[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:25

Ja dat idee heb ik wel. Staat op de site. Zal het even opzoeken :)

edit
Citaat:
Geïntegreerd springen
Tijdens “De Hondsrugse Ruiterdagen” wordt de klasse B springen geïntegreerd verreden. Eerst springt men het klassieke parcours en na drie combinaties kan men starten voor het progressieve parcours. Tijdens het parcoursverkennen is het dan ook noodzakelijk om beide parcoursen te verkennen. Het klassieke parcours wordt aangegeven door witte bordjes met zwarte nummers en het progressieve met rode bordjes met witte nummers. In elke groep starten max. 35 deelnemers klassiek / 35 deelnemers progressief. Na afloop een dubbele prijsuitreiking. HC starten is mogelijk. Alleen door aan beide parcoursen deel te nemen kan men zich plaatsen voor de B finale met zeer aantrekkelijke geldprijzen : 150 – 125 – 100 – 75 - 50 euro. Het is dan ook noodzakelijk om voor een goede startlijst en voor een vlot verloop van deze rubrieken duidelijk op de startcoupon te vermelden dat men aan het tweede parcours wil gaan deelnemen. !! Let op : op de wedstrijddag is het niet meer mogelijk zich in te schrijven voor het progressieve parcours !! (Dit geldt ook voor de HC startende combinaties.)

xxitsmexx

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:29

zo weer even een hoop bijgelezen
en ook ook even gekeken op funda :D ziet er super uit.. en wat vind ik je badkamer gaaf..

net ol gewassen (nouja voetjes en staart) morgen dressuur en zondag met zoeff en baylando dus die worden morgenavond even gewassen..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:30

ja lees het net. Zou best wel eens kunnen werken

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:36

Hoiiii
Net terug van werk dus effe bijlezen...jeetje 7 pagina's :7
Balen BVW dat frits lastig was gister... Vandaag weer beter?
Ik ben echt niet van de horror, kan ik niet slapen hahaha :o
Balen mootje, das niet lekker werken.
Beterschap Vief. Kun je die lui niet van het dak af helpen ? }>
hahaha Tientjuh. Dan wist ik het wel.. Wachten!!! Straks heb je natte broek na t rijden.
Geert en ik hebben onwijs geluk dat we buitenaf kunnen wonen. Geert zijn ouders hebben een grote melkvee houderij gehad. De vroegere stal voor de kalfjes is totaal verbouwd en daar staan nu 5 grote paardenboxen. En een aantal lagere stallen voor shetjes of kleine pony's (in totaal 8 paarden en pony's dus :D )
We hebben een bak van 30*60 en mega veel land. Wasplaats met warm en koud water. Niks te klagen dus. En zeer waarschijnlijk komen er nog een paar boxen bij. Leuk leuk dus

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:17

@ Marijke. Dat klinkt inderdaad goed.
Ik heb hier 2 grote stallen 3 iets kleinere en 1 mini met lage voorkant voor de minishets
En een buitenbak 20*40. Maarja zit ook nog thuis.

Nu ol zo even poetsen en vlechten dan naar concours.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:30

Goedemorgen :D

Itsme; succes op concours!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:47

moguh!!!

weer thuis, vannacht wel lekker lang geslapen! weer beetje bijgekomen van 2 lange dagen Den Bosch! wel 2 mooie dagen, helemaal de springavond... het verschil aan mensen op de spring en dressuurdag viel wel weer erg op hoor... alle kak-mensen met dure kleren zijn toch echt de dressuurmensen :P (wel veel meer vrouwen om naar te kijken ;) hahahaha)

maar 2 leuke dagen gehad!!!! maar 15 bladzijden bijlezen... pffffffffff, niet iemand die me ff kan zeggen of ik nog iets belangrijks heb gemist ;) ???

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:17

Morning!!
Concoursgangers, veel succes! Mootje is al klaar denk ik :P .
Jeroen, volgens mij heb je niets heel belangrijks gemist hoor ;)

Gister zeer culinair bezig geweest al zeg ik het zelf: zalm met ricotta&dille in filodeeg uit de oven :9 Was erg geslaagd en de zalm was precies goed! :D Ging uiteraard gepaard met de nodige rosé ;)
Net hier al even opgeruimd en de wasmachine aangezet (jaja). Nu nog even het oud papier buiten zetten, het waait alleen wel heel erg hard!! Dan heb ik mijn huishoudelijke taken er weer opzitten :P .

Heleen heeft Jer gister onder handen genomen. Er zat 1 wervel niet helemaal goed en rechts een rib niet. Ze heeft hem weer lekker losgemaakt. Vandaag nog longeren en dan morgen weer te paard :)

Ga zo eerst aan mijn opdrachten beginnen, hoeft dat eens een keer niet op het laatste moment!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:20

Volgens mij heb je idd niks belangrijks gemist Jeroen ;)

Noor; klinkt lekker! ik ben niet zo'n held in de keuken :o kom niet verder dan lasagne, zelf gebakken pizza en pasta's en taarten, ik kan nog wel veel taarten bakken :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:21

Oh ik normaal gesproken ook niet zo hoor, maar het wordt wel steeds beter :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:34

Klinkt idd lekker Noor! Ik ben wel van de zalm!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:46

Me too! :)

Nou, zal me op die fijne opdrachten storten.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:53

En ook ik weer thuis van 2 leuke dagen Den Bosch. Evelien nog ff gezien!
Hier lopen de paarden lekker gek te doen in de wei. Het waait er dan ook behoorlijk.
De stallen zijn ook weer schoon. Ik hoop dat het vanmiddag is rustiger is met de wind. Wil nog graag ff rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:56

Klinkt idd goed die zalm Noor. Succes met de opdrachten.
Concoursgangers succes!
Je hebt idd niet veel gemist Jeroen.

Ik heb heerlijk lui op de bank boek liggen lezen. Nu zo maar even de spullen klaar maken voor concours vanmiddag. :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:58

Zo het is al weer bijna middag,

Ik ga zo bij lezen maar het zijn al weer 10 pagina's ofzo.
Deze week even geen concour, is ook wel een keer lekker, en komt ook wel goed uit want ik heb aankomende week tentamens. Dus straks moet ik goed gaan leren.
Wat een wind zeg, niet normaal... Dus heb Urban maar weer een keer gelongeerd, wat hij super deed :D
maar ik ga bij lezen :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:10

@ sannn, evony en noor: hebben jullie mij wel gemist dan ;) hahaha :P

zalm... blegh, ik ben echt allergisch voor alles met vis... brrrrrrr :P dus mij maak je daar niet blij mee ;)

hier waai je ook bijna weg, vanmiddag lekker alles even aan de longe (4 stuks) keer voor de afwisseling.. ook wel goed voor die drachtige mutsen.... keer lekker de deken af, borstel erover, lekker bokken aan de longe... (gewoon aan halster)

toevallig nog iemand interesse in een merrie die dit jaar 3 wordt, spielberg X florencio X cabochon, leuk doorsnee paard, normaal/simpel geld... loopt hier in de 'opfok' samen met onze eigen 3-jarige, maar moet gewoon weg bij ons voor 1 mei, en mag van de eigenaresse verkocht worden..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:16

Euh nee, Jeroen. Sorry, ik heb je niet gemist ;)
Ook geen interesse in paard, nr. 3 is hier immers al in aantocht!!

Heb al een groot deel van de literatuur voor de opdracht gelezen, dus dat schiet lekker op :)
Even een kleine plas/boktpauze :P

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:19

:wave:
Ik heb vanmorgen al even gereden in de harde wind. Paardje was erg braaf :)

Mirthe: Dat hebben wij ook gedaan met een B/L springwedstrijd. Mensen waren er wel positief over! Alleen de jury moet wel extra goed opletten haha :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:22

genoeg andere kletskousen noor ;) haha
juridische literatuur? erg leuk hé :P ??
anthea: netjes blijven zitten dus! haha

ben even de uitslagen van de 3de bezichtiging aan het volgen, wat aangewezen wordt voor de verrichtingstest en wat in de kampioenskeuring komt.., heb gister zelf namelijk ook alle dressuurknollen gezien.. kijken of ik hetzelfde denk als de jury ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:24

weule schreef:
juridische literatuur? erg leuk hé :P ??

Uiteraard, zou niet weten wat anders :')

Ik heb de HK helemaal niet gevolgd (nooit eigenlijk).
Nou nog even in de boeken en dan aan de lunsj, deken ophalen bij meneer Ooteman, nog iets voor mijn lieftallige moeder ophalen en dan door naar de paarden! Vanavond kokkerellen voor vriendlief. Wat een huisvrouw! ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:42

Sorry jeroen stel ik je erg teleur als ik net als Noor niet gemist heb ;)
En ik moet eerst minstens 1 en het liefst 2 paarden kwijt raken voordat ik weer wat koop!

Jemig mijn cap waaide zowat net van mijn hoofd!
En beat vond het wat minder dat ik haar weer echt wat meer aan het werk ging zetten, beetje strubbelingen af en toe :o
maar uiteindelijk liep ze wel goed!

over juridische literatuur gesproken; mijn boek voor bestuursrecht voor het volgende blok kwam binnen, of nouja 1 van de 4, en deze is al iets van 550 pagina's ;(

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:46

leuk is dat hé :P hahaha, mijn kast staat ook vol met dergelijke boeken...
jullie bekend met 'hoofdstukken van bestuursrecht' van Wijk & Konijnenbelt?? of
scheltema en schelteman, gemeenschappelijk recht? :P

@ noor: ik stuur je nog ff PB, weer leuk vervolg met de buurman/gemeente... je lacht je slap... stelletje amateurs hier...

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:58

Bij lees actie :+
kunnen dus nog wat oude dingetje zijn.

@Snoekiej: Fijn dat je zadel binnen is, een ik vind het een mooi zadel !!!

Ik laas ook dat sommige paarden hier ontzettend veel brok krijgen.
Die van mij eet dat nooit op, dan laat hij het gewoon staan of hij gooit de bak op de grond en dan ligt dus alle brok op de grond }:0 Urban staat nu op 1kg ´s ochtend en 1kg ´s avonds sportbrok van Hippostar en verder hooi en in de wei.
En vaak zomer´s krijgt hij minder brok omdat er meer in het gras zit maar dit jaar denk ik niet, want hij moet ook steeds meer gaan presteren.

Ik rijd met dressuur thuis ook veel fanatieker, doe dan ook wel M oefeningen ook al zijn we pas B :Y)
En met springles spring ik vaak een parcourtje op M/Z niveau, en ik heb nog 1 wedstrijd in het B, volgende week zaterdag in Houten, regiokampioenschap Utrecht.

Zo dat was het zo ongeveer wel.
Dus ga nu leren :x

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:02

Nou jeroen ik kan mijn lol niet op met dat boek :+
Ik had voor verbintenissenrecht en goederenrecht helemaal een verschrikkelijk boek! echt te droog voor woorden.
heb ook niet uit dat boek geleerd voor de tentamens maar wel gehaald *\o/*

en nu ga ik naar de winkel want mijn laptop is kapot :p

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:23

Hoi,

Heb net ook weer gereden. Wat een woei! De wind heeft de hele nacht op mijn slaapkamerraam gestaan. Werd er een paar keer wakker van.
Alleen merrie gereden en die was braaf. Heb het idee dat zij weer beter in haar veld komt te zitten *\o/* . Voor het eerst weer gegaloppeerd en mevrouw had er zin in. De ruin gelongeerd maar die wil niet echt lopen. Hopelijk is de wind wat minder morgen want dan stap ik er gewoon maar op. Drachtige merrie is trouwens nog steeds gruwelijk aan het verharen. Heeft op zicht geen dikke vacht maar er komt een haar vanaf niet normaal! Wordt nu ook erg rond maar dat mag ook wel :D