[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:07

hetismij schreef:
kan iemand mij trouwens uitleggen wat al die dingen bij de uitslagen betekenen? wat bedoelen ze bij fouten? want bij mij staat 40 maar ik had helemaal geen weigeringen zowel in het springen als in de cross niet....

Tijdfouten misschien? Heb de lijst niet bekeken dus weet niet hoe deze er uit ziet.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:48

tijdfouten had ik niet, aangezien ik 8 sec te snel was..ach ja het was maar oefencross dus maakt ook verder niet uit, wel een beetje vreemd! maar ik ben nog steeds supertrots haha

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:55

Bedankt voor je verslagje cobrst. Misschien dat die trakhener net de druppel is geweest waardoor ze niet meer wilde. Ze doet het wel vaker, dat ze ineens stopt en niet verder wil. Vorige keer in Lisse was het al tussen 1 en 2, maar toen kon ik haar weer aan de praat krijgen en daarna ging ze weer als een trein. In Etten-Leur deed ze precies hetzelfde, ik weet nog steeds niet waarom precies.
Misschien dat dat het is Bento, alhoewel ze met trainingen alles zonder problemen aanpakt. Ik weet het echt niet Verdrietig

Knap dat jullie de cross foutloos hebben uitgereden Happyhorse & Hetismij!
Gefeliciteerd Martine!
Jammer dat het springen niet ging Flutterby, maar fijn dat de cross wel lekker ging Lachen
Ik vond het ook heel goed georganiseerd Mamabird OK dan! Het was een mooie cross, jammer dat ik hem maar half heb kunnen rijden.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:24

kan iemand mij vertellen of ze mij tijdens de prijsuitreiking van B paarden ring 3 hebben opgenoemd op de 3e plaats zoals op de uitslagen staat... dacht dat ik 6e was dus net erbuiten viel..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:16

Zelfde vraag als sjolvir:
wat betekend jury 1: 21 en jury 2:17. Ik neem aan dat dat de stijlpunten zijn??? En wat is dan min en max?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:51

Ik heb het al. Als je dat cijfer deelt door 3 heb je je stijlpunt.
Nu ben ik benieuwd naar de punten op de afzonderlijke onderdelen en waar ze gestaan hebben. Helaas niet meer te achterhalen....

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:19

Ik reconstrueer maar even Cool . Volgens mij zit de puntentelling voor de oefencross zó in elkaar:
(1) tel de stijlpunten bij elkaar op en vermenigvuldig met 10
(2) tel de strafpunten voor springen, hindernisfouten cross en tijdfouten cross bij elkaar op
(3) trek (2) van (1) af en je hebt je totaal.
Probeer 't maar, ik heb bij een aantal combinaties geprobeerd of het klopt en waarachtig het gaat goed! Sterker: met behulp van een simpel rekenbladformuletje Slim zie je ook dat 't zo werkt.

Groeten Paul

edit: "jury 1" en "jury 2" kan inderdaad niet anders zijn dan de totalen van de stijlpuntenjury's.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:30

Merel_Claire schreef:
@mamabird: fijn dat het weekend zo goed verlopen is. Mijn complimenten! Dressuurbanen waren prima, springbaan goed, cross was super en erg mooi aangekleed! Zijn er toevallig nog foto's gemaakt??

mmm ja, de foto's... dat is er een beetje doorheen geglipt helaas. Er zou iemand komen van evenementenfoto of zo iets, maar onze secretaresse heeft die niet meer te pakken gekregen om te bevestigen en uiteindelijk hebben we niemand van hun gezien. Zaterdag zijn er in ieder geval veel foto's gemaakt door bokkers (oa zie de link eerder dit onderwerp) en van zondag heb ik geen idee.... Dus bij deze een oproep: Foto's van Princenhage vooral van zondag gezocht!! Ons Princenhaags dagblad (je) zou er graag een paar willen voor een artikel!! En wij voor in ons bulletin en SGW verslag/ evaluatie.
Heeft misschien iemand een foto van Babette Jochems (rood/blauwe outfit, zwart paardje met kolletje en sneb) 1e in de B paarden ring 1 (weet ff niet welk rugnr, want mijn hele papierwinkel ligt doorelkaar...)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:32

Paul_H schreef:
Ik reconstrueer maar even Cool . Volgens mij zit de puntentelling voor de oefencross zó in elkaar:
(1) tel de stijlpunten bij elkaar op en vermenigvuldig met 10
(2) tel de strafpunten voor springen, hindernisfouten cross en tijdfouten cross bij elkaar op
(3) trek (2) van (1) af en je hebt je totaal.
Probeer 't maar, ik heb bij een aantal combinaties geprobeerd of het klopt en waarachtig het gaat goed! Sterker: met behulp van een simpel rekenbladformuletje Slim zie je ook dat 't zo werkt.

Groeten Paul

edit: "jury 1" en "jury 2" kan inderdaad niet anders zijn dan de totalen van de stijlpuntenjury's.

Bedankt voor de toelichting Paul!!! groetjes

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:06

@mamabird: Ik heb ook echt genoten gisteren. Heb de oefencross gereden en de organisatie was prima, de cross zag er ook erg mooi uit!
Ik ben nog wel heel benieuwd waar de stijljury's stonden, misschien kun jij je dat nog herinneren?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:39

he! ik snap mijn 24 pnt! Ik had inderdaad een 9 gekregen van
een stijl jury (bedankt!!!) Omdat we zielig waren, onder de bosgrond zaten,
en toch al uit de race lagen ROFL !
Geloof namelijk niet dat we het in fantastische stijl gedaan hebben Dromen

Hoewel, Sjol haar stijl is bijzonder apart! Ja
En mijn pinguin voeten ook Verward

Dit parcours herinner ik me nog minstens een week, en in ieder geval
elke keer als ik beweeg!

B pony foto's die ik heb over 10 minuten on line...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:51

Ik was weer 1 van de stijljurys en stond bij de b paarden op het veld bij de molenwiek. Ik heb volgens mij haast geen onvoldoendes kwijt gekund. Overigens waren beide jurys op de hoogte van het feit dat onder de 6 onvoldoende is!
De andere jury stond op het veld bij de laatste sprongen.
Bij de b ponys en oefencross hebben we gewisseld.
Bij de oefencross ben ikzelf niet heel streng geweest. Bij de b ponys ergerde ik me vooral aan het feit dat de pony door de cross wordt gejaagd en dan net voor de laatste hindernis voltes gaan draaien! Dit is niet de juiste manier om een cross te rijden.

Sjolvir: Dat was voor je doorzettingsvermogen en de lol die je er in had Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:56

g0otje schreef:
Ik was weer 1 van de stijljurys en stond bij de b paarden op het veld bij de molenwiek. Ik heb volgens mij haast geen onvoldoendes kwijt gekund. Overigens waren beide jurys op de hoogte van het feit dat onder de 6 onvoldoende is!
De andere jury stond op het veld bij de laatste sprongen.
Bij de b ponys en oefencross hebben we gewisseld.
Bij de oefencross ben ikzelf niet heel streng geweest. Bij de b ponys ergerde ik me vooral aan het feit dat de pony door de cross wordt gejaagd en dan net voor de laatste hindernis voltes gaan draaien! Dit is niet de juiste manier om een cross te rijden.

Sjolvir: Dat was voor je doorzettingsvermogen en de lol die je er in had Knipoog

Paardrijden, doe je toch ook voor de lol? En omdat het leuk is?
Ik in ieder geval wel!
(en oh ja, bij tijd en wijle zijn we ook stinkend fanatiek, maar kennen ook onze grenzen)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:58

GoOtje, stond jij toevallig ook nog bij de molenwiek tijdens de L pony's?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:01

@ Snoekiej:Nee. Toen stond ik bij de laatste hindernis!
@ Sjolvir: Sommige mensen lijken er niet altijd lol in te hebben als het niet gaat zoals ze hoopten hoor Knipoog

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:02

Ik deed mee voor me lol.
En genoeg lol gehad.
Was zo trots op me paardjes dat hij alles sprong.
Ook al kon misschien klinken of heel hard schreeuwde.
Maar als geen ja zeg springt ie niet Vork

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:07

Dan stond je dus tijdens de oefencross bij de laatste hindernis, G0otje. Ik vond de mensen daar al zo gezellig aanmoedigen, over dat het de laatste hindernis was enzo, moest er wel om lachen!
Ik was trouwens wel heel blij met m'n stijlpunten, had erg lekker gereden en het ging ook soepel allemaal, maar het is wel fijn als dat dan ook in de stijlpunten bevestigd wordt, ik had 24 en 21 punten.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:09

Ja we hadden de lol er flink in. Moest ook wel, het is toch wel koud hoor de hele dag vrijwillig op een stoeltje zitten;)
Heerlijk om te zien, de echte beginnende combinaties en de trotste gezichten als ze bijna aan het einde zijn!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:53

Ik heb gisteren ook meegereden in de oefencross Lachen was nr 142. Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst (wel met een pirouetje in het water) en binnen de tijd (4.08). Echt super genoten en veel plezier gehad Haha! Ze gaf me nu in de cross het gevoel wat ze me tijdens de trainingen ook altijd geeft; zet me voor een hindernis en ik spring hem, nergens naar kijken en gewoon gaan. Waar ze vorige keren (vrouwenpolder en Vlietland ook nog een beetje) de hindernisjury's en toeschouwers nog eng vond, had ze nu alleen oog voor de hindernissen. Echt super Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:55

Alle prijswinnaars: gefeliciteerd! Haha!
Mensen die lekker hebben gereden: super! Knipoog
En voor degene die niet zo lekker hebben gereden: op naar de volgende keer Ach gut

Heb gistere met Joery heel lekker gereden, voor mn gevoel fijne dressuurproef, viel beetje tegen met 185 punten en een 10e plaats.
Foutloos gesprongen en foutloos gecrossd binnen de tijd (precies 20sec Scheve mond)
Uiteindelijk een 4e prijs en kringkampioen!! Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:55

Een van de aanmoedigers, aan het eind van de cross.
hondje van de hindernis rechter, sprong na de wilgen.

Afbeelding

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:09

Loes_Joery schreef:
Alle prijswinnaars: gefeliciteerd! Haha!
Mensen die lekker hebben gereden: super! Knipoog
En voor degene die niet zo lekker hebben gereden: op naar de volgende keer Ach gut

Heb gistere met Joery heel lekker gereden, voor mn gevoel fijne dressuurproef, viel beetje tegen met 185 punten en een 10e plaats.
Foutloos gesprongen en foutloos gecrossd binnen de tijd (precies 20sec Scheve mond)
Uiteindelijk een 4e prijs en kringkampioen!! Haha!

Super gereden! Heb je zaterdag volgens mij nog voorbij zien komen terwijl we crossliepen. Maar ben je nu kringkampioen? Ik dacht regiokampioen van brabant! Wel super prestatie met 2 paarden elke keer in de prijzen te zitten!

@ de rest: Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en de fijne ritten! Voor degene bij wie het minder ging; hopelijk volgende keer beter
@ snoekiej: hopelijk kom je erachter waarom ze in de staak gaat en kun je het dan oplossen!

@ gootje, alle andere vrijwilligers en natuurlijk de organisatie: Super bedankt voor jullie inzet en de fijne wedstrijd! Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:16

g0otje schreef:
... Bij de b ponys ergerde ik me vooral aan het feit dat de pony door de cross wordt gejaagd en dan net voor de laatste hindernis voltes gaan draaien! Dit is niet de juiste manier om een cross te rijden.

Helemaal mee eens Margo, leer eerst maar om een vast tempo te rijden, om het tempo van je pony (of paard) aan te voelen. Daarmee heb je een basis om te leren je tempo tijdens de cross aan te passen en hoef je niet aan het eind naar de noodrem of de turboknop te grijpen wanneer je onverwacht te snel of te langzaam bent. Groeten Paul

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:20

Vivre: Dank je wel! Lachen Dan zul je me vast wel 'hoo' hebben horen roepen zaterdag, Risky is over enthousiast! Tong uitsteken
Nee ben kringkampioen, en (geloof ik) reserve regiokampioen. Degene die regiokampioen is, was in etten 3e en ik 1e. En zij was nu 1e en ik 4e (althans met nog iemand 3e maar zij zat dichter bij de tijd). Als ik 3e was geweest was zij alsnog regiokampioen want p'hage was doorslaggevend! Knipoog

Hahaha Mark, we gaan gewoon allebei goed ons best doen!! Haha!

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:02

Heeft toevallig iemand foto's gemaakt bij de B pony's...
Mijn dochter[gele outfit] reed eerst met een palomino[C pony]nr.95,en met haar andere pony koffievos[D pony]nr.132...Hebben zelf geen foto's van de cross...

Alvast bedankt