Ik heb ook niet zoveel balans meer in de verlichte zit, doe het te weinig. Het is wel heel fijn als je gewoon een hele tijd ongestoord in de verlichte zit kunt zitten en lekker door kunt rijden. Toen ik met Vies altijd galoptraining deed in het bos kon ik dat ook, was toen echt heerlijk om de verlichte zit aan te nemen.
Ik geef trouwens ook springles op de manege (om de week hebben mijn kinderen springles, andere week dressuur) en ik pak ook veel verlichte zit mee. Wij draven veel in verlichte zit tijdens de springlessen, galopperen in verlichte zit en gaan over de balkjes in verlichte zit. Zijn ook al een paar keer over een parcoursje (voornamelijk balken op de grond) geweest waar ze tussendoor niet mochten gaan zitten. Ik merk sinds we dit doen ook echt verschil tijdens de dressuurlessen. De kinderen zijn veel meer in balans, vliegen er niet meer af wanneer ze de beugels kwijt zijn en kunnen beter galopperen.
Zonder handen over balken doe ik trouwens niet, ben veel te bang dat de pony's dan niet heel blijven. Bij ons op stal staan niet de standaardmanegepony's die achter elkaar aan sukkelen namelijk, ben veel te bang dat er een in zijn teugels zal staan wanneer we over balken/hindernissen gaan zonder dat de kinderen de teugels vast hebben. Met 1 hand doen we wel soms en dat geeft ook al een heel ander gevoel voor de kinderen.
Mistid, ik dacht dat je de Vos niet meer wilde rijden omdat dat niet meer werkte? Dan zijn je punten toch heel erg netjes?
Over de meelezer: Heel erg vervelend en een beetje associaal natuurlijk, maar ze mogen alles lezen zodra het op internet staat. Ik heb ook meelezers en vind het strontvervelend, maar kan moeilijk tegen ze zeggen dat ze niet meer mee mogen lezen

Lau fijn dat het positief is!