[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:58

Wrm verkoop je u zadel? Zal je wel kwijt geraken! Veel vraag naar.

Wel varekaj, ik heb nu ene polyester,tweede hands en idd, de ene kant staat iets wijd en kmag goed duwen :/! Kheb ze er vandaag voor de eerste keer mee vervoerd. Ze ging er toch bedenkelijk op :D. Ze heeft veel meer ruimte (breeder) maar ook open, want de vorige was het tussenschot hoog en hengstentussenschot. Nu is da open en vrij laag. Maar ze was heel braaf! Juist dat hooinet hangt niet goed. Wiebelt hele tijd heen en weer. Het hangt nergens tegen. Ga ik eens moeten bekijken.

Dat wordt idd krap Winnie :/.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:27

Tis toch te breed van zitting voor mij. Zadelmaker zei eigenlijk direct, zonder da ik iets zei, dat da geen zadel is voor mij omdat ik te klein ben en een vrij smal bekken heb, en die cwd is beter voor iemand groter/breder. En dat idee had ik ook maar iedereen vond da onnozel da ik da zei want is toch super zadel... Dus heb nu op enkele zadels gezeten, binnenkort passen op Fi en ik hoop dat het eventingzadel van prestige, de advanced lux goed past want dat leek me wel goed te zitten voor mij.

Florence: heb je iskander kunnen doorrijden met zijn wonde of heb je even rust gegeven?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:11

Ik heb de eventingzadel van prestige! Super leuke zadel!

Koop geen trailer van pullman! Die Assen zijn niet sterk genoeg voor 2 paarden! Ik heb zo ene gehad , die banden stonden paraplu. Super vaak mee naar de dealer geweest, niets aan de hand, tot ik hem ging inleveren daar. Toen wouden ze er geen geld voor geven want de Assen waren op bijna 2 plekken doorgescheurd, daarom dat die banden zo stonden. Nu let ik op die trailer en ziet ge dat super veel.

Ohh dat gaat een rustige wedstrijddag worden!
Ik moet gaan jureren, maar bij ins in Limburg.

Vandaag naar Aken geweest! Was heel leuk! Morgen terug voor d'r cross!

Crossen in Overpelt nu, ik denk dat het in de bos nog wel meevalt hoor! Maar kan het niet met 109% zekerheid zeggen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:46

Die prestige die ik gezien heb, is nog een andere denk ik, is mono flap en met korte singel.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:52

Das de zelfde, maar dan met 1 zweetblad. Maar ik heb er 2 want die was er direct, met 1 moest ik nog heel lang wachren.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:06

Ah zo. Ja, ben eens benieuwd als ze komen passen of ik er dan ook goed op zit.
Veel plezier vandaag in Aken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:19

Aken is hele mooie wedstrijd vind ik en je hebt nog geluk met het weer! Veel plezier!

Ik ga straks auto kijken, nu al zin in haha.

Pullman heb ik nog nooit van gehoord van trailers. Meest bekende zijn bockmann, humbaur, atec en natuurlijk ifor. Ohja en fautrass maar die zie je niet zo vaak heb ik de indruk. Ik hoop om een degelijke ifor tweedehands te kunnen vinden. Mijn stiefpa gaat daar ook mee om de onderkant te checken gelukkig. Al twijfel ik sterk, als het kan, om daar gewoon een nieuwe aan te schaffen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 21:26

google maar eens op pullmann, dan herken je ze wel. komen toch vrij veel voor, alle bij ons.

Ik vond Aken wel leuk! alleen was de cross hetzelfde als vorig jaar, een beetje verander maar niet de moeite vond ik. vandaag was er wel veel meer volk dan gisteren, dus gelukkig had ik gisteren al geshopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:21

Parcours was elk jaar dat ik geweest ben hetzelfde.

Ik ben een jeep rijker *\o/* de pajero gaan bekijken en ik heb zelden een auto van 17 jaar gezien die zo netjes was. Wel wat oppervlakkig roest in de wielkassen en wat krassen op de carrosserie maar vanbinnen piekfijn in orde, motor heel proper en spon als een kat. Boekje perfect bijgehouden ook. Maandag is de keuring voor verkoop en dan mag ik 'm vanaf dinsdag ophalen, incl jaar garantie. Ding mag 2800kg aan de haak. Had absoluut niet verwacht dat ik zo snel een auto zou vinden en helemaal niet in zo'n nette staat :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:33

Amai das rap :) proficiat! Wordt dit dan je enige auto, of blijft de andere voor de dagelijkse verplaatsingen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:39

Ohh wat leuk! nu nog een trailer er achter! en dan kunde terug op wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:02

Dit wordt mijn enige auto idd. Mijn Renault heeft ook alweer 285000km op de teller, en daar heeft de elektronica soms kuren. Woon-werk doe ik met de fiets en de supermarkt zit 50m verderop. Kleine dingen kunnen in mijn fietstassen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:28

Proficiat!! Hoeveel Km heeft die, niet zoveel dan voor 17 jaar oud te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:39

Ongeveer 135000, kwam overeen met jaarlijks 7500km en dat werd bevestigd in het onderhoudsboekje.
Ik doe met mijn 2 karren samen iets van een 20000km/jaar, dus dat zal nu wel wat vlotter gaan met de teller :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:26

Amaai das idd zuinig gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:42

Vond ik ook :D Het was ruim de oudste auto die tussen mijn lijstje kanshebbers stond, maar wel bijna de goedkoopste en met vlag en wimpel het minste kilometers. Er stonden alleen foto's van de buitenkant bij de advertentie dus ik hield mijn hart vast voor de binnenkant. Weinig km's wil niet zeggen dat de rest in goede staat is, als ik soms zag wat voor afgeleefde roestbakken met amper km's er voorbij kwamen...
Ik denk niet dat iemand had verwacht dat die auto nog effectief zo goed zou zijn. In ieder geval ben ik er al ontzettend blij mee.

Bedankt voor de link naar de trailer trouwens! Zit nu eerst te azen op een Ifor Williams 2-paards die te koop staat. Ziet er ook heel netjes uit, met voorlader en aluminium vloer voor schappelijke prijs. Ben beetje argwanend naar houten vloeren op dit moment :P Maar ik hou 'm zeker in mijn achterhoofd!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 19:11

Hebben die Ifor williams geen mindere veering waardoor de paarden na een tijdje niet meer graag op de remork staan? Of is dat gewoon een verhaaltje. Daarom hebben wij zo gene gekocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:22

Ik heb ooit in een Ifor meegereden met 2 jaarlingen die voor het eerst vervoerd werden. Normaal mag dat niet maar het was niet ver :o Vond het net uiterst stabiel, heb zelfs niet gemerkt dat we over een kasseiweg zijn gegaan en een deel van de route was straat met aardig wat putten en bulten. Voelde amper wat.
Ifor is wel een stuk zwaarder van ledig gewicht en het is een ander type vering als ik het goed snap.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 12:34

Ik heb me trouwens ook uitgeschreven bij de lrv.
Het werk dat ze van ons verwachtten tegenover de wedstrijden die ik bij hun reed waren niet meer in evenwicht. Dus ik ben er mee gestopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:05

Op dat vlak kan ik niet klagen en ben ik eerlijk gezegd een beetje blij dat ik mijn gat niet moet afdraaien voor vanalles en nog wat terwijl ik nu niks kan starten. Het bijt me vooral dat ik gedeeld 3e stond in het tussenklassement en nog maar een paar punten moest om over te kunnen naar B2, ik had graag volgend jaar toch L1 willen starten op de tornooien. Dat zal nu niet lukken vrees ik.

De auto is goedgekeurd :D Nu nog naar de verzekering morgenvroeg om die over te zetten, de boel bleek uitzonderlijk gesloten vanmiddag.
En denk dat ik er uit ben welke trailer het gaat worden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

lijst voor genk staat online :)

Antonius je bent net voor mijn vriend :) is wel jammer voor hem om zo een goede dressuur combinatie voor hem te hebben :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 15:13

Ik moet om 17.15

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 20:29

Wanneer vertrekken jullie naar Genk?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:31

Wij vertrekken morgen rond 2uur naar Genk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:09

Jeepje is goed door de keuring geraakt en opgehaald vanmiddag 8-)
Nu rijbewijs zo snel mogelijk proberen regelen. Na overleg besloten om voor een trailer te gaan via een dealer ivm garantie.