[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:41

Citaat:
Ik kreeg net een mailtje van het oh zo vervelende bestuur van mijn vereniging. Op 5 augustus wordt er een paardenfestival gehouden en ik heb groen licht om een sgw clinic te geven . Ik kreeg als opmerking erbij dat ik wel niet te moeilijke hindernissen moest springen... Ik hoor ze al bijna vertellen tijdens de vergadering dat ik toch echt nog niet zoveel kan . De laatste keer dat ze me hebben zien springen was 1,5 jaar geleden geloof ik, dus zo´n denderend beeld hebben ze ook niet meer van me . Nu nog even wat andere ruiters in Zuid Limburg regelen die het leuk lijken om me te komen vergezellen. Als hier iemand zin heeft, dan mag dat natuurlijk ook

Ik krijg meteen visioenen van enkele daagjes vakantie in het diepe Zuiden! We hebben het er nog over, lijkt me leuk om eens jullie kant op te komen. Kunnen we misschien combineren met flinke buitenrit of iets dergelijks (Genk???) Haha! Laat maar weten of je nog ruiters nodig hebt.

Gisteren liep de springles eindelijk weer eens lekker, kreeg in het begin weer geen afstanden en heb toen maar eens aagegeven dat ik het fijner vond om in een hoger tempo aan te rijden en dat ik dan makkelijker afstanden zag. Sceptische blikken van de instructrice maar vooruit, probeer maar en meteen liep alles lekker, Plato regelde alle afstanden en ik volgde mooi mee. Vertrouwen weer omhoog, had zelfs het lef om na de les te melden dat ik de haag van ± 1m65 gesprongen had in Renswoude en weer ongelovige blikken. Als bewijs gaat volgende week die foto dus mee Tong uitsteken

@ sabine: fijn dat het weer beter gaat. Heb er nooit aan getwijfeld dat Tenda een goede dressuurproef kan lopen, alleen de amazone, die zoekt het niet om dressuur te oefenen of wel Haha! Haha!

Hebben jullie goede ervaringen met fysio ed. Heb ooit eens een dergelijk persoon bij Plato gehad en die deed wat oefeningen zoals aan z'n staart trekken, trekken aan z'n hoofd ed. Achteraf liep Plato idd lekkerder maar de anticlimax kwam na de behandeling, voorrijkosten waren niet zo hoog maar de homeopatische toestanden die moest kopen om de behandeling te ondersteunen waren belachlijk duur. Daarna heb ik altijd geweigerd om er nog iemand bij te laten maar na mijn eigen ervaring bij de sportfysio geloof ik wel dat het een paard kan helpen. Alleen hoe herken je de goeden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:46

OK dan! Ibonn, ik zou ze eens laten weten wat crossers kunnen Haha!

Ik heb super ervaringen met Rodinde Hoogenraad (DA, homeopaat, manueel therapeut). Behandelingen zijn prijzig, maar de medicijnen (veel homeopatische dingen en huismiddeltjes als havermout en bruin bier) juist niet. Ook Guy Blom (fysio) vind ik erg goed en Angelique Schreurs (sportmassage) idem.

+

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:55

Wat is dat voor vaag kruis aan het eind van je bericht Lielle Tong uitsteken

Canter, wat balen zeg!! Wil je lekker crossen, wil je paard niet Boos!

Mooi Gomiir dat het zo goed gaat, heb je ook wel verdiend!

Nickeltje, gefeliciteerd!!

Ik ben gisteren wezen mountainbiken. Conditie moet omhoog en gewicht omlaag. Vrientje gaat wel vaker, dus die kan het al. Ik wilde wel een beetje rustig aan beginnen.....dat ging dus mooi niet door.....3 uur nonstop door de bossen geknald, was echt he-le-maal kapot daarna, maar wel lekker (en erg modderig!)!!
Weet nu ook dat de bossen in Groesbeek heel veel groter zijn dan ik dacht Lielle, dat wordt verdwalen Clown

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:15

Wij hadden gisteren enorme schrik! Andre was bij de oefencross bij Alice, eerste rondje ging super. Het tweede rondje was Kripton wat terug op de sprongen. Op klein trakhenertje deed Krip heel raar en kwam met zijn voorbeen in de greppel. Andre ging er voorover vanaf de greppel in. Kripton kon zichzelf niet in balans houden en viel bijna op Andre. Gelukkig trok iemand Andre weg. Kripton kwam vervolgens bij het uit de greppel klimmen met zijn achterbenen in de greppel. De arme ziel was helemaal van slag. Gelukkig kwam hij er uit en liep hij redelijk goed. Vanmorgen had hij wel 2 dikke benen en liep hij wel kreupel in draf. Vandaag maar even lekker op het land, als hij vanavond nog zo slecht loopt moet de DA maar even komen.

Inmiddels zijn we er wel van overtuigd dat Kripton teveel last heeft van zijn losse wand om nog mte hem te gaan springen. Verdrietig Hij wil dolgraag maar dan opeens slaat hij helemaal om en stopt om niets en op de kleinste dingen. Zijn hoef is dan meestal ook warm na het rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:18

JJ, dat is zeker schrikken! Gelukkig viel het voor Andre mee, en hopelijk ook voor Kripton. Wb die losse wand, is dat permanent? Anders zou hij straks toch weer kunnen springen?

Marieke Ach gut MTB-en doe ik niet, en al zeker niet met vriendje mee *LOL* Ik wil wel weer gaan spinnen, schijnt ook erg goed te zijn. En Groesbeek doen we zeker nog Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:24

Daar moet iets aan te doen zijn JJ. Online heeft ook een losse wand. Dat wordt opgevuld met kit en een zooltje, zodat hij meer draagkracht heeft.
Je kunt het ook weg laten snijden en opvullen met kunsthoef.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:28

Lielle: fijn dat jouw vosje ook lekker ging gister Ja
Ik ga zo de mijne nog even rijden, vanmiddag ga ik groomen dus nu de paarden maar even doen.

Heb de startkaartpapieren al ingevuld vanmorgen, kan dat mooi op de post vandaag of morgen. En springsingel maat reusachtig ga ik deze week ook maar even achteraan.
Hoefsmid komt vrijdag dus dan zijn we er aardig klaar voor Haha!

BT: mooi dat de flemmingh zo lekker gaat!
En hopelijk is er niets ergs met je moeder Ach gut

JJ: balen van kripton zeg Ach gut Heeft andre zich niet bezeerd?
En losse wand is toch meestal wel aardig te behandelen?
Het zit jullie ook niet echt mee met de paarden op dit moment Bloos

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:33

jeemig JJ dat is zeker even schrikken!

ik denbk dat ik op stal maar een petitie in ga dienen of ik rond het weiland een crossparcours mag uitzetten, ik zie mn hele geplande zomer al in het water vallen! Boos!
Of heeft er nog ergens een ervaren paard beweging nodig Schijnheilig

Gomir, wanneer is je debuut? Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:34

Losse wand is inderdaad wel goed te behandelen. Helaas is Kripton zijn hoefkwaliteit gewoon ERG slecht. hij krijgt nu al meer dan een jaar supplementen maar het wil niet echt verbeteren. Door het springen wordt het druk om de wand erg groot en laat het waarschijnlijk steeds weer los. Een jaar rust zou een hoop verbeteren maar hij is 15 en om hem nou als hij 16 is weer te gaan opbouwen is ook wat. De hoefsmid spreekt al steeds zijn verbazing uit dat hij nog goed loopt en springen vindt hij al helemaal een wonder.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:01

SFranken: fijn dat je weer lekker mee kunt bokken Clown je wel nog effe echt rustig houden hé! Dan geneest t toch t beste.

Nickeltje: gefeliciteerd!!

Floor: Klinkt gezellie Haha! me meld zich wel aan als vrijwilliger voor je clinic! (al iets van een datum bekend? als t echt 5 augustus is komt t best mooi uit want dan heb ik geen wedstrijd en t is t laatste weekend van mijn vakantie, dus dat zou n leuke afsluiting zijn Vingers aflikken )

Canter: lijkt me idd beter om dan maar te stoppen met crossen. Lijkt me geen fijn gevoel als je zo duidelijk merkt dat je paard crossen toch echt niet zo ziet zitten ... Wel echt balen zeg!!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:03

miss_jumpy schreef:
nou pssst, het lijkt wel of het jou niet gegund is Boos!
Echt balen, ik hoop dat hij snel weer opknapt. Wie heb je ernaar laten kijken?
Oh ja, als Max weer goed is kunnen we vast wel een keer samen springles rijden, ik hoor wel als je zover bent dan zal ik het eens aan sander vragen!

Steffi vd Laarse, zij is tevens ook dierenarts en dat vind ik wel fijn idee. En ze kent Max inmiddels ook wel Knipoog Was niet de eerste keer dat hij zo in de kreukels zit. Waarschijnlijk vastgelegen oid. Z'n ijzer zat vorige week maandag natuurlijk ook helemaal scheef met de lip in z'n hoefwand toen ik hem uit z'n box haalde.

Zodra we er klaar voor zijn hoor je het! Lachen

Lees vanavond wel bij, nu weer snel verder met werken, moet zo naar de tandarts!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:12

Nickeltje gefeliciteerd
Talida, gewoon even de belastingdienst bellen, adviseer ik ook altijd aan sollicitanten voor wie het de 2de baan is.
JJ,balen van kripton
Canter vervelend dat Junior weer liep te galbakken.
Gomir,klinkt positief van het vosje.

Het zijn wel korte reacties,maar mijn duim werkt nog niet echt mee. Ga echt hopen dat ik vrijdag ingetapt naar huis kan ipv gips.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:26

GvdT, schiet nog niet op met je duim Boos!
Ik hoop voor je dat je vrijdag iig goed nieuws krijgt!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:32

ingetapt?? Haha! Wel vervelend dat het nog niet echt wil.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:27

Lijkt mij ook vrij pijnlijk, met zo'n tab in je duim. Dan kun je hem beter in het gips laten Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:35

Ongeveer een half jaar geleden hebben wij een 7 jaar oude Boxer thuis er bij genomen omdat haar vorige eigenaar ging scheiden en zijn nieuwe vriendin de hond niet accepteerde.
Vanaf het begin heeft het niet geklikt met 1 van onze eigen 3 honden. Ze hebben al een aantal keer gevochten en de boxer delft elke keer het onderspit, maar is wel steeds degene die aanvalt.
Vanmorgen dus weer.
Mam naar de dierenarts. Voor 122 euro!!!! aan hechtingen en 1 van de gaten in haar poot is zo groot dat daar mogelijk huid trasplantatie over heen moet...
Het is een schat van een hond, echt waar, maar ze is tot haar 7e alleen in een klein gezin geweest en daar heel erg verwend. Ze accepteerd onze leidende hond niet als leider, vandaar deze gevechten.
Mam wil haar eigenlijk weg doen en ik steun dat idee.
Deze hond heeft een gezin nodig met veel tijd voor haar met misschien 1 andere, maar bij voorkeur geen andere hond...
Wel heel jammer dat ze zo die andere hond van ons aan blijft vallen...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:06

jeetje wat schrikken JJ Bloos
voer je ook biotine? dat blijkt wel goed te werken. wel vervelend natuurlijk! hopelijk valt het allemaal wat mee Bloos

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:43

JJ balen!!
Canter, jammer maar goed dat je het zo lang hebt volgehouden!
Gomir, gaat goed zo te horen met vosje!
nickeltje, gefeliciteerd balen zeg van de hond!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:48

Hij staat al sinds maart vorig jaar op de biotine en nu sinds 6 weken op de hoef & huid. Arme ziel loopt echt belabberd nu maar is wel vrolijk en fris. Zal wel een weekje kreupel blijven.

Nickeltje: Vervelend, help je een ander, zit jezelf met het ge...k.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:49

Is inderdaad heel vervelend JJ... Als alle wonden nu genezen zijn, gaan we op zoek naar een goed thuis voor haar. Waarschijnlijk plaats ik dan ook wel een oproep op Bokt...

Hey vervelend van die losse hoefwand!
Speciaal beslag enzo helpt echt niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:55

Wat vervelend nickeltje. Duur grapje toch zo Verdrietig

Marieke, ben jij weer in Ede als hindernisrechter dit jaar?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:58

ik probeer de meeste typefouten eruit te halen, ben vooral bezig met "gaten" veroorzaakt door de spatiebalk te dichten Clown
Nickeltje vervelend en vooral kostbaar geintje met de boxer.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:56

Weet ik nog niet, ben wel gevraagd, maar ik vind het ook wel leuk om gewoon te gaan kijken...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:18

floor[b]..lachen..misschien moeten ze die oude lijken dan nog maar eens uitgraven die vroeger de cross altijd deden regelen...[b]hahahahahahahaha Clown Clown Knipoog ROFL ROFL [/b][/b]

maar goed....wat betreft de vrijwilligers die willen komen en we ze in mechelen dan een poepie laten ruiken...(wat nou makkelijk hindernisjes!!!)..ik heb 4 eventueel 5 stallen terbeschikking...een ruime bank - een 2 persoons opblaasbed en 2 uitklapbedden ter beschikking...meer dan voldoende voedsel en drinken.
Dus wie echt wil komen....geeeeeeeen probleem
Natuurlijk doen we een buitenrit maken in het Limburgse Heuvellandschap!!

Ik hoor het wel..!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:53

Whaaaaaaaaahahaaaaa *ligt onder de stoel van het lachen*:
Staat 6 augustus in d ekrant:
'Sgw mutsen komen in opstand in het Zuid-Limburgse Mechelen en gaven iedereen het nakijken'

Ik vindt het allemaal super leuk als jullie zouden komen! Het idee is wel vrij simpel, dus ik denk dat jullie hierna wel afhaken Knipoog . De vereniging organiseert die dag een paardenfestival waarbij er allerlei demo's en soort van clinics van 20 minuutjes worden gegeven. Ik als enige waaghals in de vereniging wil natuurlijk iets met sgw gaan doen..
De opzet zal nu zo zijn dat er ongeveer 3 ruiters mee rijden, 4 zal ook niet zo'n mega probleem zijn.. Dan worden er in de bak 3 (misschien 4) crosshindernissen opgesteld (waaronder picknicktafel en strohindernis) en het liefst wil ik nog een smalletje erbij hebben, dat is altijd erg indrukwekkens om voor de eerste keer te zien. En dan denk ik eerst even de individuele hindernissen en dan een parcourtje. Het stelt dus geen drol voor, het is meer om alle mensen te laten zien dat sgw heel leuk is Haha! ! Dan is er natuurlijk ook nog een enthousiast iemand nodig om alles een beetje bij elkaar te blaten Vork (en het liefst iemand die vaker dan 1x een sgw heeft gezien de afgelopen 2 jaar Knipoog). Dus als jullie nog steeds enthousiast zijn: Gelieve uw sollicitatie te sturen naar mevr. F. Driessen in het hoge Noorden of het verre Zuiden. Pling (liefst wel redelijk op tijd anders kan ik nog een paar mensen hier in de buurt vragen!)
(owja, er zou een kleine vergoeding per ruiter komen, maar km kosten denk ik niet dat erin zitten)

Nu even de rest:
Sabine (bijna vergeten Bloos ): Fijn dat Tenda wel genoeg beweging krijgt! Wel jammer dat je niet weer volgens planning kunt crossen, maar er komt nog genoeg aan toch?
Lielle: fijn dat vosje zo braaf was!!!!
JJ: balen zeg! Klinkt echt als een nare val! Gelukkig kon Andre en net onderuit komen.. Over losse wanden weet ik helaas niet zoveel...
Marieke: klinkt erg fanatiek! Ik ben benieuwd of je de volgende dag nog uit je bed bent gekomen Knipoog.
Nickeltje: vervelende situatie zeg!! Maa rik kan me wel voorstellen dat hem ergens anders willen plaatsen. Er kan een moment komen waarbij het nog erger wordt...

Ik heb Ziekteleer 3 trouwens gehaald Haha!. Ik ben helemaal blij, want na mijn 2 vijfen voor de eerste 2 had ik al bijna geen hoop meer dat ik ooit een ziekteleer tentamen ging halen... Sigaar Ik heb nu wel weer motivatie gekregen om de laatste 3 weken ook nog even door te buttelen! Pling