[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 23:59

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:07

Ben eindelijk sinds een uurtje thuis, lang weekend maar t was het waard :D

Dressuur ging top, 40,5 strafpunten en 5,3 voorsprong op de 2e. Ik vond de cross niet zo dik staan, maar was in het algemeen gewoon heel zenuwachtig om te starten (zitten bleiten in camion anderhalf uur voor ik moest starten ;) ) maar van zodra ik vertrokken was, voelde ik dat ze super aanpakte, overal goeie afstanden... Was echt een van mijn beste crossen ooit!
Jumping vandaag wa minder, ze was toch wat moe, op de 3 (oxer) kwam het groot en ik tik bij wat ik niet had moeten doen, dus balk en dan de 4 ook omdat ze nog wat haar kluts kwijt was. Maar mijn voorsprong was groot genoeg :P .
Mijn mooiste overwinning vind ik zo zelf!

Winnie: hoe is het met je paard?

PP: jammer dat canch zo wisselvallig is... Ze zal nu nie meer verznderen zeker?

Hanne! Nog gereden met luxor?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:25

Geen Pieter in Genk Daph, die stond (normaal gezien) rustig in de wei dik te wezen :P maar ik weet wel dat er een gelijkaardig beestje rondloopt op de crossen! Volgende week wel naar Ciney. Wou mij inschrijven voor de OCC80, was die toch wel al volzet, dus ingeschreven voor OCC90... karma :Y) Vorige week les van Lis*a Sa*bbe gehad in Wa*regem. Tussen twee toffe vijfjarigen :+ Pony deed wel zijn best. Haalde op een bepaald moment wel een beetje zijn kuren boven, maar daardoor kon ik dat ook wel eens oefenen (stilvallen in laatste galopsprong, en trakhener). Uiteindelijk toch een mooi "B" parcours rondgesprongen, met wat losse hindernissen in de piste op 90/1m.

Proficiat met de crossrondjes Antonius en Daph! Springen ziet er inderdaad wat lauwtjes uit Daph, misschien idd iets te relaxt/toch wat moe van de cross? In de dubbel (4?) zie je idd dat je Blits zelf wat wegduwt door naar voor te gaan zitten en daardoor een balk hebt. Stop op drie lijkt mij nog een restje van de twijfel op twee. Nokere kom ik jullie allemaal eens live aanmoedigen :D Start jij ook in Nokere Antonius?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 09:49

Ohh waw ik was er zo van overtuigt! Ook zo een kleur en dat meisje vd pony lachte zo vriendelijk, hahaha.. Stoem

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:22

@antonius: Proficiat met je eerste plaats! Ik stond bij het water en vond het echt spannend, maar zag er super uit!
Mijn paard geneest goed, haar kroonrand is niet erg beschadigd, maar er zit nog een wondje boven dat moet genezen, is nog een klein putje. Ik schrijf me in voor Nokere in Lo maar kga pas vrijdag weten of het zeker gaat lukken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 12:26

Heb je nog iets voor het BK gehoord eigenlijk?
Want die Young riders, hebben die hun BK nu eigenlijk al gehad?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 12:39

Ik ben trouwens benieuwd wie er dit jaar naar Lion mag gaan voor de 6 jarige

Alleen dit weekend al hebben 5 mensen hun kwalificatie gehaald voor de 6 jarige... En er zijn er sowieso nog die hun al hebben... Dat gaat nog een "gevecht" worden

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:00

BK weegt ook wel door en hoe ze in waregem (september) lopen. Wie heeft er al allemaal zijn QR?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:01

Ik ben eventjes niet actief geweest en heb weer wat gemist precies.
Proficiat Antonius! Kan me voorstellen dat het deugd doet na vorig jaar. Het is jev volledig gegunt!

daaph heeft ook goed gereden zie ik, enkel beetje jammer van de jumping maar dat komt wel inorde. Ik ga eens naar je filmpje kijken als ik thuis ben ;)

Varekaj: je kan dan mss toch de tornooien in augustus meerijden?

Prietpraat: naar welke cross ga je? Ik had vroeger ook zo een wisselvallige pony, ene weekend wonnen we, ander weekend uitgesloten, echt vervelend!

Ik ben vorige week op tornooi geweest met Ferro 1 balkje in 110 maar wel tevreden want ondergrond was slecht en rare lijnen.
Colorado is niet meegegaan want hij staat nu 2 weken stil, hopelijk loopt hij woensdag correct want heb zaterdag een studentenwedstrijd :( de winnaar van de L2 dressuur mag meedoen in Mechelen en zou dat heel graag willen meedoen met colo. Dus iedereen duimen dat hij terug correct is? :(

Ga je u paard tijdig in conditie krijgen winnie?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 13:41

Ohh ik zal voor u duimen Florence!

PP:
Ik denk dat de volgende hun QR hebben :
- Ro.nny Th.ijs
- L.ara
- Valenti.ne Gabr.iel
- Lo.la Mo.drenas
- G.iel Van.houche
- Ste.ve
- Anne.sjien

Dat is voor de 6jarige, waar maar 3 plaatsen voor zijn...
Ik ben 90% zeker dat deze het hebben, mja kan me ook altijd vergissen antuurlijk

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:59

@daaph: heb een mail gehad en BK zal ofwel doorgaan eind augustus in Merksplas als deze verplaatst wordt naar daar, ofwel gewoon geen BK dit jaar -O-

@florence: ik denk van wel want ze heeft een zeer goede conditie en ben van plan als ik Nokere mee kan rijden het op m'n gemak rij gewoon als een trainingsrondje. Ik zie ooknog achter dressuur en jumping of ik nog zal starten dan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 15:02

Eind oktober is toch ook Diepenbeek... Zou wel heel stom voor hun zijn als ze die op dezelfde datum zouden zetten... Daar gaan hun niet mee kunnen lachen denk ik.. Dat hebben ze nog al eens gehad.

Ohh zo stom als er gene zou doorgaan dit jaar!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:16

@Antonius: Nee nog niet. :) Ondanks dat het zo'n ontzettend leuk paard is, toch beetje schrik opgelopen door die val al dat al zeker niet met kwade bedoelingen was. :) Voornamelijk wat grondwerk en handwandelingetjes gedaan omdat het bloedheet was en m'n vriendin/stalgenootje op vakantie was. Zij gaat me helpen en desnoods even overpakken als Luxor het in zijn bol krijgt. Te veel blijheid dat paard. :P Mss deze week. Want in het begin was het longeren bokken en hem proberen wegtrekken maar nu zit er al veel meer rust in en is hij superbraaf! 'k Wil mij niet overhaasten met het rijden voor hem en voor mijzelf. Want blijf het toch maar spannend genoeg vinden, heb hem nu nog geen maand en half. En na 6 jaren lief en leed met enkel en alleen Shuddy, is het toch wel wat aanpassen. :) Maar het helpt wel enorm dat het echt een schatje is in de omgang! :j Iedereen die hem al heeft bezocht, is er al fan van haha. :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:24

Lene: heb je eigenlijk veel nieuwe dingen gehoord op die training van LS? Was het de moeite?

Hanne: ja versta ik wel... En als je hem eerst een half uur longeert tot hij wat moe is, voel je je dan niet zekerder?

20/8 is nog een 'leeg' weekend, mss dan Merksplas? Zou idd jammer zijn moest het in hetzelfde weekend als Diepenbeek zijn. Want als ik moet kiezen, zou ik wel naar Merksplas gaan...

Ik heb me terug Lo ingeschreven voor Nokere, hopelijk terug een heel vlot en simpel rondje!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:47

Beter alles op het gemak he Hanne, en het is idd in omgang echt een schatje :D.

Ik ga naar Cin.ey Florence! Kzie dat ze er een nieuwe waterbak hebben gemaakt.

Ik duim dat je paardje snel terug goed is!!

Aya dat zijn er idd al wat! Steve was wel nie echt ervoor aant hopen, dressuur moet nog veel beteren. Sinds Polen heeft hij wel niet meer gelopen dus hij heeft goed tijd gehad op aan dressuur te werken :P. Ik ben benieuwd naar Nok.ere voor zijn 6 jaar. Vorige week heeft hij 120 gestart voor de eerste keer en dat 1 fout en de tweede keer correct! Niet slecht dus :D. Maar van mij moet hij niet gaan, ik kan toch nie mee dit jaar ;). Dat hij maar volgend jaar gaat als ie 7 is ;).

Ik ga niet naar Diepenbe.ek. Moest het 1 dag zijn wel mss. Maar er is dat weekend ook jumping, mss doe ik dan liever dat. Als merk.plas zou door gaan, dan zijn plots alle weekends gevuld :+. En in het begin was er niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:38

Nog eens proficiat Antonius, heb ook leuke foto's op FB zien voorbij komen :D Als je komende weken een groom kan gebruiken zeg je het maar.

Hanne: groot gelijk, rustig aan en alles op zijn tijd werkt even goed. Doe wat voor jou goed voelt en uiteindelijk kom je wel waar je wil geraken.

Verder is er hier niks bijzonders. Nog steeds trailer aan het zoeken maar meeste zitten verdorie aan de andere kant van het land. Morgen of donderdag ga ik mijn BE regelen :) Heb me erbij neergelegd dat het hele seizoen toch om zeep is, dus ga direct dressuurmatig aan het werk voor de winterwedstrijden. Tussendoor buitenritten voor de lol en als transport in orde is weer springles beginnen regelen.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:21

Nieuwe dingen niet echt Antonius :) vooral werkpunten die ik zelf wel weet, maar waarvan het moeilijk is om ze ook in de praktijk toe te passen :Y) Ze kon wel zelf goed inschatten wat onze sterktes en zwaktes waren. Denk nu niet dat ik op "regelmatige" basis les van haar zou nemen (voor die prijs zeker), maar het was wel eens interessant. Les was ook gestructureerd opgebouwd, fijn basiswerk op de cirkel met een boompje en van daaruit rustig uitbreiden tot lijntjes en een gans parcours. Niet de cliché "sprong per sprong" aanpak die je soms wel eens ziet. Ze was ook niet te beroerd om de positieve dingen ook te benoemen.

Dat zijn dan al twee makkelijk herkenbare combinaties voor Nokere: Daph's vlekje en Antonius schimmel met de mooie crossoutfit ;-)

Jij gaat ook naar Ciney op zondag Helene? Dan komen we elkaar waarschijnlijk wel tegen :) zag dat E.velyn ook ingeschreven staat (weet even haar boktnaam niet meer…), leuk! Heb al een bééétje stress, vooral voor het springen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 11:35

Ik ga misschien ook zondag naar Ciney! Maar met Sarah mee. Alle ik moet wel optijd terug zijn voor een verjaardagsfeestje.
Het springen in Ciney is altijd in een kleine piste.
Hihi, ja met blits val ik wel altijd op..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:59

Ik ga de zaterdag.... het is al te lang geleden dat ik gecrossd heb. Ja springpiste is echt klein met veel hindernissen. Ik ben vorig jaar zelfs ene vergeten gewoon voorbij gereden maar had niets door en de jury zelf ook niet (gelukkig :+!!!!) Anders had ik nie kunnen crossen. Opzich is de 90 goed te doen. Juist hier en daarom soms zo gat onder de hindernissen. Allez zo waren er toch twee vorig jaar.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:54

moet nog bijlezen maar ik zie goede resultaten langskomen van genk!! proficiat.
Hier druk met de camping en het restaurant, dus later reageren!
+:)+ :evaw:

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:39

Proficiat antonius. Het is dan uiteindelijk nog redelijk vlot gegaan voor de jumpingoede he? Ondertussen heb je toch een cursus gekregen hoe je een cafepaard krijgt:-p nja mijn vriend vind hem soms wel zelf grappig :-)

Wij eigenlijk wel te vreden. Een behoorlijke dressuur voor onze vos, een foutloze cross en door een ruiter fout een balkje in de jumping. Volgende stop is midden noteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:18

Uiteindelijk toch besloten om voor een nieuwe trailer te gaan, en ook eentje naar mijn zin gevonden. Nu nog langs gaan bij de dealer om hem eens echt te zien en te bestellen.
Twijfel alleen tussen volledig hout, hout met alu bodem of volledig aluminium...
Was nog lastig om eentje te vinden met ruim laadvermogen verdorie, maar normaal beschik ik met dat model over 1500kg :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:13

Ik zou sowieso aluminium bodem doen, maar best volledig..

Ik heb een document met alle 6 en 7 jarige gemaakt voor nokere ( die op de startlijst staan ) Op dit moment zijn er voor de 6y 8 in de running en voor de 7y 6. maar als de 7 jarige iedereen op het BK oke scoort en zijn kwali nog haalt kunnen ze allemaal gaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:50

Voor welk merk ga je gaan varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:28

Als hij bevalt, een Weijer normaal gezien.