rustig opgezadeld voor het springen. Toen na het springterrein en rustig in gesprongen. Parcours foutloos gesprongen ma niet echt fijn ritme.

Toen door naar de cross. Hindernis 1 ging fijn, hindernis 2 ook, trappetje ook, hindernis kwam ze niet mooi uit maar toch erdoor gekomen, hindernis 5 ook goed, de waterbak bijna afslag gemist dus kwamen op heuveltje terecht en toen ma na beneden en verder fijn en toen lijntje 10-11-12, 10 ging fijn ma helaas kwam ze voor 11 niuet fijn uit ma toch eroverheen en ja kon haar niet fijn gecontroleerd over 12 krijgen en daar ging het mis, hele hindernis kapot en paard en ik op de grond. Helaas niet verder gereden, want mijn heup deed ontzettend zeer en ja me paard was de bos ingegaan. Bij de start me paard terug gekregen.

Gelukkig had ze alleen een klein schrammetje op haar knie en verder zweette ze gigantisch van de schrik. En ik ja ik kan nu zowat niet lopen. Gelukkig staat mijn meisje zonder erge verwondingen in het land en dat is het belangrijkste. Ach gut

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:25

Bij mij ging het inrijden van dressuur later heel fijn. Mijn baan moest nog worden vergroot ect. waardoor ik pas een kwartier later de baan in kon. Sorry werd daardoor wat ongeduldig enzo. Dus de proef ging niet echt.. Had 127 pnt (126 is allemaal 6).

Toen springen. Aangezien ik door omstandigheden mijn hoofd niet meer goed by het rijden kan houden, werd ik voor het springen al wat zenuwachtig (want met friese kamp. springen was het daarom toen ook niet goed gegaan). Ik ben dus het gevoel en het zelfvertrouwen met het springen even kwijt. Toen ging het inrijden met het springen ook nog eens niet goed! Zag geen afstanden en ik reed gewoon niet. In het parcours reed ik dan ook totaal niet. Ben er afgevallen en heb besloten vrijwillig te verlaten. Ben wel blij met die keuze. Was ook eerlijker voor mijn lieve pony Ach gut .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:34

Ik ga zo even alle verslagen teruglezen.

Ik ben heel tevreden over ons M-debuut: één weigering dus een winstpunt!!!

Dressuur ging best goed, 175 ptn hiermee 6e van de 11.
Springen 2 balkjes, echt een opluchting dat ik mocht crossen.
En de cross, ik zag het totaal niet zitten. Erg hoog en 3 dikke trakheners, nooit gedacht dat we rond zouden komen. Vond hindernis 2 al best pittig, zo in het begin van de cross.
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar we zijn overal overheen gekomen. Drie was een greppel, hier kwam Otto nogal op terug waardoor hij geen vaart mee had voor 4 die er vlak achteraan kwam. Een stijlsprong heuvelop. Moest een heel klein voltetje draaien en alsnog vanuit draf over de stijl. Verder alles in één keer gesprongen! Soms kwam hij wel erg terug maar sprong alsnog.
Ben zo blij met mijn winstpunt!!! Pling

Tijdens het crosslopen heb ik nog twee bokkers geholpen. Zonder te weten dat het bokkers waren trouwens.

Zag Marielle123 vanuit de verte vallen en ben haar paard achterna gegaan door het kreupelhout. Zag hem steeds net in de verte uit beeld verdwijnen. Ik ken Marielle maar had helemaal niet in de gaten dat zij het was. Tot ik achter me hoorde “Marieke, heb je mijn paard gevonden?”.Toen hebben we samen nog even gezocht tot we hem op een open veld in de verte richting start zagen lopen.

En nummer 21 _Rosa (?) wat aanleuning gegeven bij hindernis 8 waar ze wat problemen had. Gelukkig ging hij er toch overheen.

Zo, nu even wat verslagen van anderen lezen…

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:37

Kylyco schreef:
Hoho ik ben reserve kampioen M paarden. Tja geen echt maar klein beetje Bloos

Super, gefeliciteerd Pling

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:41

corien: gefeliciteerd
mistid: super hoor! vind je pony echt stoer! Haha!
simone: netjes voor de 1ste keer.
kim: haha ja zag er zo moi uit dat loempia zo scheef sprong, ik zag dat die vreselijk sterk was!
sorry: balen zeg!
ineke: balen van je 2 weigeringen
hester: lars was alleen een beetje stout bij de start, hij wou niet weg.

Die gene die op krukken liep was ik Haha!

de andere gefeliciteerd met de resultaten.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:47

@ kimdepim: Ik snap dat je lekker gereden hebt hoor! super paard heb je!
Dat laatste stuk van je verhaal over die 2e val heb je ik geloof ik horen zeggen tegen iemand, kwam me zo bekend voor Nagelbijten / Gniffelen had alleen niet door dat jij het was Tong uitsteken
@ snowylover, jammer van je val zeg! gelukkig heeft je paard niks enstigs Ja jij beterschap!

@sorry: Ik heb je vanaf hindernis 2 in de cross zien (in)springen. Jammer van de stops, maar dat vertrouwen krijg je echt wel weer terug!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:48

ladyzwien schreef:
hester: lars was alleen een beetje stout bij de start, hij wou niet weg.

ja sylvia kreeg hem de startbox niet in Clown (ze is mijn zusje Knipoog )

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:56

Ik heb gisteren ook gestart in de Z paarden.
Dressuur ging redelijk. Ik stond tweede. Voor het springen trokken ze het parcours echt belachelijk hoog op. Toen ik gelukkig anderen ook hoorde klagen (ik heb zelfs met oefenen nog nooit zo hoog gesprongen, was een dik Z parcours voor normaal springen) zijn we bij dejury gaan vragen of we voor de grote prijs moesten springen. Gelukkig vond de jury het ook hoog en heeft die met de parcoursbouwer overlegd dat het verlaagd werd. Toen stond er nog een dik parcours. Het springen ging goed, had pechbalk op de laatste. Jammer want het ging echt goed.
Door het verhogen en verlagen had ik al 10 minuten voor ik aan de beurt was eigenlijk de cross ingemoeten.
Dus meteen naar de DA en starten.
De cross ging heerlijk, niet meer zo gespannen. Ik heb voor mijn gevoel ook voor het eerst echt voor de tijd gereden weer.Foutloos, maar nog steeds een bult tijdfouten. Baal er echt van en snap het niet. De vorige 3 wedstrijden heb ik rustig gereden en had ik net zo veel tijdfouten als nu. Tussen de hindernissen, op de lange stukken heb ik voor mijn gevoel echt hard gereden. Bij de hindernissen wel rustig en gecontroleerd. Maarja dus tochnog zo veel tijdfouten.
Ben wel heel tevreden. Weer een foutloze rit.

Mocht er iemand foto's hebben van nr 72 dan zie ik ze graag.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:19

Ik ben reserve kampioen bij de B paarden geworden Haha!
jaja, hier ben ik al, stelletje ongeduldigen. Schijnheilig

Had 206 punten met de dressuur. Ging heel fijn Ja Stond hiermee 1e.
Daarna gesprongen, Uk had het nogal door geloof ik dat we gingen crossen, ze ging wat hard, en kreeg daardoor een balk.
En had 4 tijdfouten, waar ik niets van snap. Verward

De cross ging heel fijn! Haha!
Alleen bij het water kreeg ik haar de bocht slecht om, moest ik weer omdraaien Schijnheilig

Hetzelfde bij hindernis 13, kreeg haar gewoon niet de bocht om. Bloos

Heb foutloos gecrosst, zat wel bijna in de bosjes hoorde ik achteraf bij hindernis 16. Schijnheilig

Had uiteindelijk 12 tijdfouten, en hiermee dus 2e en reservekampioen! Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:31

@ilse: sja, Lars kan ook opgefokt doen Tong uitsteken Hij kiest alleen zelf de momenten uit
@rianne: nogmaals super van Sylvia! Maar dik het feest in en Lars maar wat extra wortels Knipoog
@Hilde: ECHT SUPER gedaan Haha! Uk verdiend hem gewoon Haha! ik zag alleen bij de uitslagen staan: 'draf finish' ???? Kan dat? Daar krijg je 4 tijdfouten voor geloof ik...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:33

Hilde: Ja je zat bijna tegen een boompje aan Knipoog.

xSiep: Hij is in de cross ok super gaaf. Gewoon is die soms heel apart Clown.

Je mag indd niet in draf over de finish Hester. Dan krijg je strafpunten Ja.

Ilse: Voor de sprong niet eens heel erg, maar na de sprong wel Clown. Maar kon jij zien of ik eigenlijk gewoon door had kunnen rijden of dat ik echt niet tussen de vlaggen kwam?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:36

@Kim: je moet je onderschrift van Loempia nog veranderen in L SGW Knipoog Of wacht je tot de winstpunten binnen zijn Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:37

Onee, dat moet ik nog even doen Knipoog. haha.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:42

Lekker veel valpartijen zijn er dus geweest. Was ik dus niet de enige haha Clown

Gefeliciteerd Hilde! En Sylvia ook! Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:51

hester: haha dat zag ik!
zei al tegen die gene die met me mee was, kijk dit is 1 die kent het Tong uitsteken
kim: het was echt twijfelachtig, hij sprong met zijn hoofd wel door de vlaggen geloof ik, maar met de rest totaal niet! haha.
Maar volgens mij hebben ze gewoon gezegt dat je goed was.
hilde: gefeliciteerd!!!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:12

Ik ben net terug van de training! Haha!
Ging lekker! Haha!
Ze ging er hóóg overheen! Bloos staat allemaal op film.
Ik zal nog even proberen foto's te plaatsen.
Nergens voor gestopt, alles in 1 x door.
Alleen het water was zó eng! Huilen van het lachen
Gelukkig is in de cross een alternatief daarvoor. Haha!
Maar uiteindelijk er wel door heen!
We hebben ook een piknik(?) bank gesprongen, en hoog dat ze ging!

Iedereen gefeliciteerd met winstpunten en prijzen! Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:22

Gefeliciteerd Hilde!
Dankje Ilse Haha!
Heel wat vallen Bloos!

Ik heb net super fijn crossgetraind bij Anica. Ze vroeg me wat ik eigenlijk daar kwam doen Bloos (positief Tong uitsteken )
Ze liet me ook een aantal L hindernissen springen en de afsprong in het water. Yoer pakte super aan, volgend jaar start ik hem ook officieël Haha!

Antal, heb een foto van jou op de ruif, ech hoog *LOL*

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:28

Ben er net achter gekomen dat mijn val wél op film staat Clown

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:29

mistid schreef:
Gefeliciteerd Hilde!
Dankje Ilse Haha!
Heel wat vallen Bloos!

Ik heb net super fijn crossgetraind bij Anica. Ze vroeg me wat ik eigenlijk daar kwam doen Bloos (positief Tong uitsteken )
Ze liet me ook een aantal L hindernissen springen en de afsprong in het water. Yoer pakte super aan, volgend jaar start ik hem ook officieël Haha!

Antal, heb een foto van jou op de ruif, ech hoog *LOL*

Ik wil, ik wil!! Haha!