[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re: Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:16

Je gaat lekker suus Ja

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:33

Jullie gelukkig ook weer!! Balen dat ze je die weigering aangeteld hebben.... heb meer twijfelgevallen gehoord vandaag....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:45

Hey Suus... OK dan! en idd wat een weer voor al die vrijwilligers, zo krijg je zo nooit meer enthousiast voor een volgende keer. ben blij te horen dat er geen erge ongelukken gebeurd zijn, na het zien van het weggewaaide spring parcours van Texel vind ik dat jullie het super gedaan hebben allemaal !!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 07:40

Wow, hoop wisselende verslagen...
Ik reageer nu pas omdat ik na mijn cross zeer snel naar huis gegaan ben om vriendje nog in Bathmen op te halen en door te gaan naar Leiden waanra ik echt wel op was.

Nick deed het met dressuur bijzonder netjes (zeker zonder training) en waren we 6e samen met Merel. Met springen was ze gewoonweg super goed te rijden en hadden we 2 pechbalkjes, ik denk omdat ik daar toch te veel reed.
Ik had enorm veel zin in de cross, maar zag een beetje op tegen de piano met puntje...
Nick sprong heel netjes de piano op maar stond toen bijna stil voor de boom van de afsprong. Ik ging er niet van uit dat ze die dikke boom uit stap zou nemen, dus was al bezig met draaien en keek geloof ik ook al achter me. Nickje sprong hem heel dapper soort van zijwaarts toch maar even om gewoon door te gaan, helaas was mijn balans heel erg ver te zoeken en ben ik aan de andere kant van de boom netjes naast Nick op de grond geklapt...
Toen ben ik vrijwillig het parcours uitgegaan...
Mn bekken is paars/blauw en best pijnlijk...
Jammer, had gehoopt verder te komen, dit was voor mij de laatste cross dit seizoen, ik hoop dat er nog een training naar dit terrein komt om het op het gemakje nog eens te doen...

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:00

He Paul,

Jij ook op bokt?!! Was gezellig gister! Op naar Princenhage?

Groetjes, Floor

Nee, over mijn prestaties wil ik het niet hebben....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:01

Jee, Nick, je hebt wel pech de laatste keren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:26

Ik heb ook gehoord van de mensen die bij de hindernis stonden dat dat pony erg hard ging, te dicht bij de hindernis kwam en daardoor zijn voorbenen niet goed meer er overheen kreeg.
Pony was erg kreupel daarna. Maar hopelijk houden ze er allebei verder niks aan over.

W.b. de stijlpunten. Bij de pony's heb ik er echt heel veel gezien met hele lange beugels en geen verlichte zit. Bij de paarden zag dat er al een stuk beter uit.

Paul; bij de uitslagen stonden volgens mij maar 40 strafpunten achter jouw naam Lachen

Vliegende start van Suus heb ik ook gezien Haha!

Nick; hoe gaat het met je rug?

Ik ben zelf ook tevreden. BW heeft netjes gedressuurd, en gelukkig een fijn foutloos springparcours. In de cross helaas een langsloper op de punt. Ik hoorde later ook van de hindernisjury dat er daar heel veel het alternatief hebben genomen.
Ik vond het iig een mooie cross.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:28

Nick, echt jammer voor je. Wel super braaf van je peerd Haha!

Suus, gefeliciteerd! Ik zag je bij die strobalen en dat ging idd niet zo makkelijk Knipoog Wel super braaf dat ze nog sprong!

Ik ben al niet meer sjaggie Lachen Ik vind dat Sunny gewoon een foutloze cross heeft gelopen en die gedachten wil ik graag vasthouden Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:44

@ scum: lees mijn verslagje maar; er is blijkbaar één hindernisjury die het goed vond wat ik deed. edit: ik vond het ook een mooie cross; het terrein heeft zich best goed gehouden, dus ...
@ florence1986: ik ga wel naar Princenhage, zaterdag voor hand- en spandiensten en zondag oefencross met mijn "loeder" (het verhaal daarachter vertel ik je later wel). Niet rijden met Rose dus, die gaat in Hattem weer van start.
@ nick: inderdaad braaf paard, maar niet op het verwachte moment.

Groeten Paul

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:05

Renske en Suus (2x): Goed gereden zeg!!

Nickeltje: Ach gut Is het geen idee om volgend jaar een paar keer L HC te starten voor het vertrouwen?
Eerlijk gezegd zou ik me in jouw plaats terug laten zetten naar het L, kun je weer lekker bij 0 beginnen en voor je plezier crossen. Maar ik weet natuurljik niet hoe belangrijk jij het vind om in het M te blijven. In ieder geval wel super dat je zo veel controle had bij het springen!! Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:42

Jammer Nick, was ook best een lastige combi. Zowiezo een mooie pittige cross, daar hou ik wel van! Zeker in het M en Z mag het best lekker technisch, als het maar geen gefrut wordt.

Super Suus! Vond best dat er lastige dingen in het Z zaten! Maar Pasjha wordt een echte routinier, daar kun je op vertrouwen!

Bento, wat jammer dat je een weigering aangerekend hebt gekregen, maar een mooie come-back na zo lang niet gecrosst te hebben!

Scum, jammer van de langsloper van BW! Meisje dat viel ging niet te hard hoor, vond het juist zo onbegrijpelijk omdat ze netjes aanreed. Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Gelukkig gebeurt dit niet vaak.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:05

Miriam schreef:
Renske en Suus (2x): Goed gereden zeg!!

Nickeltje: Ach gut Is het geen idee om volgend jaar een paar keer L HC te starten voor het vertrouwen?
Eerlijk gezegd zou ik me in jouw plaats terug laten zetten naar het L, kun je weer lekker bij 0 beginnen en voor je plezier crossen. Maar ik weet natuurljik niet hoe belangrijk jij het vind om in het M te blijven. In ieder geval wel super dat je zo veel controle had bij het springen!! Ja

Miriam, dat heb ik zelf inderdaad ook overdacht.
Gisteren was de laatste SGW voor mij dit seizoen. Nog wel een paar trainingen bij Rob en dat is het voor dit jaar denk ik.
Ik weet niet of ik er voglend jaar aan toe ga komen te starten. Als dat wel zo is, dan zeker niet meteen in het M. Ik denk zelf dat ik dispensatie aanvraag. En als het dan na 2 of 3 crossen en wat meer trainingen gewoon helemaal lekker gaat, dan eens kijken of M er dan wel in zit...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:39

Ik heb Lex op de punt gezien, meen dat Online n beetje ver over de boom sprong en daardoor beetje krap voor de punt kwam waardoor hij erlangs schoot.... kan dat kloppen met voor jouw gevoel Lex?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:43

ik heb 1 weigering gezien op de punt, en dar gebeurde idd precies hetzelfde. Te groot over de boom, en daardoor te dicht op de punt en dus erlangs.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:15

Piano/punt was echt pittig voor het M... Ik zag Jean Paul vd Bosch daar en hij is erop uitgesloten. Hij reed de piano al te voorzichtig aan en kreeg daardoor op de boom al 2 stops. Daarna reed hij op aandringen vd hind. controleur het alternatief en daarna reed hij gelijk de punt aan, paard viel er helaas tegenaan/op. Daarna heeft hij opgegeven.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:29

Eventinggek schreef:
Ik heb Lex op de punt gezien, meen dat Online n beetje ver over de boom sprong en daardoor beetje krap voor de punt kwam waardoor hij erlangs schoot.... kan dat kloppen met voor jouw gevoel Lex?

Online ging al twijfelend over 3. Boven op de piano begon hij weer in te houden en sprong iets naar links. Ik was een beetje uit balans en tegen de tijd dat we onder waren zaten we iets te ver naar links en moest naar rechts bijsturen. Dan zit je dus net verkeert voor de punt. Daarbij pasde de afstand ook niet meer helemaal en dan heb je al snel een langsloper.

Ik ben (toen pas) boos geworden en de rest van de sprongen gingen allemaal best goed. Gezien het resultaat in Gorssel had ik besloten op controle en vertrouwen te rijden en niet op de tijd. Voor mijn gevoel ben ik daar goed ik geslaagd. Ik had in het sprinparcours en in de cross geen enkele sprong die niet passend uit kwam.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:08

Hier dan mijn dagverslag van een geslaagde cross!

Daar zat ik dan... om 6:30 in de auto (helemaal volgepakt natuurlijk) met Schoffie achter mij in de trailer, rijdend in de strooooomende regen afvragend of dit nou wel zo'n goed idee was??
Ja ja, afreizen naar het Zuiden des lands om een crossje te rijden(Ysselsteyn Limburg voor de gene die zich dat afvragen)...
Het regende dat het goot totdat we de grote rivieren over waren, toen leek de lucht iets lichter te worden....
Na 2 uur en een kwartier kwamen we aan op het terrein van de organisatie dat er wonder boven wonder nog droog bij lag!

Al gauw kon ik me gaan voorbereiden op de dressuur... Ik reed naar mijn idee een nette proef, ik was best tevreden! Dankzij Marije hoefde ik mijn proefje niet uit mijn hoofd te rijden! uiteindelijk stond ik samen met Marije Hoogland op een gedeelde 7e/8e plaats na de dressuur.

Voor het springen was het nog lang geen tijd! En moest ik ruim 5 uur vullen met parcours lopen, paard verzorgen, kletsen en warm en droog blijven...
Het crossparcours vond ik best heftig, een échte M-cross! Hindernissen waren aan de maat en er waren uitdagende lijntjes. Ik maakte me druk om een flinke piano met op de top een dikke boomstam en een schuine helling naar beneden en dan een puntje (voor niet kenners, puntje= driehoekige tafel waar paarden snel langsschieten) Madeleine verzekerde dat ik prima rechtuit kon rijden ipv alternatief te nemen...

Toen was het tijd voor het springen! Met het inrijden was Schoffie lekker gretig op de sprong.
Dit zette zich voort in het parcours. Met een aardig tempo stuurde ik de Shof het parcours foutloos door!!! Op naar de cross!

na de dierenarts, op naar de cross. Inmiddels was het al weer aardig gaan plensen dus hield ik Schoffie goed in beweging totdat we mochten starten....
Bij de start was de Shof snel weg! Voor ik het wist hadden we de eerste vier hindernissen gehad... op naar tricky nummer 5 met 6(het puntje) rechtdoor gereden, en Schoffie sprong, hup, hup! zo de piano op er voor ik het wist waren we al over de dikke boomstam en reden we keurig netjes op het puntje af, die hij wonder boven wonder gewoon sprong!
Na deze hindernis ging alles in sneltempo, zelf de waterbak was niet eng! Uiteindelijk kwam de finish in zicht en voelde de blijdschap opkomen!!! FOUTLOOS! 2 sec. over de optimale tijd.... Wat ben ik trots op mijn schoffie

Na lang wachten kwam dan de uitslag op het bord. Ik keek erop maar kon mijn naam niet zo snel vinden... totdat ik bovenaan keek! Dat kan toch niet! NR 1 !?

Ja het stond er echt en was ontzetten blij en natuurlijk trots op de Shof! Na de bekendmaking van de score kwam er een journaliste op me af met Alice Naber. Alice zei tegn haar... Dit is Merel, zij heeft de M gewonnen. Zo werd ik aandachtig ge-interviewd!!! Voor de Hoefslag! Ik ben benieuwd wat ervan geplaats wordt!?

Met een mooie som geld en een chique zweetdeken keerden we dan moe, nat, koud en voldaan richting Lelystad waar ik Schoffie nog goed heb verzorgd en lekker op stal heb gezet.....

Wat en dag! en wat ben ik trots op mijn paardje!!

PS: Bedankt iedereen voor de felicitaties, leuke reacties, en gezellige gesprekken!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:11

Gefeliciteerd Merel!! Echt super en een heel leuk verslag!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:14

Merel: nogmaals proficiat met je prijs! Echt super gereden zeg, de M stond idd aardig aan de maat! Was je trouwens alleen op wedstrijd?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:18

Wow, Merel wat ontzettend goed zeg!! Gefeliciteerd, echt top!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:21

Gefeliciteerd Merel! Geweldig toch om zo'n cross te winnen!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:24

thanx! Ben nog steeds in de wolken! Ik kwam na de cross ook als een achtelijke binnen! alleen maar braaaaaf! tegen mijn paard geroepen met een dikke lach van oor tot oor... mensen zullen wel gedacht hebben Gestoord

Vond het ook heel leuk dat ik mijn blijdschap na de uitslag kon delen met Paul... die was ook helemaal blij voor me! Dat vind ik zo leuk van deze sport!

ja, was alleen gekomen. Marieke van Velzen komt ook bij de zelfde stal vandaan (reed L) Die had ik gevraagd of ze iig kon blijven totdat ik de cross had uitgereden. Ze wilde zoiezo de M-cross nog even lopen. Dus dat was mijn backup voor als er wat fout zou gaan.

Je moet wat voor je hobby over hebben he...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:25

Gefeliciteerd!! Gaaf hoor, het was een moeilijke cross, dus dat belooft wat!! OK dan!

Wel fijn idd als je je blijdschap nog met iemand kan delen naderhand!! Ik zit altijd nog weet niet hoe lang tegen mijn moeder aan te banketstaaf op de terugweg.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:29

Ik heb ook heel veel mensen gebeld in de auto... moet mijn tijd toch een beetje verdoen die 2 uur in de auto... na een uur was mijn telefoon op No Cheer

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:35

Super gedaan Merel, zat al te wachten op je verslag nadat ik de uitslagen had gezien.
Je had na de cross in Gorssel al een brede grijns op je gezicht, dus ik kan me voorstellen hoe je er nu bijloopt... Haha!

Alle anderen die een fijne rit hebben gehad, Toppie! Goed gedaan! Go jij! Go jij!
Voor mensen met mindere ritten, zo te lezen stond er een uitdagende cross, dus lekker doortrainen en volgende keer beter.. Ach gut