[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 01:30

http://imgs.inkfrog.com/pix/bookster1uk/nfront_001.jpg Vind persoonlijk deze (onderste) mooier :o ....

Jeetje PB, je mams zit straks ook in de lappenmand... mijn moeder wordt 21 juni aan haar hart geholpen, ze heeft een dubbele output-lijn, en nu gaan ze een van de twee lijnen dichtbranden, als dat mislukt, krijgt ze een pacemaker.. :\

@Billy: Leuke diertjes, die Webster heeft een lekker kont :9 ...

Hier één nachtdienstje voor een collega'tje aan het draaien :) , had toch wel lekker geweest als ik twee uurtjes had kunnen pitten :o ...

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:49

Goede morgen!

Evie jeetje dat is balen zeg! Ik moet 31 mei!

pb vind die groene ook wel wat hebben :)
Wl das ook een heftige operatie zeg!!
Bianca leuke les gehad dus! vrieninnetje van mij staat volgens mij bij hem op stal, bij stehpan en monique hazenleger :)

Zo ben wakker, maar wel brak -O-
Zo richting werk, met de auto vanavond crossles :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:52

Goeiemorgen!
Ik ben ook een beetje brakkig, maar toen ik naar buiten keek werd ik gelijk vrolijk :D Heb straks nog een keertje les, laatste keer rijden voor Vrouwenpolder!

Mooie jasjes PB!
Balen zeg dat ze het niet gehaald heeft Evie.
Succes met je nachtdienst Lotte
Veel plezier met crossen vanavond Corien!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:53

Goedemorgen!

Ik ga ook maar even rijden. Ze kwamen hier om 7uur al hooi brengen. Straks nog even college en vanmiddag komt nog de tandarts langs voor controle.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:54

Evie: Dat moet wel echt een rampzalige groep zijn geweest!!
Mijn groep zaten er destijds ook een hoop bij waarvan ik echt dacht dat die het nooooit zouden halen en die haalden het al simpel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:01

Snoek dankje jij ook les-ze :)
Pb ja als er zo veel zakken :=

Ik ben weg :wave:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:09

goeiemorgen!
vandaag maar niet naar stage, heb gister een voltreffer gekregen van de haflinger op mijn been. Lopen is er nu niet echt bij...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:28

Ai Bianca, dat is niet echt lekker :(:) .. sterkte!!
Shanouk, het is inderdaad zaaaalig weer :D ..
Corien, is inderdaad een pittige ingreep ja.. ze heeft vaker hartritmestoornissen en is de laatste keren steeds opgehaald door de ambulance, omdat het gewoon zo extreem was..

Alweer uit de nachtdienst :) .. ben wel een beetje kapoet :o .. dus nog even naar bed, kijken of het lukt met het mooie weer :roll: .. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis, voor een bijeenkomst...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:35

Goedesmorgens!
Wat een prachtige dag zeg!
Eerst even een mini-verslag van gister: het ging supergoed en ben 2 x eerste geworden met 224 en 218 punten. 3 WP dus. Ik was helemaal flabergasted, want zei nog tegen mijn moeder: "ik ben sowieso tevreden, maar denk niet dat dit een wp was" ;). Op S&T, hij liep heerlijk. Stond nog een compliment over de aanleuning op het protocol dus nou ja, wat wil je nog meer. Springpaard wordt dressuurpaard? ;)
Jer was ook superfit nog, alleen een beetje zweet onder het zadel en helemaal niet moe. Maar goed ook, want vanavond hebben we nog crossles én zaterdag een clinic van Henk van Bergen... Morgen dus een dagje wandelen denk ik zo!

Snoek: wat een mooi veulentje zeg!
Roos: gefeliciteerd!!
Bvw: auw, sterkte ermee! :(:)
Bianca: fijn dat Bull naar buiten kan en dat ze het zo oplossen. Met wat (of veel) tijd komt dat vast wel goed!!!
PB: vervelend voor je moeder. Snel je E halen, kun je alleen op pad ;) Dat is wel ideaal hoor. Alleen tijdens een SGW is het wel erg handig om iemand bij je te hebben natuurlijk!
WL: heftig van je moeder, hopelijk slaagt die operatie.
Evie: jeetje, ik heb juist gehoord dat als je niet slaagt voor je Orun je je echt diep moet schamen ;)

Ga aan de slag, ga vandaag wéér eerder weg ;).

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:36

Goeiemorgen!
@Lotte: Hopelijk kun je nog even lekker slapen! En wens je moeder maar alvast veel succes toe, klinkt pittig :(:)
@PB: Mooie jasjes hoor! En ik vind die met dat rood toch ook wel erg mooi! Succes vandaag met je college en de tandartscontrole. En wat balen van je moeder haar operatie, hopelijk gaat het wel allemaal goed komen.
@Evie: Zo dan zijn er wel erg weinig geslaagd bij die groep :oo Wel fijn dat Bam lekker ging in de dressuur.
@Shanoek: Veel plezier met je les!
@BWV: Dat is mooi balen van die klap! Maar even goed rust houden daarmee.
@Corien: Werkse! En veel plezier vanavond bij de crosstraining!

Ik heb een flink beroerde nacht gehad. Vanmorgen nog even getwijfeld of ik wel naar stage moest gaan, maar toch maar besloten om wel te gaan in de hoop dat het toch een beetje wil lukken. En als het een beetje wil ga ik vanavond ook nog naar dressuurwedstrijd met Jipje :o Maar ff afwachten dus.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:55

wow Noor, wat super! Gefeliciteerd *\o/*
Hopelijk lukt het vandaag op stage, je wedstrijd is wel een leuk vooruitzicht ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:59

Toppie Noor! Gefeliciteerd!!
Succes met de dag doorkomen Benthe!

De kraai is vannacht doodgegaan. Jammer maar helaas, zal toch wel een klap hebben gehad van het uit zijn nest vallen ofzo.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:16

@Noor: Wooh wat een punten!!! Gefeliciteerd hoor! *\o/* *\o/*
@Mistid: Balen van de kraai zeg! Maar je hebt in ieder geval je best gedaan!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:20

Wow Noor wat super!! Gefeliciteerd!
En idd alleen op pad met een cross is niet erg handig. Zeker als je er 2 mee wil nemen en dan over meerdere dagen. Dat gaat niet. Gelukkig heeft Corien al aangeboden dat ik altijd een beroep op haar kan doen.
Lotte: Klinkt wel erg heftig van je moeder. Succes ermee.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:20

ik las net dat je een kraai had opgevangen, balen dat hij is overleden

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:28

Morgen!

Noor, super hoor!
PB, balen dat je moeder word geopereerd en het is inderdaad niets om alleen naar een cross te gaan!
Lotte, dat klinkt ook niet al niks bij je moeder! dat zal ook een heftige operatie worden!
Bianca, klinkt pijnlijk, zo´n uithaal!

Uk staat helaas sinds maandag met een dik achterbeen. Hij is er verder geen stap kreupel op. Er zit een hoop vocht aan de buitenzijde van het been. dus ik denk dat hij een klap heeft gehad in de wei. Dus beetje aan het afspuiten en in beweging houden. Klim er vanavond maar weer op denk ik. In de hoop dat het been dan verder slinkt. Heb zondag eigenlijk nog wedstrijd, dus hoop dat hij morgen wel weer een normaal been heeft.

Heb voor dinsdagmiddag nog een les bij Rob thuis afgesproken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:13

Goedemorgen.

Corien: Waar doe jij de Orun dan? Ik mag de 25e weer voor een ander stalgenootje.
Snoekiej: Rijd je nog steeds om de dag op Vorstin?
bvw: Jeetje zeg, beterschap :(:) .
Wl: Heftig zeg, hopelijk gaat alles goed bij de operatie
Noor: Gefeliciteerd *\o/* , dat zijn nog eens mooie punten :D .
JN: Hopelijk ben je fit genoeg om vanavond nog opo wedstrijd te kunnen
Mistid: Vervelend zeg, van die kraai.
Tientjeh: Balen van dat been, rijden kan inderdaad vaak helpen om het te doen slinken.

Waar ze allemaal op gezakt zijn weet ik niet precies, ik denk dat er veel bij het lesgeven gezakt zijn op het springen, ze deden allemaal de dressuur-cursus en springen daar snapten de meesten niet zoveel van. Stalgenootje van mij was bijvoorbeeld met springen de grondbalk vergeten :+ , nogal grote fout .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:38

Mistid: jammer van de kraai.
Tientjeh: hopelijk is Uk zijn been snel weer in orde!

Bedankt voor jullie reacties ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:43

Je krijgt een tabel met de afstanden mee. Dus die zou je alvast niet fout moeten doen. Maar wel terecht dat ze dan zakken. Als ze straks op een club lesgeven waar de ruiters behalve dressuur ook een sprongetje willen maken dan zullen ze dat ook moeten kunnen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:50

Een grondbalk vergeten bij het springen vinden ze inderdaad een grote fout bij het ORUN examen...
Wij moesten van Jos niet de afstanden van het boek aanhouden, maar alles wat ruimer zetten, omdat die afstanden in het boek vooral op 'terug' stonden. Wij kregen dus wel allemaal terug dat we voorwaartse afstanden bouwde tijdens het examen, maar daar is niemand op gezakt.

Verder is het gewoon belangrijk dat je zelfverzekerd je les doet en blijft praten tijdens je les. Heb je een afstand gebouwd in het springen waar de paarden niet lekker overheen komen, dan moet je deze wel gelijk aanpassen. Bij ons was iedereen die de dressuur richting deed ook geslaagd voor het lesgeven van zowel springen als dressuur.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:54

Scum schreef:
Je krijgt een tabel met de afstanden mee. Dus die zou je alvast niet fout moeten doen. Maar wel terecht dat ze dan zakken. Als ze straks op een club lesgeven waar de ruiters behalve dressuur ook een sprongetje willen maken dan zullen ze dat ook moeten kunnen.

zo lang er in het boek staat dat in een lijntje van drafbalkje, kruisje, 1 galopsprong, steil, 2 galopsprongen, oxer de laatste afstand 9 meter is, omdat je uit draf inkomt, zou ik niet te veel vertrouwen hebben in die tabellen. Iedereen die een paar keer gesprongen heeft, weet gewoon dat dat echt niet kan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:54

Noor gefeliciteerd

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:59

ik heb geen ervaringen met orun en heb ook geen idee wat ze willen!
Maar als ik dit zo lees...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:01

Zwaait even :wave:

Lees nog steeds elke dag mee, maar niet zoveel tijd (en zin) om te reageren..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:19

Nog steeds geen startlijsten..........

Ga nu eerst maar rijden, spullen poetsen en dan de vrachtwagen inpakken.