[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:31

oh gezellig nog iemand om te meeten!!

heb nu lielle en gvdt gemeet gister dus mijn lijstje moet maar is uitgebreid worden

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:32

Ik ben weer terug van vakantie.. Lachen
nog niet bijgelezen Knipoog
was erg mooi in corfu Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:33

dat zal ik ook eens doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:35

Dilemma:
Voor het NK in Princenhage rijd ik nog:
Gorssel 9 sept
Barchem 1 okt.
Hattem 13 & 14 okt.
Dus ik rijd er dit seizoen nog 4.
Eigenlijk wil ik er nog 1 bij rijden, maar dat zou betekenen dat ik een keer 2 weken achter elkaar zou "moeten". Er is geen andere mogelijkheid dan dat.
Persoonlijk vind ik het altijd veel van het goede om twee weken achtereen te crossen. Weet zeker dat mijn paard het geweldig vind, maar ik vind het een aanslag op het lichaam van het paard.
Normaliter rijd ik 1 of 2 crossen per maand en zorg dat er altijd minimaal 2 weken tussen zit.
Roepen jullie eens wat hierover?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:42

Ik ga denk ik dit jaar ook een keer 2 weken achter elkaar, nl Neede en IJsselsteijn. Heb de wp'en nodig in het L met Laquinta, en evt kies ik voor een wat rustiger rondje in IJsselsteijn en neem de tijdfouten op de koop toe.

M is wat zwaarder natuurlijk, maar daar geldt hetzelfde. Ik let dan wel op met de trainingen in die maand, die vind ik nl zeker zo zwaar.

Ik rijd dus
Gorssel 9 sept
Neede 23 sept
IJsselsteijn 1 okt
Bathmen 22 okt
Princenhage 6 nov (oid)

wb, kim Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:45

Dat is voor mij ook het geval. Het zal er namelijk vwb de wp's nog om hangen of ik mee mag doen met het NK. Heb natuurlijk een aantal wp's gereden, maar ook verliespunten of, zoals eergister helemaal geen punten.
Ik wilde dus of Neede rijden of Nijeberkoop. Wordt dan ws Neede, omdat dat wat dichterbij is en omdat N'koop dan wel wat dicht op het NK zit.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:46

zo was ik weer...ik ga zo toch naar Divoza Haha!

de Animo liep op het eerste gezicht alleen gevoelig(en niet kreupel)
op de harde volte was er weinig te zien, oke beide voorbenen iets gevoelig en wat kort, maar ze heeft wat knieactie,vandaar dat ze wat kort loopt.
op het zahte zagen we eerst niks, maar op een gegeven moment ging ze linksom met linksvoor toch best onregelmatig lopen.
de Da zei al...nou hij loopt niet kreupel en dacht echt dat het aan het hoefwerk lag(ze moest echt nodig beslagen worden)
maar toen hij haar zomaar opeens zo zag lopen had hij het idee dat er meer was, buigproeven gedaan, linksvoor op de kogel wat gevoelig! ERG gevoelig, dus die op de foto gezet, maar dat was allemaal super in orde. ik kreeg een compliment van de da over mijn rijden. hij verbaasde zich dat ze los en mooi in haar rug zat (meeste paarden gaan dan verkrampt lopen en zetten zich vast in de rug)

dus nu moet ze gewoon opnieuw beslagen worden en kan ik gewoon gaa rijden, en toch vraag ik me af of dat het wel is... Bloos

maar we zullen zien! ik hoop het wel natuurlijk! vanavond in ieder geval met schimmel naar springles Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:47

Daar zit ik met Pablo ook mee. Het lijkt erop dat hij weer gewoon aan de gang kan nu, en ik heb nog 3 wp'en nodig voor het NK. Moet op zich kunnen, maar is wel krap.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:49

nelis schreef:
wat doen jullie nou de dag na een cross met je beest.
ik heb die van mij gisteren in de klei gezet met stal bandages.
maar twijfel wat ik vandaag met hem zal doen.
weiland en beetje stappen of longeren?

Zodra ik van de cross thuis ben en het is nog een beetje goed weer, gaat Kees lekker de wei in (tegen spierpijn) En anders gewoon een 20 min aande hand stappen). Kleien had ik vroeger op school al een hekel aan Clown Kleien doe ik dus nooit... Tot nu toe heeft Kees nog nooit opgelopen benen gehad na zwaar werk. Wel stap ik iedere dag tenminste 10 minuten uit op harde ondergrond, om de pezen sterk en hard te maken. Hij heeft (daardoor) ook altijd superdroog beenwerk.
De volgende dag lekker in de wei, longeren of simpeltjes rijden. En meestal de 2e dag alleen dagje wei/buiten. vanaf de 3e dag weer de training oppakken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:51

Ja dat heb ik ook. Ik sta nu (als ik alles juist heb bijgehouden) op M+1. Dat zou betekenen dat ik in de 3 crossen die ik nu nog voor het NK rijd maar 3 weigeringen zou mogen hebben. Krap aan dus. Ede en Maarsbergen gingen dan wel foutloos, maar het kan zo verkeren wat dus eergister bleek.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:11

Lielle schreef:
Ik ga denk ik dit jaar ook een keer 2 weken achter elkaar, nl Neede en IJsselsteijn. Heb de wp'en nodig in het L met Laquinta, en evt kies ik voor een wat rustiger rondje in IJsselsteijn en neem de tijdfouten op de koop toe.

M is wat zwaarder natuurlijk, maar daar geldt hetzelfde. Ik let dan wel op met de trainingen in die maand, die vind ik nl zeker zo zwaar.

Je haalt de woorden uit m'n mond Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:13

Bitwise heeft er nu 4 in het L. Dan moet hij er nog 4 halen. Ik kan het risico nemen, maar we zijn allang blij als we lekker kunnen crossen. Wij hebben dus al ingeschreven voor P'hage in oktober.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:21

Is er in oktober nog wat oefenigs? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:27

Tripalon in Laren en ik geloof een oefencross in Nijeberkoop.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:29

Ik denk dat ik het NK dit jaar maar aan me voorbij laat gaan, heb nl niet de illusie dat ik in 4 wedstrijden 4 winstpunten haal.

Ik zat ook met hetzelfde dilemma om er nog een wedstrijd tussen te proppen. Maar ze loopt nu al 2 keer acher elkaar en dat vind ik eigenlijk wel mooi genoeg zo.
Eerst volgend weekend maar proberen te overleven voor ik me druk ga maken over winstpunten Clown

Er was gister noodweer bij ons. Bliksem is nog op stal ingeslagen, gelukkig liepen de paarden in het land.
Alleen staat alles blank, in mijn boxen stond 10 cm water Boos! Paarden maar op het hoogste stuk gezet en hopen dat al het water heel snel gaat verdwijnen. Wilde ze gisteravond binnen zetten, maar dat ging dus niet

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:37

Oh maar goed dat ze buiten stonden dan zeg, wel vervelend dat alles nat is.

Helemaal niets aan de linkerkant van de kaart van Nederland?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:16

GvdT schreef:
Er was gister noodweer bij ons. Bliksem is nog op stal ingeslagen, gelukkig liepen de paarden in het land.
Alleen staat alles blank, in mijn boxen stond 10 cm water Boos! Paarden maar op het hoogste stuk gezet en hopen dat al het water heel snel gaat verdwijnen. Wilde ze gisteravond binnen zetten, maar dat ging dus niet

Jakkes, en wij maar altijd rennen om ze voor het onweer snel binnen te krijgen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:33

brr moet er niet aan denken wat er was gebeurd was als die beesteje binnen hadden gestaan

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:37

Nou idd! En wij halen ze ook altijd binnen als het onweerd!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:19

Gvdt: mm op dat soort momenten is bliksem opeens niet meer zo leuk nee!
ik las vanmorgen in de metro dat het overal noodweer was met inslagen/overstromingen etc. Volgens mij hebben we op Vlietland gistermiddag nog geluk gehad!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:23

Hier is het ook nog meegevallen, vooral als ik hoor wat er in de rest van Nederland gevallen is.

Heb toch besloten vandaag niet te gaan rijden, heb haar de vorige week behoorlijk aangepakt, dan maar even een dagje rust en morgen even een fijn rondje springen Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:29

even een punt van frustratie: mn moeder vroeg of ik asjeblieft mn peetoom en tante (haar vriendin van vroeger, die ik al 15 jaar niet meert gezien heb, en waar ik destijds zelf al van geregeld had dat ik niet bij hen terecht zou komen als mn ouders het leven zouden laten...)wil uitnodigen op de bruiloft. Echt ik peins er niet over, ga toch niet voor haar mensen uitnodigen omdat ze er misschien niet zoveel kent? Heb echt zoiets van is mijn feest, klaar ik vertik het
Nu moet ik toegeven dat ik bij mn moeder altijd gelijk ga steigeren, maar ben ik nou te egoistisch ofnie?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:30

Bij ons komt de smid vanavond. Oro achter en Ienie vierkant. Hopelijk kan Ienie dan toch nog ff gereden worden.
Ik wilde zelf op Oro kruipen, heb er alweer zo lang niet opgezeten. Hopelijk laat de wei het toe. Hoewel ik moet zeggen dat ik hier nog niet veel regen heb gezien (uurtje van huis af).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:44

Talida: als jij geen zin hebt in die mensen moet je het niet doen! Het is jouw feestje en dat moet natuurlijk niet bedorven worden door mensen die je eigenlijk niet wilt zien!!!

Scum: hopen dat het droog blijft!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:47

Ik zou het ook niet doen, ben daar heel eigenwijs in.