[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:41

Sannnn schreef:
Je moet idd echt regelmatig starten, anders wordt die drempel wel weer groter merk ik. Nu ook na mijn hersenschudding, zie er toch wel tegenop. Terwijl het onzin is want op les spring ik ook zeker een B parcours, maar nu moet ik het alleen doen.

Dat had ik eerst ook wel. Vorig jaar amper op concours gesprongen omdat Avi er niet klaar voor was, Zetje een veulen had en ik daarna mijn rib brak. Nu is de drempel naar het L overbrugt en hoop ik dat ik er aan ga wennen :o Merk wel dat mijn springlessen me mega helpen.

@Karen: das ook mooi balen dan. Ga je nu alleen lessen?

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:43

Dressuurmatig train ik thuis ook op een hoger niveau. Springen dus niet, wij hebben maar weinig materiaal bij stal en heb dus op het moment geen geschikte locatie voor springles. Het is echt zeuren op deze manier!!!

Het gaat ons inderdaad niet in de koude kleren zitten. Het is best een zware tijd, maar ik probeer zelf zo positief mogelijk te blijven. Met z'n allen depressief gaan zitten doen, helpt zeker niet!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:44

Zetje stapt er overheen Mandy en jij kan het ook makkelijk!

Naja dat niks van zich laten horen is wel vrij standaard maar ik kan daar niet zo goed tegen. Ik moet het regelen op werk dus dat kan niet een dag van te voren. Misschien ga ik dan wel 1 keer in de 2 weken lekker in mn eentje lessen, kan ik mooi zelf plannen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:51

Wat irritant zeg Karen. Snap dat ook nooit zo goed, je spreekt wat af. Misschien kan je dan idd beter zelfstandig gaan lessen.

Positief blijven helpt zeggen ze idd beter als met z'n allen depressief te gaan zitten doen. :j Maarja, dan moet(en) je/ jullie het wel kunnen. Ik vind het knap van jullie en heb er respect voor, dat mag dan ook gezegd worden. :)

Dressuurmatig ben ik nu vooral met basis bezig, die oefeningen kunnen we wel. Maar die overgangen etc. moeten flitsender. Springen deed ik voor die val vaak op les op L niveau. Nu B/ L. Wil eerst weer haar volledig vertrouwen en zij mij voordat we weer hoger gaan. Maar dat zit al wel weer bijna goed na afgelopen les. :D
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 04-02-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:54

bij dressuur ben ik basis aan het combineren met oefeningen om haar zo los te maken en Beat moet veel oefeningen natuurlijk nog beter onder de knie krijgen.
Springen verschilt heel erg ik heb een instructrice die dol is op techniek trainen dus heel veel in uitjes cavaletti's rare lijnen, aparte sprongen maar het helpt wel Beat wordt er beter en sterker en sneller van.

Soms trainen we meer parcours gericht en dan is het ook op B/L niveau :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:54

_Noor schreef:
Het gaat ons inderdaad niet in de koude kleren zitten. Het is best een zware tijd, maar ik probeer zelf zo positief mogelijk te blijven. Met z'n allen depressief gaan zitten doen, helpt zeker niet!!

Helemaal gelijk. Ik weet het van het plotselinge overlijden van mijn broertje. Het is kl ote maar je moet wel verder, hoe moeilijk het ook is.

@ Karen: ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor. Dan zou ik liever in mijn eentje lessen. Kun je iig doen wat je zelf wil.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:57

Hoi Dames en heer!

Noor, ik wil even zeggen dat ik enorm veel respect voor jullie heb! Jullie gaan toch een enorm heftige tijd door!
Karen, hoe irritant, dat iemand niets laten horen. Zo kom je ook niet aan het lessen!
Mandy, de L gaat echt wel goedkomen hoor!

Ben hier even aan het uitvogelen hoe de videocamera werkt, die hebben we voor ons trouwen gekregen van mijn ouders. Als ik morgen nog niet ben bevallen of geen teken krijg dat het staat te gebeuren, ga ik gewoon mee met mijn zusje en Uk naar Gorssel. Kan haar springen dan mooi filmen.

Wil zelf graag weer meedoen met de onderlinge wedstrijd op 27 maart, maar dan moet de beeb niet meer zo lang op zich laten wachten, want het is beter om 6 weken te wachten met rijden natijd. Mja, het zal dan toch wel gaan om een simpel B parcoursje waar ik weer mee ga beginnen. En laat mijn zusje dan dressuur en springen rijden met Uk voor de verenigingstitel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:58

Zo zie ik het ook, Mandy. :(:)

Dressuurmatig ben ik nu dus wat bezig met de Z2 oefeningen en daarbij idd steeds aandacht voor lossigheid en gehoorzaamheid. Hij moet echt superdesuperscherp zijn ;) Liever een keer teveel reactie dan tekort!

Ik ga op stal kijken, even zien of ze nog niet uit hun deken zijn gewaaid. Jer even longeren. Zou vanmorgen vroeg eigenlijk nog rijden, maar ik lag zo lekker!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:58

Ik las al op Hyves, dat beeb nog niet van plan was om te komen :+ En jij maar in spanning wachten. Maar wie weet is het er vnvd, het kan maar zo.
Hoezo is het beter om 6 wkn te wachten? Als je jezelf goed voelt kun je toch eerder beginnen? :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:59

Noor, ik weet niet precies wat er aan de hand is maar het klinkt best heftig aan de reacties te zien, sterkte :(:)
Tientjuh: Ik kan het beeb niet kwalijk nemen, mij ook te koud en te nat buiten ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:00

Hier is het prut weer, ik wil super graag rijden alleen vaders vind het verstandiger van niet ^)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:01

Ik wil ook rijden nu, moet alleen nog tot half 6 werken. Gelukkig is Avi heel makkelijk en kan ik met deze wind rustig rijden :j

Overigens ga k thuis ff wat eten en de paarden hooi op de wei brengen. Zo te zien blijft het droog en kunnen ze ook wel buiten blijven.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:01

Mandy, pff het is echt wel een eigenwijze beeb dat ie zo lang blijft zitten. Jeroen ( manlief) zei ook al, de kleine is tot al dik genoeg, waarom wacht hij/zij dan nog zolang? haha. ( vorige echo, 2 weken terug, zat de kleine al op ruim 8 pond)

Het is beter om 6 weken te wachten vanwege evt verzakkingen e.d. De organen hebben de tijd nodig om allemaal weer terug op hun plekje te komen nadat de baarmoeder dus kleiner moet worden. Als je te vroeg weer begint met rijden, heb je kans dat de blaas en baarmoeder gaan verzakken met mogelijke incontinentie. Als je dat hoort, dan laat je het wel om te vroeg er weer op te kruipen :+

Overigens moet ik dan na 6 weken mijn eigen rijjasje ook alweer passen, nouja, anders moet ie met de onderlinge maar los blijven hangen :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:02

Heb je al geprobeerd om heel hard op je duim te blazen (met je neus dicht dan hè!), Jantine? :P
Sorry, flauw grapje. Je zal het wel helemaal zat zijn inmiddels!

@ Evony: in september is kanker vastgesteld bij mijn vader en hij is nu volop bezig met chemo's..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:03

Ze zeggen toch zo dat je ivm je bekkenbodemmusculatuur en je organen die terug moeten vallen beter 6 weken kunt wachten met rijden?
Vriendin van mij zat na 2 weken weer te paard. :o

Hier waait het nu knoerdhard, dus ik ga vanmiddag wel kijken hoe het dan is.
Ga zo lekker mini pizza in de oven doen, traktatie voor mezelf na de tentamens. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:04

@ Tientjeh: aha, weer wat geleerd! Het blijkt wel dat ik nog helemaal niet 'in to' een baby en alles eromheen ben :))

Oh... er komt toch regen aan zie ik al wel :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:06

haha Noor, ik zit ook al aan de tonic en frambozenbladthee. Moet ook allemaal wee opwekkend zijn. En mijn baas kwam nog met de tip dat s*x heel goed was. Daar moet ik toch echt even niet aan denken met die dikke buik!

Mandy, ik wist het ook niet hoor! Maar dat word je allemaal verteld bij de verloskundige zodra je in verwachting bent. Het kan wel zijn dat ik er wel iets eerder op ga als ik me goed voel, maar wacht zeker op zn minst 4 weken. Mijn zusje heeft ook nog geen ander paard en blijft Uk ook nog even rijden. Start hem nog een aantal sgw´s en dan mag ze hem weer afleveren :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:13

Noor: wat erg :(:) maar ik lees dat het nog wel aardig goed gaat naar de omstandigheden? dat is iig wel een opluchting!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:16

Goeiemorgen!
Ik ben ook echt fan van the Mentalist :D Kijk het iedere week! Heb alleen een poosje geleden wat afleveringen gemist, omdat ik dacht dat het oude afleveringen waren, dus die ben ik nu aan het kijken en dus loop ik nu achter. House en Glee vind ik ook leuk trouwens :)
Thrillerboeken vind ik echt geweldig (die van Baldacci bijvoorbeeld), maar films niet meer zo. Vroeger hield ik echt van horror, maar nu vind ik het echt vies en eng :P
Ik tel dressuurwedstrijden wel altijd mee in de planning. Vorstin is altijd gestresst als ik met haar wegga, dus wat dat betreft is het wel belangrijk om daar rekening mee te houden.

Succes Lau!
:(:) Beterschap Vief
Wat fijn dat het met je vader weer redelijk gaat Noor! En heel knap dat jullie zo positief kunnen blijven. En kun jij Vorstin niet een keer voor me rijden :D? Ik wil ook een superdesuperscherp paard, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar!
Sannn, voor 1x is het idd wel te doen :)
Irritant dat je niets hoort Karen. Zou idd dan voorlopig gewoon lekker in mn eentje gaan!
Pff Tientjeh, spannend dat je beeb er nog niet is!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:24

House en glee volg ik idd ook, mijn vader is echt fan van house. Ook alleen maar zodat hij weet dat er tenminste 1 iemand erger is dan hij al is het een figuur in een serie }:0
Thrillerboeken hou ik ook van! Tess gerritssen Patricia Cronwell en dat soort schrijfsters en schrijvers!

Beat is te nuchter om te stressen op dressuur wedstrijden ze vind er niks aan :+

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:33

Pfff wat een rot weer! stimuleert niet echt om lekker naar buiten te gaan...
Dus ik ga zo eerst maar even boodschappen doen, en m'n huis weer schoonmaken. Huis staat sinds gisteren op funda en we hebben volgende week al weer twee bezichtigingen...

Jantine hopelijk komt de kleine snel, kan me voorstellen dat je hem of haar nu wel een keer heel graag wil zien!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:35

Wordt nu wel echt spannend Jantine! Ga je in het ziekenhuis bevallen?

Tess Gerritssen vind ik echt geweldig!

En tja die springlessen, in mn eentje vind ik stiekem ook wel erg lekker...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:43

Tess Gerritsen is idd geweldig!
Vind je het dan niet spannend om morgen mee te gaan met Uk springen?

Hier regent het nu ook knoerdhard.. Terwijl ze hadden gezegd dat het droog zou zijn 's middags. :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:45

Rem zn opa komt vandaag terug uit Dubai, die moet zo nog landen op Schiphol. Hebben al 2 uur vertraging.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:33

Hier waait het nog hard, maar is het nog wel droog. Maar dat zal niet lang meer duren als ik de buienradar mag geloven.

@ Jantine: ach je ziet het tegen die tijd wel hoe het gaat toch? Wie weet zit je er na 4wkn nog helemaal niet op te wachten om te gaan rijden.
En zul je zien: ga je morgen met je zusje mee, komt de bevalling op gang :=