[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:47

haha...
Dat word idd als 1e gezegd..
échte operatie is wel iets anders, dan vanaf de bank beetje luierend kijken naar een operatie Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:48

so Bloos! je geloofd me niet he, ik wou vroeger ook altijd dierenassistente ofzo worden :p of dierenarts :p agja als je niet wilt ruilen ookbest Tong uitsteken haahaha

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:50

maar ik ga op bed liggen, heb namelijk hele erge rugpijn, weer ens last van mijn maandelijks probleem Boos! GRRR... zo irrie he Boos! Achja moet ook he Tong uitsteken
Trusten alzevast en alzevast goedmorge voor iedereen morgen vroeg :p Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:51

CD: waar werk je?
Heb ik al een connectie als ik nog een stageplaats zoek Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:51

Nou CD..ik ruil niet Haha!. Als ik een plas bloed zie weet ik niet of ik dan blij ben..en ingewanden kan ik ook niet goed tegen volgens mij.

Fanatiek aan het schuren geweest vandaag, meeste oude verf is eraf. Morgen nog ff schuurmachine erover en dan kan karretje in de grondverf Lachen.

Gaan morgen huisje kijken..vriendje heeft het echt gehad thuis. In dorp hiernaast..niet groot maar wel grappig huisje.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:52

CarpeDiem schreef:
kun je tegen bloed? en heb je spierballen??

Nee, ik kan niet tegen bloed. Mocht eens tijdens mijn stage in Artis een unieke operatie bijwonen. Weet alleen nog dat we de leeuw hebben binnengebracht en de voorbereiding voor de operatie.
Het stuk tussen de insnijding en het moment dat ik bij kwam op de gang ben ik kwijt Bloos

Mijn beesten liepen vandaag te steerten in de bak, Ze willen geen van beide voor mekaar onderdoen dus dat gaat af en toe best hard.
Zie ik mijn pony vol gas voorbij komen op 3 benen Rolleyes Was denk ik niet snel genoeg weg toen mijn merrie begon te bokken want hij had een gaatje in zijn been.
DA begint van alles te vragen, ik zeg kom maar even kijken, als ik nog meer/beter naar het gaatje moet kijken ga ik tegen de vlakte Clown Hij moest wel gehecht dus ik heb hem niet voor niks laten komen. Ik kan dan wel weer helpen, zolang ik maar niet al te uitgebreid naar zo'n wond hoef te kijken

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:52

Leuk pincolada Ja hopelijk is het wat Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:53

GvdT, hoe kwam het gaatje dan? Had ze kalkoenen in?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:54

Vorig jaar mochten we een sectie van een paard 'bijwonen' op de afdeling pathologie. Echt gaaf zeg! Maar het is echt slachtwerk en als je daar niet tegenkan is het ook heeeeeeeeeel zielig. Zelfs ik moest wel een paar keer slikken..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:01

Vieva schreef:
GvdT, hoe kwam het gaatje dan? Had ze kalkoenen in?

Nee, ik wil mijn grasmaaier graag heel houden en ze liepen gewoon in het zand.
Denk dat ze hem net met het randje van der ijzer heeft geraakt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:05

Vieva; ik doe net of ik verstand heb van computers. En sommige mensen trappen daar ook nog eens in Nagelbijten / Gniffelen
Nou, ruilen we? Knipoog

Een sectie van een paard lijkt me wel interessant. Ik weet alleen niet of ik ertegen zou kunnen. Bij een levend paard zou ik er denk ik beter tegen kunnen. Maar wie weet wat er in het echt gebeurd. Mss wordt ik er wel niet goed van.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:06

GvdT, gelukkig hebben we allemaal ons werk Knipoog
Vaak moet je gewoon niet nadenken als je sommige dingen doet. Grappig is dat mn beste vriendin ooit mt de darmen van mn paardje *Kim* heeft geknuffeld.. (lees koliek operatie geassisteerd)..
Ik kan me wel voorstellen dat je er geen zin in hebt om uitgebreid naar zon wond te gaan staan kijken.. Ik vind t daarintegen erg interessant Tong uitsteken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:06

sectie op een levend paard scum???
geloof me, dan kan ie beter dood zijn ;P Anders moet je wel heel hard lopen denk ik zo Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:07

Misschien als het je eigen paard is, dat het dan vervelender is om erbij te zijn?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:09

Gisteren ben ik op concours geweest met Piet en Violin.

Met Violin eerste parcours een dom balkje, en in het tweede parcours was ik dubbel 0 en tweede Lachen
Met Piet in het Z was ik dubbel 0 en eerste Haha!

*en nu ga ik even bijlezen Tong uitsteken*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:10

Gefeliciteerd Renske! Z springen doe ik je niet na (tenzij met een hobbel paard).

En nu ga ik lekker CSI kijken.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:12

ik heb altijd gezegd da ik mn eigen paarden niet wil opereren. (of er tenminste niet bij wil zijn)..(of tenminste niet de anesthesie wil doen).. Maar heb t gelukkig niet meegemaakt.. hoop t ook niet mee te maken Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:12

Z springen duurt voor mij nog even Knipoog

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:16

Ik heb alles al bijgelezen Haha!

Weet alleen niet meer waar ik allemaal op wilde reageren Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:19

Gefeli Renske!
Als je op dit tempo door gaat kun je misschien nog net met het Nederlandse team mee naar de OS!

Ik zou niet weten of ik er tegen kan een operatie te zien. Kan over het algemeen wel beter tegen bloed als tegen dingen als pus enzo... Ik kan me voorstellen dat je je eigen paard niet van binnen wil zien. En de verantwoording om er zelf aan te gaan klussen lijkt me zelfs als je dierenarts bent niet te doen...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:24

viewtopic.php?f=53&t=642026&hilit=
Mn cross voss.

Onze dierenarts opereert zn eigen paarden net zo makkelijk als die van iemand anders. SChilt dat hij er meer dan te veel heeft Knipoog
Moet zeggen dat ik bij 'bekenden paarden' een ander gevoel heb. Hoewel je dat moet proberen uit te schakelen.. Zeker bij operaties, of bij inslapen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:26

Gefeliciteerd Renske!! Gaat maar goed met jou. Met Pim heb ik inmiddels ook de punten voor het Z, maar wacht er nog wel even mee.

BT, was dat die jas die je vanavond aan had? mooie jas!!! En ze zitten zo lekker Ja Heb je nog lekker gereden vanavond?

Als vroeger bij onze koeien kwam voor een keizersnede of iets anders, of een paard weer aan elkaar moest hechten, stond ik er altijd op de neus bij. Ook als een dokter bij mezelf een wond aan het hechten is, zit ik ook altijd lekker mee te kijken. Maar die "bloederige programmas" op tv daar heb ik juist een hekel aan.

Heb net weer springles gehad met Pim. Had verwacht dat ze misschien wel iets stijf zou zijn, maar ze was juist lekker los en had er zin in. Ze sprong heel makkelijk vandaag. Geeft weer een goed gevoel, want zondag weer wedstrijd.

GvdT, dan is onweer best wel eng Nagelbijten / Gniffelen Heeft het in Wieringerwerf ook zo geregend?

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:27

Gefeliciteerd Renske!
Oke, mijn crossdebuut is in Neede, die week erop start ik in Barchem, en dan ook nog een keer in Hattem. Jaja, mijn instructeur is heel wat van plan Tong uitsteken
ik vind het maar eng.. ;u

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:31

@reeskees: Ik zou het niet weten, maar ik begreep uit het nieuws dat IJmuiden zondag de zwaarst getroffen plaats was. Er hebben mensen 1,5 uur vastgezeten op een perron, omdat de tunnel blank stond. ca 1m water dus dar riskeer je ook niet zomaar.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:32

Talida schreef:
Is er in oktober nog wat oefenigs? Haha!

er is in oktober in stompwijk altijd nog een minicross. Dat is vlak bij Vlietland. Je moet even nog op leukopdefoto kijken, daar staan foto's op van vorig jaar. Dat is eenvoudiger dan Vlietland, schijnt leuk te zijn, ik ben er nooit geweest!