[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:11

In principe wel, maar mijn huidige auto en de camionette moeten ook weg geraken. Ik heb geen 2 auto's nodig en een kerkhof in transportmiddelen starten is geen ambitie van me :P
Als het kan ga ik wel uitkijken naar een trailer met aluminium. Geen zin meer in rotte bodems op dit moment.

Edit: ik heb ook 0,0 verstand van goede trekauto dus moet sowieso stiefpa mee krijgen in de zoektocht. Die is monteur van hobby en sleutelt aan alles van fiets tot auto.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 22:21

Ik weet natuurlijk niet wat je buget is, maar wij hebben een Toyota landcruiser. Top auto! Vind niet direct een foto van mijn combinatie.

Volgens mij moet je het voorlopig al 3 maanden hebben voor je het examen mag afleggen? Of ben ik mis? Is ook al 4 jaar geleden dat ik dat gedaan heb

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:01

Tis te zien of het zelfstandig doet of niet. Ik heb rijlessen gevolgd en in drie dagen had ik het :).
Ik heb ook een landcruiser, kan er ook niets van zeggen tot nu toe. En ik gebruik hem bijna alleen voor te trekken, dus hij heeft het wel zwaar te verduren, tis ook een slechte weg die ik doe.

De bodem is altijd hout dacht ik, of je ene aluminium trailer hebt of niet, denk ik. Dat gaat over de omkadering dacht ik. Heb er iig nog nooit van gehoord van aluminium bodem in trailer!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 23:04

Ik had nog maar net mijn rijbewijs. Lees 1 dag, kan ook daar mee te maken hebben.

Die van ons ook.. Wij hebben toch een redelijk zware trailer. Zal eens foto's zoeken. Wordt zeker 3x oer week en dan nog in het weekend gebruikt voor de trailer.

Edit :

Opruimen was nodig :')
Afbeelding

Afbeelding

+ wij hevben een waterton in de trailer van +- 80l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:18

Landcruiser staat op het verlanglijstje maar budget is nu helaas even beperkt. Dan stop ik het grootste deel nu liever in een veilige en goede trailer en mijn BE.

Landrover is nog zo'n droom maar tweedehands zijn dat altijd knutselprojecten ivm onderhoud en zo handig ben ik nu ook weer niet.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:27

@Daaph: kunnen er 3 paarden op daar? lijkt me wel interessant voor als de trailer hier versleten is. (Colorado breekt hem af). Misschien is een 3 paards trailer een oplossing waarin hij scheef kan staan.

@Antonius: normaal ging ik Merksplas doen. En nu dacht ik om in Nokere mijn L debuut te maken, maar er staan vrij veel tornooien gepland met daartussen regelmatig spring- en dressuurlessen. Dus ben aan het twijfelen of dat niet te zwaar wordt voor Ferro. Want moet dan wat conditietraining gaan doen; daarnaast staan er nog tornooien gepland het weekend voor en na Nokere.

Ben er nog niet aan uit wat ik ga doen. Ofwel enkele tornooien laten vallen, ofwel Nokere niet starten en gewoon in het najaar bij de lrv crossen mijn L debuut maken. Het is dan ook zo jammer dat ik mij moet voorbereiden op 1 cross nu in Nokere en erna weer zou stilvallen qua crossen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 14:35

Nee 2 paards, maar mega veel ruimte.
Ik denk wel dat je er 3 paards van kan maken als je geen grote zadelkamer wilt hebben. Maar ik denk opzich dat ze echt wel ruimte genoeg hebben... De trailer is even breed als een rijvak. En de paarden staan gewoon met hun gezicht naar voor. Zal volgende keer eens een foto maken hoe ze staan.
Ik vind het zeker een aanrader. Maar misschien eerde de big portax. Die heeft een schuin lopend dak, dat pakt wat minder wind.

Moet/wil je alle tornooien meerijden? Misschien eens een weekje overslaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:47

Ik dacht ook dat het eentje was voor 3 paarden maar zie nu dat die een voorlader heeft ook? Prachtige trailer in elk geval!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:49

Bedoel je de zadelkamer? Dat is eentje waar je in kan dansen! Ik he er op dit moment 6 zadels , heel wat kopstukken en alle andere zooi, een grote kist, een groot rek met bakken en de waterton voor 80l en een dekenrek en ik heb nog ruimte zat. Echt heel leuk

Edit
Geen Karin in Aken.. Om veiligheidsredenen voor Rio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:22

Waarom heb je 6 zadels nodig als je met 2 paarden op stap gaat :') Hoe lang is die trailer dan? En gewicht? Ding is volgens mij gewoon gigantisch haha.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 17:46

Ja.. Dat is een goeie... Elk paard heeft sowieso een spring/dressuurzadel dan 1 zadel voor de paarden zadelmak te maken en 1ne die ik eigenlijk moet verkopen...

Hij is idd gigantisch... Ik geloof dat hij zonder paarden maar met materiaal 1500/1700 weegt ( maar ik kan er ook helemaal mis op zitten.. Ik weet het eerlijk niet. )
Ik weet wel dat ik net onder of net op het gewicht zit wat ik mag trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:25

Vind 'm super maar die gaat ruim boven budget haha. Heb ook niet echt zadelkamer nodig. Leg mijn spul liever in de koffer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:00

Kvind die ook wat te groot voor dagelijks gebruik :P mijn auto is lichte vracht dus die dient als zadelkamer ;). Maar voor op wedstrijd wel super handig!

Een landrover zou je wel op de kop kunneen tikken! Vriendin heeft onlangs enen gekocht tweedehands voor schone prijs :). Nog een van die oudere modelen, maar niet zoveel KM.

Mijn ultieme droom is zo een tweepaards camionennetje :+, veel handiger voor dagelijks gebruik dan die vanne, want eigenlijk rij ik echt nie graag mee met de vanne. Maar dat is véél centjes :/.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:29

Maar zijn die 2 paards niet super vaak te zwaar geladen?
Het handige aan trainer-auto vind ik op wedstrijd, gelijk bv Nokere, dat ge met de auto kunt gaan. Of naar de winkel nog kunt gaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:52

Ik heb maar 1 paard dus da zou geen issue zijn ;). Ja dat is waar :J.

Heeft Dirk nog plannen voor internationaal te starten dit jaar?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 12:12

Nee niet direct. Hij gaat zich eerder concentreren op het EK in Tongeren volgend jaar en dat zijn de lrv crossen in het najaar.. Als hem dan nog wat internationaal erbij doet gaat het wat veel worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:25

Die camionnetjes zijn idd enorm duur, je moet echt alles heel goed nakijken voor laadvermogen enzo. Wordt enorm veel mee gesjoemeld. Daarnaast is het bij modderige ondergrond maar de vraag of je erdoor raakt, zeker omdat ze laag bij de grond zitten. De meeste staat je paard ook achterwaarts.

Stiefpa vindt het zonde dat ik zonder transport zit en wil mijn budget voor een auto optrekken zodat ik een aardige jeep kan aankopen. Mijn voorkeur is ook lichte vracht omdat ik zelden iemand meeneem (hooguit 1 persoon) en dan kan alles schaamteloos in de koffer :D het is echt de bedoeling om hem als "werkauto" te gebruiken.

Nu budget wat ruimer is, kan ik idd uitkijken naar een Toyota landcruiser. Of iets anders leuk haha.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:57

Ik had me kandidaat gesteld voor Jardy en was geaccepteerd dus ik keek er enorm naar uit. Jammergenoeg heeft Aruba een beetje pech gehad door tijdens het longeren zot te doen en met haar achterhoef heeft ze haar voorhoef vanachter opengetrapt. Het bloedde enorm en de dierenarts heeft een deel proberen naaien. Ze staat nu 4 dagen in stal met drukverband en dan komt dierenarts opnieuw. Heel hard balen nu dus ;( hopelijk geneest het vlot.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:02

Onee :/ dat doet er dan om! Had ze geen clochen om?

Super varekaj :D!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:14

Nee ze had er geen om...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:22

Klote winnie, zijn gewoon stomme accidenten. Ik doe ook geen bescherming om bij longeren/rijden, enkel bij springen omdat ik de pezen niet onnodig wil opwarmen. En ze kunnen zichzelf evengoed openhalen op de wei... Beterschap voor Aruba!

Varekaj: hopelijk snel de auto van je dromen *\o/*
Wat betreft camionette, er bestaat geen enkele waar je legaal 2 paarden en wat gerief mee kan vervoeren, de dag dat ze daarop beginnen controleren, kunnen ze dik cashen!
Ik ben heel tevreden met mijn camion vooral omdat ik de mobilhome heb. Moest ik niet moeten overnachten, zou ik echter ook liever een camionette hebben dan jeep en vanne.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:30

Daarom heeft mijn paard ook clochen om in de weide :Y). En ze staat dag en nacht buiten. Ik vind clochen geen overbodige luxe tijdens longeren. Nuja Tblijft stom! Hopelijk kan je toch gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:02

Ik gebruik zelden beenbescherming :o Soms bij warm weer zelfs niks tijdens het springen. Is zoiets dom wat roet in het eten gooit natuurlijk, dikke tegenvaller.

Voor mezelf is het inderdaad handig als ik 2 paarden tegelijk kan vervoeren, al is het geen must. De tinker en shetjes samen kunnen verzetten van weide bijvoorbeeld in 1 rit scheelt een hoop tijd (en bezine). Ik moet gelukkig niet overnachten voor wedstrijden :)) Parking voor jeep + trailer is hier makkelijker dan een plek vinden voor een vrachtwagen. Die zou op een onbewaakte weg moeten staan vlakbij bedrijven iets verderop en vrees dat dat nogal een lokaas zou zijn voor inbraak en dat soort dingen. Een trailer kan nog onder een carport :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:30

Hier kan Luxor nog geen clochen om. :+ Heb dat geprobeerd maar hij ging zich bijna laten vallen! Zo raar vond ie dat! In de vakantie op 't gemak eraan laten wennen. :j

Balen Winnie! Kan idd stom zijn... Ik heb 1 keer geen clochen aangedaan toen ik op jumping was in Moorsele. 'k Was ze vergeten, en 'k was aan het wachten aan de poort om in de piste te gaan en plots zeiden ze van je paard bloedt! En idd bij z'n hoef plasje bloed... 'k Heb nog met water mogen afspoelen en later starten. Schelleke van hoefbal. Kan fel bloeden amaai! Achteraf gelukkig niet meer en ie sprong goed rond. :) En vanaf toen altijd clochen bij springen. :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:32

Heb me al uitgeschreven, dierenarts zegt dat het zeker te snel komt om nog te kunnen deelnemen... Heel jammer maar ga nu weekendje supporteren in Genk dan!