Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rowo schreef:Wij hebben vorige week besloten om onze merrie volgend jaar te laten dekken. Maar nu moeten we nog op zoek naar een leuke hengst. Ik vind zelf Numero Uno helemaal geweldig, maar weet dus neit of die goed bij onze merrie past. Het is een amulet x guriose x firmant, goede springmanieren, braaf karakter, alleen geen wereldbeweging (vrij kort in stap en draf). We moeten dus een hengst hebben met fijne en goede bewegingen, die dus wat toe kan voegen aan dat van onze merrie. Hebben julie ideeen? Ik ben al wel een beetje aan het rond kijken en neuzen...
gomir schreef:Numero uno verbetert op type en beweging en geeft fijne springers. Minpunt vind ik de karakters, het zijn niet allemaal fijn te werken amateurpaarden. Springen doen ze over het algemeen wel goed genoeg. Ze zijn mooi van type(soms wat klein) en vooral de halzen zijn goed van vorm en lengte. Beweging is over de hele linie goed, in draf zouden ze over het algemeen iets meer souplesse en schoudervrijheid mogen hebben.
Heb zelf icm amulet heel fijne nakomelingen van Lux en lupicor gezien.