[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:01

Als alles op tijd gepakt en gezakt geraakt, vertrekken wij rond half 11.
Veel zin in!

Daaphh: weet jij soms of rubberen botten nodig zijn voor parking of cross verkenning, of lukt het met korte rijbotjes ook?

mila_furrie schreef:
lijst voor genk staat online :)

Antonius je bent net voor mijn vriend :) is wel jammer voor hem om zo een goede dressuur combinatie voor hem te hebben :p

Hij zal mij wel inhalen tijdens den jumping ;)

Varekaj! Proficiat! Is er een trailer op stock naar je zin, of moet je lang wachten?

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:09

Antonius: denk ik niet hoor ;-) maar is voor plezier eh :-)

Wij vertrekken rond 14u30 normaal

Proficiat varekaj !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:31

Ze zijn nu nog in verlof dus ga volgende week eens kijken of er iets tussen zit. Sowieso moet ik eerst mijn BE halen eer ik weer op verplaatsing kan, dus de examendatum speelt ook mee. Heb geen begeleider om in tussentijd mee te gaan. Ik zit alleen te twijfelen of het echt klopt dat veel trailers leeg zwaarder zijn dan op papier staat. Want dan ga ik budget voor een nieuwe moeten optrekken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:38

Veel succes aan degene die naar Genk gaan! *\o/*

Ik ga een weekend naar Steinbach, gelukkig is Luxor in goede handen. :P 'k Ben nog steeds superblij met hem. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 03:17

Hier is het al 2 dagen bloedheet, +32graden dus ik denk niet dat ge nog ergens water gaat vinden Maar ik weet het natuurlijk niet zeker.

Proficiat met de jeep! Hopelijk snel het examen kunnen afleggen!

Veel plezier Hanne! Heb je nog een ritje met hem kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:42

Gisteren was verschrikkelijk qua warmte. Heb om 10u les, hopelijk valt het wat mee.

Ik zie overal reclame langskomen de laatste tijd over het voeren van electrolyten als je paard flink zweet en bij warm weer. Icaro zweet inderdaad wel makkelijk, maar ik heb hem daarvoor nog nooit niks bijgegeven. Gewoon afspoelen met lauw water, water eraf halen en schuilhok voor schaduw met zijn zebradeken. En de gewone hoeveelheid korrel.
Maar ondanks dat begin ik nu toch te twijfelen of ik bij weer zoals de voorbije dagen niks moet voorzien.
Op transport kon hij ook zeiknat zijn van zich op te jagen, dat zou ook een indicatie kunnen zijn.

Wat denken jullie? Zou het nuttig kunnen zijn om op die fikse zweeymomenten toch wat bij te geven?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:01

Veel succes iedereen!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 09:45

Ik geef nu met dit weer smorgens en savonds electrolyren. Zeker blits, die awet onder zijn exeem deken

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:06

varekay, proficiat. En ik geef nu ook extra electrolyten met dit weer. zelfs in de wei zweten ze nu extreem

en voor diegene die naar genk gaan, veel succes en plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:07

Heb Icaro wat strenger moeten rijden dan normaal maar hij heeft schitterende stukken laten zien vandaag in de les :D Lesgeefster vindt het zelfs zonde dat ik niet op wedstrijd kan met Hoe hij de laatste weken begint te lopen.
Misschien dan toch eens beginnen kijken om elektrolyten bij te halen want vandaag was hij ook weer zeiknat.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 14:26

Ik vind de stallen in Nokere precies wel duur... 10€ duurder dan die in Genk.
Ik heb opzich nog niet zoveel daar aan, heb maar 1 paard, maar als je sommige ruiters met 3/4 paarden hebt... met 40€ kan ik al snel wat anders doen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:13

Amaai! Moest ik meedoen, heb ik chance dat ik er niet ver van woon. Paard zou ik er niet zetten alleszins. :P

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:16

zou je maandag al in genk weer mogen rijden?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 18:39

Dat weet ik niet, maar je kan de auto ook op een andere manege zetten, dan kom je uit bij de waterbak. En kan je alles "ongezien" nog oefenen Dat doen er veel die nu ook nog op internationaal zijn. Hebben wij vorig jaar ook gedaan

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:07

Ik wacht op verslagjes van de cross! ;) Daaphh zo te zien op fb nul?! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 21:31

Afbeelding

beetje kort... Hij lette niet op bij de A..
Hier een goede cross!
Na dressuur 12 de met 9strafpunyen vd eerste dus cva nog! Was wel tevreden van men proef.

Ik vond de cross moeilijker staan dan Tongeren, veel hindernissen zo kort uit de bocht springen.
Maar blits pakte zoals altijd weer top aan!
Foutloos rondje met 9sec buiten tijd! Zat met Dirk Zijne tijd in menne kop... Stoem mja.
Nu 10de plaats op naar morgen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:49

Proficiat !!

En Antonius is doing it again zag ik :D! Dat zal een flinke opsteker zijn na vorig jaar!!!

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:24

Prachtige cross is er weer georganiseerd in Genk! Ik heb er in elk geval van genoten. Denk dat ik België toch eens wat vaker op de agenda moet gaan zetten volgend jaar. ;) Check www.oddfotografie.nl voor de foto's van vandaag!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:00

Vertel op!!!! Ik ben niet thuis dud fb moeilijk te volgen enzo. Bereik valt superveel weg. :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:30

Ik heb ondertussen kunnen spieken op eventingmaster, DIKKE proficiat Antonius met de overwinning in Lo :D :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:39

Ja ik had het ook gezien, speciaal Antonius gevolgd ;). Een super dikke proficiat!!!!!!!!!!! Zal veel deugd doen deze overwinning :D. Je bent een straffe madam ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:55

Hahaha jumping was niet mijn dagje hahaha... Achja op naar Nokere!

Proficiat Anthonius!! Was mooi gereden!

Volgens mij heeft de pony Pieter van iemand hier op bokt ook goed gedaan in de cross! Alle ben nie t100% zeker maar zo een goud achtige pony zijn er ook geen 100

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:04

Ik zag het precies dat de jumping wat de mist was ingegaan. Wat ging er verkeerd?

Reed Anneleen mee? Heb ik precies gemist! Welke reeks was da?

Ik ben vorige week op jumping geweest en vandaag ook. Vorige week was weer eens niet goed :/. Vandaag was de 90 goed en had ik prijs, maar meter niet :(. Snap ze niet. Ze stop gewoon op stomme rechtjes! Dubbel enzo pakte ze super goed aan. Nuja, volgende week eindelijk nog eens crossen! Al bij al wel blij met je 90. Was eerste keer dit seizoen dat ik op verplaatsing ging gaan springen en was piste waar ik nog nooit geweest was.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 23:20

Nee meet Mathias was het ( denk ik )

Well.. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Hij was sowieso al tammer als anders.. De 2 had ik af, nu dat vond ik gene makkelijke omdat dat zo uit een bocht kwam en ge moest blijven galopperen en ik galoppeerde te weinig. Dan op de 3 ne stop, oke ik zat wat groot, maar hij is al zeker van groter op gegaan. De 2de keer dt ik hem aanreed twijfelde hij nog wel wat en had hem de balk mee. En dan nog ne balk op ne dubbel... En dan de tijd natuurlijk door de stop... Ik zal morgen ofso de video eens opladen, wie hem dan wilt zien laat maar weten...

Anthonius en Winnie stonden langs de kant, mss dat zij er een ander oordeel over hadden.
Maar normaal heb ik altijd wel wat stress/gezonde spanning voor het springparcours, maar nu was ik eigenlijk heel chill.. Mss lag het daar aan :p

Ohh, jammer van de meter, maar wel top vd 90!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:38

@daaph: je jumping zag er inderdaad heel chill uit. De balk op 2 herinner me ik niet meer zo goed maar op 3 kwam je idd wel wat ruim en mss afstand te laat gezien? Die oxer (nr 8 denk ik) kwam je ook ruim en sprong hij wel goed vond ik. Wel mooi gereden! Heb ook veel balken zien vallen in de L en J.