[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:45

die ken ik niet MJ...ken alleen een kroegje bij het station...op vrijdagmiddag na schooltijd gingen we daar wel eens heen

Lielle: ja geweldige namen! meer kan ik er niet van maken

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:03

Hallo! Ik heb thuis even een mini parcours neergezet van 4 hindernissen waaronder 1 dubbel! En aangezien het vrijdag op 1 hindernisje niet goed ging had ik er nu ook niet echt vertrouwen in! Maar het viel reuze mee! Ze was wat kijkerig op de 1e 2 maar de gekste hindernissen keek ze niet naar! Het ging eigenlijk super! Sprong lekker en als we niet goed uitkwamen dan redt ze zich precies. In dat kun je toch wel merken dat zij ervaring heeft maar dat kijkerigheid op een kruisje van 50cm dan denk je dat ze nog nooit gesprongen heeft! Ook ben ik nog aan het proberen of ik met haar ook naar een dressuurwedstrijd zaterdag kan. Met de ene ga ik wel maar met deze had ik toen ik me inschreef nog geen startkaart maar ik zag nu dat er een plekje vrij is dus meteen even geemaild! Hoop het wel!

andrea16

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:26

Lielle: ja, hij wil eerst ook gewoon vrienden blijven en dan kijken hoe het gaat. Maar is wel lastig

Scum: ik ben 18

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:44

Hoi, ik ben al een hele tijd een stille meelezer
Ben helemaal gek van eventing maar helaas zelf bang geworden! Mijn vriend springt wel graag. Meer info in mijn profiel!

Ik heb trouwens al heel wat van jullie gezien op wedstrijden

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:48

Mooie paardjes hebben jullie! Vooral die eerste

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:51

Had veel bij te lezen en weet dus niet meer waar ik allemaal op wilde reageren.

Minder nieuws van mijn kant: Hoewel het de goede kant op leek te gaan met Djinny heb ik vandaag toch de dierenarts naar haar laten kijken, want ze loopt in de wending nog steeds niet zuiver. Ik rijd haar nog steeds niet, maar zie het als ze in de wei loopt.
Daarbij komt nog dat het beentje net boven de kogel en dan doorlopend naar de binnenkant nu wel afwisselend warm en dan weer normaal aanvoelt. Ook voel ik een kleine onregelmatigheid aan de binnenkant van haar been, net boven de kogel.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: om precies te weten wat er aan de hand is, ga ik morgen een afspraak maken bij de kliniek om een warmtescan te laten maken. Ik hoop dat dat uitkomst geeft over wat er nu precies met Djin aan de hand is.

En Killea heeft een huidinfectie. Op zich niet ernstig en ik kan gewoon met haar rijden, maar tis zo'n rot gezicht.
Ze heeft er geen last van dat het jeukt of pijn doet gelukkig.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:51

Die vos is mijn kanjer!!! Hij kan alleen echt niet springen, maar dat maakt mij niet uit. De bruine die springt staat bij Alice Naber op stal. Is nu 4x gestart, en 3x foutloos gecrosst. (IK is TROTS)

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:55

Jee Sim, dat is niet zo mooi. Veel sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt. Waar ga je heen? De huidinfectie is ook vervelend. Gelukkig heeft ze er geen last van en kun je door rijden.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:00

missmuts schreef:
Jee Sim, dat is niet zo mooi. Veel sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt. Waar ga je heen? De huidinfectie is ook vervelend. Gelukkig heeft ze er geen last van en kun je door rijden.

Ik hoop ook dat het meevalt. Ik ga deze keer naar De Vallei in Woudenberg.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:01

Marieke: mooie foto!
Simmie: balen zeg van Killea!
jollyjoker: welkom!
minnie_muis: ach, komt vanzelf wel goed met dat springen, mijne wilde eerst helemaal niet springen
ik ga binnenkort maar eens overleggen met mn dressuurinstructrice, of ik eerst nog wat wedstrijden M1 rijdt, of overga naar de M2..

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:05

Simmie, bedoelde eigenlijk vooral balen van Djinny! ik ga voor je duimen dat het niks ergs is!
jollyjoker; leuke paarden trouwens in je profiel!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:16

Hmmm ze zal wel moeten ze is M+ 10 geweest! Ik ben bij de ponys wel Z geweest Maar omdat wij thuis alleen maar jonge paarden hebben en ik daar mijn vertrouwen bij ben kwijt geraakt heeft mijn vader deze gekocht! En het gaat al weer de goede kant op!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:26

Ik kreeg gister trouwens nog een mailtje van Myoplast. De bevestiging voor de eventingclinic op 9 november. Heb er zin in!

Hebben jullie (Lielle en Missmuts) ook al bericht gehad?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:39

Jep, zowel dat ik niet uitgekozen ben, als de bevestiging dat ik welkom ben om te kijken

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:40

missmuts schreef:
Jep, zowel dat ik niet uitgekozen ben, als de bevestiging dat ik welkom ben om te kijken

Ga je er wel heen om te kijken dan?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 09:42

ik heb niet gekeken Sim, mss wel.

Overigens heb ik gisteren nog even staan praten met Rob over al het gedoe in Hattem. Kort samengevat was er het volgende:

- een hindernis die staat afgevlagd voor een andere klasse mag je niet springen. Doe je dat toch, betekent het uitsluiting. In het geval van die wiebertjes was de 14b sprong dus alleen voor het L afgevlagd en moet je er dus langs. => dat wist ik dus overigens niet! Ik kan het ook niet echt vinden in het reglement.

- volgens Rob stonden 6 en 7 op 1 galopsprong. Dan bewust een volte rijden lijkt me echt reuze knap
- als op een hindernis meerdere witte vlaggen staan moet je ze allemaal aan de goede kant gepasseerd zijn. Dat lijkt me ook logisch, anders hoef je ze ook niet neer te zetten.

reglement citaten
Citaat:
1. Rode of witte begrenzingvlaggen. Zij worden zodanig geplaatst dat de ruiter de rode vlaggen aan zijn rechter- en de witte aan zijn linker- kant moet hebben. Deze rode of witte vlaggen of borden moeten, op welke plaats zij ook in het parcours staan, op straffe van uitsluiting, door de ruiter worden gerespecteerd.

Simmie, balen van Djin! Ik zal duimen dat het niets ernstigs is.

minnie_muis: klinkt goed!

Jollyjoker, welkom! Hoe heet jouw bruine? Ik zal je vast wel gezien hebben, kom Alice vaak tegen op de wedstrijden.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:51

Hebben jullie nog tips? Ik wil Oeste gaan scheren, maar zal ik hem nu helemaal doen? Of benen en hoofd niet? Ik ben zo bang dat het er niet uitziet als ik dat laatste doe. Ik probeer net enigszins serieus over te komen in de dressuur ring...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 09:52

Wij scheren altijd de benen tot net onder de knie/sprong, en het hoofd tot de bakstukken. Als je dat mooi laat verlopen zie je er niets van.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:56

Ja, ik ga wel kijken. Lijkt me best geinig.

Lielle, ik denk dat ik dat idd het beste kan doen. Ben benieuwd hoe Oeste er onder uit komt...

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:25

"Jollyjoker, welkom! Hoe heet jouw bruine? Ik zal je vast wel gezien hebben, kom Alice vaak tegen op de wedstrijden."

Thanks, ze heet Spirit. Ik heb jouw inderdaad in Bathmen zien rijden, Jullie reden toen redelijk bij elkaar in de buurt.
Simmie: Succes vandaag!

Mag ik iedereen om een gunst vragen???
Willen jullie even op mijn allerschattigste Rebel stemmen als Bokt merrieveulen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:36

Zo, daar ben ik ook weer eens! Ik probeer jullie verhalen wel bij te houden maar om zelf wat te schrijven komt er dan meestal niet van.

Kleine update van het mannetje:
Stukje bij beetje gaat hij steeds meer vooruit. Vorige week vrijdag zou hij eigenlijk verhuizen naar een ziekenhuis bij mij in de buurt, maar donderdag kreeg hij weer een terugslag en hebben ze hem gehouden tot na het weekend. Nu gaat het weer helemaal goed, en zijn ze weer bezig met overplaatsing, maar ik geloof dat er even niet zoveel plek is in het ziekenhuis. Persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg, hij ligt me eigenlijk wel prima in het AMC, ondanks het heen en weer rijden.
Verder is hij boven zijn geboorte gewicht uitgestegen, en heeft hij het respectabele gewicht van anderhalf pak suiker bereikt, yeah!
Het infuus is er ook uit, hij wordt alleen nog heel lichtjes geholpen met de beademing d.m.v. een "snorretje" en hij krijgt zijn eten nog via een sonde door zijn neus.
Wat echt lekker is is dat hij elke dag een uurtje of 2 bij me mag liggen (en af en toe natuurlijk ook bij zijn vader! ), heerlijk een beetje wegdommelen met z'n tweetjes. Ik heb ook al een paar keer geholpen met luiertje verwisselen (wat een gepriegel!) en wassen (= met een nat watje een beetje deppen hier en daar).
Kortom, kleine Mas gaat de goeie kant op!

Wie gaan er eigenlijk dit weekend allemaal naar Barchem? Ik heb het allemaal niet meer zo bij kunnen houden.
Simmie, mag je mee doen aan de clinic of kreeg je gewoon een bevestiging om te kijken?

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:38

Simmie  Ik heb ook een mail gehad van Myoplast, maar ben helaas niet uitgekozen. Denk ook niet dat ik ga kijken.

Missmuts  Helemaal scheren! Geloof me, een praampje doet wonderen! Ik scheer alle paarden altijd helemaal, en ook alles met het grote scheerapparaat.

Andrea  Ik had natuurlijk al een heleboel van je verhaal meegekregen, maar vind het wel banketstaaf voor je! Lijkt meer op zoiets als bindingsangst…. Misschien even laten rusten, even hem een tijdje niet zien. En dan verder zien?

Lielle en Marieke  Gave foto’s!

Canter --> Super dat het zo goed gaat!! Ik ga zaterdag naar Barchem met Cheval, en zussie gaat zondag met Moertje!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:42

Leuk om van je te horen, Canter. Fijn dat het goed gaat en wat heerlijk dat je hem toch al iets kan knuffelen. Wat zal hij teer en klein zijn! Zijn er zulke kleine luiers?

Chantal: het gaat er niet om dat hij niet braaf is. Ik kan bij Oeste gelukkig alles doen, dus dat komt wel goed. Het gaat mij er meer om dat ik in de winter natuurlijk ook nog vaak buiten rij (cross) en dat ik de haren als goede bescherming zie voor zijn benen (schaafwondjes e.d.) Maar als ik doorscheer tot knie/sprong, dan is dat wsl ook wel goed.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:44

Leuk dat jullie meedoen Chantal, zet hem op!

Missmuts, hij heeft niet eens de kleinste maat mini-luier, dus het valt mee!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:49

Hoi Canter, goed om wat van je te horen! Fijn dat Mas het naar omstandigheden goed doet, ik herken wat van je verhalen van een vriend van ons, en die kleine is nu ook al een hele vent, om over Yannick Jansen maar te zwijgen

Ik doe trouwens met twee paarden mee in Barchem, Pablo M en Raimaer L.

Jollyjoker, dan ken ik jullie paard wel. In Bathmen zaten we idd vlak bij elkaar. Ik dacht alleen eigenlijk dat die van Anydale was Of ik ik gewoon blonT

Missmuts, daarom doe ik het dus ook. Zeker Raimaer is superbraaf, maar ik zie het nut er niet zo van.