[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:55

Misschien iets subtieler verwoorden?
Even goede vrienden!!!! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:55

Ik heb ook wel getwijfeld om op Zetje te stappen hoor, want die heeft er de laatste tijd nogal een handje van om ineens weg te springen en om te draaien. Maar hoe gek ook was die vandaag super braaf :+

@ dienke: tja kan ik proberen, maar zo zit ik nou eenmaal niet in mekaar :o Daarom probeer ik ook maar vaak smiley's te gebruiken (ook al hou ik daar niet van) dan komt het wat vriendelijker over.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Wij hebben hier de bak helaas nog redelijk onder water staan, plus dat er maar 1 kant beschut is. Niet echt fijn te rijden. Ik hoop dat gauw al het water weg is, waardoor we de bak zo'n 1 meter los kunnen trekken. Is hard nodig!!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Mooie punten zeg! Gefeliciteerd :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:58

rowo schreef:
Ik heb ook wel getwijfeld om op Zetje te stappen hoor, want die heeft er de laatste tijd nogal een handje van om ineens weg te springen en om te draaien. Maar hoe gek ook was die vandaag super braaf :+

@ dienke: tja kan ik proberen, maar zo zit ik nou eenmaal niet in mekaar :o Daarom probeer ik ook maar vaak smiley's te gebruiken (ook al hou ik daar niet van) dan komt het wat vriendelijker over.

Ik moest het wel ff kwijt. Sorry.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:58

Gelukkig is mijn bak echt super goed en helemaal droog. Mijn bak ligt ook niet beschut helaas. Wind waait er precies overheen... Maar als ze in de wei rustig kunnen staan, moet ie onder het zadel ook maar rustig zijn :+

En uiteraard mag je dat zeggen hoor :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:59

Haha, en juist Dröpke is zo'n idioot in de wei. Vanmorgen hebben ze 2 uurtjes buiten gelopen. Nou dat was 2 uurtjes rennen. Ze lopen daarom bewust in de stukje wei wat wel kapot mag (we noemen het de speelweide). Geef ze extra hooi/kuil bij zodat ze iig lekker wat te eten hebben...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:00

De paarden staan hier hele dagen buiten natuurlijk. Als ze zo zouden doen als Dropke, dan zouden ze 8 tot 10uur per dag druk en gek moeten doen. Dat houden ze niet vol :)) Overigens had Zetje wel voor het eerst in tijden der ijzer afgetrapt :(

Hooi bij voeren doen wij idd ook rond het middag uur :j

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:01

Hier komen ze zo vaak mogelijk buiten. Meestal hebben ze na 2 uur het al gezien, staan ze al voor het draad.
Ga morgen voor de 2e keer het dressuurzadel uitproberen. Wordt straks nog een dressuurruiter ;).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:03

Als ze hier na 2 uur voor de draad staan hebben ze pech :D Maar goed wij hebben natuurlijk ook maar 3 paarden hier lopen. Er hoeven er geen 30 per dag uit.

En ja pas maar op. STraks ga je Jeroen nog achterna en spring je straks niet meer :P

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:04

Zover zou het niet komen. Daar zorg ik wel voor.
Heb alleen de aankomende halfjaar wel meer dresuurpaarden dan springpaarden :).
Ga Vyandra 16 proeven starten. Ondertussen Winola weer oppakken en misschien die ook starten.
Dan hebben we Dröpke natuurlijk nog :) En Cacharel, maar die mag eerst hopelijk mama worden :)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:05

Ik heb morgen wedstrijd en ga wel gewoon. Het waait hier wel hard maar is goed te doen. Heb toch het idee dat het hier in het zuiden wel wat minder erg is.Ik ga allen niet op pad met sneeuw en ijzel eigenlijk. Heb het nog niet meegemaakt dat het zo hard waaide dat ik het niet verantwoord vond om te gaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:06

Straks ga je dressuur nog leuker vinden Dienke. Stel je voor :P Je hebt iig nog voldoende te rijden de aankomende maanden.

Succes morgen Evelien!

Overigens ga ik maar eens omkleden en richting E'de :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:08

Ieder zijn eigen maatstaven over wat wel/niet verantwoordt is. Maar, als ik alleen al met onze Volvo XC zonder trailer moeite heb de auto recht op de weg te houden omdat er zoveel zij- en rukwinden zijn, laat ik het wel uit mijn hoofd om de trailer er achter te zetten. Morgen neemt de wind wel een heel stuk af!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:12

als het goed is vanavond al!
Voordeel van die enorme wind is wel dat mijn bak snel droog wordt ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:13

Dat is idd een bijkomstig voordeel Bianca!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:21

het is nu ook wel erg aanlokkelijk om helvetia weer te gaan rijden...
Zou ze ook wel erg leuk vinden :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:24

BuenaVista schreef:
Zoals het er nu na uit ziet, kan ik vanmiddag niet rijden. Staat hier veel te veel wind. Dus Mölleke, grote kans dat we morgen er niet vroeg uit hoeven...

wat jammer!!! dus niet om 6 uur opstaan op zondagmorgen??? ;) verdorie.... }> :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:26

_Sim_ schreef:
Strakke punten! Jij vindt het altijd "goed te doen als je rustig doet", zelfs met die sneeuw en ijzel ging jij nog op pad. Bikkel hoor. Ik ben wat dat betreft toch altijd een mietje. Veel te bang dat er wat gebeurt; zou ik mezelf nooit vergeven.

@ rowo: met een zware auto en paard in de kar zou ik het ook nog wel doen hoor... wij delen daarin elkaars mening wel aardig. ook met de sneeuw/gladigheid heb ik eigenlijk altijd gewoon met paard/kar/auto de weg getrotseerd naar de manege...

nu ook verder bijgelezen :P ik ben ook wel aardig direct, ieder z'n eigen ding meningen verschillen (gelukkig!!) anders is't ook zo saai :P

EDIT:, met 2 paarden in de kar zelfs... ja, dan staat er natuurlijk wel 1300 kg in de kar en de kar weegt 800... 2200 kg, met jullie zware auto zou ik ook nog wel doen (niet over de snelweg 100 km ofzow) maar gewoon in de buurt rijden wel...

WIJ TWENTENAREN ;) zijn niet zo snel klein te krijgen :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:31

net blingh blingh voor het eerst in 1,5 week weer aan de longe + bijzet gehad... hij heeft een kilo of 20 meer vlees nu, zag er goed uit! liep ook lekker, helaas wel wat mok, eigenlijk alle 4 mok, na het opscheren voor hardenberg gekomen denk ik... mesjes niet heel scherp, nat weer... dus nu 3 soorten mokzalf, kunnen we gelijk kijken wat het beste helpt :P

ook winola 10 minuten aan de longe gehad en het 4-jarige vosje...., beetje zwangerschapsgymnastiek..

nu douchen en dan richting dienke... beetje vervelend doen...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:35

Gefeliciteerd met je punten Rowo!

Ben wel op pad geweest met de trailer. Was goed te doen, heb eerst ook met de auto gereden en daarna besloten dat de trailer ook kon.
Ze liep ook heerlijk, was genieten! Alleen vond de jury dat niet, 2 keer net geen winst. Was nog wel 1 keer 1e, maar heb die prijs gelijk in de prullenbak gemieterd. :+ Wel heel grappig om mijn moeder zo boos te zien terwijl ik er heel rustig eronder ben. Het is nou eenmaal jury sport.
Weet dat ik goed les krijg bij Hamminga en dat hij het bij het rechte eind heeft. Dat zo’n jury dan juist het tegenovergestelde zegt is dan maar zo. Volgende keer beter. :) Ben allang blij dat ik zo’n fijn gevoel heb en dat ze lekker liep na die blessure!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:38

goede reactie sannn. dressuur is nu eenmaal jurysport, je kunt je er alleen maar bij neerleggen, snel vergeten, en goed blijven werken, geloven in het kunnen op de lange termijn...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:39

hier in de buurt werd vorig jaar bij de M1 pony's de eerste prijs uitgerijkt aan iemand met een verliespunt...
jurysport _-:(

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:48

bvw schreef:
hier in de buurt werd vorig jaar bij de M1 pony's de eerste prijs uitgerijkt aan iemand met een verliespunt...
jurysport _-:(

ik zou me rotschamen, geloof ook niet dat ik de prijs zou ophalen mocht me dat onverhoopt overkomen...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:51

ik had vooral het idee dat de jury zich moest schamen!
Als organisatie ben je vast ook niet blij als je de eesrte prijs uitrijkt aan iemand met 146 punten :n