[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:18

Ow, Lau :(:) Jammer dat hij weg is! Wel fijn dat hij is goedgekeurd, toch altijd spannend!
Vief, Heel veel plezier dit weekend!

_lautje_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:21

Ja en hij moet echt goed zijn, want echt alles is op de foto gegaan, zelfs zijn rug.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:25

Hebben ze alleen foto's genomen of ook gescand? Dat is inderdaad een uitgebreide keuring geweest!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:29

Lau: wat jammer zeg :(:)
Mo: jeetje wat een rekening! Kan me voorstellen dat je flink schrikt :Y)
Mirthe: tja zo heb je wel meer van die mensen, die snappen het niet helemaal geloof ik dat niet alles van 1 kant kan komen.

Net Beat en Ruby gereden, ging wel aardig goed. Ze begint al minder te wisselen in de contra galop :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:31

Alleen foto´s volgens mij.
Was idd heel uitgebreid. Mensen hebben 3 jaar geleden bij ons een andere Kroonjuweel gekocht, maar die kan niet meer in de sport. En nu wilde ze perse weer 1, maar wel zeker weten dat alles 10000% goed is.

Klanten worden sowieso veel veeleisender. we hebben een paard erop hebben staan, is echt een wereldbeest, maar door een kleine bemerking (waar hij never nooit last van krijgt) vragen we er echt heel weinig voor (rond de 3). Had hij die bemerking niet gehad, had er een nul achter de prijs gestaan. Maar mensen denken dat een dergelijk paard in dat geld helemaal perfect kan zijn en ook nog die kwaliteit hebben.
Ik zou zeggen dream on en neem genoegen ermee dat je dat geweldige paard kan hebben en neem die bemerking voor lief, want zonder is een dergelijk paard niet haalbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:32

Evony, Corry sprong ook altijd om. In het begin vlogen de (niet correcte vliegende) wissels mij om de oren. Dat was lichamelijk blijkbaar makkelijker dan gewoon de goede galop vasthouden :=
Mooi dat het beter gaat... Paard begint dus meer kracht te krijgen ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:32

lau: mensen willen tegenwoordig echt voor een dubbie op de eerste rang.
Mootje: bij Ruby is het alleen lichamelijk maar ook geestelijk :Y) Ze is geforceerd getraind op de wissels bij de vorige eigenaresse zo dat ze ze liever meteen springt dan dat ze op haar flikker krijgt. :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:35

Lau, Mijn paard is niet eens (klinisch en rontgenologisch) gekeurd bij verkoop O:) Nu was hij al twee keer rondom gekeurd en de schiefel is ook rondom op de foto en scan geweest bij mij, maar had dat echt niet verwacht!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:37

Sabine werd ook niet gekeurd bij de verkoop, al is ze bij ons wel 1 keer volledig op de foto gezet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:38

Dat is echt zeldzaam momenteel Mootje. Het is zelfs nu al zo gek dat een paard op 2 al negatief advies krijgt en Engeland neemt alleen nog paarden die alleen 1´tjes hebben....
Lui zijn knettergek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:40

Ik heb hier twee volledige keuringsrapporten liggen met twee cd'tjes, maar die heb ik ook niet laten zien.
Jachtruiters zijn wat dat betreft een apart slag ;)
Lau, Dat meen je niet :oo Hier kan een hengst nog met een 3tje worden goedgekeurd! Ikzelf zou geen paard met drietjes willen, trouwens, al is het alleen voor mijn eigen gemoedsrust :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:43

Ligt eraan waar. Op het sesambeen zou het mij al niet zoveel kunnen schelen. Wordt bij het ouder worden nl beter ipv slechter. En een 2/3 op een geen al te erge plek zou mij ook nietwat kunnen schelen. En het ligt er ook aan wat een paard heeft gedaan aan werk.
Het belangrijkste criterium bij mij is kunnen ze er mee sporten en bij evt. verkoop verkocht worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:45

Jij hebt natuurlijk veel meer gezien en gehoord dan ik, dus dan kan je veel objectiever die afweging maken ;)
Dat sesambeentjes verhaal ken ik door iemand uit dit topic _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:59

Engeland en Usa doen vaak erg moeilijk. Mijn ervaring is dat Duitsland niet kijkt op een chip of kleine bemerking.
Heb al 2 paarden met een chip naar duitsland verkocht die ik in NL niet kon verkopen voordat geld terwijl het goede paarden waren. Ik weet van een aantal topspringstallen dat het voor hun niet uitmaakt. Particulieren doen best moeilijk.
Chip vind ik niet erg mits op een goede plek. De rest moet gewoon goed zijn. Heb een keer een 4 jarige laten keuren met een 4 op straalbeen en een 2 jarige die leek wel een hagelregen qua chips in een been te hebben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:29

Engeland stond er altijd om bekend niet moeilijk te doen.
Duitsland geven ze niks om foto's. Zelfs voor hengsten niet.

Merk idd dat het vaak particulieren zijn die lastig doen en vaak zelfs heel onbeschoft zijn.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:45

Wat jamer Lau, ook wel weer fijn natuurlijk.
Ik had voor What ook de keuze uit een paard met OCD. Toen gezegd dat ik dat ook niet deed, weet dat het goed kan gaan. Maar vind het risico te groot om te nemen, zijn dan ook andere paarden.
Kwam dan ook wel bij dat wij opzoek zijn gegaan ivm blessures van andere paard(en). Misschien neem je dan minder gauw een gok.
Ga nu zo richting Castenray als Sim hier is. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:53

ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van die keuringsrapporten. Weet alleen dat twee van onze zelfgefokte paarden heel uitgebreid zijn gekeurd voor ze werden verkocht en en beide goed waren gekeurd.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:58

Urban is toen wij hem kochten ook gekeurd, maar zonder foto's. Maar hij heeft toen met de buigproef op alles hoogste gehaald. Dat is een 4 volgensmij....
Wij hebben ook een keer paard gehad op de dam. Half jaar daarvoor nog gekeurd. Maar toch nog x laten keuren, bleek een gaatje in het hart te zitten. Paard kan er bejaard mee worden maar ook zomaar de volgende dag dood in de stal liggen. Dus niet gedaan.

Lau: jammer dat paardje weg is!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:49

:O die buitenrit van vanochtend lijkt wel 2 dagen geleden :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:13

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:27

OMG! Dat paard springt over een aardig hekje heen! Arme mensen die eronder gekomen zijn!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 17:39

Hoi! Even snel!

Buitenritje was erg gezellig. Jer heeft een paar keer op zijn achterbenen gestaan en ook laten zien hoe goed hij kan 'zitten' en piafferen, maar verder was ie braaf :+ Hopelijk herkent hij het water volgende maand nog ;) Komt goed.

Ga snel richting vriendje, :* brengen en dan eten met een vriendin!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:55

Jeee dat paard springt en hoog en zonder te zien waar ie terecht komt! Zou een goeie sgw-er zijn ;)
Leuk Noor dat je buitenritje zo geslaagd was. Is Jer altijd zo blij als ie een buitenrit maakt? Ik vind bokken niet zo erg maar stijgeren vind ik altijd wel eng.

Ben lekker broodjes shoarma aan het maken.. met veel knoflook en andijvie had geen zin om iets uitgebreiders te maken en dit is altijd goed. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:21

Goeiemiddag!
Buitenritje was idd erg gezellig :) Jer kan snel draaien op die achterbenen van hem! Maar verder waren ze super braaf. Had de slof dit keer tussen de voorbenen gedaan ipv aan de zijkant, en daar was Vorstin toch wat makkelijk mee te begrenzen. Ze hebben keurig naast elkaar gegaloppeerd op een redelijk tempo :D Water ging ook goed, Vorstin ging er echt supernetjes door! En Jer ook trouwens :)

Fijn dat de ouders van je vriendje aardig zijn Mootje! En da's wel schrikken idd :=
Veel plezier in Noordwijk Karen!
Dat is inderdaad niet netjes van die 'vriendin' Mirthe
Succes Vief!
Ahw, wat jammer Lau :(:) Hopen dat ie wel naar een fijn adres gaat! Wij hebben nu ook een 4-jarige op stal te koop, hartstikke fijn allround geschikt beest, maar ook niemand die erop reageert.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:28

Ik was ook mee :+ en heb een uur bij het meertje in de zon gelegen, languit met aan weerszijden de honden.
Was dus achteraf niet zo handig, 'k heb toch een rooie kop en sprooze lippen. :j