[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:40

MRmichiel schreef:
in juli stop ik met paardrijden is er nog ergens de mogelijkheid om een SGW te rijden voor die tijd waar ik me nu nog kan opgeven?

Castenray 7/8 mei
Vrouwenpolder 3/4 juni
Ede (in de week van 20 juni)
Maarsbergen (8 juli)

Kijk ook eens op www.sgw-eventing.nl onder het kopje "kalender".

MM, gefeliciteerd!

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:42

Gefeliciteerd BT!!!!!! Echt top! Ben benieuwd hoe je je vandaag voelt

Gefeliciteerd MM, ben benieuwd naar de foto's

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:10

Gefeliciteerd BT!!!
Moet je nagaan als je Muis straks wat klanger hebt......
Echt onwijs gaaf!!

MM, gefeliciteerd, ik zie de foto's wel!

Annemiek, ik zal wel te laat zijn, maar succes op het NK vandaag!!!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:26

ja beetje brak maar wel weer vroeg uit de veren

dank jullie wel... (zit nog beetje te zweven, zo blij )

gefeliciteerd MM!!! zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's
Annemiek, je zult het wel niet meer lezen, maar veel succes en zet hem op...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:05

verslagje
Op vrijdag 24 maart waren de kampioenschappen voor L paarden in Ermelo. Er streden maar liefst 50 combinaties mee voor de titel. Ik moest al als 2e starten. Dat was natuurlijk wel jammer, want je kan dan niemand even een rondje zien rijden. Ik ging samen met mijn vader naar Ermelo. Later zouden Myra, Marten en Wenda komen. we kwamen mooi op tijd aan en ik vond het al aardig druk. We liepen even door het parcours heen en ik keek mijn ogen uit. Staat voor ons doen meteen megahoog… dan merk je toch echt wel dat Noord Holland en Friesland toch wel erg achter lopen met de rest van Nederland. Maja aan klagen hebben we niks ik moest er toch over heen! Rond kwart over 5 ging ik Muis opzadelen, intussen waren de oud eigenaren ook gekomen. Echt super leuk!! Ze waren erg blij Muis te zien.
Na het opzadelen ben ik het parcours gaan verkennen, ik vond het een apart parcours, best aan de maat, zeker de oxers… maar was wel te doen.
1 was een oxer langs de tribune, 2 was een rottige steil net vanuit de bocht, 3 was een oxer die ook weer langs de tribune stond. 4 was een oxer die in een rottige wending stond op de diagonaal met daarachter op 14 meter een flinke steil richting de tribune, 6 was een oxer die erg scheef op de middellijn stond, 7ab was een dubbel oxer steil 8 en 9 waren beide flinke oxers op een lijntje langs de lange zijde en 10ab was een dubbel steil oxer.
Daarna snel naar het paard gegaan, toen op dat moment Myra met aanhang aankwam rijden. Mooi op tijd dus! Muis was erg braaf, maar merkte dat ze het bitje niet helemaal geweldig vond, maar waardoor ze wel mooi voorzichtig was. Niet al te veel gesprongen en op naar de ring. Zo kon ik mooi nog even de eerste combinatie zien. Muis vond het allemaal erg leuk, ze keek haar ogen uit, maar ze liep erg stoer te doen… vandaar dan ook maar ‘That’s the way i am’
Toch wel erg toepasselijk moet ik zeggen. Het was wat onrustig, maar ik moest haar in haar waarde laten, niet te veel prutsen op de afstanden, gewoon lekker naar voren blijven rijden, naja rijden… ze wilde zelf maar al te graag. We hadden eigenlijk overal wel een mooie afstand. En ze voelde ook nog eens super aan. We waren foutloos, jeetje wie had dat gedacht?? Nog maar onze 6e springwedstrijd. Toen was het lang wachten, maar erg gezellig!! We hebben de oudeigenaren gedag gezegd, want die gingen weer richting Brabant en daarna kwam ook wel redelijk snel de uitslag. Ik had de 2e tijd neergezet en dat betekende dat ik als ena laatste mocht starten in de 2e manche. Van de 50 starts mochten 25 door naar de 2e manche, 19 daarvan waren foutloos.
Het 2e parcours was iets makkelijker had ik het idee. Hindernis 1 en 2 waren de oxers van het eerste parcours (8 en 9) 3 was een steiltje met daarna een pittige gebroken lijn naar een flinke oxer! Hindernis 5 en 6 was het zelfde 7 stond nu in een gebroken lijntje naast de tribune 8ab was richting het publiek en 9 was een soort van punt/oxer in een wending. Een beetje ingereden en op naar de ring. Het enige wat ik kon denken was, niet prutsen, rijden blijven…nou dat heb ik geweten!! We gingen iets te fanatiek, op 1 gingen we allemachtig groot af, ik hield haar voorwaarts, want terug rijden had geen enkele zin, waardoor we op 2 met een galopsprong minder ook redelijk groot gingen. 3 ging braaf, 4 ook, bij 5 kwam ik iets te groot in waardoor ze ietsje te dicht op 6 kwam en daar viel dan ook heel banketstaaf een balkje, 7 ging weer goed, 8ab ook en 9 was ook weer op extreem groot. Even flink balen van dat balkje, omdat het echt zo’n banketstaaf balkje was, maja ik had niet te zeuren!! Uiteindelijk moesten we op de prijsuitreiking wachten en kreeg ik een 10e prijs!! Ik was de snelste 4 fouter
9 combinaties hadden de barrage mogen rijden, dus al met al heeft Muis het super gedaan. Jammer dat we de barrage niet mochten rijden, want het was wel een beetje een Muis-Barrage, mooie lange lijnen erin en een paar krappe wendingen.
Al met al een lange maar geweldige avond gehad!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:12

Leuk verslag BT!

MM, gefeliciteerd met de kleine!

Ga zo Mas naar de oppas brengen en dan op naar Puttten.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:47

Super gedaan BT! GEFELICITEERD!!!!

Ik ga zo even met Wise aan de gang, eerst longeren en dan ff erop hangen... spannend!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:56

Super BT!! Gefeleiciteerd! Als het nu al zo goed gaat terwijl je haar niet eens zo lang hebt wat moet dat straks dan wel niet??

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:09

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:28

Gefeliciteerd BT! Heb je ook nog foto's?

Simmie; ik weet niet of je dit nog leest, maar in Ysselsteyn is alles op zand. Je hoeft geen schroeven te draaien. Ik weet nog niet of Ienie in de laatste of enalaatste groep meerijdt.
Ik namelijk wachten tot de DA geweest is, en daarna kunnen we pas weg.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:42

Goed gedaan, BT!

Veel plezier in Putten, Canter en anderen in Ysselsteyn!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:30

Leuke foto's mm, erg leuk veulentje!
BT --> Heb je nog foto's van het NK? Ik ben wel heel erg benieuwd eigenlijk!

Ik ben net even met Wise bezig geweest, who wat een eigenwijs beestje! haha
Longeren ging prima, maar erop hangen... wil ze dus echt niet hebben! Na veel geprobeer is het toch gelukt, en wat doet mn vader na een half rondje stappen... laat hij Wise los aan de longeerlijn! Ja gek hè dat ik dan niet kan blijven zitten, ik hing er nog half op!! Nouja we blijven proberen! Morgen weer een poging..
Afbeelding

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:42

haha dat is net mijn pa! Ze hebben iig wel wat gemeen! Ze zijn beide boer! Nou ja die van mij geweest maar dan denken ze er misschien makkelijker over!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:49

Super gereden BT: Gefeliciteerd

En was het MM die een winstpunt had gisteravond? Ook gefeliciteerd!

Canter: Dat begint dan tenminste op te schieten, het einde is in zicht!

Sjaan: Wise lijkt wel niet zo blij met je

MM: gefeliciteerd met je veulen, ga zo de foto's even kijken!

JJ: hopen dat Sprits nu snel beter wordt!

Ik heb gelukkig erg weinig last van mijn getrokken kies! Het voelt alleen een beetje als spierpijn. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het was niet mijn verstandskies, maar die daarnaast.

Mijn zadel lag wel goed op Marple, dus moet ik er zelf beter op gaan letten dat ik recht zit Het is wel mee om opnieuw op te vullen omdat ze het wel erg hard vond. Haar rug was prima, alleen haar schouders waren wat gevoelig dus goed opletten dat ik het zadel niet te ver naar voren leg.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:34

dank jullie, foto komt eraan
maar kom net uit het ziekenhuis...wat ene K U T DAG

verslag volgt...

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:45

hoi allemaal!! sorry volg het de laatste tijd niet zo! Ben een beetje bezig alles weer op een rijtje te zetten..Heb het druk met school enzo..
Mn nek en rug gaat nu al wel een stuk beter! moet zeggen dat nu ik gestopt ben ik wel echt minder last heb van alles..geen spierpijn of andere pijntjes meer..
maar ik volg hier verder alles wel! maar reageer dus niet zo vaak meer even:$

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:25

nou bij deze dan het verslag, sorry moet het ff kwijt...

gister in de kroeg afgesproken dat we met zijn allen zouden rijden vandaag om 11 uur
ik werd al erg beroerd wakker, mijn suiker was in de war, ik had geen zin om op een paard te zitten...

wij kwamen aan en het oudste paardje van stal lag en wilde niet meer staan. hij probeerde steeds overeind te komen, maar het lukte niet meer, allemaal wonden enz.
de eigenaar was niet te bereiken, dus dat was niet zo leuk...

inmiddels ging ik Muis opzadelen want een vriendin wilde haar wel eens proberen
de andere 2 gingen ook opzadelen, Myra kwam als laatste, sstapte op, de ander kwam voorbij, maar dat paard gaf opeens een trap en dat was op het been van Myra die het begon uit te schreeuwen
oh gatsie, ik stond midden in de bak en wist me echt geen raad, ze is van het paard gegaan en je zag echt zo duidelijk dat het was gebroken ze was maar aan het gillen en doen, en ik maar schreeuwen dat ze stil moest blijven liggen, die ander ging eraf en ik hield de paarden vast, snel 112 gebeld. dekens gehaald en ik samen met nog iemand de paarden op stal gezet... vriendin kwam even later ook met Muis, was echt zo raar. ze had zoveel pijn
uiteindelijk kwam de ambulance... ik ben mee gegaan, ik deed het voor Myra, ze had gewoon even iemand nodig, maar moet zeggen, aan mij zal ze niet veel gehad hebben want halverwege in het ziekenhuis ging ik zowat van mijn stokje en moest ik dus naar buiten. ik voelde me zo banketstaaf om haar daar alleen achter te laten maar ik ging zowat over mijn nek en heb als een zwerver in mijn rijdbroek eerst 5 minuten lang buiten op de stenen gelegen
gelukkig was haar vriend er inmiddels

terug naar stal gegaan, waar het paardje inmiddels een spuitje heeft gekregen, toen werd ik nog gebeld dat Myra toch een nacht moest blijven, want er zat een zwelling op en een open breuk/wond?!

pfff wat een r o t dag zeg vanmiddag/avond maar even op bezoek...

en bij deze dan ook nog een foto
niet zo mooi geworden(cap zit er wel helemaal op, btje raar gescand), maja ik moest een foto hebben de rest was echt WAARDELOOS en ze sprong ook met zulke lappen, dat het net leek alsof ik over 80cm heen sprong dat is natuurlijk ook niet bedoeling
Afbeelding
en ja ik trek een raar hoofd

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:03

Jeetje Bt wat een verhaal! Bah lijkt me zo akelig als je iemand ziet met zoveel pijn..Je ziet op tv wel eens van die beelden van die voetballers dat ze dan nog een keer herhalen maar heel langzaam..Dan zie je die benen of enkels helemaal dubbel klappen..Daar wordt ik ook altijd al helemaal niet goed van..Bah
Maar wens haar dan maar sterkte!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:20

JJ: wat leuk een puppy FOTO'S!!!

BT : Super van je tiende plek Maar wat jammer dat je vandaag zo'n rotdag hebt...

Chantal: Succes morgen

Ik heb vandaag dus wedstrijd gehad met Violin. Ze liep echt heel goed. 2 x galop aan springen ging rommelig. Ik had 162 pnt. vond ik niet echt veel, want ze liep echt superfijn, maar was wel tevreden.
Zo meteen heb ik met Piet les. ik krijg een nieuwe instructeur. Uriel Taken. Misschien kennen jullie hem wel?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:13

*Jollyjoker* Wat schattig zeg. Vind het echt stoere hondjes. Hoorde alleen dat ze heel hard kunnen snurken Naam is ook leuk, wat voor kleur heeft ie?

*Biertapje* Jeetje BT wat super goed zeg!! Wauw echt knap, gefeliciteerd hoor
Wat schrikken van vandaag zeg

*Renske* Wat goed van Virma zeg Mooie punten ook
En vandaag ook goed, gaat hard met je winstpuntjes zo
Leuk dat je van Uriel Taken les krijg zeg!!

*Jitske* Fijn dat Indoor Brabant zo leuk was, was het vandaag ook leuk??

*Chantal* Hahaha vaders ook Wel een heel leuke foto

*MissM* Fijn dat je niet zoveel last meer hebt van je kies

Ik zal zo even een verslagje van vandaag m'n wedstrijd schrijven

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:27

Eerste parcours was ie erg kijkerig, was toch wel eng zo'n aangeklede bak
Maar met een klein beetje geluk, twee flinke klappen om hem bij de les te houden kwamen we toch foutloos rond Op naar de barrage
Van de 41 ofzo zaten er trouwens 19 in de barrage. Barrage ging goed, hij was al wat minder kijkerig en liep ook wat meer op de hindernissen toe.
Had alleen een foutje in de dubbel (steil-oxer) hij keek te veel naar de oxer en toen had ik dus een balkje. Toen ook maar niet kort naar 10 (de laatste) gedraaid. Verder wel een hele mooie korte wending van 2 naar 3 (beide oxers) ging goed af, lande mooi, zitte draaien en weer gas
Zat ik net buiten de prijzen, maar wel lekker gereden

Toen nog het progressief
Ging goed, sprong lekker, was alleen iets minder voorwaarts..
Maar ging goed, alleen op de enalaatste, natuurlijk de hoogste en breedste sprong van het parcours ging het een beetje mis. Ik had geen afstand. Wel gewoon been gegeven dus hij ging wel af maar had wel een balk. Maar hij mag ook wel eens een beetje lief voor mij zijn toch
Maar dus lekker gereden

Daarna nog even het bos in geweest en nog even de waterbak in gegaan, even de verf van z'n hoeven gespoeld
En ook nog even het opsprongetje gedaan en ff lekker uitgestrekt op het zandpad.. Je bent een dressuurmuts of je bent het niet

Kim heeft nog wat filmpjes en foto's van me gemaakt. Maar die gingen even laat weg als ons dus dat duurt nog wel even. Heeft vanavond ook nog de NK-party van Daimy dus dat zal op z'n vroegst morgen worden denk. Verslagje zal ze zelf wel schrijven

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:28

BT super van gister , helaas heb je er vandaag meteen een k..dag achteraan.

MissM jou verhalen lees ik voorlopig niet, herrinert me er aan dat ik een afspraak moet maken bij de tandarts

MJ, Bento en Talida vanavond niet de klok vergeten anders zijn jullie te laat.

Vief een goed gevoel is ook heel belangrijk.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:34

GvdT schreef:
MJ, Bento en Talida vanavond niet de klok vergeten anders zijn jullie te laat.

Goed dat je het nog even zegt!!
Wij zijn het vorig jaar wel eens vergeten, gelukkig werd de klok toen een uurtje terug gezet. Wij echt als een stelletje bij die dressuurwedstrijd aan het kijken, hoe kan het nou meer dan een uur uitlopen Oops

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:42

Wat een verhaal BT, jij hebt echt een K*t dag!!
Wel een gave foto van Muis!
Renkse --> Toch weer mooi 2 winstpuntjes er bij van gister en vandaag, netjes hoor!
Vief, ook al zo netjes gereden! Wanneer ga je naar het M springen over?
MissM -->Ja Wise moet nog erg wennen... Ik had het verwacht hoor dat ze zo str*nt eigenwij zou doen met inrijden, haar moeder (Nouska) was namelijk netzo. Daar ben ik wel zo ontiegelijk vaak vanaf gevallen met inrijden...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:47

Ik ga pas over als ik 30 winstpunten heb. Ik heb er nu 20 dus wel. Heb zoiets van zo goed gaat het ook nog niet.
Zit toch nog te vaak met afstanden te prutsen, dus zolang we L kunnen blijf ik lekker L