[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:13

WolinLotte: Er komt vast nog een startnummers en tijden topic voor EL! Daar komen alle bokkers die meedoen op te staan (als ze hun tijden en nummer doorgeven)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:15

dat is er zelfs al *LOL*

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:29

Goede morgen Lachen

ik moet straks naar de tandarts Boos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:30

Niks voor mij, de tandarts Boos!

Hopelijk worden de paarden niet te nat vandaag. Het regent nu aan stuk door.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:35

Nee voor mij ook niet maar kan niet normaal drinken, door me voortanden.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:36

Ik verbaas me steeds als ik jullie verhalen lees over kringkampioenschappen die over 1 wedstrijd gaan.. Verward Wij hebben voor de dressuur 6 kringwedstrijden waarvan de beste 5 (of 4, ben ik even kwijt) tellen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:42

bij ons dus ook, en die beginnen al in april voor een regiokampioenschap in september Lips are sealed

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:48

Wij normaal 2 dan in totaal 3 proeven, maar door het slechte weer hebben ze het naar 1 proef verplaatst! Boos!
Ik moet zo gaan rijden.. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:49

Kringkampioenschappen hebben wij volgens mij niet meer. Alleen regio. Daarvoor zijn er 4-6 wedstrijden waarvan de beste 3 meetellen. Maar ik rij toch geen selecties meer dus verder weer ik er ook niks meer vanaf.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:50

Bij mijn eerdere kring reden we 3 wedstrijden waarvan de beste 2 tellen.. Zit nu in een andere regio en weet nie hoe dat daar gaat...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:53

Hier ook: 3 wedstrijden waarvan de 2 beste resultaten gelden. een % gaat door naar de Regio Kamp. (5 tot 7 meestal bij ons)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:55

Scum schreef:
Kringkampioenschappen hebben wij volgens mij niet meer. Alleen regio. Daarvoor zijn er 4-6 wedstrijden waarvan de beste 3 meetellen. Maar ik rij toch geen selecties meer dus verder weer ik er ook niks meer vanaf.

Waarom rijd je geen selecties meer? Te druk met crossen? Ik rijd ze alleen met Ultra deze zomer...

Volgens mij bedoel jij toch ook de kringkampioenschappen, regiokampioenschappen geen echt in elke regio maar over 1 wedstrijd (BK, LK enz..).

Lielle: De eerste is 12/13 april. Ik weet al niet meer waarom ik ze opgegeven heb, ik hoop in september eigenlijk wel gepromoveerd te zijn. Ik vind wel dat je op kringwedstrijden iets beter kunt zien waar je staat dan op van die kleine prutwedstrijdjes. Heb je tenminste eens een keer een ring van 20 ipv 7 en dan wordt er ook iets reeeler gepunt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:57

Dat ben ik met je eens. Maar ik krijg het niet allemaal gepland, als ik ook nog eens een weekend thuis wil zijn en niet met de paarden weg. Jammer, want ik zou best eens de springselecties willen rijden.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:59

Stom he, eigenlijk zouden jury's ongeacht de prutswedstrijdjes het zelfde jureren. Ik ben ook wel eens bij prutswedstrijdjes geweest waar streng gejureerd werd en kring en regiokamp. waar heel hoog werd gejureerd. In principe zou het niks uit moeten maken waar je rijdt.
(wie had dat ook al weer: het leed dat jurysport heet)
Uiteindelijk draait het om het commentaar wat je van de jury krijgt en niet het puntenaantal (vind ik)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:01

Zo ik ga zo even langs paardje, en dan tandarts.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:05

jenga ik Tong uitsteken

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:07

Je hebt jurys die hun punten van de volgende ruiters laat afhangen van de prestaties van de eerste paar ruiters. (vergelijkend jureren) Dit is in mijn mening geen goede jury.

Een jury moet het vermogen hebben om onafhankelijk een ciijfer voor de uitvoering van een oefening te kunnen geven op basis van de basisbeschrijving van de oefening (voorin het proevenboekje staan ze allemaal beschreven) Deze jury's zijn schaars!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:09

Ja dat vind ik ook jenga maar ik word altijd scheef aan gekeken, als ik dat dus zegn, in andere topic's want dan zuur ik weer Verward

Maar vind dat jij helemaal gelijk hebt Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:10

Nee, ik bedoel echt Regio. Daarvoor zijn er een aantal selecties. Als je je plaatst mag je dus op de regio (LK) rijden en dat is dan 1 wedstrijd.
Kringkampioenschappen hadden we heeeeeel vroeger nog wel voor de pony's. Dat was gewoon 1 wedstrijd en degene die won was kampioen.

Ik rij ze niet meer omdat het ten eerste niet in het crossschema past. Ten tweede omdat ik geen interesse heb in de RK. Ten derde omdat er bij ons in de regio altijd maar 1 proef gereden mag worden. En met de weinige gewone dressuurwedstrijden die wij kunnen rijden schiet het niet op met de wp als je maar zo weinig kunt starten.
Dus ik zoek gewoon wat leuke wedstrijden uit op datums die me goed uitkomen. En als ik daar lekker kan rijden ben ik tevreden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:12

Idd bij ons mag er ook maar 1 proef gereden worden.
Dus bij ons zijn er 4 wedstrijden waar bij de beste proef telt, je moet dus 3 proeven rijden in totaal, om je te plaatsen.
Ik zou het ook wel willen allen met het crossen lukt het niet

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:19

Hier hebben we SGW-ers die nemen meestal het jurycommentaar op zoals het komt.

Hier mijn mening over de gemiddelde dressuurruiter hier in de polder:
De gemiddelde dressuurruiter van tegenwoordig(iig in de polder) moet het hebben van de macho-uitstraling en sjwung van hun veel te vetgemeste ferro-afstammeling. de meeste jury's trappen daar dik in!(helaas) ondanks al het benengewiebel, spoorgeprik en zaaghanden en een slechte zit worden er punten boven de 200 binnengehaald.

Dan heb je eindelijk een jury die daar doorheen prikt en hoor je van alle kanten in de kantine: Wat een #$%-jury, zó erg zwaai ik niet mijn benen toch!? Normaal heb ik een 6 voor mijn houding en zit! bla bla bla. Lijkt me als jury heel demotiverend. In plaats van dat ze het commentaar een toevoeging bij hun training zien, voelen zij het als een steek in hun hart, want hier durven de meeste dressuurruiters niet hand in eigen boezem te steken..... Helaas!

Omdat ik geen standaard dressuurknol heb, moet ik het hebben van de jury's die meer kijken naar de uitvoering van de oefening dan naar de uitstraling en sjwung van het paard. Ik ben daarom erg blij als ik daar dudielijk commentaar over krijg(en soms een wp Tong uitsteken )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:22

volgens geldt dat net zo hard voor sgw-ers, zowel op een sgw als op een gewone wedstrijd Knipoog Maar ik zie ook heel wat juryleden die zich laten bedriegen door een mooi plaatje, maar het rijtechnische verhaal vergeten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:25

Idd jenga dat is zeker waar. Mooi samengevat Tong uitsteken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:36

Overigens valt Schwung ook binnen het rijtechnische plaatje....

Ik vind het ook niet makkelijk om de selecties te combineren met crossen, daarom probeer ik nu ook pas weer voor het eerst sinds een aantal jaar mee te doen. Past het niet, jammer dan.

Scum: We bedoelen hetzelfde, wat vroeger kringwedstrijden waren zijn nu selectiewedstrijden voor de RK. Alleen de naam is veranderd en deze bejaarde is geloof ik iets in het verleden blijven hangen...

Gisteren trouwens een fijne jury, had een drie maar ook een aantal achten. Ja

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:39

Ja die vind je ook niet overal meer hoor, vaak zijn de jury's van de 5jes 6jes en 7ens.

Mir ik ga wat op de post doen Doei!