[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:15

Marcelle de Kam vind ik ook een ontzettend leuke instructrice, van haar heb ik gisteren die waltraining gehad, ik vind haar enthousiaste instelling ook onwijs fijn :) .

Ik heb op dat eventingweekend wel gekeken bij een springles die ik overgeslagen had, die instructrice had best verstand van springen maar wat een azijnpisser was dat zeg :x zelfs als toeschouwer was ik na een kwartier haar commentaar helemaal zat

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:17

Hoe vond je de clinic van Tim?
Alleen maar negatief commentaar tijdens het springen dus?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:29

Nou niet eens echt alleen negatief commentaar, maar zelfs simpel "neutraal" commentaar kwam er vaak nogal naar uit, ze had in principe wel gelijk in haar commentaar, maar de manier waarop ze het bracht werkte voor veel ruiters erg frustrerend.

De clinic was wel leuk, maar niet zo heel bijzonder, vooral veel basistechniek op het aanrijden van een hindernis. Het was ook jammer dat het in de binnenbak was met normale hindernissen en 3 crosshindernisjes, de smalletjes stonden zo ingebouwd tussen het parcours dat de paarden er toch nooit langs zoude kunnen lopen, waardoor juist het effect van smalletjes teniet werd gedaan.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:31

Ik ben ook wel benieuwd hoe de SGW week op Ermelo is. Hoop echt dat ze nog wat met mijn tips voor het terrein gaan doen.. Zou het leuker vinden om naar Biddinghuizen te gaan dan naar Lelystad met de externe training eigenlijk, want in Biddinghuizen ben ik pas 1x geweest en Lelystad al vaker. Qua lesgeven heb ik alleen ervaring met Michiel en Rom. Michiel vind ik heel fijn, zowel met jonge paarden als met ervaren paarden. Hij kan me echt goed helpen. Soms mis ik alleen wel een beetje uitdaging in de hindernissen. Ik zou soms wel wat moeilijkers willen proberen, maar dat zou ik dan eigenlijk vaker zelf moeten vragen. Bij Rom doe je wel meer moeilijkere dingen, maar die kan me toch minder helpen. En om kan die me ook wel een beetje 'bang' maken met verhalen over waarom ie hindernissen niet fijn vind. Ik vind Rom iig niet vervelend, alleen voor de echte (dressuurmatige) hulp heb ik liever Michiel. Rob Janssen wil ik ook al een poosje heen, maar het past steeds niet in mijn planning.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:34

Geode morgen!

Pb leuke verjaardag gehad dus met kado's en trainingen :)
Ja stond wel wat lager idd, en een vreemde lijn in het parcour :=

Ja klopt dat de balk er afging ;) vind het wel een mooi plaatje :)

WL aach poffertje hahaah ja ik heb een Uvex :) erg fijne cap :j
Evie lekker weekend gehad dus! leuk :D
Heleen zal even kijken op je site!

Heb van veel mensen gehoort dat de sgw week beetje tegen viel vandaar dat ik ook niet ging dit jaar.

Ga me klaar maken om richting de fysio te gaan :) daarna weer volle bak werken := weekend ging wel erg snel voor bij -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:55

Werkse Corien!

Ik ga zo met mijn zus en haar kinderen naar de Efteling :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:04

Veel plezier in de Efteling PB!
Vanochtend onder de douche was killing voor mijn knieën;(

Werk ze iedereen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:37

Goeiemorgen!
Heb wel wat bijgelezen, maar mijn hoofd is nog een beetje een zeef na een druk weekend :o
@PB: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En veel plezier in de Efteling vandaag!
@Mo: Kan me voorstellen dat douche killing was voor je knieen :(:) goed vethouden zal misschien wel helpen?
@Corien: Werkse vandaag!
@Evie: Zo te lezen heb je het naar je zin gehad in Ermelo!!!
@Vief: Wat leuk dat jullie Woll willen laten dekken! Hopelijk gaat alles goed!

Wat betrefd instructeurs voor crosstrainingen heb ik niet zoveel ervaring eigenlijk. In maart een keer mee gereden bij Rob Janssen en dat beviel me eigenlijk wel erg goed ;)
Verder ga ik ook al enkele jaren naar de instructieweken in Ermelo, maar ga ik altijd naar de allround weken. Ik vind het vooral gezellige weken en alles wat ik leer is mooi meegenomen ;)
Deze week een drukke week hier op stage, morgen nog naar school om een vak af te sluiten en voor de rest begint het eind van mijn stageperiode hier nu wel in zicht te komen en er moet nog wel het een en ander gebeuren :o Dus ik zal er toch eens een beetje vaart achter moeten gaan zetten....

Vanavond gaan we met een paar mensen van de Orun cursus een beetje spelen in Ermelo op het crosstereintje, Jipje mag gezellig mee :D Dus zal wel weer gezellig worden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:39

Ben in het voorseizoen bij Alice geweest voor een spring/cross les want buiten was het te nat. Was echt super!!

Rob Janssen vond ik ook erg fijn maar moesten mn paard en ik wel aan wennen, dus maar de gulden middenweg gedaan.

Ben nu ook 2 keer bij Wendela in Ede geweest, 1e keer was gezellig, 2e keer was erg leerzaam.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:42

Wat leuk PB! EN je krijgt ook nog lekker weer vandaag. Daarnaast is het geen vakantiedag dus volgens mij ook niet te druk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:48

Goedemorgen

Ik heb regelmatig les gehad van Patrick Kuipers. Vond ik superfijn maar helaas heeft hij geen tijd meer ivm het paardenzwembad. 1x les gehad van Anton vd Schans en dat vond ik ook prima. Verder les ik qua crossen eigenlijk nooit. Train meestal alleen (is wel altijd iemand mee die niet rijdt)
Sgw kampen ben ik nooit geweest. Een aantal van mijn club gaan wel ieder jaar maar die gaan met een groepje.

Ik ga snel naar de paarden. Zij mogen vandaag voor het eerst in het gras. We hebben nog 4000m2 stuk gras van een boer die wij mogen gebruiken dus ben benieuwd hoe blij zij zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:49

Veel plezier vandaag in de Efteling PB!
Auw Mo! En dan krijg je nog het drama dat je korsten aan je broek gaan zitten, dat is ook echt een hel!
Veel plezier in Ermelo vanavond Benthe!

Zo, ik heb mijn standaard 2e-uur-tussenuurtje, even weer verder met huiswerk enzo.
Beetje jammer dat ik er vanochtend niet aan gedacht had, dan had ik wat andere dingen mee kunnen nemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:09

Ik zweer echt bij Rob, dat zal geen verrassing zijn, en ik ben heel erg te spreken over Lucinda, hoewel ik die didactisch niet altijd even sterk vind.

SGW kamp heb ik 1 keer gedaan, dat was leuk, maar het niveau van de gewone lessen vond ik niet bijzonder. En voor de sgw denk ik dat ik er nu ook niet zoveel meer aan heb, dan ga ik wel een keer extra naar Rob.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:12

Ik heb donderdag een crossles afgesproken bij Ronald Beukers, ben benieuwd. Wil er graag trainen omdat daar dan later die wedstrijd is.

Rob geeft ook erg veel vertrouwen Lielle!! Hoe kan je voor die lessen van Lucinda in aanmerking komen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:13

Mailtje sturen naar Marlies Reibestein en vragen of je mee kunt doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:18

Ronald geeft echt super fijn les. Ik hoop zsm weer bij hem terecht te kunnen. Al is het in het begin maar voor dressuurles.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:18

:wave:

Ik heb ook een paar keer les gehad van Wieneke Hadderingh, ging wel fijn toen. :j

Zaterdag weer es op springwedstrijd geweest. Zat er wat te lang op, en volgens mij was ze hengstig. In het 1e parcours was ze niet zo fijn te rijden, had een balkje op 8. 2e parcours was ze een stuk fijner te rijden, maar had ik een pechbalkje op 2. Helaas :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:25

Jammer van de balkjes Hilde! Het ging eerst supersnel, en toen na een stuk of 40 kakte het ineen helemaal in met het temp.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:26

Ja klopt, en ik maar wachten. := Het schoot echt helemaal niet op.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:46

Goeiemiddag!
Ik had vanochtend een beetje stress := Had springles afgesproken om 9 uur, bleek ik werkgroepen te hebben! Die waren verplicht, dus ik moest alles weer omgooien. Ben nu bijna klaar en ga dan naar stal.

Succes met werken Corien!
Veel plezier in de Efteling PB!
Auw van je knieën Mo :(:)
Leuk dat je naar Ermelo gaat straks Benthe :D
Jammer van je balkjes Hilde! Vorstin is ook megahengstig := Staat alleen maar te piepen en plassen met haar 24-jarige buurvrouw (die ook hengstig is, gezellige boel dus :=)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:47

PB: Leuk zeg :D Veel plezier vandaag!
Hilde: Jammer van je balkjes :(:)
Benthe: Succes nog even daar en alvast veel plezier voor in Ermelo.

Net al even gereden en zit nu op de uni. Nog even wat doen en dan nog even een onderzoekje afnemen. Denk de laatste.. Rijden ging wel fijn :) Alleen op het laatst met uitstappen stapte ze op de bakrand en verloor ze nog bijna haar evenwicht := Kwamen al gelijk kijken waar die herrie vandaan kwam. Ze is niet altijd even handig... :o

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:33

Hilde jammer van je balkjes!
Vief oeps! :+

Ik heb vanochtend alweer even gereden! Heerlijk weer.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:34

Zo, jullie gaan hard zeg!
Heb (nog) niet alles bijgelezen, maar Mo: beterschap voor de je knieën! Stout paard! Ik vind Ronald Beukers ook erg fijn lesgeven! Heb nu 3 keer bij hem getraind en bevalt me erg goed.

Gister promotiefeestje van vriendlief gehad, daar zit ik nu voor te boeten op mijn werk...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:43

Goedemiddag!
Ik heb ook crosstraining van Wieneke, ik vind ook dat ze heel fijn les geeft :)

Vief: Niet zo slim van Woll
Hilde: Jammer van de balkjes
PB: Veel plezier in de Efteling
JN: Veel plezier in Ermelo!

Ik ben gister met een vriendin op buitenrit geweest. Ik had het vosje meegenomen en die mocht onderweg wat hindernisjes springen, dat deed hij best goed (gewone hindernissen is hij niet zo'n ster in ... en dat is nog zwak uitgedrukt). Ook nog even in het water gegaan, dat was eerst natuurlijk eng maar hij ging er vrij snel in. Ook de plassen onderweg meegenomen en dat was op het laatst ook geen probleem meer.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:33

Nou... een halve dag meegelopen op de Cardiologie/Hartziekten.. wel erg rustig, de patiënten zijn allemaal zelfstandig!! Wel erg leerzaam, als ik er net kom werken, krijg ik een cardiocursus, een lichte vorm van de IC-opleiding, pittig dus, maar erg gaaf... want zo leer je ECG (hartfilmpjes) te lezen, etc..
De teamleider vertelde dat ik er al zeker van kon zijn dat ik al aangekomen was :D ... Ik ben dan de 'Benjamin' van het team, oftewel.. DE JONGSTE!! :)) ... Het broekie van het team Cardio, wel erg leuk natuurlijk ;) ... Ik ga nog even een mail de deur uitdoen naar de afdeling Thoraxchirurgie en dan weer gauw aan de slag met opdrachten := ....

Ik had gister de regendeken voor Poffertje klaar gelegd, want ik hoorde op het nieuws dat het zou gaan regenen en misschien zelfs gaan hagelen!! :\ Maar de zon schijnt volop, veelste warm dus... gelukkig denkt Yvon, de stalbaas, ontzettend fijn mee, kent ze Wolin en mij ook alweer een behoorlijke tijd, dus toen ik net gauw Yvon belde over die deken stond Wo al lekker op het land zónder deken :D ..