[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:52

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:55

zeker mooi weer, ik ga zo die kant op...even lekker (in de bak ) rijden

RK: wat Putten betreft, ik denk dat het niks wordt, mijn vader vermoord me als hij hoort dat ik de auto nodig heb om naar Putten te gaan

ik heb net in me eentje een rol lakrisal (salmiak) op zitten eten erg lekker, maar wordt nu een beetje misselijk

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:57

Balen Scum en Bitwise! Hopelijk is het snel weer goed met Online!

Ik heb gister echt heerlijk buitengereden, ben naar de Waal gereden, flink stuk door het water gegaloppeerd! En Britt gaat dan expres dieper, zodat we allebei zeiknat worden
Daarna nog heel stuk gegaloppeerd (zijn heel veel weilanden, maar in de winter enzo staan daar geen beesten en zijn al die hekken open en heb je een heel lang pad om te rijden! )
Dus ook nog even wat conditietraining gedaan,
ga zo ook weer lekker rijden, heerlijk weer!

En dan dit weekend Indoor Brabant, en zaterdag crosstraining!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:03

Blegh iedereen hier kan lekker buiten rijden met het lekkere weer..
Ik niet, woon aan een redelijk drukke dijk, en verder is de omgeving ook niet echt geschikt voor galoptraining hier helaas.. Zal dus met heeel veel rondjes duf in de bak galopperen moeten doen!

Ga nu ook maar eens rijden, doe zaterdag mee op het NK met de jonge pony (die de sgw niet op wou pakken ) en zondag eindelijk cross training!

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:40

heb ff wat foto's van de jonge friese hengst opgeladen
viewtopic.php?f=10&t=559631&start=0&st=0&sk=t&sd=d

ok, het is geen crosspaard, maar gelukkig doet ie zo nu en dan wel eens lekker gek Dan voelt het toch een beetje cross- of springpaard...
Kiek maar us

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:08

Annemieke --> Troost je, ik kan ook niet buitenrijden... Kheb vnaaf dressuurles met Ushi, en denk dat ik dat ff harder nodig heb nu dan een heerlijke lange buitenrit. Ik hoop van harte dat het morgen ook zulk heerlijk weer is dan ga ik een lekkere lange buitenrit met Ushi maken!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:34

Scum schreef:
miss_jumpy schreef:
Je moet nu wel onderscheid maken tussen een reglementswijziging en parcoursbouwers die te hoog bouwen.
De cross in Chaam stond volgens mij voor alle klassen wel volgens het huidige reglement. Ook het springen voor L t/m M paarden.

Zo lang er niks gepubliceerd is
is er geen reglementswijziging
. Op de kalendervergadering van 2005 zijn de wijzigingen voor 2006 bekend gemaakt, niks over nieuwe klassen. Dus ik denk eerder dat de parcoursbouwers te hoog gebouwd hebben voor het B en toen in discussie zijn geraakt en daar allerlei non-argumenten bij betrokken hebben.

Dus ik verwacht voor de komende wedstrijden geen wijzigingen, hooguit parcoursbouwers die zelfstandig afwijken van de huidige reglementen, en dat is echt heel vervelend!! Want die reglementen zijn er niet voor niks.

Ik heb deze informatie van Rob Jansen. Die was daar technisch afgevaardigde. Dus ik neem aan dat het dan wel klopt. De nieuwe tabellen moeten nog gepubliceerd worden. We hebben hem op de wedstrijd gesproken en de volgende dag nog eens met hem gebeld om dit te laten bevestigen.

Ook in de B cross stond een hindernis die 1 m was (hindernis 7).
De hoogte van 95 klopt, ik heb bij de meter gestaan. Er ging nog meer mis bij het springen. Voor de M pony's werd alleen de derde van de driedubbel eruit gehaald en het werd niet verlaagd na de Z pony's (en het was allebei cat. D). Daar is ook over geklaagd maar niks mee gedaan.
Ik vraag me af waarom je dan eigenlijk een reglement maakt. Je kunt er dan net zo goed in schrijven: Bouw maar wat u wilt.

Edit/ nog wel een toevoeging. Voor het springen weet ik zeker dat Rob het zo bedoelde dat er een reglementswijziging is. Of de cross ook zo opgetrokken gaat worden dat weet ik niet helemaal zeker, en of die A klasse er komt is ook niet 100% zeker.

Het is inderdaad wel een logische verklaring waarom er zoveel fouten waren in de springparcoursen. De eerste 3 waren geloof ik al uitgebeld!! En bijna iedereen had balken . Vooral op zondag!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:08

Leuke foto's RK!!

Ik heb vanmiddag heerlijk buitengereden. Ik wou het bospad afgalopperen maar er liep iemand met 3 honden. Dus ik stap gewoon, gebaart die kerel dat ik moet wachten. En hij maar druk aan het fluiten naar die honden. Nouja, Madine werd dus helemaal zenuwachtig, sprong gelijk in de passage en maakte aanstalten tot een piaffe. Ze kreeg helemaal dat crossgevoel te pakken volgens mij. Toen ben ik omgekeerd en heb de maïslanden naar huis gepakt, dat beviel me eigenlijk nog wel beter, heerlijk Nu nog wachten tot 20 mei en dan mogen we echt weer crossen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:16

lekker andrea, ik wou dat ik even lekker naar buiten kon

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:23

Sjaan schreef:
Annemieke --> Troost je, ik kan ook niet buitenrijden... Kheb vnaaf dressuurles met Ushi, en denk dat ik dat ff harder nodig heb nu dan een heerlijke lange buitenrit. Ik hoop van harte dat het morgen ook zulk heerlijk weer is dan ga ik een lekkere lange buitenrit met Ushi maken!

Ja, maar jij kan alleen vandaag geen buitenrit maken, maar je hebt wel de gelegenheid! Ik heb hier alleen maar smalle saaie land weggetjes, en als ik geluk heb een paar meter berm om in te galopperen. En ik kan alleen op zondag omdat de weg anders te druk is.. Niet eerlijk dus!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:28

heb ik ook niet hoor annemieke... ik moet al met de trailer op pad wil ik lekker naar buiten gaan..

had ik het vroeger toch beter krijg meteen weer heimweeeeeeeeeee

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:31

Haha, waar woonde je dan eerst Biertabje?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:34

tussen 2 bossen in Noord-Holland (sgw wieringerwerf) daar woonde ik op 7km van het dorp, en was ik zo in het bos, lekker langs de weg rijden enz...heerlijk!!!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:44

Oh daar kan je vast wel lekker buiten rijden!
Nja ben blij dat het seizoen weer begonnen is, dan heb je zoiezo al meer afwisseling!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:20

Ik rijdt ook helemaal noit buiten hoor annemiek. ik vind het gewoon te gevaarlijk.
Alleen mijn zwartje is verkeersmak, mn jonge heb ik nog niet geprobeerd, daar wil ik eerst in de bak mee kunne rijden zondern mn neus te breken en een hersenschudding op te lopen En mijn grote schimmel heb ik de hoop al mee op gegeven dat hij ooit verkeersmak wordt. Beest is nu 11 jaar heeft daadwerkelijk alles gezien wat een wedstrijdpaard kan zien, maar verkeersmak ho maar

Alleen als ik in de zomer bij rob janssen logeer rijdt ik wel eens buiten in het bosje daar achter

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:21

Ik ben ook lekker naar buiten gegaan
Gewoon lekker door het bos en de berm gestapt.
Papa en hond mee!!
Was echt heerlijk met zo'n zonnetje

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:53

Ja hier is het ook gewoon te gevaarlijk, het is maar een klein stukje dijk dat ik moet, en pony's zijn wel verkeersmak.. maar het is echt een drukke dijk en ze rijden redelijk hard. Ook veel vrachtwagens!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:55

scum: balen zeg van online, hopen dat het niks ernstigs is. En met ienie gewoon wat springwedstrijdjes of oefenparcoursjes gaan rijden zodat ze leert dat het niet eng is, want het is wel een betje zonde als je de cross niet meer in mag

Ik kan hier wel lekker buitenrijden. wij hebben een bos achter ons huis en daar achter ligt een landweggetje met hele brede bermen En yentil is ook verkeersmak gelukkig

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:08

@MM, heb je al een veulentje?
@ BT, heel veel succes morgen!!!! zal voor je duimen.

Vanavond Kees ff lekker gereden. Was te laat om nog ff een buitenritje te maken. Maar het was vandaag echt wel supermooi weer. Ik hoorde op het weerbericht dat we morgen weer egen krijgen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:11

Sja, we krijgen inderdaad weer regen. Erg jammer want daar raak ik toch maar niet aan gewend.

Ik ben nu mijn profielwerkstuk aan het uitprinten

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:11

Sja, we krijgen inderdaad weer regen. Erg jammer want daar raak ik toch maar niet aan gewend.

Ik ben nu mijn profielwerkstuk aan het uitprinten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:13

Ow die merrie van ons gooit het veulen er vannacht wel uit! Of vanavond al. Vanmiddag was ze al wat aan het flemen en naar de buik kijken/slaan en nu ging ze liggen en kreunen en heeft geen zin in eten! Dus spannend!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:18

Jeetje Scum, wat een verhaal en wat een pech!! Ik hoop maar dat het meevalt met Online? Dit is zo geen leuke come-back geweest!

Hoe hoog staat normaal het springen voor de B op een SGW? Want ik vind 95 cm nou niet echt hoog, als je er vanuit gaat dat iedereen toch een wp in het B springen moet hebben en dat staan op 1 meter.

Ik snap je frustratie en teleurstelling wel, maar aan de andere kant (en ik hoop dat dit niet te hard overkomt!) vind ik wel dat je zo moet trainen dat je ook 5 cm hoger dan normaal (er vanuit gaande dat bij de B SGW het springen op 90 cm staat) kunt springen. Ik geloof ook niet zo dat het een paard heel veel uitmaakt (of dat ie het zelfs maar ziet) als een parcours 5 cm hoger staat. Ik denk dat, wanneer dat echt een probleem is, je echt meer moet trainen voordat je op wedstrijd gaat.

Ik train ook veel te weinig op het springen, maar ik neem voor nu die 2/3 balken voor lief en ga zodra de moglijkheid er is harder op het springen trainen. Als ik echter het idee had dat het wedstrijdnivo voor dat moment het maximum haalbare is, bleef ik mooi thuis.

In ieder geval sterkte met Online

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:21

Je valt in herhaling Andrea...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:27

reeskees schreef:
Je valt in herhaling Andrea...

Joh En dat allemaal door die ene leraar die ik graag nóóit weer zie!