[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:17

@ texelse: helemaal niet zo'n slecht idee hoor..., die linten kosten ook genoeg, en de meesten geven er weinig om (ik geef ze altijd netjes terug)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:19

texelse schreef:
Sterkte Evony!!

Zelf heb ik wel eens gedacht of het niet simpeler is om een soort "puntenwedstrijden" te organiseren. Dus niks prijzen en linten, puur starten voor de winstpunten, en dat tegen een bodemtarief.
De grotere wedstrijden kunnen dan wel voor prijzen en linten, maar er zijn zoveel ruiters die het niet ineteresseert hoe ze geëindigd zijn, maar wel of en zo ja hoeveel winstpunten er gereden zijn.

Op kleine wedstrijdjes slaat het ook nergens op. Met 2 of 3 in 1 rubriek, en HOI ik was eerste!! :+

ik was een paar maanden terug 2 keer eerste *\o/*
Was de enige in die klasse :')

edit: vind linten nog wel leuk (mits ze echt gereden zijn dus niet de enige in die klasse ofzo haha) ik schrijf er altijd datum paard proef (als het dressuur is) punten en plaats op.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:20

texelse schreef:
Op kleine wedstrijdjes slaat het ook nergens op. Met 2 of 3 in 1 rubriek, en HOI ik was eerste!! :+

Inderdaad ja. En dan niet zeggen dat je eerste van de drie bent en er nog supertrots op zijn ook. :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:23

Sarah: Sterkte met je hond

Hier is het prijzengeld over het algemeen vrij laag. Je betaald meestal 10€ per proef en de eerste prijs varieert van 20 tot 30 euro. Een enkele grotere wedstrijd heeft wel leuke prijzen, maar de meeste wedstrijden helaas heel weinig.
Waardebonnen vind ik ook niet leuk, gelukkig heb ik die eigenlijk nooit. Het is voor een vereniging wel goedkoper, aangezien ze die vaak met korting kopen.

Ik was met Yentil een keer 2x 1e in de M2. Dus ik liep daar met die linten en bekers en werd door mensen aangesproken van: Jij hebt het goed gedaan! Ik zo: ehhh ik was de enige :+ (had toen overigens wel winst, anders is het helemaal stom om te winnen)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:25

prijzen alleen als iemand ook een winstpunt heeft. (waarom heet het anders 'winst'punt) mogen ze van mij ook best invoeren.... 'joepie, ik was 3de'!! 'hoeveel punten had je?' "nou, 170..." :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:26

Ja ik was laatst 1e met 179 punten....waardeloos :roll:

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:28

Texelse, dat is een goed idee!
Zaterdag betaal ik 8 euro voor 1 proef en prijzengeld is 1e 40,- 2e 30,- 3e 20,- en opvolgenden prijzen 10,-
Ik weet eigenlijk al zeker dat ik geen prijs ga rijden, er rijden er ook 17 mee geloof ik, maar dat maakt mij niet uit. Ik ga voor de ervaring en de eventuele winstpunten. Geldprijzen en bekers hoeft van mij dus ook niet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:32

maar is het dan een stom idee om wedstrijden te organiseren voor alleen punten?
hier betaal je 7,50 per proef, en de 1e prijs 7,00.... Hoera, uitgekeerd in een waardebon. Gelukkig van de welkoop, dus dat komt altijd wel op. Maar soms start je verder weg, krijg je een kadobon van een winkel helemaal de andere kant op, waar je nooit komt. Lekker dan weer (hoe ontevreden kun je zijn??)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:32

weule schreef:
prijzen alleen als iemand ook een winstpunt heeft. (waarom heet het anders 'winst'punt) mogen ze van mij ook best invoeren.... 'joepie, ik was 3de'!! 'hoeveel punten had je?' "nou, 170..." :P

nou dat weet ik niet, ik was ook een keer tweede met 165 en de eerste had 168 ( en we waren met z'n 10e in die klasse).
Heb de proef op film en die proef was echt geen 165 punten waard en dat meisje dat eerste was had ook zeker winst moeten hebben.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:33

Dat zijn wel nette prijzen Kris (die mogen ze hier ook wel hanteren)

Ik vind het ook wel een goeie om alleen prijzen uit te rijken bij wp-en. Laatst zag ik op een uitslag (ik meen van een M2 rubriek) dat niemand winst had. Dan kunnen ze net zo goed de prijsuitreiking wel schrappen. Het doel is immers om winst te rijden, een prijs is dan leuk meegenomen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:35

Toch even een opmerking van mijn kant over eerste worden als er maar drie meedoen, dat overkomt Noor ook geregeld maar ik vind dat je dan best trots mag zijn als je 15-25 punten weg rijdt en zelf gewoon dikke winstpunten rijdt hoor.
En hier staat nu een zeecontainer vol linten, die gaan allemaal weg!
Alles wat niet mee gaat staat nu in de voortuin, zoveel dat er zelfs mensen stoppen om te vragen of dit de nieuwe grofvuilstortplaats is.
Maar.... we zijn er bijna doorheen, ik wist niet dat het boven zo groot was.

Texelse: ik denk dat wedstrijden tegen lager inschrijfgeld en dan geen prijzen o.i.d. helemaal geen slecht idee is hoor.

Beterschap met 't hondje en Lielle: hele mooie laarzen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:37

Margreet, dat vind ik ook anders. Als je 1e wordt van de 3 en je hebt niet eens winst of maar net winst, dan is het niet zo bijzonder. Maar als je 1e wordt met bijv. 2 wp en de rest heeft geen winst dan is het natuurlijk wel heel erg knap.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:39

Ik vind dat wel een idee. :j Scheelt ook stukken qua inschrijfgeld. Hier is vrijwel alles 10 euro inschrijfgeld en een 1e prijs dan vaak 20 euro. Voorheen was dat vaak 40 euro.
Steeds vaker worden er ook waardebonnen uitgegeven van eigen ruitersportwinkels of voederzaken in die omgeving. Dat hoeft van mij eigenlijk niet, ik betaal dan liever minder startgeld zoals Texelse als idee opgaf. Met die bonnen doe ik vaak toch dikwijls niets, prijzengeld daarintegen vind ik wel fijner. Daar doe je wat mee.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:45

Goeiemorgen!
Hier lekker uitgeslapen, en zo aan de wandel. Morgen de laatste keer hopen we!
Het weer valt hier trouwens wel mee, het lijkt niet harder te waaien dan gister, en het is gewoon droog.
Hier heb ik vaak meegemaakt dat het startgeld 8 euro of meer is, en je dan een cadeautje uit mag zoeken. Vind het soms wel eens raar hoe ze dat hebben gedaan. Dus wel goed dat de KNHS nu ook echt iets gaat hanteren over de prijzen. En dat idee van Texelse vind ik ook niet zo verkeerd :j

Succes met het slepen Noor!
Super dat je weer mag draven Annetje!
Fijn dat je lekker gesprongen hebt Anthea
Op het KNHS centrum slaapt het idd niet lekker Texelse. Heb daar vorig jaar een keer 's nachts in mijn eentje geslapen, vond het echt doodeng!
Jammer dat je niet kan crossen San
Nogmaals mooie laarzen Lielle!
Sterkte Evony met de hond

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:51

daNiielle_ schreef:
Ja ik was laatst 1e met 179 punten....waardeloos :roll:

Da's net zoiets als tijdens je Z2-debuut 203 en 202 rijden ^)

Ik vind het wel een goed idee Texelse! :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:57

Nou, misschien waag ik er wel eens een opmerking aan richting de knhs. Even juiste persoon en juiste moment afwachten om zoiets in de week te leggen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:00

Oh Evony, dat klinkt niet lekker van je hond. Eigenlijk is opereren de enige remedie voor een baarmoederontsteking. Ik hoop dat de pillen nog iets verbetering brengen.
Als de prut in de baarmoeder blijft zitten, worden ze er echt doodziek van.

Margreet, die vuilstort _O- _O- .

texelse schreef:
Vannacht mogen we weer op zo'n heerlijk plastic matrasje in het knhs-centrum slapen, in de slaapzak... brrr, neem wel dikke sokken mee voor vannacht.

Oh dat heb ik 1 x gedaan bij een Connemara wedstrijd: NOOOOOOOIIIIIIIT MEER!!!! Wat een afgrijzelijke nacht.
En dan helemaal als je nu met die kou en die wind daar moet slapen. BLEH.
Is dat slapen ook voor de wedstrijdkalender???

Jongens, wat een weer vanochtend. Wij hadden gelukkig geen hagel, maar de regen kwam horizontaal langszetten (zo m'n buitenstallen in :Y) ). Ik moet nog geen 10 meter naar m'n auto lopen, maar ik was echt drijfnat van dat kleine stukje. Vreselijk. En vanmiddag gaat het blijkbaar weer stormen. Vanavond zou Laurie op Gieg rijden. Ben benieuwd of we dat inderdaad gaan doen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:04

Margriet, jullie kunnen het natuurlijk ook zo doen dat jullie Noor vanmiddag ophalen en dan terug hier slapen.
Je slaapt op een knap bed, wel tussen de verhuisdozen, en Noor kan wel bij mij.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:07

Leliaardje schreef:
Oh Evony, dat klinkt niet lekker van je hond. Eigenlijk is opereren de enige remedie voor een baarmoederontsteking. Ik hoop dat de pillen nog iets verbetering brengen.
Als de prut in de baarmoeder blijft zitten, worden ze er echt doodziek van.

Ze hadden het er over dat de baarmoeder mond nog open stond dus ze verwachte dat de injecties goed zullen inslaan.
Operen durven we niet aan, het is al een oud hondje.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:11

MargreetW schreef:
Margriet, jullie kunnen het natuurlijk ook zo doen dat jullie Noor vanmiddag ophalen en dan terug hier slapen.
Je slaapt op een knap bed, wel tussen de verhuisdozen, en Noor kan wel bij mij.

Hartstikke lief aangeboden, maar we hebben nu voor eind van de middag al een afspraak staan vlak bij Ermelo. Maar ik vraag Maartje zo nog even wat zij wil.

@Lelieaardje, dat is allemaal voor de wedstrijdkalender, maar niet iedereen blijft slapen, dat zou nog wel gezellig zijn. De onhandige geografische ligging van ons bedje dwingt ons tot
overnachten na avondlijke "avonturen en aanverwante bezigheden" :+

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:16

*\o/* *\o/* *\o/* Sorry, kom hier even heel uitbundig juichen. Heb onwijs goed nieuws gehad dat ik nog niet op internet kan plaatsen. Ben er helemaal hyper van *\o/* *\o/* *\o/*

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:16

{:) Kijk maar even hoor Margriet, desnoods rijden jullie evengoed vanavond achter Noor aan terug.

Jeetje Kris, plaats het dan niet! Hier worden we allemaal heel zenuwachtig en nog veel nieuwsgieriger van. Maar yeah yeah yeah!
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 07-12-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:17

Gefeliciteerd alvast Kris!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:21

Gefeliciteerd Kris, maar ik weet dus niet waarmee, en ben wel nieuwsgierig.

Margreet, als we komen bel ik je even. Bedankt voor je aanbod.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:27

Ja zeg Kris _-:( :D .