[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:55

De beste wensen allemaal!

Fijn Susan, dat je weer gereden hebt.
@Lieke: ik heb Freejumps aan mijn springzadel. Heel tevreden mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:51

Ik heb spierpijn :')

Open beugels lijken mij niet fijn. Idee dat je voet daar snel uit schiet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:19

Daar ben ik normaliter ook bang voor, maar deze heeft dus een vrij sterke magneet waardoor hij blijft hangen. Freejumps zijn ook mooi!
Ik heb nu ook normale zwarte van 2 tientjes, maar het is wel echt mijn grootste angst om te blijven hangen als ik er af val. Kijk daarom wel verder, maar vind ze vaak zo duur haha.

Zondag om 14:00 training in Bathmen, hoe laat ben jij LuffB?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:33

Ja, blijven hangen is een risico bij t vak. Maar ik ben daarin vrij nuchter. Als je er gelijk af kletters en je komt onder de hoeven is t ook niet fijn.
Ik hoop het nooit mee te maken natuurlijk

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:10

Ik heb Jinn stirrup Evol beugels. Daar heb ik het meeste grip op, worden niet glad icm water en zijn erg licht. Blijf het fijne beugels vinden. Ik heb ook de freejumps gehad. Deze zijn ook zeker fijn.

Zondag ben ik ook in Bathmen om kwart over 4. Gewoon om het ritme er in te houden en voor de gezelligheid. Kan niet wachten tot het buiten seizoen weer begint *\o/*

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:23

Ik ga nog meedoen met de drie indoorwedstrijden voor de NH winter eventing cup oid. Leek mij wel leuk agz ik toch niet echt ambities heb om nou M te gaan springen met Mickey :P (ook niet heel realistisch denk ik haha)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:24

Happy new year! :#

Ik heb FreeJump beugels besteld op boxing day, dus hopelijk wordt dat iets. Jin stirrups kreeg ik zelf pijn van in mijn knie (oude blessure). Veiligheidsbeugels zijn voor mij trouwens wel een must. Twee keer iemand zien blijven hangen...

Mijn springles ging zo lekker vorige week. De Kentaur ligt zoveel beter en duwt mij ook minder naar voren over de sprong. We hadden best wel zware lijntjes opgezet, maar het leek wel of ze het moeilijkere werk makkelijker aanpakt *\o/*

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:51

Mij lijken die magnetische beugels juist fijn.
Vooral omdat ze dan aan je laars of schoen blijven hangen als je een rare sprong maakt en je benen wel eens een rare kant opspringen. Maar dan moet de magnetische kracht wel sterk genoeg zijn.

Echt een product dat ik graag eens zou willen proberen alvorens het te kopen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:43

Beste wensen allemaal!! Hopelijk voor iedereen een top eventing jaar!

Coco dacht ik dat wel beter ging.. maar vandaag op het zachte zie ik toch weer iets. Ik vind het maar lastig en denk erover om toch maar naar de DA te gaan voor advies. Ik blijf maar staren of ik wat zie ja of nee..

Magnetische beugels, dat klinkt niet heel verkeerd. Moet de magneet wel sterk genoeg zijn..
Ik heb hele normale, iets bredere voet maar verder geen poespas.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:01

Ik durf ze dus ook niet te bestellen, vind ze wat te duur om zo even te proberen...

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:52

Iedereen nog de beste wensen! Dat het maar een mooi en sportief jaar mag worden!

Ik heb sinds een half jaar de acavallo veiligheidsbeugels. Waren zo’n €130. Scheelt heel wat met andere merken. En toch wel n fijn idee.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:01

marloes_s schreef:
Iedereen nog de beste wensen! Dat het maar een mooi en sportief jaar mag worden!

Ik heb sinds een half jaar de acavallo veiligheidsbeugels. Waren zo’n €130. Scheelt heel wat met andere merken. En toch wel n fijn idee.

Hoe is dat een veiligheidsbeugel? Daar kan je toch alsnog tussen blijven hangen of zie ik dat verkeerd. :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:25

Het zwarte gedeelte klapt open :j

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:20

Oh ik zat naar compleet andere beugels te kijken :+

Wij zijn begonnen met longeren aan de dubbele longe! Wat een verschil, gaat echt super!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:49

WoW wat een tempo op dat filmpje KL! Maar wat fijn dat je jonkie het zo goed oppakt en gefeliciteerd met je 5de plaats

Wat fijn dat je weer echt hebt kunnen rijden Suzan en dat je het paard wat vaker mag lenen! Heerlijk om weer wat vertrouwde KMS te kunnen maken. Daar heb je wel wat spierpijn voor over!

Lieke; die beugel lijkt mij niks. Bij hoeveel kracht kot dat magnetisch veld los? Stel dat je met je beugel een vlag eraf tikt, is dat al voldoende? Stel dat je op de hals van je paard land en daardoor geen contact hebt mt je beugel voor een seconde, laat ie dan ook los, of volgt die dan je voet mee naar voren?
Ben sowieso niet zo van de open beugels...

Ik heb een metalen plaatje in een flexibele beugel en that’s it.
Al moet ik zeggen dat die van snowwhite er wel fijn uitzien.

Snowwhite, wat fijn dat het andere zadel zoveel verschil maakt en dat je een fijne les hebt gereden!

Elke, als je blijft twijfelen zal ik toch even langzaam bij een da. Het zou ook zoiets stoms zijn als je blijft tobben met iets dat misschien heel simpel er niet is... en als het wel iets is weet je het tenminste echt.

De pony en ik zitten in de groep om 12.45, ik kan echt niet later ivm reistijd en werk dat ik daarna nog moet doen. Kan dus ook niet blijven plakken om naar andere combinaties te kijken, vindt ik ook altijd wel jammer. Heb er wel veel zin in!

Ons spring uitje vorige week ging helaas niet door. Door het blijven accepteren van inschrijvingen waren mijn starttijden zoveel later geworden dar ik het niet meer kom combineren met mijn werk. Erg jammer, want ik had graag die officiële B ronde nog in 2018 willen maken, maar ja...
toen maar even thuis gesprongen de dag erna (was parcourtje opgezet voor alle pensioners) en heb gewoon een sprong van 1.15 en van 1.10 er tussen gehad. Pony verblikte of verbloosde niet eens haha.

Afbeelding

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:50

Zo das hoog! Hoe hoog is de pony?

Ik denk dat wij elkaar dan net aan gaan zien :) ik wilde zorgen dat ik er 13:15 ben om in alle rust te kunnen zadelen en los te rijden. Dan wisselen wij elkaar af qua les! Ik ben 14:00 aan de beurt.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:55

He wat leuk, ik ben ook om 14:00 (Bathmen toch? ).
Dan zitten wij bij elkaar in het groepje denk ik *D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:07

Vorig jaar gemeten in januari op 144.7, denk dat hij nu rond de 145.5/ 146 zal zijn. Geboren in 2013 dus nu net 6. Heb hem nu zo'n anderhalf jaar, van het aan zadelmak tot wat hij nu is.

Ja kel, we hebben het over de lessen in bathmen. Ik moet er zo'n 2,5 uur voor rijden maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.
Leuk Lieke dat we elkaar daar dan even kort zullen zien!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:01

Kelan schreef:
He wat leuk, ik ben ook om 14:00 (Bathmen toch? ).
Dan zitten wij bij elkaar in het groepje denk ik *D

Oh dat is leuk! Dan zitten wij bij elkaar inderdaad!

LuffB, das een flinke hoogte dan voor zo'n ponytje :)
Wij moeten er een uurtje voor rijden. Het is de allereerste keer dat ik alleen met hem zo'n stuk en evenement ga ondernemen zonder mijn vader. Mijn vriend gaat gelukkig wel mee, en had net de weg gecheckt en het is snelweg op, rechtuit en snelweg af gelukkig :') geen klaverbladjes of iets.
Wij hebben onze crossuitrusting nu bijna compleet met nieuwe springschoenen en een springsingel van Kentucky :D Bankrekening is er iets minder blij mee, maar vind dat er sowieso weinig keuze is in goedkopere singels met springflap én bont.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:10

Succes met de trainingen!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:03

Veel plezier allemaal!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:26

Enjoy! :D

Mijn bijrijdster begint dit weekend, dus ik heb ineens een hele zaterdag vrij... Huis is dinsdag nog gepoetst, dus ik mag vandaag voor het eerst in heel lang even lekker niks doen :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:37

Lieke; 1.10 zou technisch gezien Z moeten zijn voor de pony, maar gezien ik hem tussen de paarden start is dat eigenlijk pas L. Bizar he. Maar hij doet het echt super makkelijk.

Bedankt voor alle leuke wensen, ben benieuwd. Nog nooit die kant op geweest dus eens kijken of het voor herhaling vatbaar is voor evt de echte cross.

Snowwhite; geniet van je heerlijke vrije dagje. Wat ga je doen met al die uren hahahah

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:52

LuffB schreef:
Lieke; 1.10 zou technisch gezien Z moeten zijn voor de pony, maar gezien ik hem tussen de paarden start is dat eigenlijk pas L. Bizar he. Maar hij doet het echt super makkelijk.

Bedankt voor alle leuke wensen, ben benieuwd. Nog nooit die kant op geweest dus eens kijken of het voor herhaling vatbaar is voor evt de echte cross.

Snowwhite; geniet van je heerlijke vrije dagje. Wat ga je doen met al die uren hahahah

Ik moet eerlijk zeggen dat de foto's op Facebook mij een beetje teleurstelde... Zag hindernissen (met balken dus) en 4 boomstamachtigen... Hoop dat ik niet voor niks die kant op rij haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:55

Een cross training kan natuurlijk ook ergens met gewone hindernissen. Zelfs zonder :')
Alleen zou ik het er daar ook niet voor doen