Wij hebben vandaag heerlijk de veulens de hele dag op het land gehad. Wat een feest is dat

Met Spirit gaat het nog niet beter

Morgen gaan we lessen bij Alice en meteen even kijken hoehet met ons meisje gaat. Maar geen EL voor Spirit volgende week.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Talida schreef:ja en van het weekend ronduit slecht!
vraagje van spirngnitwit:
springschoenen, die zijn zeg maar kwa gat te krap als ik small neem, maar kwa hoogte goed (dus bij een maat groter staat ze erop). Gewoon afknippen ofzo?
marieketencate schreef:Hoe hoog staat normaal het springen voor de B op een SGW? Want ik vind 95 cm nou niet echt hoog, als je er vanuit gaat dat iedereen toch een wp in het B springen moet hebben en dat staan op 1 meter.
marieketencate schreef:Ik snap je frustratie en teleurstelling wel, maar aan de andere kant (en ik hoop dat dit niet te hard overkomt!) vind ik wel dat je zo moet trainen dat je ook 5 cm hoger dan normaal (er vanuit gaande dat bij de B SGW het springen op 90 cm staat) kunt springen. Ik geloof ook niet zo dat het een paard heel veel uitmaakt (of dat ie het zelfs maar ziet) als een parcours 5 cm hoger staat. Ik denk dat, wanneer dat echt een probleem is, je echt meer moet trainen voordat je op wedstrijd gaat.
Ik train ook veel te weinig op het springen, maar ik neem voor nu die 2/3 balken voor lief en ga zodra de moglijkheid er is harder op het springen trainen. Als ik echter het idee had dat het wedstrijdnivo voor dat moment het maximum haalbare is, bleef ik mooi thuis.