Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Had verwacht dat ze nog wel eens wat ronder zou kunnen zijn bij terugkomst
Ben het met je eens dat er nog wel wat af moet. Voor haar ook een stuk fijner, maar Woll is gewoon van zichzelf al heel erg rond en groot.. Slank paard zal het nooit worden 
Vond niet dat er heel veel te rijden was hier in de buurt, maar had deze over het hoofd gezien en ze belden om te vragen of mijn moeder wilde jureren. Was heel weinig animo dus hoefde geen extra bijschrijfkosten te betalen en kon nog op beide dagen starten.. Paps vond het wel een goed plan om Woll 2 dagen mee te nemen (enige manier om haar wat dunner te krijgen
) dus ga nu 2 dagen. 1 dag dressuur (niet mijn idee
) en springen en zondags alleen springen
Zal morgen eens naar de smid bellen. Moet ze er toch maar eens aan geloven en op ijzers (ook alvast voor de crossen).. Ben alleen benieuwd of ze zichzelf daarmee een beetje heel houdt. Ze is niet heel voorzichtig op zichzelf

, dat is dus het probleem. Het is echt een ezel wat dat betreft.WolinLotte schreef:@Sue: Wolin heeft paar weken terug vermoedelijk haar kogeltje verdraaid, en liep toen enorm slecht, we zijn nu 4 weken verder en ze is al wel een stuk beter. Als wij onze enkel verzwikken of verdraaien staat er 6 tot 8 weken rust voor. Het probleem bij mijn paard is dat ze trailer niet op gaat, anders was ik állang richting kliniek geweest, we hebben met Wo een trailerlaad cursus gevolgd en ze had alweer nieuwe ideeën uitgevonden om er niet op te komen.. dus we zijn weer opnieuw geïnstrueerd en moesten dus weer verder aan de slag om te gaan trailerladen te trainen. We hebben nog geprobeerd om de dierenarts aan huis te laten scannen, maar die heeft niet de apparatuur ervoor om aan huis te komen, bovendien wil mijn eigen dierenarts haar echt op de kliniek hebben.. ik ook, maarja... niemand heeft een oplossing.. want met een kreupel paard ga je niet even trailer laden oefenen. En mijn dierenarts weet het ook niet..Het uit de box komen was drama; de bocht maken ging stukje voor stukje en nu loopt ze eigenlijk alweer zo de box uit en staat ze op stal te stampen dat ze eruit wil. Mijn paard is een spring in het veld, letterlijk en zolang ze al hoppend en dravend met je mee gaat is het goed en zit het ook goed in haar lijf, na de verdraaiing was ze echt lusteloos. Dat is nog het ergst van alles
; als je paard niet fijn in z'n lijf zit. Wolin is een goede graadmeter. Dus ik ben erg blij als ze weer een streek uithaalt, gek doet, al stampend in de box staat en lekker met je mee hobbelt
.
..
, ga zo nog even was vouwen, stofzuigen etc.. moet nog even naar het reisburo met mijn paspoort en langs de HEMA voor een paar extra lenzen
en dan haal ik ook maar gelijk nog even die hakken die ik zo gaaf vond, maar toch had laten staan
.. 
Zou het misschien een optie zijn om met een 2 paardstrailer met een vriendje van der erin het te proberen?
, een blinde kan die Tinker zelfs nog laden, als je tegen die Tinker zegt "Daar moet je in" dan loopt ze er zo op, dus dat ga ik ook proberen
, maar dan moet ik wachten tot mijn ouders terug zijn... de tinker en Wo kennen elkaar niet, dus het wordt eerst wel even kennis maken. En anders gaan we het ook proberen met een ruin van stal, daar staat Wo in de winter mee in de paddock. Ik hoop echt zó dat dat werkt, dan hebben we een buddy voor op de trailer. Ze moet nu gewoon niet meer gekke sprongen maken met die benen
.. 

. Ben wel echt blij met mijn halster. Anders stond je na een tik gelijk aan de andere kant van het erf, wat Woll alleen maar grappig vond

Die paarden houden ze echt kats voor de gek en ze hebben nog gelijk ook. Staan ze daar met brokjes te schudden voor zijn neus, of 1 voor 1 de benen op de klep tillen