[SGW] Broekelo - Verslagentopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

newton

Re: Broekelo - Verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:06

@ldvd we staan er mooi op!!!!
Laatst bijgewerkt door newton op 12-10-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:16

lvdv: in je album sta ik ook Haha!
de enalaatse bonte tinker

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 22:17

Ik sta er ook tussen Haha! Leuk! Slaap lekker Knipoog

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:21

ook even mijn verslag.
Toen we aankwmaen hoorde we dat het een uur was uitgelopen dus heel rustig aan de cross verkend.. T was erg mul en zwaar en bij hindernis 5 had ik mijn twijfels verder vond ik het best hoog en flink.
daarna even gegeten en toen opzadelen en rustig ingereden hij lipe echt heel fijn. pakte ook inspringsprongen wel fijn 1 behalve 1 en toen lag ik er bijna af Clown
start ging heel goed weigering hindernis1 hoog. opnieuw aangereden en goed. in het bos veel gedraafd door de mulheid.
hindernis2 hoog ook 1 weigering. opnieuw en goed. Haha!
hindernis 3 en 4 hoog goed gegaan. hindernis 5 laag gedaan.
6 a goed en 6B een weigering allebij opnieuw en goed.
Verder alles ook hoog gedaan en geen problemen meer gehad. ook de brug ging eigenlijk zeer relaxed en ben echt helemaal trots rondgereden. was nummer 155.
hihi
rond 7 uur prijsuitreiking en 21e geworden van paarden groep 3 Haha!
dus de laatste bij de niet discs.
en 25euro gewonnen haha..
heb eccht super lekker gereden en weer flink wat vertrouwen erbij als ons als combinatie.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:22

viefdepief schreef:
Ik sta er ook tussen Haha! Leuk! Slaap lekker Knipoog

ik had je nog zien rijden met de cross verkennen ging goed Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:14

newton schreef:
@AnneMieKe_89 herken je gezicht ook ben je wel tegengekomen, jullie hebben wel een eindje gereden zeg om naar Broekelo te komen.

Ja, we hebben er 2 en een half uur over gereden Tong uitsteken
Maar dat was het wel waard! Waar zijn we jou tegen gekomen dan?

Isjtar: Leuk dat jij en je zus zo lekker gereden hebben Lachen
Gefeliciteerd met je prijs! Jammer dat je hem niet op kon halen.

Zensation: Cross was indd B-waardig Ja
Jij was dan voor mij! Leuk paard heb je!
Mijn moeder zei, dat je wel kon zien dat jij vast ook vaker crosst, is dat zo?
Ze zei dat je heel mooi ging!

Massiemas: Gewoon echt gaan crossen volgend jaar dus!! Knipoog

Toushie: Gefeliciteerd! Leuk dat je fijn gereden hebt.

Helaas heb ik nog geen foto's gespot.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:18

Het was weer leuk!! En inderdaad: zaten best pittige hindernissen bij, maar leuk dat je dan kunt kiezen. Sommige stukken waren wel errug zwaar: zeker met die greppeltjes er tussendoor.
Ben het met de stelling dat je dit parcours zeker moest verkennen eens! Zeker die greppeltjes en zware stukken: is toch niet leuk als je daar als een speer aan komt zetten.

Heb zo'n 300 foto's gemaakt: gave, maar ook wat minder gave: in het bos is het best moeilijk om een beetje snelle sluitertijd te krijgen. Ik kan de nummers die jullie hier genoemd hebben niet allemaal terugvinden (kan ook niet alle nummers lezen trouwens): nr. 155 heb ik in ieder geval wel op de foto.

Maar: ik ben nog wel even bezig ze op de site te zetten. Wordt waarschijnlijk morgenavond. Ik doe in ieder geval m'n best.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 05:25

Leliaardje: nr 155 ben ik ben heel nieuwschierig Haha!
leuk leuk.
Ik vond ook dat die zeker verkend moest worden..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:49

Leliaardje: ben heel benieuwd!
Ik probeer geduldig af te wachten Tong uitsteken

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:10

hier mijn verslag:

Sochtends om 9:30 uur ging mijn wekker, niet om naar t paard te gaan maar om te voetballen :p lekkere wedstrijd gekeept maar helaas met 1-2 verloren. Toen snel douchen en naar t paard Lachen
Thuis aangekomen had sanne en haar vriendin mijn hele paard al gepoetst en zelfs ingevlochten! Waarvoor nog veel dank!

Ik heb toen snel de trailer achter de auto gezet nog ff snel wat gegeten en op naar Broekelo! We hadden al gehoord dat er ong een uur vertraging zou zijn. We hebben dus in alle rust het parcour kunnen verkennen.

Het inspringen ging prima, fever was goed te rijden en sprong t lekker.

Toen de cross: ik starte samen met mn vriendin Sanne. Sanne ging voorop en ik dr achteraan. 1e hindernis sprongen ze beide prima. 2e hindernis was een drama om aan te rijden heel mul en een vreemd kuiltje er net voor. Mn vriendin kreeg een weigering en ik zat er te dicht achter dus automatisch ook. Fever had er namelijk nog al zin in en dacht dat het een wedstrijd was om het paard van mn vriendin eruit te crossen Lachen
Hoe de rest van de hindernissen zijn gegaan weet ik eingelijk niet meer sow Haha! was te geconcentreerd. De meeste hebben we wel op hoog gesprongen en het water gingen ze alle2 zo in!

De brug probeerden we hoog maar Sanne haar paard ging vol in de ankers toen hij de afsprong zag. Toen hebben we toch maar laag gedaan.

Wij vonden t vrij pittig vooral door de zware ondergrond en het soms moeilijk kunnen aanrijden van de hindernissen. Maar het was zeker een geslaagde dag!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:29

@AnneMieke_89: Ik cross zelf wel vaker alleen was dit pas de 3e cross voor Kiappucci. Hij is echt van heel ver gekomen, (lees mijn verslag op pag.3) en daarom ben ik zo supertrots op hem!
Dank je wel voor het compliment, jij ging trouwens ook fijn toch? Helaas heb ik er in mijn uber-concentratie er niet veel van meegekregen, haha! Haha!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:32

@leliaardje: Ben echt benieuwd naar de fotos!!!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:56

er1k: Fijn dat het zo lekker ging Lachen
Sommige hindernissen waren inderdaad moeilijk aan te rijden door de blub..

Zensation: Ik heb je verslag gelezen inderdaad. Leuk dat je hem dan nu zover hebt. Kun je nu gaan genieten Lachen
Komen jullie dan vast nog wel tegen op de sgw's!
Mijn jonkie pakte ook wel heel fijn aan.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:21

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:54

Hier mijn verslagje van gisteren.

Ik moest gisteren als een van de laatste (nr 157) dus lekker op gemak naar toe gereden. Heb op mijn gemak het parcours verkend (immers alles liep een uur uit) en dus alles dus goed kunnen verkennen (voortaan even bellen van te voren!!). Ben het absoluut eens dat je zo'n parcours goed van te voren moet verkennen, immers er zaten moeilijke stukken in. Alleen heb ik het tegen de rijrichting in gedaan, doe dit nooit meer, immers het is niet zoals je aanrijdt. Ik had op de foto's al gezien dat het er pittig uitzag en dat klopte zeker! Vond het een prachtig parcours, met veel liefde en fantasie gebouwd. Hulde aan de parcoursbouwers!! Het was inderdaad een pittige B-cross (althans de hoge sprongen). De ondergrond was inderdaad erg slecht bij sommige stukken. Zeker na twee dagen gebruik.
Bij de brug zonk toch wel even de moed in de schoenen Boos! , maar ik zag twee combinaties er zo mooi afgaan, dat ik het er toch op ging wagen. Lekker in het zonnetje zitten kijken bij het inspringen en bij het wegrijden. Hindernis 1 leverde veel problemen op. Verbaasde me omdat hij zo mooi open erbij lag. Niet dat je van licht naar donker moest springen of andersom.
Uiteindelijk zat ik er om 10 over 4 op. Bij het losspringen was ze vreselijk fel en heet. Niet te houden. Ze had maar al te goed door, wat we gingen doen. Ik werd zo zenuwachtig dat ik de stopwatch die ik speciaal voor het eerst had omgedaan, helemaal ben vergeten aan te doen. Lekker slim!! Ze vloog weg bij de start en met veel moeite kreeg ik haar terug en ja hoor, ze stond bijna stil bij hindernis 1. Toch door kunnen drukken en we waren er gelukkig overheen. In het bos was ze nog steeds superfel, maar nam alle sprongen zonder problemen. Bij hindernis 3 (waar ook hindernis 8, de paddestoelen stonden) stonden onverwacht man, vriendin en hond me aan te moedigen! Bij hindernis 5, al slippend door het maisveld, kwam ze iets terug, maar ook die nam ze zonder moeite. En toen wist ik eigenlijk wel dat de rest van de cross geen problemen meer zou opleveren, ze zat echt in een soort ritme of trance, en dan gaat ze ervoor. Dit heb ik in Neede en Laren voor het eerst gemerkt, als ze er voor gaat, dan gaat het gewoon helemaal goed, zonder aarzeling. En als ze iets aarzelt, dan kan ik haar met een beetje stem of been, door drukken. Wat een heerlijk gevoel! Gelukkig zat het stapstukje erin, kon mevrouw en ondergetekende weer even op adem komen. Om vervolgens in een lekker galopje door het heksenoog te gaan en toen de brug......... Die nam ze zo heerlijk rustig, met een rustige afsprong, wel iets teugel kwijt, maar galoppeerde lekker door. Volgens mijn man en vriendin trok ik wel hele rare bekken Knipoog . De maissprong heb ik genomen zonder beugels, omdat door het geglibber in de greppel ervoor, ze had verloren, maar ik bleef gelukkig zitten. De rest van de cross ook zonder problemen genomen, in de waterbak kwam ze even terug in stap om vervolgens weer verder te galopperen. In het stukje tussen waterbak en rabobank hindernis, stak ineens een hele familie zonder te kijken over. Ik heb heel hard geschreeuwd en paard naar links gerukt, ging net goed. Pfoeeeee!!!! Vol met adrenaline gefinisht. Wat was ik blij!! Heb Sascha de hemel in geprezen, ze was wel heel nat. Lang uitgestapt, afgesponst en lekker op de trailer gezet. Met man en vriendin lekker gegeten en gedronken in de kantine. Erg lang moeten wachten op prijsuitreiking, maar dat begrijp ik wel, het is immers een heel rekenwerk! En niet voor niets gewacht, ben tweede van de derde groep geworden!!! Pling Horloge en geld gewonnen. Jeetje, wat een beloning na zo'n leuke dag!

ldvd wat leuk dat je en foto van me hebt gemaakt, ben ruiter met roze trui en roze sjabrakje, laatste in de rij.

Leuke verslagen en alle prijswinnaars, gefeliciteerd!!
Heel veel beterschap voor de gewonde dame, hoorde gisteravond dat het redelijk goed met haar ging.

Ga nu vol goede moed naar Barchem!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:04

jetluinstra super zeg! Gefeliciteerd!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:10

jetluinstra: Gefeliciteerd! Veel succes in Barchem, maar dat gaat vast lukken als ik het zo lees Lachen
Leuk paardje ook! (heb je foto even gespiekt Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door AnneMieKe_89 op 13-10-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:10

Jet: Super gedaan nogmaals gefeliciteerd Knipoog

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:26

Iedereen gefeliciteerd!
De uitslagen staan er al op, snel hoor.
Mijn prachtige lijst met punten;
-10 -30 -10 -30 -10 disc -10 -10 -10 -10 -10 -30 -10 0 disc -10 -10 -10 0

Klopt wel haha, je kreeg dus -10 voor elke lage. en dat heb ik gedaan Bloos
Bij hindernis 2 was het trouwens echt mul er voor. Die van mij ging daar dus zo'n beetje op zn b*k , dus die moest ik opnieuw aanrijden. Eigenlijk had ik ook beter een paar hoge kunnen doen, want nu ging hij daar op af zeg maar, en bijv. bij 4 kon je pas op het laatst de lage aansturen waardoor we er dus langs gingen..
En ik zat hem ook wel te knijpen toen we zo hard door die greppels gingen, normaal struikelt hij al over een boomstronkje. Bloos

Volgend jaar lekker een keer natte voeten gaan halen bij het heerderstrand, en een crossles volgen, dan doe ik volgend jaar weer mee! Lachen

ldvd; ik sta er ook nog op, alleen dan mn weigering bij de waterbak haha!
Door wie mijn paard aan de haal ging ging er wel mooi in volle galop door, das wel een gave foto Haha! zal hem nog wel aan haar laten zien Knipoog

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:28

lvdv schreef:
Hier een aantal foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KXBINJC4

Ik ga nu slapennn.. moeee Dromen

Leuk, leuk, leuk, je hebt mij ook op de foto gezet Haha!
Afbeelding

Een klein stukje over mijn eerste cross ervaring, ben echt helemaal enthousiast.
Natuurlijk vroeg uit de veren, om 8 uur op stal om de paardjes te voeren en om 9 uur weg gereden vanuit Amstelveen richting Broekland. Ja je moet er wat voor over hebben Lachen. Daar aangekomen meteen parcours gaan verkennen en toen we 2 hindernissen gezien hadden en nog geen combinatie hadden langs zien komen vond ik het al enigzins vreemd. En ja hoor, iemand met de ambulance afgevoerd omdat ze bij de brug waren gevallen en een uur vertraging in starttijd. Echt heel vervelend voor iedereen die al op zijn paard zat en dan zo`n tijd moet wachten, ik was blij dat Pomp nog lekker in de trailer stond. En natuurlijk helemaal ontzettend vervelend voor het meisje wat afgevoerd werd (hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!! beterschap als je dit leest).
Maar rustig alle hindernissen bekeken, mijn hemel sta je naast die brug zonder cross ervaring, hoe gaan we dat doen?! Ook de paddestoelen vond ik een enorme sprong en sommige tussen stukken/greppels waren erg zwaar. Inmiddels kwamen de combinaties weer langs dus kon ik zo af en toe ook kijken hoe mijn concurrenten het deden, beetje de kunst afkijken.
Na alles hindernissen te hebben gezien, rugnummer (nr 091) te hebben opgehaald en ingeschreven kon mijn paardje uit de trailer en ben ik gaan losrijden. Zat overigens nog steeds te twijfelen of ik nu hoog of laag zou springen en hoe ik het het beste kon aanpakken, ja ik weet het, slecht dat je dat op dat moment nog moet bedenken maar ik ben echt een leek. Alvast het startnummer na mij aangesproken en gevraagd of hij ervaring had en dat ik absoluut geen idee had hoe Pomp het zou gaan doen. Nou dat was geen probleem, als het niet goed ging dan kon ik gewoon achter hem aanrijden en een beetje meeliften Haha!. Thanks nummer 092, super aardig en sociaal enzo. Ook nog wat tips gevraagd van welke hindernissen wel en niet hoog en laag, hij adviseerde hindernis 2 laag te doen maar de brug gewoon te springen omdat de lage route niet veel makkelijker was. Dus nog een paar sprongetjes en we waren er klaar voor.

Start, Pomp stond nog wat slaperig (op rust!!!) om zich heen te kijken, geen flauw idee wat hem te wachten stond. Hindernis 1, Marije had inmiddels besloten alles hoog te springen behalve hindernis 2, op hoog aangereden en meteen een weigering. Tweede keer aanrijden ging beter, hij was wel ontzettend kijkerig maar vind je het gek op zo`n open veld?! Daarna het bos in, hindernis 2 op laag gepakt en verder alles vanuit galop op hoog. Sommige hindernissen moest ik wel wat meer door komen met mijn been en af en toe nog wat bemoedigend toegesproken. Na elke hindernis een 'goed zo braaf paard' + klopje. Heksenoog ook een weigering, moeten we daar doorheen baas??? Ja dus, tweede keer geen probleem. Nou de brug was ook een gevalletje apart. Gewoon vanuit galop aangereden en bij de rand besloot hij het toch heel erg eng te vinden, (logisch ik eigenlijk ook maar dat vertellen we hem natuurlijk niet) dus verstand op nul en rustig doordrijven, gaat meneer met zijn voorbenen tegen het houten paneel naar beneden proberen te lopen. Ja vraag me niet hoe want dat is inderdaad heel stijl maar uiteindelijk is hij na een paar krabbels tegen die balken toch maar gesprongen en zo beneden gekomen Haha!. Inmiddels twee combinaties ingehaald en nog steeds vol goed moed. Piano gaf ook kleine twijfel, vanuit een drafje en vooral goed kijken want er zou maar wat zijn wat je op het eerste oog niet ziet. Waterbak ook een kleine twijfel en via stilstand in een drafje er doorheen. Laatste hindernissen verder geen probleem en het startnummer na mij dus ook niet meer tegen gekomen, ja na de finish weer hihi.

Maar echt wat is dat leuk, we waren allebei kapot maar dol enthousiast. En ben zo trots op Pomp dat hij alles heeft gesprongen zonder ooit een cross te hebben gereden. Wat een bikkel! En zo gemoedelijk allemaal, iedereen wil elkaar helpen, super dat dat nog kan! Ik ben iig om, tijd om eens een crosstraining te gaan volgen zodat we nog beter rond kunnen komen (eventueel officieel te gaan starten *LOL* en geen seconde spijt gehad van deze geweldige dag.
En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar de foto`s van Leliaardje, hopelijk zit er wat leuks tussen, ik zou wel een mooi aandenken voor in mijn hal willen hebben.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:56

Zag net dat ik 18e was in de 2e groep, toch wel netjes al zeg ik het zelf

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:01

Kan iemand mij helpen met hoe die uitslag werkt???? Ik heb ineens -50 op hindernis 2. Ik heb daar gelijk de lage genomen, zonder weigering. En dat telt bij de andere dingen als -10.
Niet dat het me verder iets uitmaakt hoor, maar ben wel benieuwd!

*edit: Snap echt niks van die uitslag. Hoe kan iemand die uitgebeld is op de waterbak nu nog achtste worden bijvoorbeeld? Help!!!?

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:04

ja snap er ook weinig van...

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:15

ik snap het ook niet helemaal die plaatsingen. Maar mag toch wel erg tevreden zijn met mn 0 lijstje, en een disc op de waterbak haha Lachen Heb toch wel een erg braaf paard bedenk ik me nu, was de 2e oefencross die ik reed en ze doet het toch maar even!

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:20

ja idd wat zeuren we eigenlijk, we zijn allemaal veilig overgekomen en hebben een leuke dag gehad, had ook anders kunnen lopen zoals bij Ynske iemand overigens enig idee wat ze nou precies had en hoe het nu met haar is?