[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:39

Ehm... het regent hier nu zo lang zo hard dat de eerste trede van de trap onder water staat...
En de rest van de straat hier trouwens ook.
En het dak van de boven buren is niet waterdicht, dus daar komt ook heel veel vandaag...
Alles nat...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:50

Nickeltje schreef:
Thieme is die freak van Partij voor de Dieren toch?
Dat mens moeten ze echt afschieten...

zoooo, dat is wel erg radicaal Clown
Ik hou ook niet van de ongenuanceerde gewouwel maar misschien schudt het wel wat mensen wakker Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:57

Lielle schreef:
had je ook het interview met Marianne Thieme gelezen? Die wil de cross verbieden.

Nog geen tijd vor gehad, ben het wel van plan!!

Maar even als korte reactie: ik ben het niet met al haar punten eens, maar dat heb ik bij geen enkele partij. Ik vind het echter goed dat er nu (hopelijk) meer aandacht komt in de politiek voor dierenwelzijn. Want dat staat nooit erg hoog op de agenda. Vroeger dacht ik wrs net zo over de cross als zij en ik kan me ook voorstellen dat zij die mening is toegedaan. Het is ook raar als er dode dieren vallen bij een spelletje van de mens. Ik ga er echter vanuit dat als zij zich er meer in zou verdiepen, ze een andere mening zou zijn toegedaan, net zoals de meeste paardenliefhebbers.

dat zij signaleert dat er paarden zijn die 24 uur per dag op stal staan en dat dat niet kan, vind ik wel belangrijk. dat soort zaken worden (ook in de paardenwereld) doodgezwegen, terwijl dat m.i. eerder dierenmishandeling is dan het rijden van een cross met alle risico's van dien.

het is te makkelijk om een politicus op 1 enkele uitspraak vast te pinnen die voor ons nu net onwelgevallig is.....dan blijft er toch geeneen meer over?

maar goed, zal eerst het stukje eens lezen Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:46

zo... discussie bijna afgelopen, kom ik me er eens in mengen!!!

Lieve mensen, van nature hebben we allemaal mijten!! (Demodex iig, die huisstofmijt weet ik niet, vast ook wel). Alleen hebben we daar meestal geen last van. Incidenteel komt er situatie voor waardoor je er wel last van kunt krijgen. Hoe en waarom is volgens mij niet echt bekend. Daar krijg je alleen niet echt jeuk van... En de meeste mijten zijn gastheerspecifiek. Aangezien je geen contact hebt gehad met andere dieren dan je paarden lijkt het me nog altijd niet echt logisch dus (tenzij je niet echt jeuk hebt).

Zijn de bultjes op willekeurige plaatsen of op de plaats van de haarfollikels?

Allergie zou ook altijd nog kunnen....

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Wie sleept die haag bij Gert dan mee?

Excursie vandaag was leuk! Paardenmelkerij was erg interessant om te zien en bij Broere heb ik mn ogen uitgekeken! Kirsten Beckers heeft ons opgevangen en rondgeleidt. Ze lieten een aantal merries en veulens even zien en lopen in de bak Vingers aflikken . Daarna reed een meid daar een 6 jarige Norway voor die ze in de Z1 start, mooi beest om te zien! Daarna even het complex bekeken en heel wat beroemdheden gezien (Jazz, Norway, Ohio, Obelisk, Montecristo). Jazz heeft nog even een dekshow gegeven en daarna heeft Kirsten haar Kur voor ons gereden Pling . Helaas niet op Jazz want die wou ze sparen Knipoog . Alles gaat daar zo ontzettend relaxed en winst is daar echt geen issue (volgens mij is dhr. Broere nl al multimiljonair van zichzelf) en het is allemaal hobby Clown .

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:46

Goed zeg Nickeltje, gefeliciteerd!

Wuppie, misschien kan jij haar een enthousiast email toesturen v.w.b. de sgw-eventingsport? Knipoog

@Scum, de crosspaarden zijn inderdaad even op op het moment, en Zazou is nog een beetje te jong. Ik heb heel misschien nog wel een andere optie in de lucht hangen maar dat wil ik nog even aankijken.
Overigens begon de eigenaar van Junior er wel over dat hij hem wel een maandje naar een professional wil sturen die hem dat steigeren voor eens en voor altijd af kan leren, ben benieuwd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:54

Floor, volgens mij zitten ze niet op de plaats van een haarfollikel.

Ik heb net heerlijk dressuur gereden met Oro. Instructrice zei dat ik makkelijk met hem naar het M2 kon. Keertwendingen en contragalop gingen heerlijk. Ik denk dat ik maar dressuurmuts ga worden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:59

Scum: nee joh! Je bent net de goede richting op aan het gaan!!! (en bovendien zijn we stiekem allemaal dressuurmutsen Knipoog). Mijn planning: morgen dressuur, zaterdag dressuur, zondag bos....mmm ik geloof dat ik ook een omscholingscursus had gehad Haha!.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:57

Nickeltje schreef:
Eerst moet ik 4 weken ALCO doen, dat is heel algemeen en gewoon in de onderwijs ruimten hier in het ziekenhuis.
Het eerste echte coschap is dermatologie en dat wordt ingedeeld op postcode, dus dat zal ook wel hier het universitair ziekenhuis zijn, daar kijk ik namelijk op uit.
De coschappen daarna moeten we binnen onze co-groep zelf verdelen en dat gebeurt in de eerste week van het ALCO dus daar kan ik nog helemaal niks over zeggen...

Hebben jullie maar 4 weken ALCO? Wij hebben er 6. En dat vond ik druk zat Bloos

En jullie beginnen zeker net als het AMC met de kleine co-schappen?
Wij starten juist allemaal met interne en chirurgie en daarna wordt het voor iedereen anders.

Wel fijn dat je toch zo snel al kan starten!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:03

hmmm...

Vroeger haale ik de pony's altijd binnen als het ging onweren, ik vond dat zo eng. Tegenwoordig woon ik niet meer bij mijn paardjes en heb besloten dat de kans dat er wat gebeurt erg klein is dus ze blijven gewoon buiten.

Komt mijn vriend gisteravond thuis, die was nog even bij zijn ouders geweest (een dorp hier vlakbij) maar daar was de bliksem dus ingeslagen Scheve mond

1 koe en 2 kalveren in het land geraakt en op slag dood Verdrietig

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:58

He get MJ dat is niet leuk! Nu wil je natuurlijk steeds de paarden weer naar binnen hebben...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:01

tsja, dit doet het vertrouwen geen goed maar ik kan ook niet op elk willekeurig tijdstip naar de paarden om ze van land naar stal en van stal naar het land te brengen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:28

Gatsie MJ! Ik wil er niet over nadenken dat zoiets met mijn paard zou kunnen gebeuren.

*zit nog steeds na te genieten van de dressuurles met Online*

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:39

*zwaait naar Scum op de hoge wolk* Doei!
Hou vast, dat gevoel!!

Bah MJ, dat zijn geen leuke dingen.

Heb gister de nadelen van een scooter ontdekt....djiez, wat was ik NAT!! Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:51

gomir schreef:
Nickeltje schreef:
Eerst moet ik 4 weken ALCO doen, dat is heel algemeen en gewoon in de onderwijs ruimten hier in het ziekenhuis.
Het eerste echte coschap is dermatologie en dat wordt ingedeeld op postcode, dus dat zal ook wel hier het universitair ziekenhuis zijn, daar kijk ik namelijk op uit.
De coschappen daarna moeten we binnen onze co-groep zelf verdelen en dat gebeurt in de eerste week van het ALCO dus daar kan ik nog helemaal niks over zeggen...

Hebben jullie maar 4 weken ALCO? Wij hebben er 6. En dat vond ik druk zat Bloos

En jullie beginnen zeker net als het AMC met de kleine co-schappen?
Wij starten juist allemaal met interne en chirurgie en daarna wordt het voor iedereen anders.

Wel fijn dat je toch zo snel al kan starten!

Ja, ALCo is maar 4 weken maar ik denk dat dat wel genoeg is omdat we tijdens de rest van de studie heel veel practisch onderwijs en vaardigheden al gehad hebben.

Daarna dus Dermatologie en dan KNO of Oogheelkunde, wij moeten tegenwoordig kiezen tussen die 2. Dat vind ik wel jammer...
Hierna komt Interne Geneeskunde en dan Heelkunde. Verder vooruit weet ik het even niet...

Wij hebben op ons matras in de woonkamer geslapen omdat de slaapkamer door alle lekkage blank staat. En nu regent het nog steeds dus echt opruimen komt er ook niet van omdat alles nat blijft worden hier...

En dat op mn verjaardag...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:53

Je hebt ook van die overdekte scootertjes MissMuts, idee?

Dat is echt niet leuk MissJ, ik krijg toch ook wel dat soort visioenen als het onweert. Zazou en Teun staan 24/7 buiten.

Nickeltje gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
En dat alles maar snel mag opdrogen....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:04

Dankjewel Canter

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:09

Er is er een jarig HOERA HOERA
Dat kun je wel zien dat is.....

NICK!!!!!!!!!!!!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:11

Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 09:13

Gefeliciteerd Nickeltje!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:14

Go jij! Go jij! Party!! Gefeliciteerd, Nickeltje Party!! Go jij! Go jij!

Hmmm, best een idee Canter Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:14

Proficiat Nickeltje!

Ach gut MM

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:17

gefeliciteerd Nickel!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:20

Haha! Zo veel filicitaties heb ik nog nooit gehad...
Dankjulliewel!!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:22

Gefeliciteerd Nickeltje!! *\o/* Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:26

Suus; waar blijft je foto van de Hoefslag?