[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:35

Daar heb je gelijk in, bij mij wilde ze allebei in het begin niet de trailer op, maar binnen een paar dagen stonden ze gewoon in de kar. Heb wel bij allebei dagelijks thuis geoefend en dat ging zeker in het begin niet zonder protest ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:48

Klopt ook zeker :)

Mandy: Zat wat topics te bekijken en wat gaaf dat je een dazenval gemaakt hebt!!
Werkt het goed? Lijkt me ook best een goed idee namelijk :D

Ik ga eens even technisch doen en kijken of ik mijn nieuwe lampjes kan monteren B-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:56

gr_roos schreef:
Ik heb aan 2 soorten paarden een hekel, die niet de trailer op gaan (paarden moeten wel door 1 persoon te laden zijn) en paarden die niet door het water willen en iedere keer gaan lopen zeiken als ze voor een waterbak staan.

Nou, Wolin was altijd goed te laden, zowel door mijn moeder als door mij, soms met hengstenbitje voor een klein beetje overtuigingskracht, we hoefde het bitje alleen in te doen, niet eens te gebruiken (we hadden het monty halster nog niet), soms ook gewoon zonder bitje, ze stond er gewoon binnen een paar minuten op, even kijken en ruiken en toen liep ze er op, ook al vond ze het spannend, tot ze op de kliniek erop geslagen is. Ze wilde er niet op, waarschijnlijk teveel druk van buitenaf en dan nokt ze ermee.. En laten we eerlijk zijn; Wolin is een flink standvastig paard. Zodra het 'vuur wordt geopend', vecht zij onverbiddelijk terug. Sinds die keer zijn we zo aan het klooien, ze vertrouwd het allemaal voor geen meter meer en ze heeft dan al een attitude van; Als jij begint, kom maar op, ik kan je hebben. Dan kapt ze helemaal ermee zodra we boos worden of de druk ophogen, dus zodra je kwaad wordt of haar een standje geeft, dan zegt ze; bekijk het. Je moet Wolin laten zien dat het zinvol is om de trailer op te lopen en dat er niks engs gebeurt, dus voor een beloning en met veel vertrouwen, want ze staat ook met enorm grote bange ogen op de trailer en stiert zodra ze erop staat met een noodvaart eruit, want ja... straks gaat de klep dicht.. We gingen voorheen gewoon naar het Amsterdame bos enzo, liep ze er zo op.. maar sinds die keer dat ze grof op de trailer is 'geholpen', wil ze niet meer.. Met de trailertraining ging het echt super, ze draafde er gewoon op!! Maar we moesten een tijdje doortrainen en we hadden geen 3e persoon meer die mee moest helpen en we hebben doorgetraind tot onze auto die voor de trailer kon ermee kapte.. We konden niet elke dag een auto lenen van iemand die voor de trailer kon en toen gingen onze paarden verhuizen, mijn moeder met hartproblemen te kampen kreeg en was aangereden enz enz enz enz... veel omstandigheden waardoor de situatie echt gewoon bagger werd.
Al met al, gewoon een k*tsituatie. Voor het paard en voor ons.

Ik ga 's even koken :) .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 29-07-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:02

Mandy; heb je een dazenval gemaakt? :D Ben ook benieuwd of het werkt, wil er dan ook een gaan maken :) .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:33

Jupz, we hadden al een echte. Heb er nu 1 bijgemaakt en wil er nog 1 meer bij maken :j

Maar balen van Wolin hoor, welke manieren heb je allemaal al gebruikt?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:07

Nouja, boos worden heeft dus absoluut geen zin en we hebben natuurlijk ook al wel de trailer klem gezet en een longeerlijn geprobeerd en stevig aangepakt, zoals beschreven, maar dat is dus hetgene waar ze op kapt, en wat gewoon echt super hielp was de trailertraining, dat werkte echt uitstekend, we wilden dat ook weer gaan oppakken, maar met een kreupel paard wil ik niet gaan oefenen, bang dat ze hard achteruit zal knallen, opzij springen, noem maar op, met gewoon trainen is dat niet erg, dan kan je dat doorbreken, maar als ze kreupel is kan dat natuurlijk de boel verergeren.

Wil ook nu met een vriendje van haar gaan proberen, maar ik ga ook contact opnemen met degene bij wie we de training hebben gevolgd. Ik weet niet hoe druk ze het heeft, maar wellicht heeft ze een gaatje vrij om het Wolin weer goed aan te leren, het liefst een paar keer, want Wo deed het echt fantastisch op die training.

Hoe maak je zo'n val dan? := Ik zal ff zoeken naar die link.
Ik ga zo richting stal :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:13

Ben ook benieuwd naar hoe je dat doet, is altijd makkelijk. :)

Trailerladen, Ul wilde het eerst ook niet. We hebben het lief geprobeerd, iets minder lief en toen we hem een 3 week hadden heeft de hoefsmid hem er zeer hardhandig opgezet, omdat hij ons echt fakete. Ik was er toen niet bij, en miss heeft dat ook wel geholpen. Hij loopt nu iig als een hondje achter me aan. Heb nog wel brokjes bij om hem te belonen als hij staat, maar dat ben ik ook aan het afbouwen, dat kan hij ook helemaal achteraf krijgen. :)

Zag nog leuke foto's van Wolles, een rotsituatie voor Lotte, en een moddie die een picknikbank wil om te springen. Wellicht gewoon opletten als je met de auto op pad bent, er zijn genoeg particulieren die ze maken. Wij hebben er destijds een grote voor €150 gekocht meen ik, die stond aan de straat te koop. Daarna heeft mijn vader aan de hand van die een voor onszelf erbij gemaakt voor bij de stacaravan, en een voor opa en oma. Ook heeft hij toen nog 2 in het miniatuur gemaakt. Dan ben je onder de €100 ook klaar, maar je geeft zelf al aan 2 linkerhanden te hebben :) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:32

SIMMIE (sorry voor de grote letters :o ) bij mij op het industrie terrein van stal kan je van stijger hout wat dus niet echt duur is ook van alles laten maken, ook picknick tafels zou ik eens moeten bellen of kijken hoe duur het is? stuur maar een pb anders :)

Vief tanx voor je pb zou je wel wilen kijken voor een ander jasje in dezelfde kleur? :o
Woll ziet er goed uit :j lekker paard :D

Lotte balen man :( Jackson wou eerst ook niet, maar met gedlult win je een hoop, die van mij kan ik nu gewoon allen laden en losse :D

Heb me paard net gelongeert was na 10 minuten zijk nat van het zweet zo benauwd was het :(

Ik ga nu richting bed, en me coupons even op orde maken :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:38

@wolinlotte weet je al wat die kreupelheid is?
wat lijkt mij dat een drama zeg een paard die moeilijk laadt. Ik kan mijn paarden niet samen meenemen op concours zodra de ruin er af is houdt de merrie letterlijk een verbouwing staat echt te bokken in de trailer. Hier heb ik nog geen oplossing voor.

Die picknicktafels worden toch ook wel aangeboden op marktplaats of speurders?

Verder een baaldagje gehad.
Baalmoment 1:De 2 schimmels hebben relatieproblemen. Beiden zitten lekker onder de wonden en de ruin heeft een mooie grote schaafwond op zijn schouder. Loopt nu stijf en het is dik. Hopelijk zijn ze snel weer verliefd :+:
Baalmoment 2:pony heeft erg veel last van zijn mond. Is pas 4 jaar en allemaal rode plekjes en een blaar op de plek waar zijn hengstentandje moet komen. tel daarbij op dat er 1 tand doorkomt en een ander er net uit is. Pony is dus niet stuurbaar momenteel dus longeer hem maar.
Baalmoment 3: merrie na 4x dekken nog niet drachtig :( . Nu maar overgestapt naar een andere hengst. Normaal altijd de 1e of 2e x drachtig

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:50

@Caroline :(:) Welkom bij de 'Baal-club'.. Wolin is eerder geblesseerd geweest aan haar collateraalbanden, dat kan het zijn of een verdraaid kogeltje, haar kogeltje voelde namelijk warm aan, maar dat kan natuurlijk ook secundair zijn. Het is ook niet leuk, een paard wat niet laadt, dat is wel op te lossen natuurlijk..ik heb nu alleen het probleem dat ze kreupel is én niet wil laden.... en ik bijna op vakantie ga.

Morgen weer werken.. blégh.. :\ Ben veel te veel met andere dingen bezig op het moment.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:02

Simmie: mijn vriend gaat ook een picknicktafel voor mij maken. Zal hem eens vragen wat het hem kost aan hout en alles. Misschien kan hij er nog 1 maken voor een leuk prijsje. Kwa afstand is het volgens mij nog te overzien.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:08

Leuk zo'n vriendje tientjeh :D
Dat zie ik die van mij nog niet doen haha..

Corien: Het is inderdaad vies benauwd weer :\

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:10

Oh die van mij heeft niets met paarden hoor! Maar hij vind het geweldig om vanalles te maken. Dus ik laat hem mooi zn gang gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:12

Jantien das nog eens makelijk ja zo'n vriend :)

Vief, ja tis echt vies weer :( onweer op komst.

Simmie ik zal morgen eens langs gaan als ik tijd over heb :=

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:12

Haha nou idd.. Zou ik ook alleen maar aanmoedigen zoiets :D
Ik ga eens even mijn kamer opruimen.. Nog iets wat een chaos zo na mijn vakantie..
Bijna niet te doen om mijn 2 garderobes (Enschede en hier thuis) nu samen te voegen :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:15

Haha lijkt alsof je over mijn vader typt :+ .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:24

HAha lekker werkje vief ;) succes

Ik ga richting bed, en me coupons nu echt in de envalopen proppen, en kijken of ik er nog genoeg heb _O-

Wel truste!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:34

:wave:

Vnvd weer springles gehad van Anton met Zetje en dat ging fijn :j

@ mirte: als ze na een tijdje nog niet willen gaan wij meestal ook maar voor de hardere aanpak. Maar ja ik ben daar ook wat makkelijker in.
Moet ik er wel bij zeggen dat we nog nooit bange paarden hebben gehad, in de zin van omgevallen op de trailer of wat dan ook.

@ tientjeh; das pas handig zo'n vriendje. Mijne heeft wel 5 linkerhanden :))

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:34

Zoooo.. Ik zit nog even lekker op het werk :).
Meeste mensen gaan nu wel naar bed. Maar zitten nog wel wat mensen aan de borrel :P.

Morgen ochtend maar even lekker paardje rijden :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:30

Goeiemorgen :wave:

Nadat ik gister de computer had afgesloten kwam ik erachter dat onze hond al 1,5 uur buiten was. Het is een jack russel van 16 jaar, doof en bijna blind. Normaal blaft ie direct als ie te lang alleen is en niet weet waar ie is. Nu helemaal niets... We hebben ons hele erf nog afgezocht, maar hem niet weer gevonden :? Het blijkt dat er honden zijn die een rustig plekje op zoeken als ze doodgaan, dus we vermoeden dat ie ergens in de tuin onder een struik ligt.
Ik mocht dat K*T beest echt niet (Benthe weet wel hoe lief of die is :+ ), maar dit is toch ook niet wat :n

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:39

Hello! :)

Agos dat is wel sneu Rowo...
Fijn dat de springles goed ging.

Wat een gedoe met de trailer, Wolin.. waardeloos als je er zo mee aan het klooien raakt.

Caroline last van baalmomenten. Hopelijk pakt de merrie nu wel.

ehm...

zag ook nog gave vakantiefoto's langskomen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:40

Moge :)

Rowo haha die op merking : Mocht dat K.Ut beest niet maar dit is ook niks _O-

Ik ga richting werk, vanaaf gelijk door naar de crossles :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:41

oja Vief wat een knappe schimmel heb je daar!! Inderdaad wel ietwat vol.

Leuk coriien!! Ik ga vanavond richting Ermelo, daar de baan even oefenen. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:43

Werk ze Corien :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:46

Toch naar Mandy. Inmiddels al wat meer nieuws over de hond?

Sue, heb je crossles in Ermelo vanavond?