[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 20:42

Succes alvast Loes! Heb je dan zondags de wedstrijd?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:45

Goeieavond!

Ingridje: jeetje dat is echt balen zeg. Succes ermee verder Ach gut
Loes: wat leuk, alvast veel succes

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:55

Scum, dat is schrikken zeg van Kaatje! Gelukkig is het niets ernstigs
Welkom Lovelucky!
Gefeliciteerd Andrea!!
Tezz: wat vervelend van je test & je val met de scooter!
Melanie, gaaf dat je nieuwe hindernissen hebt!
Loes, succes alvast!

Citaat:
Zooo... school weer overleefd!

Ik had in Ingridjes geval om meerdere redenen het paard al niet eens gekocht. Ten eerste had het al hardnekkige mok. Zoals Scum al zei is dat niet iets wat je zo 'ff' verhelpt. Daarnaast zou ik, als ik vanaf een tinker kom, niet zomaar een paard van 1.85 kopen die zo onervaren is.
Nu blijkt hij ook nog eens; te steigeren bij het opstappen, voortdurend te bokken onder het rijden en van de week ging ie aan de kletter. Mijn vader en moeder hadden dat nooit toegestaan en um dan teruggebracht. Je moet je toch ook met een paard kunnen redden, zonder telkens hulp van anderen en zonder al die rare fratsen die die uitvreet.
Koop dan liever een wat ouder, kleiner en meer ervaren paard. Daar heb je vaak 100x meer plezier van. Ook van dat geld wat jij al budget aangaf zijn meer dan genoeg leuke andere paarden te koop.

Succes met je keuze!

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Net lekker gereden op Vorstin, ze was wel een draakje zeg Tong uitsteken.
Ik hoorde de hele tijd met rijden een raar soort tik van mijn zadel komen, is de boom misschien gebroken Huilen
Morgen ga ik hem gelijk laten controleren, maar ben benieuwd wat ik eraan kan doen als het echt zo is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 21:12

Als je boom gebroken is kan ie wel gerepareerd worden, maar dat is dan wel tijdelijk. Eigenlijk moet je gewoon op zoek naar een nieuw zadel. Hoe klote het ook is. Echt compleet gerepareerd kan ie niet worden....

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:26

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:37

Rowo: Ja zondag, moet eerst (rond half 1) springen en crossen en dan rond half 4 dressuren.. Was vorig jaar ook zo Clown

Leuke foto's Irene! Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:16

Goeieavond Doei!
Andrea: Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Ingrid: Balen van Voll zeg, hopelijk komt alles snel goed Lachen

Ik heb vandaag ook nog even een lekker rondje buiten gereden, morgenvroeg ga ik denk even lekker het bos in. Haha!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:20

Ik ga zo maar op bed, morgen vroeg op naar Hattem Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:27

Ingrid: Wat een gedoe zeg Ach gut
San: Truste, veel succes!
Biem: Alvast veel plezier voor morgen Lachen
Snoekiej: Wat raar zeg... Niks raars gebeurd met je zadel?

Net terug van de paardjes. Waren allebei lief Lachen
Vanochtend nog even heel fanatiek met een verslag in de weer geweest.
Verder niks meer aan school gedaan, hele leuke dag gehad Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:18

Hee
Kom net van stal. Komt zo me buurman van daar op stal naar me toe en die vroeg zo hoe het me me ging en hoe het met Voll ging.
Dus ik vertelde dat die weg ging enzo omdat die miss iets aan z'n rug heeft. Zegt hij zo nou dat weet ik wel zeker.
Ik zette hem van de week buiten en toen had ik hem vast en toen dacht ik waarom bokt dat paard toch telkens.
Want daar is het helemaal het paard niet voor hij is zo lief.
Dus toen heeft die even z'n rug gevoeld en toen kwam die bij z'n schoft en daar kneep hij toen een beetje in. En nouja dat hele paard kwam omhoog.
Hij liet het nu vanavond ook nog even zien.
Was echt eng. Voll stond aan 2 kettingen in het pad vast en toen kneep hij in z'n schoft Voll helemaal steigeren, maar hij zat vast dus hij werd weer naar benede gesleurd.
Was echt zielig om te zien.
Nouja we weten nu ieder geval waarom hij bokt.

Ik ga lekker slapen, weltrusten iedereen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 02:21

Als je zeker weet dat het aan z'n rug ligt zou ik gewoon eens een DA goed naar z'n rug laten kijken,
wie weet is het wel een super lief en braaf paard met rijden als hij geen last meer van z'n rug heeft Ingrid Knipoog

*edit* Net terug van feest van de rijvereniging vanwege het 30jarig bestaan van de rijvereniging, was echt super leuk, we hebben flink gelachen! *LOL* Eerst gebarbeknoeid en toen het moordspel gedaan, moord in de saloon, (iedereen hoed of pruik op, sommigen ketting om, ik een sombrero op (ik was mexicaan) etc, echt super leuk Ja.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 08:38

nou ingrid, nu hoeven mensen je dus niet meer over te halen om erop te gaan!
Ben benieuwd wat Voll heeft.
Maar wat die man deed, in zijn schoft knijpen, dat kan je toch ook filmen voor de vorige eigenaren?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 08:54

Goeiemorgen Doei!

@ Ingridje: dat van MJ is helemaal geen gek idee... Onderzoek dat paard eens op zijn rug en film gewoon alles!

Ik ga straks nog ff snel de stallen doen en dan op naar Hattem Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:35

Goeiemorgen Lachen

Ingrid: jeetje wat een gedoe allemaal zeg.. Ach gut Maar ik snap best dat je er niet meer op wilt stappen, vind ik ook heel verstandig van je! Maar het is idd wel een goed idee van MJ om het te filmen.
Loes: succes morgen in Meer! Haha!
Irene: leuke foto's!
Jitske: mooi dat het leuk was gister! Lachen

Ik ga zo ook richting Hattem. Doei!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:08

Ja is idd een goed idee om het te filmen.
Maar m'n mama zei al van ja we weten nu waarschijnlijk wat het is.
Kunnen we net zo goed de DA er even bij halen om het te onderzoeken.
Als die nou zegt dat het op te lossen is dan houden we hem gewoon.
Al dat gedoe met die advocaten is nou ik niet echt goed voor de sfeer in huis Clown

edit; Goedemorgen!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:35

Maar denk ook aan de DA kosten en straks is het iets aan zijn rug, wat blijvend is...
Moeilijk hoor Ingrid..

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:48

Dela schreef:
Maar denk ook aan de DA kosten en straks is het iets aan zijn rug, wat blijvend is...
Moeilijk hoor Ingrid..

Ja idd, maja me ouders zeggen ook al denk is aan wat die advocaat kost en alle moeite en tijd we er in moeten stoppen.
Het is beide niks. En als de Da nou zegt oh dat is niet zo erg dat hebben we zo opgelost is dat een makkelijkere opgave.
Nouja geld is niet echt een probleem, m'n ouders betalen toch wel als het voor mij niet haalbaar is Clown

Maja een paard wat nu al een rug probleem heeft, hij is net 5 jaar. Zal daar misschien altijd last van houden en daar heb ik ook geen zin in.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:18

Je kunt uiteraard altijd de DA laten kijken,
en is het iets waar het paard zijn hele leven last van houdt, dan heb je in principe met de DA een verborgen gebrek gevonden.
en dan zal ik de vorige eigenaar er toch op wijzen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:09

Hehe, bokt doet het weer! Ben wel errug benieuwd naar de Hattemverslagen!

Vanmiddag maar even wat gesprongen. Eerst was ze nogal laks dus maar even een flinke dubbelsprong neergezet en toen kon ze ineens weer normaal springen Whoosh!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:18

Hehe, Bokt doet het Lachen
Had vanmiddag die (slip) jacht dus, dacht dat er wel meer pony's mee zouden rijden, waren mijn vriendin en ik de enige Nagelbijten / Gniffelen
Er zijn bij een greppel 2 mensen gevallen met paard en zo'n huntsman (ofzoiets) was eraf gevallen bij de haag, en iemand in het water ofzoiets... Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig zijn mn pony en ik nog heel. Lachen
Alhoewel we 1x bijna onderuit zijn gegaan en een keer dwars door de haag zijn gegaan Bloos en Bonny als een van de weinige heel graag door het water wou gaan dat ze in volle galop erdoorheen ging en bijna de fotograaf omver rende.... Bloos
Bonny was superfel, kon d'r bijna niet houden..
Volgens zo'n man was Bonny een "te heet gewassen Shire" ROFL
Vond het veel leuker als mn vorige "jacht" (was soort jeugdjacht)
Wil volgend jaar zeker wel weer meedoen. Ja

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:49

Yahoo, bokt doet het weer Bloos

@ Melanie, klinkt geslaagd dus! Hier kwam de laatste jaren ook altijd een slipjacht langs, mooi om naar te kijken. Alleen heb (bij die jacht die bij ons langs komt tenminste) het idee alsof er een aantal mensen bij zitten die maar kwalijk kunnen paardrijden. Als ik ze dan later helemaal achterin de landerijen over een sloot af zie rijden dan zit ik wel eens van 'oh, oh, oh, als dat maar goed gaat' Nagelbijten / Gniffelen
En die honden, haha ... die volgen ongeveer het slipspoor. Vliegen gewoon linea recta de landerijen door ipv het spoor te volgen, welke een paar honderd meter ernaast zit Haha!
@ Snoekiej ... echt balen dat je boom mss gebroken is! Hopelijk valt het mee Ach gut
@ Andrea ... haha, heb je Madine ff afgebluft. Ze weten wel hoe het moet als het erop aan komt Tong uitsteken
@ Loes ... Is dat alleen in België zo, dat je na de cross nog moet dressuur rijden?
Toen ik 2 jaar geleden in Nijeberkoop de oefencross meereed, moest ik ook na de cross nog eens dressuur rijden. Valt niet echt mee, aangezien ik met m'n gedachten nog helemaal bij de cross was Bloos
@ Ingrid ... Wat Jitske zegt: mss is die ook met rijden wel heel lief als z'n pijn weg is.
Heb niet zelf eens in z'n rug geknepen of met druk eroverheen gestreken. Ik doe dat regelmatig wel eens met het poetsen, even checken of ze niet ergens (zichtbaar) last van hebben.

Ik heb vandaag ook weer ff wat gesprongen, had deze keer hulp van een pensiongast. Die was al helemaal teleurgesteld terug gekomen van oefenparcours Sneek, welke afgelast bleek te zijn. Dus ze wilde toch nog wel ff iets van springende paarden zien Clown
Bandit was braaf, heeft een best vermogen. Hij huppelt op z'n gemak naar de hindernissen toen en springt er ff doodleuk overheen. Denk je ff een jong paard tegemoed te komen om met een extra minikruisje te beginnen, maar daar neemt meneer al helemaal niet de moeite meer voor. Dan maar hoger Whoosh!
En ik heb hem tijdens het uitstappen toch nog over de 'sloot' annex greppel gekregen Haha! M'n zusje krijgt haar Fries er wel doorheen Knipoog .. dus ik Bandit er maar achter gezet in de hoop dat ie mee naar de overkant zou gaan. Na enige twijfeling toch maar met een mega sprong alsof de sloot 3x zo breed is .. maar hij ging. Daarna nog 2x, waarbij de laatste enigszins normaal ging. Braaf peerd Cool

En ik zag op de uitslagen van Hattem dat er een aantal bokkers erg hoog geëindigd zijn Go jij! Go jij!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 01:50

LL; Ja ik had al eens eerder gevoeld.
Maja hoeveel verstand heb ik er nou van Clown
Ik zou nooit op het idee gekomen zijn om eens in z'n schoft te knijpen Vork
Achja van je fouten leer je Duivel
Ik ga maandag naar de Da even overleggen en of die langs kan komen.
Als het nou iets blijvends is begin ik er niet aan, maar als er kans is dat het over gaat wil ik miss dat risico wel nemen.
Hangt er een beetje vanaf hoe groot die kans is.

Nouja ik ga lekker slapen!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 08:53

goede morgen!
echt stom de avond deed bokt het niet kom ik om kwart voor elf thuis kijk ik nog 1 keertje of bokt het alweer doet, nee. en nu zie ik dat vanaf ong. 23.15 bokt het weer deed Clown

ik heb gisteren een onderling dressuurwedstrijdje gereden.
Bambi liep niet zo fijn met losrijden. ik was als laatste in ons blok. dus ik moest nog 20 minuten stappenn in de longeerbak. toch nog gedraafd daar en daar werd hij beter van. eerste proefje gereden er zaten geen grote fouten in, maar als bambi een beetje terug viel en ik gaf been vloog hij vooruit. 2e proefje ging voor mijn gevoel beter. daarna nog commentaar van de jury zelf gehad: ik moet mijn teugels korter houden, wantt nu loopt bambi teveel op de voorhand en hij moet meer uit het achterbeen gaan lopen (daar hadden we toevallig laatst aan gewerkt in een dressuurles maar nu wilde het niet echt lukken)
we waren gedeeld eerste met 186 punten (voor mijn eerste proef) en de 2e proef was alleen maar als oefening daar had ik 185 punten voor. dus best netjes (voor mijn proefje in Princenhage had ik 184 p.)
dus ik rijd iig constant Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:06

Goedemorgen!
Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds heel lang weer wedstrijd. We gaan ons L2 debuut maken Tong uitsteken

BP: netjes gedaan hoor. En gefeliciteerd met je prijs Haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:10

succes anthea Haha!