[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:02

Damn, bank uiteraard al gesloten...

Live weet ik niet, ik heb wel abo op Play sports van telenet, ga eens zoeken of ze hier iets op uitzenden. Evt Eurosport? Zal es zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:07

Ik denk dat eurosport uit ons pakket is. Misschien dat Nederland, BBC of Duitsland het uitzenden.

Bij mij zat die limiet ergens rond de 2500. Is met kredietkaart geen optie?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:10

Kredietkaart heb ik niet... Is geen ramp ze, dinsdag komen ouders terug van reis en kan ik aan het cash geld, maar had gewoon leuk geweest om het toch morgen op te halen ;)
Is nu ook maar stom om naar de winkel te gaan en dan te zien dat het niet lukt... Schaamtelijk :')

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 19:09

Ik denk dat je wel groot bedrag kan afhalen als je de kaart hiervoor over zet.

Holland zendt veel uit! NOS, misschien daar eens kijken

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:19

Toen ik mijn prestige kocht ging dat niet met de bankkaart ;) wij wisten dat niet dus was wel even genant in de winkel! Enfin er stond wel geld genoeg op de rekening maar limiet van 2500€ geloof ik.

Die stomme wet had ik nog nooit gehoord! Wat ne zever! Ik heb gelukkig mijn BE, die rijbewijzen zijn toch een gedoe.

Daaph: ik wil het ook horen! Ja sommige lrvs zijn niet normaal. Bij ons doet iedereen zn eigen goesting.

Iskander had idd een wondje. Dat is al lang genezen. Colorado had een spierverrekking denken we. Niets te voelen of zien. Na 15minuten stappen en ligt draven begint hij opeens korter te stappen met zijn ene achterbeen.

Nu al 2 dagen hem 45 minuten laten stappen en gelukkig begon hij niet meer korter te stappen. Dus ik hoop dat het over is.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:38

Bij mijn bank (Belfius) was limiet 3000. Luxor zo cash betaald. :)

Ik heb FEI tv, hopelijk zenden ze daar wat uit. :P En ik dacht ook wat op platteland tv (hippo tv) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:04

Eigenlijk wel zonde dat het zo zoeken is altijd om ruitersport te kunnen volgen.

Rijbewijzen is eigenlijk 1 grote pot nat. En dan die prijsverschillen! Voor mijn BE zijn er 2 rijscholen en dat scheelt 100 tussen de 2. Maar de datums liggen bij de ene veel verder uiteen als de andere, dus alsnog afwegen. Ga toch content zijn als alles achter de rug is.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:30

Zal idd niet lukken met mijn bankkaart, ik kan wel mijn wekelijkse limiet veranderen tot 10.000 maar dagelijkse limiet kan niet hoger dan 2.500. Wordt dus wachten tot mijn ma terug is van reis...
Nog even genieten van mijn geld :')

Varekaj: mijn man heeft onlangs zijn vakbekwaamheid gehaald voor zijn CE, hij heeft dat via VOC Brugge gedaan, dat scheelde letterlijk 100'en euro's tov een gewone rijschool. Mss eens kijken of er zoiets vergelijkbaar zit bij jou? Kon ook heel snel, na ons 1e contact had hij op 2 weken tijd zijn theorie afgelegd, praktijklessen gevolgd en praktisch examen afgelegd!

Oei florence, die spierverrekking had ik precies gemist... Hopelijk toch snel over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:46

Je gaat nadien ook nog genieten van uw geld, je zal er dan letterlijk op zitten :+

Brugge is wel een eind rijden, ben dan ruim een uur onderweg.

Ons ma stuurde me daarnet een advertentie voor een trailer door via mail, al ga ik vandaag naar nieuwe kijken (eens rondneuzen). De trailer in die mail was een 1,5 paards, door de verkoper volledig vernieuwd etc. Volgens mij heb ik onder vernieuwd toch een andere verklaring staan in mijn woordenboek, ik gok dat als een duif op die trailer kakt, dat het ding door zijn assen en uit elkaar valt. Wat een wrak :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 16:31

Ohh nee haha

Ik was gisteren gaan springen bij de KR. Na vorige week zondag mochten we wel eens een goed parcourtje gespongen hebben. normaal rijden we Seniors B mee maar die was er niet dus dan maar de Senoirs A (95) Foutloos basis parcours en in de barrage 1 stoemme balk
Afbeelding
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=dQCdko2TGtI

Hoe was het vandaag in Ciney? Ik ga morgen mee met Sarah tot een uur of 2 dan moet ik naar huis

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:42

Aruba haar wondje is heel goed aan het genezen! Weet gewoon niet zo goed wanneer ik er terug op kan rijden.
Vandaag met haar gaan grazen aan de hand. Paard kon met haar energie geen weg en begon keihoog te bokken. Misschien 5cm van m'n hoofd haha dan toch maar terug naar stal gegaan. Kijk er al weer naar uit om er op te rijden. Zal weer rodeo worden :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 17:54

Als je Nokere gaat starten kan je ook niet meer zolang wachten om haar te rijden he

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:15

Ja inderdaad en kzou ook al weer kunnen rijden want ze mankt niet ofso, heeft ze ook niet gedaan. Maar er mag geen vuiligheid in het wondje komen, dus haar hoef zit gedeeltelijk in verband en weet dus niet of ik daarmee kan rijden.
Het wondje is dat kleine roze putje beetje boven haar hoefbal: Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:16

Daaph: jumping ziet er goed uit, mooi constant ritme en goeie afstanden!
Seg die (half)broer van je vos die jullie hebben, is die nu ook nog geen3 of pas 2?

Winnie: hoelang heeft Aruba dan stil gestaan? 2 weken? Of langer?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:32

Mijn (helaas) ervaring met hoefverbanden is dat je daar niet echt zotte dingen mee kan doen, of 't slijt snel of dr komt toch zand in op 1 of andere manier... Maar 't ziet er toch al cava uit! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:55

Is zilverspray geen alternatief? Dat sluit af oa tegen vliegen maar het ontsmet ook. Dan kan je rijden zonder verband als je DA daar toestemming voor geeft.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:14

Nu staat ze ong 2,5 weken stil. Ja misschien is zilverspray wel een goed idee! Ik heb het verband weer ververst vandaag en het zag er weer klein beetje beter uit. Heb foto gestuurd naar de dierenarts en heb gevraagd of ze niet al in de wei kan of wanneer het verband eraf mag. Heb ook nog eens aan de hand gedraafd en mankt duidelijk niet. Loopt wel oneffen doordat ze op 3 ijzers loopt. Maandag komt de hoefsmid dan zal dat ook wel weer beter zijn.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:08

Ja ik dacht ook aan zilverspray! Aruba staat jammer genoeg even lang stil als Colorado. Ik hoop ook dinsdag te kunnen rijden. Inmiddels stappen we wel :) vind wel dat het Wondje er goed uit ziet.

Mooie foto's daaph! Hij is spierwit.

Ik heb gisteren studentenwedstrijd gehad. 3de in de dressuur (dus jammer genoeg geen wildcard voor Mechelen), maar met ferro was dat te verwachten. Derby 90 was ik 2de (normaal was Col ingeschreven omdat 2 paarden in 110 teveel haasten is. Maar Col is dus nog niet in het werk) en dan nog een 2de plaats in derby 110. Ben tevreden van Ferroke! Echt een fijn ritme gehad, vlot parcours, goede afstanden. Er waren in totaal 15 hindernissen met crosshindernissen tussen. Was wel eens leuk zoiets anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:42

Tof resultaat!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:11

Jammer genoeg geen Mechelen dan Florence, maar wel mooi resultaat!

Iemand al de sgw in westdorpe gereden? Voor mij heel dichtbij maar twijfel een beetje om te gaan omdat ze daar nog niet zolang organiseren...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:06

Mooi resultaat! Jammer dat je net niet naar Mechelen kan!

Ik heb er nog nooit gereden, maar denk als je een topic opent hier op bokt dat er wel zullen reageren. ik vind het altijd leuk om net naar die nieuwe wedstrijden te gaan. Vind het fijn dat mensen nog nieuwe wedstrijden organiseren terwijl er zo veel stoppen.

Hoe was het nog in Ciney?

Ik was mee voor Sarah. Veel hetzelfde als anders, alleen het nieuwe water vond ik wel heel mooi. ik dacht eerst dat het wel cva was voor te rijden, maar blijkbaar is het toch moeilijker dan ik dacht voor de B/L. Super veel stops op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:17

Mijn paard heeft mij weer maar eens gigantisch teleurgesteld, nog nooit zo hard als zaterdag ;(. heb zelfs niet moeten beginnen aan de cross, ze wou al nie springen in de jumping over 80 cm.

Voor de moment, haat ik ze, heel erg.

Ik vond het water voor B veel te moeilijk. Da was wel een ferme hindernis, dicht bij het water, niet echt fair voor de B. Verbaast mij niet dat er veel stops op waren dan de zondag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:28

Ooooh PP wat K*T!!!! -O- Ge kunt er echt gewoon nie op rekenen é op dat paard... Phoe, chapeau dat gij daar uw tijd (en geld) wil blijven insteken, bij mij zou ze den hoogste boom in kunnen! Alé, ge hebt nu al verschillende keren goe rond gereden op jumping... Stond er iets speciaal in de jumping?

Ben wel benieuwd naar een foto van dat water?

Daapph: heb gisteren topic geopend maar nog geen reacties... Weet niet goed wat te doen. Ik wil sowieso Lo rijden in Deurle (dichtbij en een super mooie cross), dat is 10 sept.
Westdorpe is 1 week ervoor (4 sept) en eigenlijk cross ik nooit 2 weken na elkaar, maar ja, is wel op 35km dus heel dichtbij.
Oorspronkelijk ging ik de week daarvoor naar Diepenbeek, maar is wel 180km voor mij en die cross vind ik nu niet zooo wauw (toch niet om zover te rijden) dus ben dan eerder geneigd Westdorpe te doen, maar ja, 2 weken na elkaar dan...
Ofwel doe ik geen Diepenbeek en geen Westdorpe, wel Deurle en dan de week erna OCC90 Merendree (ook dichtbij), staat wel moeilijk genoeg voor de 90 en beetje 'thuis' wedstrijd voor mij, maar dan ook wel weer de week na Deurle...
Of ben ik zo een neut en moet mijn knol maar eens 2 weken na elkaar lopen :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:32

Ohh PP! Dat is echt super K U T !! Want jumping was toch iets dat ze wel deed op wedstrijden! Wat een merrie zeg! Gelijk Anthonius zegt, Chapeau dat je zo blijft volhouden!
Al moet ik toegeven dat ik de jumping in Ciney ook niet graag zou rijden, zoveel hindernissen in zo een kleine piste!

Ik zal eens kijken of ik een foto van het water vind.
Edit: hier ziet ge het van ver een beetje

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=581D1267
Misschien omdat blits nooit ( houdt hout vast voor volgende weekend) echt kijkt op water en er altijd super vlot door gaat dat ik het geen probleem zou vinden voor hem.

Ik zou gewoon eens 2w achter elkaar rijden, kan ook niet zoveel kwaad he! Als het LRV is rijden er veel soms 4w achter elkaar het Z...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:50

Ik vond het al raar dat ik geen foto's van je zag in de cross PP (had snel eens gekeken toen ik zelf de foto's aan het bekijken was). Vreesde al zoiets... Je zou bijna denken dat er toch ergens iets is dat haar, misschien fysiek, belemmert? Het kan ook gewoon karakter zijn, maar het lijkt mij zo bizar. De mijnen heeft ook zo zijn periodes gehad dat hij echt finaal in de stop ging. Maar dan bleek achteraf toch dat hij met een, weliswaar goed verborgen, probleem zat in zijn spronggewrichten. Dit kwam ook maar naar boven bij een goeie dierenarts. Op foto's was er eigenlijk zelfs niets te zien. Ik zeg het niet te luid maar momenteel is hij terug super betrouwbaar. Sindsdien weet ik dat ik t gevoel heb dat zijn GO vermindert, dat er ook echt iets scheelt.

Ik had van Ciney ineens een weekendje weg gemaakt. Vrijdagmiddag vertrokken. Pony en gezelschapspony mee en gedropt op de wei bij een B&B in het zoniënwoud. Zaterdag daar een zalige wandeling gemaakt van een uur of drie, redelijk op het gemak want vriendlief was mee te voet met de gezelschapspony, en ponylief moest ook nog wel crossen zondag natuurlijk. Wel een rondje gemaakt op de hippodroom van Bosvoorde. Zalig gevoel! Zondag dan op tijd opgestaan, pony gevlochten en opgeladen voor nog een uurtje door te rijden naar Ci*ney. Dressuur inrijden ging goed, ondanks het stoppelveld. Proef was niet goed, super stukken maar ook paar grote fouten (aangalopperen in middendraf, uit galop vallen). Jammer, want hij voelde wel echt fijn in het losrijden. Mijn wedstrijdspanning is echt een drama volgens mij :p uiteindelijk 58% en 31/40... Inspringen voelde hij SUPER aan. Enkel net voor het binnen gaan een rotte mega-afstand op een dikke oxer (kon niet meer verlagen maar wou nog een sprong pakken tjaaa). Hij was in elk geval wakker :D Springen ging zooo goed. Fijn ritme, bijna geen twijfel. Dik applaus van de jury en de toeschouwers haha. Die kleine dikkie deed het toch maar :D Cross binnen met hetzelfde gevoel: gewoon gaan en genieten. Vond de cross niet heel zwaar, maar tweetal hindernissen waarvan ik dacht hmm. Uiteindelijk foutloos rond in 5min23 (5min16 ideale tijd). Uiteindelijk nog 15de/40. Tussen alle reuze (bruine) paarden... Wat een debuut :D Dan wel nog een hele lange rit naar huis (gezelschapspony ophalen in Brussel, file), maar wat een zaaaaalig weekend.

Voor die die mij op fb hebben, foto's volgen daar nog wel ;-)

Edit: Water vond ik ook een best dikke sprong om ervoor te staan, maar leek mij voor 90/B niet onrealistisch? Toch nog een drietal galopsprongen tussen. Ik vond hem bij het verkennen "lastiger" lijken dan ik hem in het rijden aanvoelde, pony trok mooi door. Hoorde wel ook van veel mensen dat ze problemen hadden daar.