[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 21:01

Ohh jee Winnie! Dat idd super stom!
Hier wel altijd alles om. Gewoon omdat blits anders open ligt, zowel voor als achter.

Ohh dat is goed nieuws voor de auto!
Afbeelding
Dir is de ruimte die blits heeft op de vanne

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:06

ach jee winnie dat is balen. maar inderdaad een stom ongelukje!

Antonius hoe is met jouw paardje?

Ik zou ook graag een vrachtwagentje willen met slaapruimte, maar we gebruiken de trailer ook zoveel voor andere dingen, dat het handiger is om een jeep met trailer te hebben.
En met de jeep (landcruiser) zit je in de wei ook eigenlijk ook nooit vast bij slechte parking.

Ik heb er vandaag na 5 weken weer eens opgezeten. Herstel na de operatie is geweldig goed gegaan.
Ik heb alleen een rondje gedraafd en uitgestapt, maar toch...heeeeeeeerlijk na zo'n tijd.
Boxser is wel ondertussen gereden door veel vrienden, dus zijn conditie is gelukkig niet al te zeer achteruit gegaan...(hoop ik) Volgende week ga ik weer echt rijden.

Donderdag ga ik naar CHIO Aken, naar het springen kijken. Heb er zin in, hoop dat de nederlandse springruiters het goed doen.

verder maak ik momenteel niet veel mee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:57

:( bugger maar er komen er nog! Ga je Nokere kunnen rijden?

Das idd echt ruim dat hij staat! Is aan de rechterkant die zijkant onderaan al zo beschadigd en die rubber vloed die loskomt? Daar staat er precies enen die nie kan stil staan dan :P.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:58

De landcruisers zijn wel wel populair precies ;). Ga ook maar voor die landcruiser nu varekaj ;).

Hah ja madelene, dat moet leuk geweest zijn :)! Fijn dat het herstel zo goed gaat!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:13

Wat jammer Winnie! hier ook wat pech :(
Gisteren was er een draad los op de weide. Iskander heeft een grote snee op zijn been, niet diep maar staat wel wat dik. Colorado een verrokken spier vermoeden we van wild te doen door de losse draad. Hij heeft dit al eens gehad. Gaat meestal na 2-3 dagen over. Wij hebben zondag tornooi dus hopelijk ist snel genezen. Desnoods rijden we enkel dressuur en geen jumping.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:06

Afbeelding

Shuddy had dat ook eens snee in z'n been, je zag 't hier nog wel goed. Gelukkig op een plaats met veel vel zodat het niet te strak kwam zitten! Ook door draad in de wei wss... Hij heeft wss dom zitten doen langs de draad naar ander paard en in draad vast gezeten ofzo. Niemand heeft 't zien gebeuren! Maar draad wel los van de betonnen omheining. Genas gelukkig best goed. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 23:14

Haha PP ik denk dat dat gewoon vuil is.. Ik ben niet zo de ordelijkste... Als het door de week nog zens warm weer is wil ik hem eens volledig uitspuiten... Maar door de week ist altijd regen en int weekend is het altijd ao druk.

Heb je al een nieuwe wedstrijd op het oog Winnie? Zowel internationaal als nationaal, komt nu je kandidatuur voor het EK in gevaar?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:42

Ga nu zien hoe het geneest maar hoop wel Nokere te rijden en dan is de laatste kans om me te kwalificeren voor het EK de 1* in le pin 17 augustus ergens

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 23:51

Ohh daar zijn we ook geweest!
Daar heeft Dirk zijn kwali voor lion gehaald. Wel mega ver! Maar super mooie omgeving.
De 2/3* staat echt dik. Maar de 1* is goed te doen!
De 3* was toen ongeveer hetzelfde als de WEG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:07

Weer mooie wedstrijden op de planning voor de meeste :D Nu hopen op goed weer, dat alles door kan gaan.

PP: landcruiser en mitsubishi pajero staan momenteel bovenaan de zoeklijst. Alleen zijn landcruisers niet altijd in even goede staat. Kom ook enorm veel RAV's tegen maar die vind ik te kort en mogen wss ook niet genoeg trekken. Als ik voor een jeep ga wil ik het wel goed doen :))
mijn vriend zag een jeep renegade. Vind dat net een duplo-autootje.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:51

Je pin is mooi cross :j! Mooi terrein, goeie spring en dressuurpiste, deftige stallen (althans als je een drie ster paard mee hebt ;), anders zijnt gewone wedstrijd boxen op het gras ). Waar is het EK eigelijk voor de juniors?

de stal eigenaars had vroeger een mitsubishi pajero, die ze tot op de draad versleten heeft. En ze ging weer zo enen kopen maar de garage zei dat ze niet meer gemaakt zijn zoals vroeger en hij raadde dan ook landcruiser aan, dus nu heeft ze ook een landcruiser :D.

RAV was ook een eerste optie, maar als je dan eens de specificaties naast elkaar legt van landcruiser is dat eigenlijk ook maar en duplo-autotje, die eigenelijk veel geld kost voor wat het is. De ophanging is niet te vergelijken met landcruisers en omdat ik dus mijn auto gebruik om te trekken, over een slechte baan, was de RAV afgeschreven. En idd met RAV mag je eigenlijk geen te zware vanne hebben en max 1 paard.
Maar moest ik mn van niet zo veel nodig hebben, maar bv enkel voor wedstrijd zou ik wel voor een RAV gaan :j. Tzijn wel nogaltijd degelijke auto's!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:57

Het EK is in montelibretti voor de juniors

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:39

leuke vooruitzichten allemaal.

winnie: hopelijk niet te erg? Het is typisch dat je zoiets dan tegen kom net voor je een belangrijke wedstrijd gepland hebt :(

wij hebben een camionette om onze paarden te vervoeren en zijn als de twee paarden erop staan zowiezo al overladen zonder nog het materiaal, eigen gewicht, water, benzine... mee te tellen. maar ik zou het voor geen geld van de wereld meer willen missen. Wij kamperen ook in onze camionette voorlopig. volgende jaar zou ik willen kijken voor een caravan maar voorlopig lukt het nog om in de camionette te overnachten. uiteindelijk doe je toch alles in buitenlucht :)

we hebben wel nog een tijdje met van rondgereden en dan hadden we een nissan patrol van auto om hem te trekken op lange afstanden. die auto kon dat ook perfect aan met 2 paarden maar 1 keer op en af naar genk en de tank was leeg. terwijl we nu veel zuiger rijden met onze camionette.

Wij zijn ook ingeschreven in Lo in genk. Het is van tongeren geleden dat het paard nog gecrosst heeft en genk ik geen makkelijke cross om te herbeginnen. het is een mooie inloper om dan in nokere terug M te crossen.

kan iemand vertellen wat en hoe je alles moeten regelen om een 1* wedstrijd mee te rijden? Waar moet je je kandidaat stellen? Wij zouden graag in anzegem de 1* mee rijden maar we zijn eigenlijk niet echt op de hoogte van wat of hoe je je daarvoor moet inschrijven.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 11:44

Ik hoorde trouwens dat Genk een pak makkelijker is geworden. Ik ben nog niet gaan kijken maar wat ik laatst gezien heb was idd makkelijker. Zo is die hindernis voor M/Z met dat groot gat onder weg (voor het eerste water) dat water hevben ze ook verbouwd en ze waren aan het 2de ook bezig maar weet niet of daar zoveel veranderd is. De haaientand zou voor de L ne boomstam geworden zijn en de drop, die hindernis vanuit het bos de piste inspringen op het laatste zou ook weg zijn.

Voor een 1* is het 3x M met waarvan 2x foutloos in de cross en 1x moogt ge 20strafpunren hebben.
Inschrijven us gewoon gelijk de nationale, alleen moet ge dan baar internatinaal gaan

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:49

Viel mij wel op dat er weinig M inschrijvingen zijn, staat/stond mss toch niet bekend als de properste M cross te zijn?
Beetje makkelijker vind ik nu niet erg :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 11:56

Maar er zijn er ook super veel naar het buitenland he, Jardy, Hunxe

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:51

Ja er gaan er heel veel naar Jardy, dat zijn er allemaal die anders wel M zouden starten in genk.

Al lang geleden dta ik go in Genk ben geweest eigenlijk. Ik vond dat water een paar jaar terug heel moeilijk voor de L, toen ging de ene na de andere op zijn bek in het water.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:58

ik ga na de wedstrijd eens in genk kijken...haha..kan ik daar weer eens mooi opstarten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:57

pp: Ondere andere mijn vriend lag toen ook in het water :( gelukkig niks erg en niks aan overgehouden.

Hij wou het nu gewoon niet riskeren omdat het zolang geleden is. ik denk dat hij geen probleem zou hebben maar tes wel veiliger van nu toch eerst terug een inloop wedstrijd te hebben.

bedankt daph :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:04

Mailtje gehad van een rijschool, prijs valt prima mee eigenlijk. Als ik het goed snap kost het bij hen iets van €900 voor een BE en kan examen doen na 8u les rond 16/8. Nu de andere rijschool in de stad een keer bellen en bekijken wat het daar oplevert.

Had een mitsubishi pajero sport gevonden, lichte vracht met weinig km's en aardig prijsje. Stiefpa is autokenner van dienst en die wil 'm wel gaan bekijken.

Gisteren tussen de buien door les gehad. Weide lag nat maar was heel goed om nog op te rijden. Icaro ging heel fijn! Nu op zoek naar volpension winterstalling voor hem en Wolk.

In de einduitslag van de tussenwedstrijden sta ik volgens mij gedeeld 3e met 19 punten van 21 ruiters. Best blij met dat resultaat!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:06

Dierenarts weer geweest vandaag: draadjes mogen er pas 25 juli uit dus tot dan boxrust...

Heel mooi resultaat Varekej!

Herinner me ook die keer dat er zoveel vallen waren in het water van Genk. Reed toen zelf nog niet maar ging mee als groom :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:00

Ai winnie, wordt krap voor Nokere denk ik dan? Dikke pech!

Varekaj geen tornooi in zomergem dan zondag?? Tis nu eens in mijn achtertuin... :)

Mocht iemand interesse hebben, ik ga mijn cwd 2g terug verkopen, ga eens een schone investering doen en voor een nieuw crosszadel gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:37

Ja hallo zotte kosten op de planning!

Geen transport dus nop, geen tornooi dit weekend. En de komende weken evenmin. Ga morgen wel kijken bij een auto maar het zou moeten lukken dat de 1e ook direct een goeie is. Ben verder ook wat aan het snuisteren tussen trailers maar pffft, wat een wrakken kom je tegen. Twijfel of ik niet beter direct voor een nieuwe ga, zou dat lukken met €5000 budget? Voor een tweepaards? Of zit ik dan toch eerder in de klasse van de 1,5paards? Van polyester ben ik geen fan in ieder geval, iets teveel trailers gezien waarvan de wanden na een tijdje wijd gaan staan en de boel dus niet goed meer sluit met de klep.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:39

Ik ga naar Zomergem! Normaal ingeschreven voor 5 proeven maar Colo loopt nog niet top. Hij gaat dus niet mee en krijgt nog enkele dagen extra rust :( Ferro gaat mee voor 1 dressuurproef en een jumpingrondje. Zo rustig 2 proeven ipv 5 proeven op 1 voormiddag. Ik ga me vervelen :)

Iskander zijn wonde is wel al goed genezen gelukkig.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:51

mag je in de zomer ook in overpelt trainen? en wordt je niet opgevreten door de dazen?
want ik heb geen zin om een heel eind te rijden en daar dan nie te kunnen rijden door dazenaanvallen