marieketencate schreef:Hoe hoog staat normaal het springen voor de B op een SGW? Want ik vind 95 cm nou niet echt hoog, als je er vanuit gaat dat iedereen toch een wp in het B springen moet hebben en dat staan op 1 meter.
Het B hoort op 80-90 te staan. En het L op 95. Als je L gecrosst hebt hoef je geen wp meer te halen in het B springen 
marieketencate schreef:Ik snap je frustratie en teleurstelling wel, maar aan de andere kant (en ik hoop dat dit niet te hard overkomt!) vind ik wel dat je zo moet trainen dat je ook 5 cm hoger dan normaal (er vanuit gaande dat bij de B SGW het springen op 90 cm staat) kunt springen. Ik geloof ook niet zo dat het een paard heel veel uitmaakt (of dat ie het zelfs maar ziet) als een parcours 5 cm hoger staat. Ik denk dat, wanneer dat echt een probleem is, je echt meer moet trainen voordat je op wedstrijd gaat.
Ik train ook veel te weinig op het springen, maar ik neem voor nu die 2/3 balken voor lief en ga zodra de moglijkheid er is harder op het springen trainen. Als ik echter het idee had dat het wedstrijdnivo voor dat moment het maximum haalbare is, bleef ik mooi thuis.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar...
Het is maar net hoe je het bekijkt. 95 cm is 15 cm hoger dan 80
En waarom is er dan een reglement? 95 cm is de hoogte voor het L.
In principe kan ze ook wel over een parcours van 1 m. En in de les komt ze ook wel over 1.20 als het moet. Maar als een paard heel erg zenuwachtig is dan vliegt er op 95 cm eerder een balk af dan op 80 cm.
De wedstrijdervaring kan ik het paard thuis niet geven. Die sfeer (en een heel parcours springen) zal ze toch echt op een wedstrijd moeten meemaken. En door meer ervaring op te doen hoop ik dat die zenuwen langzaam minder zullen worden. Wat mij betreft heeft thuis trainen op een hindernisje van 1.10 ook niet zoveel nut. Ze is dan lekker ontspannen.
En waar hebben we zo'n reglement dan anders voor? En moet dat perse op de eerste wedstrijd van het jaar?