[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:35

En MM????? Van welke hengst is het veulen???
Wij hebben vandaag heerlijk de veulens de hele dag op het land gehad. Wat een feest is dat

Met Spirit gaat het nog niet beter Been was nog dikker geworden, DA is weer geweest en medicijnen zijn verhoogd.
Morgen gaan we lessen bij Alice en meteen even kijken hoehet met ons meisje gaat. Maar geen EL voor Spirit volgende week.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:58

dankje RK

ik zat vanmiddag op de bank en mijn moeder zat met 2 vriendinnen aan de tafel. het was eigenlijk best raar. mijn moeder laat nooit snel weten als er wat is, maar ik merkte toch opeens dat het helemaal niet goed gaat met mijn moeder ze heeft natuurlijk de ziekte van Hasimoto, waarbij zo grote kans heeft op het krijgen van Diabetes en Reuma... ze is vaak zo moe en niet lekker, maar ze kunnen haar medicijnen niet echt ophogen, omdat er een groot gevaar is voor haar bloeddruk (die altijd te hoog is geweest) en haar hart (daar is niks mis mee, maar in mijn familie heerst er een ziekte die het hart aantast. daar moet ze zich voor laten testen, maar dat wil ze eigenlijk niet )
al met al niet zo'n leuk nieuws allemaal ...

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:06

viewtopic.php?f=59&t=559920&hilit=

ff kijken allemaal

vervelent Bt

Ik heb vandaag niet gereden .. ze hadden lekker dagje vrij
heb zin in zaterdag.. ben benieuwd hoe die het doet

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:10

Jeetje BT wat naar! Sterkte!!!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:13

He jonges wat een vervelende berichten allemaal, succes/sterkte beterschap voor elk!

Ik had vandaag mn spirnglesje voor kneuzen en dressuurruiters. Gingen galopbalken doen, Tal ging er zo hard overheen dat mn instructeur vroeg ahum wanneer moet je weer crossen? Nou eh zondag
Dus we zijn alvast voorbereid

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:05

Balen JJ, nog niet zo lang geleden stond ze ook al stil toch?

BT sterkte .

Wat een schatje Kim!

Gaat de goeie kant op Talida!

Vandaag heerlijk in het zonnetje gereden met de paarden, het begint op lente te lijken! (Hoewel het niet zo lang duurt heb ik begrepen! )
Zaterdag lekker naar de oefencross van HJ, heb er zin in. Ben ook weer heel benieuwd hoe Junior, het jachtpaard het er vanaf brengt.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:33

Scum en Bitwise,
ik hoop dat de blessure van Online meevalt. En dat ienie de volgende keer wel goed rondkomt op het springparcours.

BT veel sterkte! Het is naar als je ouders iets hebben, en het van alles kan zijn. maar je niets zeker weet. Sterkte de komende tijd.

Ik ga slapen, heb nog 3 dagen indoor brabant voor de boeg Dus zal wel weinig slaap worden denk ik zo

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:38

Hier nog een IndoorBrabant-ganger

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:42

Ik ga een weekendje skiën in Frankrijk, dus ik ben er dinsdag weer

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:44

zachtjes met je benen marieke! We willen geen gipsvluchten enzo hier op bokt!

Fijne weekend!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:45

Veel plezier Marieke!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:56

Dank je! En ik zal voorzichtig doen want ik wil Etten Leur natuurlijk niet missen!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:57

Groot gelijk heb je, ik zou Etten Leur ook niet willen missen als ik jou was!
(btw, wat is je profiel lekker up-to-date )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:58

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:59

omdat ik niet thuis zit
ben ontzettend 'ziek'

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 01:04

jaja...
Tot morgen dan maar!! Ik ga slapen!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 01:05

Euhm ja, dat profiel......nooit tijd voor (zo te zien al 3 jaar niet )

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 07:53

Talida schreef:
ja en van het weekend ronduit slecht!

vraagje van spirngnitwit:

springschoenen, die zijn zeg maar kwa gat te krap als ik small neem, maar kwa hoogte goed (dus bij een maat groter staat ze erop). Gewoon afknippen ofzo?

afknippen !!! geen enkel probleem!! Doet huub ook altijd!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 07:59

ik ga morgen naar indoor brabant.
Het tallententeam wordt bekend gemaakt!!
Huub en iris zitten er in !!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:45

hoi! Nou die merrie van ons is erg veranderbaar! Ze heeft besloten dat het nog wat te koud is! Echt ik wist zeker dat het kwam maar nee hoor staat me gwoon nog in haar 1tje aan te kijken. Nou ja vannacht dan maar! Haar benen zijn al wit van het melk!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:48

marieketencate schreef:
Hoe hoog staat normaal het springen voor de B op een SGW? Want ik vind 95 cm nou niet echt hoog, als je er vanuit gaat dat iedereen toch een wp in het B springen moet hebben en dat staan op 1 meter.

Het B hoort op 80-90 te staan. En het L op 95. Als je L gecrosst hebt hoef je geen wp meer te halen in het B springen

marieketencate schreef:
Ik snap je frustratie en teleurstelling wel, maar aan de andere kant (en ik hoop dat dit niet te hard overkomt!) vind ik wel dat je zo moet trainen dat je ook 5 cm hoger dan normaal (er vanuit gaande dat bij de B SGW het springen op 90 cm staat) kunt springen. Ik geloof ook niet zo dat het een paard heel veel uitmaakt (of dat ie het zelfs maar ziet) als een parcours 5 cm hoger staat. Ik denk dat, wanneer dat echt een probleem is, je echt meer moet trainen voordat je op wedstrijd gaat.

Ik train ook veel te weinig op het springen, maar ik neem voor nu die 2/3 balken voor lief en ga zodra de moglijkheid er is harder op het springen trainen. Als ik echter het idee had dat het wedstrijdnivo voor dat moment het maximum haalbare is, bleef ik mooi thuis.

Ik ben het helemaal met je eens. Maar...
Het is maar net hoe je het bekijkt. 95 cm is 15 cm hoger dan 80 En waarom is er dan een reglement? 95 cm is de hoogte voor het L.
In principe kan ze ook wel over een parcours van 1 m. En in de les komt ze ook wel over 1.20 als het moet. Maar als een paard heel erg zenuwachtig is dan vliegt er op 95 cm eerder een balk af dan op 80 cm.
De wedstrijdervaring kan ik het paard thuis niet geven. Die sfeer (en een heel parcours springen) zal ze toch echt op een wedstrijd moeten meemaken. En door meer ervaring op te doen hoop ik dat die zenuwen langzaam minder zullen worden. Wat mij betreft heeft thuis trainen op een hindernisje van 1.10 ook niet zoveel nut. Ze is dan lekker ontspannen.

En waar hebben we zo'n reglement dan anders voor? En moet dat perse op de eerste wedstrijd van het jaar?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:50

volgens mij moet je met elk paard wat je gaat crossen eerst een winstpunt in het springen halen. Tenzij het paard al crosservaring heeft.
Dat was vorig jaar iig wel het geval!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:19

nee LOve, bitwise hoeft niet eerst B te springen!

Ruiter SGW klasse L of hoger:
Een L- SGW-ruiter kan met een nieuw paard de keuze bepalen tussen de klassen B- en L-SGW, zonder dat de nieuwe combinatie een winstpunt in de klasse B-springen heeft behaald.

En ik ben het met Scum eens dat er volgens het reglement gebouwd moet worden! 1 hindernis wat hoger maakt niet uit, maar niet het hele parcours!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:23

Ik heb net met de KNHS gebeld. Er komen nieuwe tabellen voor het springen per 1 april en die zijn al bekend. Ze staan nu gewoon in hun reglement.

Voor 1 april moet er gewoon volgens de oude tabel gesprongen worden. De hoogte voor het B is dan 80-90, het L is 90 en het M 100 cm.
Volgens de nieuwe tabel is de hoogte voor het B nog steeds 80-90, het L wordt 95 en het M wordt 105 (dus alle klassen gaan 5 cm omhoog, behalve het B)
Er is dus ook geen sprake van dat het 5 cm onder een regulier springparcours komt. En je mag ook niet zomaar zelf de hoogtes gaan aanpassen. Willen ze dat wel, dan moeten ze dat van tevoren in hun vraagprogramma vermelden.

Ik ga er dus vanuit dat er in EL niet op 95 wordt gebouwd.

Wat mij betreft heb ik nu genoeg gekletst over het reglement

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:24

Goedenmorgen!

Scum: Bah, wat een vervelend nieuws... Hopelijk komt het met Online snel goed, maar wat ienie betreft, misschien kun je wat meer oefenparcoursen op normale cocnoursen gaan rijden? Ik weet niet of jullie dat al veel gedaan hebben, maar dan heb je tenminste niet het hele gedoe met de cross er bij.

MM: Hihi, dan zal het veulentje wel snel komen

Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest en blijf vandaag een dagje thuis. Heb bijna tentamens en ben een beetje ziek, dus iets aansterken..
Ik ga BTW ook naar indoor brabant. Ik ga op zondag. Mijn vader heeft vip-kaarten gekrgen van nashuatec. dat is daar de hoofdsponsor Ga ik samen met een vriendin heen, want mijn ouders konden niet. (Goh wat vervelend )