gr_roos schreef:Ik heb aan 2 soorten paarden een hekel, die niet de trailer op gaan (paarden moeten wel door 1 persoon te laden zijn) en paarden die niet door het water willen en iedere keer gaan lopen zeiken als ze voor een waterbak staan.
Nou, Wolin was altijd goed te laden, zowel door mijn moeder als door mij, soms met hengstenbitje voor een klein beetje overtuigingskracht, we hoefde het bitje alleen in te doen, niet eens te gebruiken (we hadden het monty halster nog niet), soms ook gewoon zonder bitje, ze stond er gewoon binnen een paar minuten op, even kijken en ruiken en toen liep ze er op, ook al vond ze het spannend, tot ze op de kliniek erop geslagen is. Ze wilde er niet op, waarschijnlijk teveel druk van buitenaf en dan nokt ze ermee.. En laten we eerlijk zijn; Wolin is een flink standvastig paard. Zodra het 'vuur wordt geopend', vecht zij onverbiddelijk terug. Sinds die keer zijn we zo aan het klooien, ze vertrouwd het allemaal voor geen meter meer en ze heeft dan al een attitude van; Als jij begint, kom maar op, ik kan je hebben. Dan kapt ze helemaal ermee zodra we boos worden of de druk ophogen, dus zodra je kwaad wordt of haar een standje geeft, dan zegt ze; bekijk het. Je moet Wolin laten zien dat het zinvol is om de trailer op te lopen en dat er niks engs gebeurt, dus voor een beloning en met veel vertrouwen, want ze staat ook met enorm grote bange ogen op de trailer en stiert zodra ze erop staat met een noodvaart eruit, want ja... straks gaat de klep dicht.. We gingen voorheen gewoon naar het Amsterdame bos enzo, liep ze er zo op.. maar sinds die keer dat ze grof op de trailer is 'geholpen', wil ze niet meer.. Met de trailertraining ging het echt super, ze draafde er gewoon op!! Maar we moesten een tijdje doortrainen en we hadden geen 3e persoon meer die mee moest helpen en we hebben doorgetraind tot onze auto die voor de trailer kon ermee kapte.. We konden niet elke dag een auto lenen van iemand die voor de trailer kon en toen gingen onze paarden verhuizen, mijn moeder met hartproblemen te kampen kreeg en was aangereden enz enz enz enz... veel omstandigheden waardoor de situatie echt gewoon bagger werd.
Al met al, gewoon een k*tsituatie. Voor het paard en voor ons.
Ik ga 's even koken
.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 29-07-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt