[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:54

Lielle inderdaad
Maar maakt niet uit hoor! Het is echt een heel fijn diertje,vindt Alice ook.
Dit weekend zijn we ook in Barchem want we volgen onze Sprits overal!!!

Canter

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:56

Spannend dat je ook in het M start Lielle, het zal best pittig staan!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:02

dat vind ik ook Canter Ik heb precies 1 M cross gereden, dus ben reuze benieuwd. Maar volgens Rob zou het vooral technisch zijn, dat heb ik liever dan die kastelen op dit moment.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:25

super dat het de goede kant op gaat Canter!!
Lielle: dus als ze van te voren had geschreeuwd dan was het goed geweest? aangezien het 2 verschillende en niet aan elkaar gemaakte hindernissen waren!

maar die hindernis 6..had dus ene alternatief(die 2 sprongen ipv van de punt) inprincipe was het wel duidelijk, maar als je niet om de hindernis heen was gelopen, was die ene witte vlag nooit opgevallen, maar dat is ook gewoon het parcourslopen natuurlijk!
maar bij een alternatief horen er toch zwarte strpen op de bordjes te staan?? dat was bij deze hindernis niet het geval!!

vief: ik heb later die namen nog eens over gelezen, moest er eigenlijk wel hard om lachen, hoe oud is je broertje?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:29

het is toch geen alternatief? Als je een hindernis als in uit of als dubbel kunt springen geldt het toch ook niet als alternatief?

Dat eerste klopt.

Anydale, hoe heet jouw paard dan?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:34

maar als je een moeilijke en makkelijke variatie hebt bij 1 hindernis!(dit geval hindenris 6) dan is de makkelijke(die overigens ook meer tijd kostte...wat ook logisch is, omdat die veel makkelijker was) toch het alternatief?! 7 was niet echt ene alternatief, maar als je bij 6 de makkelijke nam dan kostte het ook extra tijd om bij 7 te komen!

als je bij 6 de moeilijke nam, dan kreeg je op 1(dacht trouwens dat het er 2 waren) galopsprong hindernis 7 voor je neus!

haha lekker ingewikkeld! maar ik dacht dat hindernis 6 dus een alternatief had...en dat vind ik nog steeds

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:53

Ja en nee. Je kunt verschillende routes rijden, maar je blijft in alle gevallen tussen dezelfde vlaggen doorgaan. Je kunt dus alleen kiezen op welke plaats je de hindernis springt, maar niet welke hindernis je gaat springen. Het is dan dus alleen een andere route die rijdt, maar de hindernis blijft hetzelfde.
Net als bij een molenwiek door het midden passeer je beide sets vlaggen in een keer; spring je de wieken, dan moet je twee sprongen maken. en dan zal ik het niet hebben over letters en cijfers bij de vlaggen

Bij een echt alternatief is er dus een andere sprong, die met een aparte set vlaggen is afgevlagd. Dat moet dus worden gemarkeerd met die zwarte strepen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:07

Als ik dit zo hoor hadden ze er dus beter een A en B van kunnen maken ivp 6 en 7..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:16

het zijn eigenlijk twee verschillende discussies.

Er was een mexicaanse hoed, met een rode vlag op de punt en twee witte op de randen. Dat was hindernis zes:

Code
             R
            /\
   ____/  \____
  /                    \
/                       \
W                      W

Over het puntje kon je dus een sprong maken, ging je de andere kant om moest je twee sprongen maken om beide witte vlaggen goed te passeren.

op 1 galopsprong achter het puntje stond dus hindernis 7.
met dan op

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:24

gheghe wat een regeltjes ook!!
maar waarom dan 1 rode vlag? kan me voorstellen dat het voor sommige mensen er van in de war raken, omdat ze 2 witte zien en 1 rode.. want iedereen verwacht gewoon 1 rode en 1 witte
naja weer wat geleerd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:13

Canter: wat super zeg! Echt fijn dat het zo goed gaat met Mas!
Ik begon al erg benieuwd te worden hoe het met hem ging.
(en ik rij zondag in Barchem in het B)

Als ik Lielle haar plaatje zie vind ik het heel logisch eigenlijk (al stond ik in princenhage ook stom te kijken naar de molenwiek )

Missmuts: ik heb ot nog niet hoeven scheren, mijn vorige paard deed ik altijd helemaal, pony deed ik net als Lielle
Als ik ot moet scheren dit jaar dan laat ik misschien de benen er ook wel inzitten ivm het buitenlopen overdag. (maar aan de andere kant scheer ik nu zijn sokken juist altijd op )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:18

Molenwiek in Princenhage was ook een ander verhaal omdat je daar dus twee keer een set vlaggen had, zonder dat die genummerd/geletterd waren. Daardoor werd het een verplichte doorgang, maar je moets nog steeds beide sets vlaggen aan de juiste kant passeren.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:19

Misschien een stomme vraag maar ik kan je topic over tolstoi niet vinden lielle!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:20

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:52

leuk verslag Lielle!!

mijn zoek gebeuren doet het niet goed...
maar onder wat voor dekens staan jullie paarden nu(geschoren of niet)?! ik heb er echt GEEN verstand van
en wat hebben ze bijvoorbeeld als het op zijn koudst is

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:56

Alletwee net iets meer dan een zomerdeken, dus heel licht gevoerd. Ze zijn niet geschoren en de stallen bij ons zijn warm.

Bij het allerkoudst en geschoren hebben ze een flinke winterdeken met fleece onderdeken maar dat gebeurt eigenlijk nooit.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:58

en wat is licht gevoerd 100gr? ik heb daar echt geen idee van..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:59

ik ook niet Ik doe al jaren met de meeste dekens en de paarden leven nog steeds dus we zullen het niet zo slecht doen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:52

Simmie schreef:
Had veel bij te lezen en weet dus niet meer waar ik allemaal op wilde reageren.

Minder nieuws van mijn kant: Hoewel het de goede kant op leek te gaan met Djinny heb ik vandaag toch de dierenarts naar haar laten kijken, want ze loopt in de wending nog steeds niet zuiver. Ik rijd haar nog steeds niet, maar zie het als ze in de wei loopt.
Daarbij komt nog dat het beentje net boven de kogel en dan doorlopend naar de binnenkant nu wel afwisselend warm en dan weer normaal aanvoelt. Ook voel ik een kleine onregelmatigheid aan de binnenkant van haar been, net boven de kogel.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: om precies te weten wat er aan de hand is, ga ik morgen een afspraak maken bij de kliniek om een warmtescan te laten maken. Ik hoop dat dat uitkomst geeft over wat er nu precies met Djin aan de hand is.

En Killea heeft een huidinfectie. Op zich niet ernstig en ik kan gewoon met haar rijden, maar tis zo'n rot gezicht.
Ze heeft er geen last van dat het jeukt of pijn doet gelukkig.

Jeetje Simmie wat balen zeg..
Arme Killea, hopen dat je morgen echt te weten komt wat Djin heeft en hopelijk valt het mee..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:59

reddytobias schreef:
vief: ik heb later die namen nog eens over gelezen, moest er eigenlijk wel hard om lachen, hoe oud is je broertje?

Mijn broertje is 14, maar een echte paardenhater
Het is ook vaak van Ga je nou al weer naar dat beest..
Hij is echt geniaal in debiele namen bedenken, toen ie echt nog klein was heeft hij een babycaviaatje Stekelblaadje genoemd omdat het beestje rechtopstaande haartjes had (was net een paar minuten geleden geboren )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:02

Emmy had in Hattem met Talina ook al een verkeerde hindernis gesprongen

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:24

Als het op zijn koudst is (dus het vriest dik) dan staan de paarden onder een dikke winterdeken (360grams) met evt een tussendeken van 200 gram.
Nu (ook L'Amour die is geschoren) staan ze onder een 200 grams tussendeken.
Zodra het onder de 10 graden wordt krijgen ze de 360grams dekens op.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:57

Meisje van mn club hebben ze een weigering in hattem aangerekent wat niet moet

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:05

Bij wie?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:08

Mieke..