[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:33

Voor een keertje wil ik ook wel! Ik kom er zelf af en toe ook, maar dan inderdaad ook alleen als ik mensen heb waarmee ik kan gaan. In mijn eentje vind ik het toch wat prijzig...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:36

Ik vind het voor een keertje ook leuk om aan te sluiten :j

(we hebben trouwens een app-groepje met sgw'ers om samen trainingen af te spreken en over wedstrijden te kletsen etc., mocht iemand erin willen, stuur maar een pb'tje met telefoonnummer)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:17

liekec schreef:
Snow_white, wat voor zadel is het? Ik moet ook weer naar de zadelmaker maar ze zijn zo druk! En de tijden die beschikbaar zijn passen mij niet.

Dank voor de complimenten! We gaan idd heel lekker. Hoop niet dat het hoopje ellende wat ik op stal aantrof vanavond daar doet in het eten gaat gooien... :7

[ [url=m/oCdwIF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zadel is een Prestige X D2 K, een erg fijn zadel met elastische "uitsparingen" voor de zitbeen knobbels. Helaas is het waarschijnlijk een beetje buiten mijn budget, ik heb het de zadelmaker nog niet durven vragen :')

Hopelijk geneest de snee snel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:20

Denk dat mijn man wel in de app wil zal het hem eens vragen.

kamsel ik ken het gevoel :j hoop dat je snel weer meer kan maar geniet ondertussen ook van de kleine dingen die wel weer gaan.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:50

Dank jullie voor de beterschaps wensen! Coco vindt het verschrikkelijk, echt niet te houden. Ga denk ik maar proberen om erop te zitten en dan een slof om ofzo. Aan de hand dendert die zo door of maakt pirouettes om je heen wat we dan net niet willen. Biks is er al helemaal af. Iemand nog ideeën om hem te laten stappen zonder dat die handstanden maakt? haha! Stapmolen is helaas geen optie, die hebben we namelijk niet ;)

Keertje mee trainen gaat hem hier niet worden. Ik ga niet meer wisselen van instructeur. :)

Die snee ziet er wel heftig uit zeg, hopelijk is er niks kapot.. beterschap!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:54

He elke, waarom niet wisselen? Nieuwgierig!

Ik wissel ook zeker niet meer. Alleen met jong spul durf ik het wel aan, dan doe ik zulke basis dingen dat ik m'n eigen ding doe. Kom ik op wat meer verschillende terreinen. Maar ook puur omdat we dan als groepje vrienden ofzo gaan trainen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:06

_Elke schreef:
Dank jullie voor de beterschaps wensen! Coco vindt het verschrikkelijk, echt niet te houden. Ga denk ik maar proberen om erop te zitten en dan een slof om ofzo. Aan de hand dendert die zo door of maakt pirouettes om je heen wat we dan net niet willen. Biks is er al helemaal af. Iemand nog ideeën om hem te laten stappen zonder dat die handstanden maakt? haha! Stapmolen is helaas geen optie, die hebben we namelijk niet ;)

Krijgt hij verder nog krachtvoer? Afgelopen zomer hadden wij een 1* paard met een blessure en die zijn we toen hetzelfde gaan voeren als de shetlander :+
Verder kun je wat afleidingen proberen, misschien een knuffel in de stal wat? Het is helaas altijd erg lastig als ze ineens niks meer mogen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:45

_Elke schreef:

Keertje mee trainen gaat hem hier niet worden. Ik ga niet meer wisselen van instructeur. :)

Die snee ziet er wel heftig uit zeg, hopelijk is er niks kapot.. beterschap!

Ik heb ooit staprust overleeft door met zo'n longeerhulp (over de rug, door de benen, aan het bit) vast te maken tijdens het wandelen. Hielp best!
Welke instructie heb je?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:22

Als ze bij mij te lang moet stappen dan zet ik ze aan de bijzet. Dat houd ze bij mij rustig

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:12

Ik heb hier helaas toch een dik en warm been rondom die wond, gisteren en vandaag.. wordt met rijden ook niet minder helaas.. geen verhoging gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:14

Dik en warm is wel normaal maar ja je wil natuurlijk dat het weer dun wordt bij bewegen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:12

@Elke ik heb het bij Quick overleefd door 1,5-2 streepjes tranquigel te geven , werd ie een beetje suf van maar kon nog prima stappen en anders was hij niet te houden. werd levensgevaarlijk. (dat was ie zowieso in topconditie ook al ;-))

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:06

Sim schreef:
Shauniraquel schreef:
Ik zat te denken. Ik train vaak bij Rob Janssen in Hernen. Maar heb vaak geen mensen waarmee ik samen kan trainen. Zijn er misschien mensen hier geïnteresseerd om een les samen te volgen? Mogen max. 4 mensen mee doen in de les, dacht ik. Lijkt me leuk :j

Rob heeft ook groepstrainingen waar je je voor op kunt geven. Die vinden plaats op diverse terreinen. Train je in een groepje.

Nieuwe data staan op fb!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:29

En de locaties volgen zsm. Tilburg is nieuw, de indoor training vond ik er iig super.

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:28

Goeiemorgen mede eventers,
Ik had een vraagje over mijn cross bescherming. Ik heb ze voor een leuk prijsje kunnen kopen via marktplaats. Maar heb het idee dat achter te groot is :') Dus vroeg ik me af of jullie deze mening met mij delen.

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Achter

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:30

_nfcd schreef:
Goeiemorgen mede eventers,
Ik had een vraagje over mijn cross bescherming. Ik heb ze voor een leuk prijsje kunnen kopen via marktplaats. Maar heb het idee dat achter te groot is :') Dus vroeg ik me af of jullie deze mening met mij delen.

[ [url=m/it99EF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor

[ [url=m/giadPW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Achter

Zitten prima +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:34

Ze kunnen nog iets lager misschien maar de maat lijkt goed vanaf de foto. Achter is ook langer als voor dat hoort zo.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:32

Zie ik morgen nog iemand bij het trainersseminar Eventing? Heb er zin in! Wel even warm aankleden denk ik... :brr:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:04

Veeeeel te koud.

Ik durf niet te kijken naar de weersverwachting voor zaterdag....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:29

Ik vind dit weer 3 keer niks met paarden. Alles bevroren....bah.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:36

Ik zou vandaag gaan trainen in Renswoude maar helaas was het bevroren

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:54

Bij ons is de bak helaas al bevroren. Vandaag hebben ze hem maar gesleept en gestrooid, benieuwd of we de komende dagen gewoon kunnen rijden. Maar kom maar door met de sneeuw! Als ik dan toch niet kan rijden, dan wil ik ook een pak sneeuw haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:03

Ik kon gister nog net rijden. Baan is te nat om te slepen dus ik heb rust komende dagen..
Wat best vervelend is aangezien we dus wel naar Ermelo willen... Slechte voorbereiding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:44

Het is idd kats bevroren op de Schalm. Had met mijn leen paard wel de baan op gewild gister maar voor de binnenbak gekozen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:46

Het weer is met paarden inderdaad ellende! Gelukkig hebben we een mooi vlak stukje wei dus kunnen ze gewoon naar buiten. En een binnenbak, dus kan gewoon rijden!