[SGW] 26 oktober Cross @ stal de Eik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newton

Re: 26 oktober Cross @ stal de Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:55

wij doen ook mee,
ikzelf, mijn dochter, mijn zoontje en mijn vriendin heeft de smaak na broekelo ook te pakken gekregen dus die heb ik net ook opgegeven met mijn paardje. Hopen dat ze nog mee kan doen.

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:35

Ben bang dat het al helemaal vol is.. er zijn veel aanmeldingen.

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:37

gaaf marjolijn! Nu nog hopen dat ik er op blijf zitten Nagelbijten / Gniffelen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:48

Ik weet wel zeker dat het al vol is.. Lachen Ik heb gehoord dat de startlijsten al klaar zijn Knipoog

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:57

oke! ik hoop dat ze er snel opkomen, ik vind een week van te voren altijd zo laat Bloos

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:59

Is het ook zo dat je alleen mag crossen? Ik heb het paard namelijk amper kunnen rijden de laatste tijd ivm een zeer slechte bak! Ben dan wel met dr naar buiten geweest maar dat is toch net even anders...En aangezien haar conditie sowieso niet al te best is..ga ik nu ernstig twijfelen of ik wel alles met dr moet doen.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:01

Ik cross ook alleen , anders moet je even stal de eik bellen. Lachen

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:31

Vol zit het al wel maar er kunnen afmeldingen zijn zoals ik. Wie weet kom jet er nog tussen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:32

Eejj schreef:
Ik weet wel zeker dat het al vol is.. Lachen Ik heb gehoord dat de startlijsten al klaar zijn Knipoog

Maar je kan op het laatste moment nog gebeld worden (avond er voor) dat je nog mee kan doen. Dat had ik ook 2 jaar geleden Haha!

En ik doe ook mee Haha! Met Sammy! Ik wil wel 70 springen (omdat als ze zeggen dat het 50 is zijn het alleen kruisjes Verdrietig ) Maar goed het zal mij net weer overkomen dat er toch wat stijltjes bij zitten. Sammy is ook nog heel onevaren en ik ga me zo schamen bij mijn proef (ik weet nu al dat dat heeel fout gaat) En de cross lijkt me zoooooo leuk!! Haha! Haha! Haha! Haha!

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:41

@Iney waarom schamen als je met een onervaren pony fouten maakt???
Juist tof dat je je onervaren pony mee neemt zodat hij lekker kan leren en ja wat is fout als je nog aan het leren bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:29

Chantycom, wat jammer dat ik hier lees dat de hindernissen steeds makkelijker worden ed. terwijl er een heel team vrijwilligers is dat elk jaar in z'n vrije tijd (naast fulltime banen enzo...) z'n best doet om de hindernissen steeds kwalitatief wat beter, mooier en interessanter te krijgen... We hadden je inbreng graag gezien dmv een dagje meewerken Pling ipv alleen commentaar op internet geven... Gemiste kans; was met je ideeën en inbreng naar ons toe gekomen en we hadden er wat mee kunnen doen!
Al weken van te voren zijn de vrijwilligers (die zich ook op de wedstrijddag zelf de benen onder de kont vandaan lopen om het jullie als ruiters zo veel mogelijk naar de zin te maken Knipoog ) in de weer om van deze jaarlijkse wedstrijd een succes te maken Lijst

Overigens mag iedereen die twijfelt aan de hoogte van het parcours gerust even meelopen met het meten, dan kun je zien dat de centimeters bij ons toch echt altijd kloppen op de bovenste balk...
De betere kijkers hebben misschien ook opgemerkt dat de laatste parcoursjes er ook absoluut niet alleen kruisjes waren, maar leuk te rijden lijntjes (waar er aardig wat in de problemen kwamen...) en andere hindernissen waar ook nog aardig wat dames hun rijdier nog niet klaar voor hadden... Whoosh!

Ook deze wedstrijd zullen we weer ons best doen om een leuk rond te sturen parcoursje voor jullie te bouwen Ja Ik zal je berichtje als persoonlijke uitdaging opvatten Chantycom Knipoog

Ik wens iedereen alvast weer een te gekke en gezellige dag toe, met sportieve resultaten!
Tot volgende week! Party!!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:51

Super sonja ! Ik ben erg benieuwd na de cross van dit jaar.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:07

De mannen zijn zich al weer een paar zaterdagen aan het uitleven, dus we laten ons verrassen Knipoog Die van mij heeft na afgelopen zaterdag 2 dagen nauwelijks kunnen lopen Nagelbijten / Gniffelen maar het resultaat van wat ze gebouwd hadden mocht er wezen Tong uitsteken

Bijna weer zaterdag, dan doen we d'r nog een paar Ja

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:24

Nagelbijten / Gniffelen nu maak je me wel een beetje bang/benieuwd Huilen van het lachen
We zullen het resultaat gelukkig snel zien !

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 05:40

whaha nou sonja ik zal het je eerlijk zeggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik wou ook een zaterdag komen helpen! alleen was het vorig jaar aangegeven op internet.. dit jaar heb ik het nog niet zien staan.
Ik heb zelf nog een mailtje gestuurd of er vrijwilligers nodig waren! helaas geen reaktie gehad.. dus toen ging het helaas over.

Maar dat was met de gedachte ''ik vind het elk jaar weer een ontzettend leuke wedstrijd en rijd met ontzettend veel plezier mee.. Dan kan ik ook wel een keer wat terug doen! Haha! ''

en ik had het alleen over de crosshindernissen Lachen Het sprincarcours binnen is idd steeds moeilijker geworden! leuk! Haha! Volgensmij was het bij het wintercompetitie-springen ook een parcours met moeilijke bochten waar er behoorlijk veel de fout ingingen! toppie OK dan! en qua hoogte binnen heb ik ook nog nooit wat gemerkt Lachen

Citaat:
Ik zal je berichtje als persoonlijke uitdaging opvatten Chantycom Knipoog
ojee waar moet ik daar bij denken Knipoog Bloos

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:45

@Sonja Kun je doorgeven dat de parcourbouwers het van mij rustig aan mogen doen en het vooral niet heeul spannend moeten maken ROFL Arm paard weet niet wat hem overkomt! Nog nooit een parcour gesprongen, boomstammetje springen kent ze dan nog net wel Vork

stel nou dat 'mijn' paard helemaal kapot is na de cross (wat ik wel verwacht Nagelbijten / Gniffelen ) kan ik me dan ook gewoon afmelden voor het springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:50

Tuurlijk kan dat, het is hobby, en die zijn bedoeld om leuk te zijn, dus je moet stoppen als het niet leuk meer is voor jou en/of je paard. Maarrrrr laten we daar niet vanuit gaan Knipoog
In de cross mag je ALTIJD de alternatieven pakken he, ongeacht hoe oud/ervaren je paard of jij bent, of je de lange cross rijdt of niet, het mag echt ALTIJD. Het enige wat het je kost is tijd. In principe zou je de cross dus kunnen winnen zonder iets gesprongen te hebben.

Chantycom, ik heb de laatste parcoursjes getekend, en dat bedoelde ik inderdaad, meer lijntjes waar je over na moet denken ipv dom rondsjezen, en ook eens wat andere hindernissen dan die eeuwige kruisjes die er hiervoor stonden.
Ik zal van de week weer een leuk parcoursje proberen te maken voor jullie, waarin je kunt laten zien ook over wat stuurtechniek te bezitten Lachen

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:46

Ik heb er weer heel veel zin in! De springpacourtjes in de bak zijn idd niet altijd makkelijk (ik kan me de wintercompetitie nog herinderen dat ik behoorlijk de fout in ging Tong uitsteken, maar dat kwam ook omdat ik veel te zenuwachtig was en daardoor het pacour vergat wat ik wel vaker doe! Clown ) Van de cross zelf weet ik nog niet zo goed wat ik moet verwachten maar de meeste hindernissen zitten toch vast? (want sammy komt niet altijd goed uit) En hoe hoog wat er met de cross gesprongen? Ik kan niet wachten Haha! Ik ga Sammy helemaal mooi maken voor de wedstrijd Haha! manen kort me nieuwe dekje erop Haha! Ik heb laatst met Sammy gesprongen en dat ging zo goed ik was heel blij! Omdat het de keren er voor wat minder was (heel erg minder Tong uitsteken) De cros vind Sammy vast helemaal geweldig en ik ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:47

Niet de meeste, maar ALLE hindernissen in de cross zijn vast Inez Knipoog

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:57

Okee

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:11

Sonja schreef:
In de cross mag je ALTIJD de alternatieven pakken he, ongeacht hoe oud/ervaren je paard of jij bent, of je de lange cross rijdt of niet, het mag echt ALTIJD. Het enige wat het je kost is tijd. In principe zou je de cross dus kunnen winnen zonder iets gesprongen te hebben.

Dat klinkt leuk "de cross winnen zonder iets gesprongen te hebben"!
Ja Sonja ik ben zo'n springheld (niet dat ik het niet leuk vind maar heb wel last van kriebels),ik zou graag van jou willen horen wat de hoogte is van de crosshindernissen en eventuele extra informatie zoals afstand en tijd of komt dit nog?
Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:32

In THEORIE moet t kunnen he Knipoog maar de praktijk heeft 't nog nooit laten zien want de alternatieven kosten alles bij elkaar aardig wat tijd en als je ze niet op de voorgeschreven manier neemt heb je behalve de extra tijd ook nog de strafpunten aan je broek Nagelbijten / Gniffelen

De crosshindernissen zijn niet hoger dan een centimeter of 50/60. Het is een onderlinge wedstrijd die zo toegankelijk mogelijk gehouden wordt.

Afstand en ideale tijd hoor je op de dag van de wedstrijd.

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:17

Sonja; Maar als je de alternatieven pakt telt dat dus niet als weigering Lachen ?

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:36

hebben er weer heel veel zin in aan deze kant, net wat Sonja zegt een hele leuke wedstrijd die zeer zeker voor iedereen toegankelijk is door de fatsoenlijke hoogtes

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:22

o 50/60 cm vind ik een leuke hoogte! Precies goed! weet iemand ook hoelang de cross is?