[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:07

Middag!

Sim: ik heb ze wel eens bij de welkoop zien staan, maar die zijn al bijna net zo duur als de hierboven genoemde.
Vief: Leuke foto's! Wol is wel erg rond!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:09

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:24

Had gegoogled, maar zo'n kinderpicknicktafel vind ik te klein/laag. Qua prijs zijn ze wel wat ik bedoel.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:33

Solly, ben ook nog maar een B ruiter ;-)

Maar bij sommige zag ik ook nog grotere staan.

En anders toch even zelf klussen. Is in principe niet zo heel moeilijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:44

Ruud_O schreef:
Solly, ben ook nog maar een B ruiter ;-)

Ik rijd ook B hoor (nog wel tenminste).

Iig bedankt voor al je tips. Zelf maken is voor mij geen optie (2 linkerhanden qua houtbewerking) misschien dat er bij mij op stal een handig man rondloopt.....

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:53

Je bent toch net getrouwd ?? Toch de verkeerde uitgezocht :P

In principe 2 A frames maken en met planken aan elkaar timmeren. Appeltje eitje ;-)

Of je moet met schragen gaan werken, of een behangtafel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:15

Mandy: Ik vond het zelf qua kilo's nog wel meevallen gezien het weinige dat ze dit jaar gedaan heeft en de 3 weken vakantie ;) Had verwacht dat ze nog wel eens wat ronder zou kunnen zijn bij terugkomst ;) Ben het met je eens dat er nog wel wat af moet. Voor haar ook een stuk fijner, maar Woll is gewoon van zichzelf al heel erg rond en groot.. Slank paard zal het nooit worden :+

Gister heel toevallig nog een wedstrijd voor volgend weekend opgegeven.. :) Vond niet dat er heel veel te rijden was hier in de buurt, maar had deze over het hoofd gezien en ze belden om te vragen of mijn moeder wilde jureren. Was heel weinig animo dus hoefde geen extra bijschrijfkosten te betalen en kon nog op beide dagen starten.. Paps vond het wel een goed plan om Woll 2 dagen mee te nemen (enige manier om haar wat dunner te krijgen ;)) dus ga nu 2 dagen. 1 dag dressuur (niet mijn idee :+) en springen en zondags alleen springen :) Zal morgen eens naar de smid bellen. Moet ze er toch maar eens aan geloven en op ijzers (ook alvast voor de crossen).. Ben alleen benieuwd of ze zichzelf daarmee een beetje heel houdt. Ze is niet heel voorzichtig op zichzelf :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:16

Waar ga je volgende week heen Vief? En 2 dagen overleefd ze vast wel :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:18

Haha ja idd komt wel goed. Is alleen maar goed voor der :)
Ze is oud genoeg om nu eens echt aan het werk te gaan.

Ga naar Nieuw-Heeten :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:23

Nieuw-Heeten is leuk! :)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:26

Zeker, heb daar ooit m'n eerste dressuur winstpunt gehaald.
Met bakken kwam de regen naar beneden :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:40

Even een vraagje, weet er hier iemand wanneer de cross verreden wordt in Breda? Vroeger was dat altijd vrijdag, is dat nog zo?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:42

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:51

Haha :D
Ben er met de pony's ook wel vaak geweest :) Mooi dichtbij voor ons!

Dekbedshoppen is gelukt :D Kan het mooi betalen met de centjes die ik net voor mijn grijze jasje heb gekregen :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:55

@Rowo :) , dat is dus het probleem. Het is echt een ezel wat dat betreft.
WolinLotte schreef:
@Sue: Wolin heeft paar weken terug vermoedelijk haar kogeltje verdraaid, en liep toen enorm slecht ;( , we zijn nu 4 weken verder en ze is al wel een stuk beter. Als wij onze enkel verzwikken of verdraaien staat er 6 tot 8 weken rust voor. Het probleem bij mijn paard is dat ze trailer niet op gaat, anders was ik állang richting kliniek geweest, we hebben met Wo een trailerlaad cursus gevolgd en ze had alweer nieuwe ideeën uitgevonden om er niet op te komen.. dus we zijn weer opnieuw geïnstrueerd en moesten dus weer verder aan de slag om te gaan trailerladen te trainen. We hebben nog geprobeerd om de dierenarts aan huis te laten scannen, maar die heeft niet de apparatuur ervoor om aan huis te komen, bovendien wil mijn eigen dierenarts haar echt op de kliniek hebben.. ik ook, maarja... niemand heeft een oplossing.. want met een kreupel paard ga je niet even trailer laden oefenen. En mijn dierenarts weet het ook niet..Het uit de box komen was drama; de bocht maken ging stukje voor stukje en nu loopt ze eigenlijk alweer zo de box uit en staat ze op stal te stampen dat ze eruit wil. Mijn paard is een spring in het veld, letterlijk en zolang ze al hoppend en dravend met je mee gaat is het goed en zit het ook goed in haar lijf, na de verdraaiing was ze echt lusteloos. Dat is nog het ergst van alles ;) ; als je paard niet fijn in z'n lijf zit. Wolin is een goede graadmeter. Dus ik ben erg blij als ze weer een streek uithaalt, gek doet, al stampend in de box staat en lekker met je mee hobbelt :) .

Dat gek doen doet ze wel weer, maar haar lopen is sinds gister weer erg verslechterd.

@Gr_roos: Jah, de staleigenaresse kwam gelijk naar me toe. Zij laat voor de opfok ook altijd een mobiel team uitrukken, ze ging voor mij op zoek naar de site.. Digit nog wat geloof ik, die ga ik dan ook bellen ja, ben het even helemaal zat en over een week ga ik op vakantie en ik heb vanaf morgen 7 diensten achter elkaar.. het zal ook niet zo zijn :\ ..

@Simmie: Ik zal mijn ogen en oren open houden voor als ik ergens een goedkope picknicktafel zie staan :)

Ik ben alweer even flink bezig geweest :) , ga zo nog even was vouwen, stofzuigen etc.. moet nog even naar het reisburo met mijn paspoort en langs de HEMA voor een paar extra lenzen := en dan haal ik ook maar gelijk nog even die hakken die ik zo gaaf vond, maar toch had laten staan :o ..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:10

Nou volgens mij heb je die schoenen wel verdiend hoor Lotte :(:)
Hoop echt dat je snel iemand hebt voor Wolin. Weet wel dat ik ook heel blij was dat ik nog net voor mijn vakantie terecht kon, want weggaan zonder te weten hoe of wat voelt echt niet fijn.. :n Zou het misschien een optie zijn om met een 2 paardstrailer met een vriendje van der erin het te proberen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:23

Ik weet dat mijn eigen dierenarts het ook doet (gaat doen). Ik heb van het voorjaar een DA uit Bergen laten komen. Die reden max 45 km. Er zit er ook 1 in Heiloo en die doet ook veel op duindigt, daar is een vriendin van mij bij geweest.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:47

Jah, we gaan onze Tinker met Wolin proberen :j , een blinde kan die Tinker zelfs nog laden, als je tegen die Tinker zegt "Daar moet je in" dan loopt ze er zo op, dus dat ga ik ook proberen :j , maar dan moet ik wachten tot mijn ouders terug zijn... de tinker en Wo kennen elkaar niet, dus het wordt eerst wel even kennis maken. En anders gaan we het ook proberen met een ruin van stal, daar staat Wo in de winter mee in de paddock. Ik hoop echt zó dat dat werkt, dan hebben we een buddy voor op de trailer. Ze moet nu gewoon niet meer gekke sprongen maken met die benen :n ..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:03

@ lotte: zover had ik nie terug gelezen sorry, maar echt rot man. gewoon balen dat ze de kar niet op wil. Ben blij dat ik dat hier thuis nog niet echt heb meegemaakt, krijgen ze ook geen kans voor trouwens }>

@ vief: oh ja nieuw heeten zou ik vorig jaar heen. Maar omdat ze beide kreupel waren toen niet gweest. Is daar niet veel animo nee?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:10

Hoop echt dat het werkt Lotte!

Mandy: Waren nog niet zo veel inschrijvingen volgens het secretariaat...
Hoefde dan ook niet bij te betalen, dus das wel mooi meegenomen ;)

Woll heeft het gelukkig steeds beter door.. Kwam ook wel deels omdat we zo weinig weg gingen met der. Toch wel duidelijk dat het een kwestie van veel doen is.. En 't is ook wel een typje natuurlijk :+. Ben wel echt blij met mijn halster. Anders stond je na een tik gelijk aan de andere kant van het erf, wat Woll alleen maar grappig vond :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:12

Lijkt me echt vreselijk en vooral zeer ergerlijk als je paard de trailer nooit op wil. Hoop het ook niet mee te maken. Zetje vorig jaar ook ineens zo'n tik dat ze er niet meer alleen op wou lopen (wij leren de paarden direct alleen de kar op te lopen). Het enige wat toen hielp was een touw om haar neus en als ze achtruit ging aantrekken zodat ze geen adem meer kreeg. Later hoefde ik het touw er alleen nog maar om te doen of ze ging al :))

@ vief: is dat concours dit weekend al dan?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:14

Haha nou ze moeten maar luisteren inderdaad! }>

Volgend weekend (8 en 9 augustus) :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:18

Ik hoorde van clubgenoten dat ze het wel een leuk concours vonden. Lonneker is dat weekend ook en dat trekt denk de meeste ruiters uit de omgeving en niet naar Nieuw Heeten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:24

Ik heb aan 2 soorten paarden een hekel, die niet de trailer op gaan (paarden moeten wel door 1 persoon te laden zijn) en paarden die niet door het water willen en iedere keer gaan lopen zeiken als ze voor een waterbak staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:28

Ik vind wel dat het 9 van de 10x de schuld is van de eigenaar... ik zie zo vaak mensen op concours k loten met trailerladen en als ik dan zie HOE ze het doen :x Die paarden houden ze echt kats voor de gek en ze hebben nog gelijk ook. Staan ze daar met brokjes te schudden voor zijn neus, of 1 voor 1 de benen op de klep tillen 8)7