[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 19:21

renskek schreef:
het is niet voor niets een kampioenschap Lachen

Vorig jaar Bathmen vond ik te simpel voor een kampioenschap Bloos

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:22

Hallo bokkers leuk hoor die kampioenen! Allemaal gefeliciteerd! Ik heb TeeGee ook ontmoet! Heb een deel L paarden gezien, M pony's, M-paarden en Z-pony's. Vond het wel opvallen dat er een aantal mensen echt als dweilen reden! De sprong 8 is versimpeld tov vorig jaar en heb er gelukkig niemand op zien stunten! De rest die morgen moet veel succes en plezier.
Enne Barchem is echt kampioenschapwaardig!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:23

leleiaardje ook gefeliciteerd dan! wat leuk!

ik ben stiekem erg benieuwd naar je foto's. er was vandaag geen fotograaf in de cross, dat vind ik zo jammer!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:30

Caatje, wat is er veranderd aan die hindernis? Ik heb vorig jaar ook in Barchem gereden (met Sunny) en ik heb niet echt een verschil gezien.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:32

Zo meiden wat een goede verslagen.

Allemaal gefeliciteerd OK dan!

Lautje balen van je verkeerde passage

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:33

renskek schreef:
Caatje, wat is er veranderd aan die hindernis? Ik heb vorig jaar ook in Barchem gereden (met Sunny) en ik heb niet echt een verschil gezien.

In mijn beleving iets minder hoog en de achterste balk eraf. Vorig jaar had je er nog een achter zitten. Verder niet grote veranderingen, iets versimpeld.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:34

welke is het nou precies? is er ergens een foto van?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:36

Irene: een greppel en dan op 2 of 3 galopsprongen een steil waarbij de landing lager is.

Caatje: Dat zou idd goed kunnen.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:42

Hier dan ook maar een verslagje van mij.

Vanmorgen om 5.15 ging de wekker en we kwamen in het donker aanrijden in Barchem Haha!. Cross hadden we gister al gelopen, dus dat hoefde vandaag niet meer. Dressuur ging wel lekker, 196 en 199. Met losspringen werd ze onwijs sterk, in het parcours maar bewust wat meer terug gereden, maar wel een fijn rondje. Wel foutloos maar 2 voor tijd. Cross ging echt super fijn, Fred had er onwijs zin in Haha!. Bij de wiebertjes het alternatief gepakt. Bij de laatste opsprong met parasol erachter ging Fred veeeeeel te groot af op de opsprong, waardoor het een in-uit werd:=. Fred landde bovenop de hindernis en ik zat haar tussen de oren, maar op de één of andere manier ben ik er weer fatsoenlijk bovenop gekomen Haha!. De rest van de cross weer erg fijn uitgereden.

Uiteindelijk waren we 3e van Overijssel Go jij! Go jij! . Mag dan toch best tevreden voor onze tweede L cross, want hij was absoluut pittig en kampioenschapswaardig Ja.

Go jij! Go jij! Mijn zusje is kampioen geworden in de klasse L pony's Go jij! Go jij!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:52

Zo echt wel Joyce, vond mij wilde ie nog wel een rondje. Haha! Super charmant afstappen ook, rubberbenen. Haha!

Afbeelding

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:56

Wat een foto *LOL*.

Fred wilde zo nog wel een rondje ja, haha.

Afstappen was orgineel hè Haha! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:13

Goede resultaten hoor! Echt knap gedaan allemaal!

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:19

Iedereen gefeliciteerd Haha!:D!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:31

Eerste twee pagina's staan er op: L-paarden tot en met nummer 88. Het kan zijn dat er een paar missen tussen door. Nummer 89 t/m 99 heb ik helaas niet. Ik ga nu werken aan de volgende L-paarden-pagina's (vanaf nummer 100).
De andere pagina's volgen morgen (stukken van M en Z pony's, M paarden, B-pony's. Beetje B-pony's springen en een stukje dressuur tussen 10.30 uur en 11.15 uur. Verder prijsuitreiking om 14.00 uur en de prijsuitreiking 's avonds).

http://www.deleliaard.nl/Fotografie/bar ... er2008.htm

Edit: laatste twee pagina's van de L-paarden staan er nu ook op.

Weltrusten!!
Oh: en veel succes voor degenen die morgen in Barchem aan de slag gaan!! Veel plezier!!!!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:08

Iedereen gefeliciteerd met de goede prestaties Lachen! super gedaan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:33

Leliaardje: Zitten erg gave foto's tussen! Veel bekenden gespot Lachen

Irene en Joyce: Gefeliciteeeeerd!!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:04

Heb mezelf ook nog gespot *LOL*.
Die waar Fred de waterbak inspringt is wel stoer Ja

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:26

Wauw meiden, super gedaan. GEFELICITEERD!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:27

@Karen, Tientjeh, Renske, Danique en Leilaardje: Gefeliciteerd met jullie kampioenstitels!!!
@Lautje: Balen van je verkeerde passage!
@IS: Gefeliciteerd met je 3e plek! En met je zusje die kampioen is!

Nog even een verslagje van mij:
Na mijn super beroerde dressuur van vrijdag, gisteren weer met volle moed naar Barchem gereden 's morgens vroeg. Eerst met Jipje gedressuurd om 8.15, liep wel een aardige proef. Kreeg ik 196 en 178 punten Verward . Nou ja. Daarna snel Nika opgezadeld voor het springen, ze had er erg veel zin in. Reed een foutloos rondje. Daarna naar de DA en alles was goed. Toen op naar de cross. Nika keek erg op het witte lint achter hindernis 1, dus daar niet zo'n fijne sprong. De rest overal rechtdoor gegaan, bij de waterbak zelfs de boomstam ervoor genomen en erin gesprong vanaf de afsprong. Dus een lekkere cross gereden en nog binnen de tijd ook Haha! Ik was dan ook helemaal trots op mijn kleine meisje. Na afloop bij de DA ook weer alles goed en deze verbaasde zich erover dat ik met een pony tussen de paarden reed Haha!
Daarna Jipje opgezadeld voor het springen, hij was erg sterk en ik ging daardoor teveel prutsen met springen, kreeg een balk en op hindernis 9 liet ik hem er zo inlopen, kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Daarna wel netjes erover. Toen naar de DA en daar was alles goed. Ik wist niet goed of ik Jipje weg zou krijgen bij de start, aangezien hij hier nog wel eens problemen mee heeft. Maar hij liep eigenlijk wel makkelijk weg. De eerste 3 hindernissen gingen lekker. Hindernis 4 zou ik als op/afsprong nemen, aangezien Jipje op een groot open veld moeilijk zijn aandacht bij mij kan houden en ik dit makkelijker vond. Uiteindelijk kreeg ik hier geen fijne sprong aangezien meneer niet oplette. Onderweg naar de oxer geprobeert zijn aandacht bij mij te krijgen, maar dat lukte niet helemaal. Op het moment dat hij zou gaan afzetten om de oxer te springen draait hij naar links weg en hang ik er naast. Ben toen maar afgestapt, dat was dus einde van de cross voor ons helaas. Later bij de DA werd ik nog even door hem bemoedigend toegesproken, vond ik wel erg leuk van die man. Gelukkig valt de schade mee, heb alleen wat spierpijn en mijn linkerbovenarm is helemaal blauw. Jipje heeft nergens last van gelukkig.
Volgende week in Hattem hoop ik met hem nog een fijn rondje te kunnen rijden.
Toen wou ik eigenlijk naar huis gaan, maar wou nog even langs de uitslagen van de B lopen. Zie ik tot mijn grote verbazing dat ik ben opgeklommen naar een 4e plek Haha! Was dus helemaal blij.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:15

Jippie!!!! Goed nieuws voor mij: Blijkbaar is er toch juryberaad geweest en is mijn passage over hindernis 7 toch niet foutief geweest! Ik zie namelijk net in de uitslagenlijst dat ik 20 strafpunten heb in de cross, dus alleen de stop op 4 is gerekend.
NK is nu helemaal zeker en weer 1 winstpuntje erbij Lachen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:29

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:43

Heb vandaag nog veel mensen gezien Lachen heb er ook wat op de foto gezet (niet super kwaliteit foto's maar ik zet ze er vanavond ofzo wel even op *LOL*

mijn verslag: Dressuur ging erg goed met als resultaat 202 punten Lachen springen foutloos en helaas (weer) in de cross uitgebeld, ik had al 4 weigeringen maar die vrouw nam geen nummer in en zij dat ik mocht doorrijden, bij het water 5 minuten gewacht op de volgende, kwamen er 3 pony's aangesjeesd haha dus ben er als 4e in de rij achteraan gegaan. Toen is 1 van die meisjes in het water gevallen en gingen we met 3 door, alleen die hindernis erna was er weer een meisje afgevallen waardoor de 4e weer kon aansluiten.

Uiteindelijk met dit '4 tal' de cross uitgereden haha Lachen.
Dus als jullie er 4 achter elkaar hebben gezien toevallig, was ik degene op het zwarte paard met de oranje set Lachen
Hoe is het bij de rest gegaan vandaag?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:54

Iedereen gefeliciteerd! Haha!

Anke: Was jij nummer 147? Dan heb ik nog foto's van jou Knipoog

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:12

Zo ben ook weer lekker thuis en t paard weer op stal.

Dressuur ging echt bagger, totaal niet aan mn been.. Pff. had ik 193 punten, sloeg werkelijk nergens op. Daarna het springen, stomme weigering op 1. Daarna lekker gesprongen, ergens nog een weigering maar weet niet waar. Met 23 strafpunten uiteindelijk de cross in gegaan. De cross ging erg fijn, alles gesprongen Ja Heb wel erg op safe gereden. Bij 4 en 5 alternatief genomen. Moest er gewoon nog teveel aan rijden. Heb wel geprobeerd op sommige stukken iets meer tempo te rijden maar ging gewoon niet. Had uiteindelijk geloof ik 5.39 als tijd (optrimale tijd 5.01). Maarja, heb totaal niet op de tijd gereden. Gewoon lekker rondje gereden Lachen Bij de dierenarts na de cross dachten ze nog dat ie kreupel was, maar ze had 1 stift uit. Moesten we op de weg draven maar vond ze dus niet zo leuk met 1 stift in Clown Daarna in t gras liep ze wel gewoon goed dus mocht gewoon door Lachen

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:30

Ja dat was ik Martine! oooeeh gaaf Lachen!!!

Urose; goed gedaan met de cross Lachen ik hield mijn hart wel even vast toen je ging springen, was echt blij dat je uiteindelijk mocht starten Haha!