[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:51

Ik heb heerlijk buitengereden!
Ben bij de Waal gaan rijden, aangezien het water hoog staat, en je dus heerlijk door het water kunt galopperen nu!
Maar ik ga weer, moet zo (alweer) oppassen (gisteravond ook al)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:03

spannend MM

heb vanmiddag even een sprongetje gedaan, ze was opzich wel braaf, maar ze kwam er weer erg makkelijk vanaf.. heb veel een steil gesprongen op hoogte met drafbalk ervoor! dan moet ze wel, want ze wilt liever geen foutjes maken
en een keer express super dicht onder een flinke oxer gezet, waardoor ze een mooie fout maakte
morgen maar even relaxen ik vond haar niet eens zo raar reageren om ''springbitje'' wat ik nu weer in had gedaan, maar morgen weer lekker met ''dressuurbitje'' rijden

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:07

jitske: Wil ik ook!!

Ik ga denk ik morgen amar eens een beetje kloten met springen..
hindernisje bouwen, en dan maar van alles eronder gooien..
Ze was vandaag met dressuren zo heet. Ik kan dr nu wel rondsturen dan (ze loopt wel lekker, maar is dan te druk). Dus morgen maar eens afwisselen. En aangezien me springles toch weer niet doorgaat, doe ik zelf mar ff stoeien

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:16

peanutbutter: Weet ik maar ja kegelen is iig stukje dichterbij veulenen. En ik probeer er maar niet aan te zitten! Zo lief is die merrie niet!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:46

Ik heb even een vraagje?
Ik vond het een beetje onzinnig om hier een heel topic over te openen maar, weet iemand een vrij makkelijk te bouwen cross hindernis. Het hoeft niet weer snel afgebroken te worden. Oja ongeveer op B niveau?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:48

dikke boomstam??

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:52

Zoiets heb ik al was ik vergeten te zeggen heb verder ook zo'n houtstapel en een paar van die smalletjes.

MissM

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:56

Kom ik ook weer even aanwaaien!

Heb wel bijgelezen maar het was weer zoveel

Leuk om alle crossverslagen weer te lezen!

MM: spaneend dat wachten op een veulen!

Het viel mij ook al op dat ik helemaal niets van Scum en Bitwise heb gelezen... niets voor hen

Gisteren weer eens springles gehad: met 1 woord: brandhout! We braken bijna onze nek over de cavaletti's, daarna ging het weer even goed (laag sprongetje op de volte), toen een steil met een drafbalk waar ze veel te snel op af liep, om vervolgens boven de drafbalk bijna stil te vallen... verder gingen we ook weer ouderwets snel door de bak heen waardoor ik ging rommelen en het dus nog minder ging Aan het einde ging het parcourtje gelukkig wel weer redelijk, en ook de laatste oxer vanuit een lijntje ging weer goed.

Volgende keer beter zullen we maar zeggen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:10

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:12

Inderdaad, volgende keer gaat het vast beter!

Jitske: leuk zeg!

BT: dat komt echt wel goed op het NK, heb er alle vertrouwen in

Ik heb vanmiddag heerlijk buitengereden. Veel gegaloppeerd en lekker van het weer genoten Ze was echt erg hyper, ze kon maar geen genoeg krijgen van het galopperen: staart omhoog, koppie erop en gaan. Gelukkig kon ik haar wel makkelijk houden, ze vloog er niet vandoor ofzo.
Kwam ook nog een kennis tegen in het bos, hij was daar bezig met de mest ofzo. Maar goed, hij vroeg: Is dat dat paard waar laatst niks mee te beginnen was? Ik zo Ja, nog steeds dezelfde haha.
Hij: Zo he, dat heb je knap gedaan met haar, zo snel.
Was er wel blij mee, besefte toch even dat ik haar eigenlijk wel weer snel 'terug' heb gekregen. Het had ook heel anders kunnen lopen...

Maar goed, toen terug naar huis en eenmaal thuis zat ze nog vol energie. Ik laat haar eigenlijk altijd los lopen en ze loopt me normaal gesproken altijd achterna de stal in, maar mevrouw besloot ditmaal de wei maar weer in volle galop in te gaan Toen ik haar ophaalde heb ik deze foto even gemaakt:
Afbeelding

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:14

MissM bedankt voor de link kan er wel wat mee.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:29

lief andrea!!! idd super als je bedenkt hoe het was... wanneer heb je weer een wedstrijd?

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:43

Biertabje schreef:
lief andrea!!! idd super als je bedenkt hoe het was... wanneer heb je weer een wedstrijd?

22 april de eerste wedstrijd weer, springen natuurlijk

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:48

goede keus

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:59

Dacht ik

Ik heb trouwens haar manen vanmiddag nog geKNIPT. Whaha, ziet er echt niet uit, maar ze waren echt te lang. En mevrouw wil het niet hebben dat haar manen getrokken worden, dus ja dan loopt ze maar voor schut (ben nu ook altijd lekker snel klaar )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:04

ik knip bij utah de manen ook altijd. moet zeggen dat het eigenlijk best meevalt qua lelijkheid .
Het is niet zo mooi als trekken, maar stukken ongevaarlijker

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:16

@andrea, anders maak je er toch gewoon een fjordenkapsel van. Ook lekker praktisch.
Bij Kees heb ik de manen ook altijd a-la fjord. krijgt ie wat meer hals van
Manen trekken is met hem een gevecht op leven en dood

@BT hoe laat moet je vrijdag?
Er is trouwens zaterdag nog wel ruimte vrij bij de oefencross in Putten.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:46

RK: Ik dacht dat Kees een verklede fjord was
Ik doe lastpakken altijd de manen snijden, werkt prima

Wij gaan vrijdag naar Alice, fruitmandje naar Spirit brengen En Uniek even flink moe maken, dan is ze zaterdag niet zo fris op haar 1ste wedstrijd }>

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:16

JJ. dat zal spirit vast wel op prijs stellen
Arme Uniek... De dag voor de wedstrijd nog hard moeten werken

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:58

En ik maar denken dat ik de enige was met een paard dat hysterisch werd van manentrekken Ik snijd ze altijd. Overigens bij de profi dressuurstallen trekken ze ook niet, die manen zijn altijd heel lang en dik om mooie grote knotten te kunnen maken. Dus daar ben ik nu ook voor aan het sparen

over hysterisch gesproken:
Rijden ging lekker, galop kwam ze heel mooi terug, links had ik zelfs echte schoudervoor/binnenwaarts, wijken links ging goed, 1x gedaan en 1x om te kijken of het geen toeval was, ik denk nu even rechts en dan zijn we klaar, nou toen was ik gelijk weer een half uur verder! ze heeft echt alle geprobeerd om onder de begrenzing van de buitenteugel uit te komen. ze wil dus op zich wel naar rechts wijken, maar ze wil niet tegen de buiten (linker) teugel aan komen. we hebben gesteigerd (rotschop naar voren), gesteigerd en dan ging ze zelf maar naar voren rennen omdat ze wist dat ze een schop zou krijgen, heb dr tegen het hek stil gezet, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. heb de oefening anders ingezet, vanuit stap, vanuit links, vanuit volte, maar het leek helemaal nergens op! Ze ging wel heel mooi lopen omdat ze wat heet werd, en zo rond als een bolletje...

Iemand nog suggesties hoe ik dit aan kan pakken?

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:00

CarpeDiem schreef:
ik knip bij utah de manen ook altijd. moet zeggen dat het eigenlijk best meevalt qua lelijkheid .
Het is niet zo mooi als trekken, maar stukken ongevaarlijker

ik knip ook altijd manen. Mijn paarden krijgen an wat dikkere manen (dat hebben ze niet vanzich zelf) ik doe het wel met een speciale kapperschaar zodat het niet super geknipt lijkt.

Alleen dopje heeft de helft van zijn manenafgeschuurd door die halsdeken die hij op heeft.

Echt mega zonde!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:01

Talida, probeer het eens vanaf de diagonaal. Dus gewoon van hand veranderen en dan een beetje op zij drukken voor je kuit. Zo heb ik het die van mij ook aangeleerd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:09

Ik knip ook altijd de manen, want zowel Rex als Pico krijgen moordneigingen als ik ook maar 1 haartje eruit probeer te trekken....levensgevaarlijk dus!

Ze hebben wel allebei een hele dikke bos (Pico in de zomer minder door zomerexceem) en ik kam ze dus ook iedere dag zodat er toch wel wat manen uitkomen, anders krijg ik ze helemaal niet gevlochten. Kreeg laatst nog complimentjes over mijn knotjes, dus ik laat het mooi zo!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:25

Oooh, ik ben dus lang niet de enige die de manen knipt haha. Maar ik ga het dan eens met een kapperschaar proberen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:33

Als je een steeds kleine stukjes inknipt dan zie je het inderdaad bijna niet.

Ben ook wel erg benieuwd naar Scum en Bitwise!