[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:54

Beli zo te horen was het voor die meiden dus erg goed dat er veel in de verlichte zit gereden moest worden!
Ik heb ook niet zoveel balans meer in de verlichte zit, doe het te weinig. Het is wel heel fijn als je gewoon een hele tijd ongestoord in de verlichte zit kunt zitten en lekker door kunt rijden. Toen ik met Vies altijd galoptraining deed in het bos kon ik dat ook, was toen echt heerlijk om de verlichte zit aan te nemen.
Ik geef trouwens ook springles op de manege (om de week hebben mijn kinderen springles, andere week dressuur) en ik pak ook veel verlichte zit mee. Wij draven veel in verlichte zit tijdens de springlessen, galopperen in verlichte zit en gaan over de balkjes in verlichte zit. Zijn ook al een paar keer over een parcoursje (voornamelijk balken op de grond) geweest waar ze tussendoor niet mochten gaan zitten. Ik merk sinds we dit doen ook echt verschil tijdens de dressuurlessen. De kinderen zijn veel meer in balans, vliegen er niet meer af wanneer ze de beugels kwijt zijn en kunnen beter galopperen.
Zonder handen over balken doe ik trouwens niet, ben veel te bang dat de pony's dan niet heel blijven. Bij ons op stal staan niet de standaardmanegepony's die achter elkaar aan sukkelen namelijk, ben veel te bang dat er een in zijn teugels zal staan wanneer we over balken/hindernissen gaan zonder dat de kinderen de teugels vast hebben. Met 1 hand doen we wel soms en dat geeft ook al een heel ander gevoel voor de kinderen.

Mistid, ik dacht dat je de Vos niet meer wilde rijden omdat dat niet meer werkte? Dan zijn je punten toch heel erg netjes?

Over de meelezer: Heel erg vervelend en een beetje associaal natuurlijk, maar ze mogen alles lezen zodra het op internet staat. Ik heb ook meelezers en vind het strontvervelend, maar kan moeilijk tegen ze zeggen dat ze niet meer mee mogen lezen :+ Moet ik maar niets meer posten toch?

Lau fijn dat het positief is!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:03

_Noor schreef:
Mirthe, best nette punten toch :D Ik zal voor je duimen vandaag, hoe laat hoor je het.

Ik doe heel hard een poging om dat te weten te komen. Als je tussen 3 en 5 wordt gebeld ben je gezakt of heb je een her. Anders ben je geslaagd en moet je naar school komen.

Lau, wat super :D ! En hippe prof, aan de skype.
WTF Noor, die link :oo
Annetje, dat is ook waar, ik was hem helemaal zat :+ . Ik zou er ook niet meer op, maar zusje heeft een hersenschudding en kan dus niet rijden. Mam vroeg toen of ik in haar plaats wilde. Zusje heeft hem wel aardig aan de loop nu. Alleen zij rijdt netter en ik laat hem beter doorlopen.
Zoals jij les geeft deden wij vroeger op de manege ook veel. In de springles met eigen pony's deden we later ook regelmatig 5 in-uitjes zonder handen.

Ik zal eens in bad om de tijd te doden :\

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:10

TeeGee

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:12

Morguh!!

Wat een ziek bericht op nu.nl zeg! Dat komt toch ook nooit meer goed met z'on joch?

Lau, dat klinkt goed! Nog even doorbijten en dan ben je dus helemaal klaar!

Vanavond met 2 merries naar Wijdenes, oefenavond voor de keuring. Ben benieuwd!
Zaterdag ga ik met Goldy en Bari springen in Sibculo, jumping tour Holland. Dan bij mn ouders blijven slapen en dan zondag op de terugweg springen in Bunschoten :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:17

moggel

daarom gaf ik ook aan hier niks meer te plaatsen over geert mij en de beeb. ik kan het haar niet verbieden mee te lezen maar kan het wel zo oninterressant mogelijk voor der maken
lau succes met bijwerken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:21

Noor, En hij heeft nog voorwaardelijk gekregen ook %) Waar zijn in godsnaam die ouders |o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:44

Even heel snel, druk, koppijn en moet zo weg.
Noor: wat een verhaal, afschuwelijk. Hoe moet dat ooit nog goedkomen met zo'n jongen?
Verder wel bijgelezen, maar geen tijd om te reageren.
Lau: veel succes met schrijven!

Training ging gisteren leuk. Speciaal voor het Giga-monster deden ze veel op-afsprongen, maar je snapt het al: deed ze allemaal met haar hoef in d'r neus. Keek niet op of om. Varken ~~}> . Ook trakehner(tje) ging goed: niet echt ontspannen, maar ze ging er wel in 1 x overheen. Daarna nog paar keer gesprongen en hier en daar zat er een mooie sprong bij, zonder een twijfel. Al met al gingen we tevreden weer naar huis. Het is wel een klere-eind (zeker als je ook nog verkeerd rijdt :Y) :o? .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:59

jeetje dat nu bericht, echt ziek zeg!

Ik ben kwaad, en erg ook!
Moeten vandaag een vak afronden en inleveren... nou is er 1 opeens ziek, teveel gezopen. 2 anderen veelste laat...
en nu alleen maar grappig zitten doen. Ik heb grootste gedeelte allemaal al gemaakt en ben er dus een beetje klaar mee. Zit daarom nu ook lekker te bokken, ik zei wat erin moest volgens het beoordelingstabel en dan worden er grapjes gemaakt en ik was een champignon.. dus ga me even met bokt vermaken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:08

Morgen :wave:

Mistid: toch geen hele verkeerde punten toch?
Noor: wat een topic :oo wat moet er van zo'n jochie worden?
Lau: goed nieuws! :)

Ik ben aan het werk in een garderobe. Al 3 uur gehad, nog 7 te gaan :+

Meelezers heb ik ook, komen bokkers jasjes passen en dan vertel ik iets en merk je gewoon dat ze dit al wisten..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:12

Vief :')
Succes met jassen ophangen (en je handen wassen :D )
Lelie, Waar waren jullie geweest gisteren?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:07

@ Mm gelijk heb je dat je zo min mogelijk plaatst.
@ Joki de afstanden op de ORUN kloppen idd zelden maar men slaagt er helaas wel op.

Mijn energie ligt nog in mijn bed. Pfff ik ben zo energieloos en moe. Merk dat mijn hele ritme van op tijd opstaan weg is.
Vanmorgen wel al paard gereden en ben blij als ik haar na volgende week weer hard aan het werk mag zetten. Moest 3 weken rustig aan doen maar paard heeft teveel energie en is drammerig. Van het weekend maar eens het bos in.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:25

Caro vanavond maar optijd naar bed, hopelijk ben je dan morgen weer actief!

Heeft iemand een tip/idee wat betreft sporen. Ik krijg namelijk ontzettend last van mijn hielen door de sporen. Ik probeer elke keer al dikke sokken aan te doen maar doet nog steeds au.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:30

Van die spoortbeschermers er om heen? is officieel niet toegestaan op wedstrijd maar wordt eigenlijk nooit wat van gezegd!
Of van die laarzen waar ze al in zitten :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:33

Lastig Bianca, misschien kan je wat wisselen in hoogte?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:35

Kan je ze niet wat uitbuigen? Ik heb het ook wel eens gehad en dan maak ik ze een stukje breder

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:37

bij de orun zie je inderdaad ook heel veel afstanden wat niet klopt. Maar dat is ook weer een nadeel dat dressuur ruiters ook springles moeten geven.
De echte springers heb ik altijd passende afstanden gehad.
lau is aan het skypen
mootje weet je niet wat dat is? Ik wel maar nog nooit gedaan haha
karen lekker druk schema met springen maar wel heel leuk
sm dat vond ik ook altijd zo vervelend met groepsopdrachten
waarom mogen spoorbeschermers niet? dit is toch meer voor je bescherming van je laars (tenminste vind ik)

vanmorgen paardjes al vroeg buiten, stallen gedaan. Belt de tandarts dat ze eerder kunnen komen. prima ik haal ze weer naar binnen.
alleen zoeff, Bay en Ol hadden een paar haakjes. juriel en de shetjes hadden gelukkig niks.
nu maar weer naar buiten doen.
vanavond nog 2u lesgeven

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:09

Heel verschrikkelijk dit. Ik heb haast liever dat ze nu bellen dat ik gezakt ben dan dat ik nog 3 uur moet wachten voor ik het zeker weet :')

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:13

mirthe dat wil je ook niet...even geduld..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:21

Rustig blijven Mirthe. Je bent vast geslaagd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:24

Ik ben toen gewoon op pad gegaan want ik wist toch zeker dat ze niet zouden bellen :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:27

Nou ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Bah. :r Vorig jaar lag ik tenminste met een boekje bij het zwembad in de zon, in Turkije. Dat was toch stukken leuker.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:32

TeeGee schreef:
Ik ben toen gewoon op pad gegaan want ik wist toch zeker dat ze niet zouden bellen :o

Ik zou tussen 12 en 1 gebeld worden als ik gezakt zou zijn. Was vanaf 's ochtends al bezig tegen muti dat de vlag wel uit kon, maar hij ging niet voor 1 uur uit hoor.
Wat een vertrouwen ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:35

Ik werd beide keren al om half 10 's ochtends gebeld geloof ik. Alle twee de keren had ik 0,0 stress, althans ik stress niet eens als ik zonder paspoort op Schiphol sta met 2 uur respijt dus in hoeverre dat representatief is :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:37

Ben je 2x gezakt Mo?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:39

Nee, twee keer geslaagd :D