[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:42

Zooo... school weer overleefd!

Ik had in Ingridjes geval om meerdere redenen het paard al niet eens gekocht. Ten eerste had het al hardnekkige mok. Zoals Scum al zei is dat niet iets wat je zo 'ff' verhelpt. Daarnaast zou ik, als ik vanaf een tinker kom, niet zomaar een paard van 1.85 kopen die zo onervaren is.
Nu blijkt hij ook nog eens; te steigeren bij het opstappen, voortdurend te bokken onder het rijden en van de week ging ie aan de kletter. Mijn vader en moeder hadden dat nooit toegestaan en um dan teruggebracht. Je moet je toch ook met een paard kunnen redden, zonder telkens hulp van anderen en zonder al die rare fratsen die die uitvreet.
Koop dan liever een wat ouder, kleiner en meer ervaren paard. Daar heb je vaak 100x meer plezier van. Ook van dat geld wat jij al budget aangaf zijn meer dan genoeg leuke andere paarden te koop.

Succes met je keuze!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:17

SGWOllie schreef:
miss_jumpy schreef:
ben ik mee eens rowo, als het paard niet in orde is moet ie terug, er zijn er genoeg te koop.
Maar verder kan ik gewoon weinig begrijpen van ingrid haar keuzes, wel je op willen geven voor 20 crosslessen als het paard nog totaal niet in orde is en weet ik niet hoeveel spullen kopen, maar als er dan iemand zegt het zal aan de rug liggen dan wil je daar niet naar laten kijken.

En wel weet ik niet hoeveel spullen kopen maar een zadelmaker die tweedehands zadels komt passen kan dan weer niet....

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Ingrid: Je schrijft nu dat je een zadel op maat hebt laten maken, maar eerst vertelde je dat je via internet gewoon hetzelfde zadel besteld had wat er eerst op lag. Hoe zit het nou?

Dat zadel lag helemaal niet goed dat heb ik terug gestuurd. Heb ik hier ook vermeld.
Toen heb ik een zadelpasservice gebelt en die is een week derna gekomen.
De wintec kwam het meest in de buurt van wat zou passen. maar die lag niet helemaal goed.
Toen hebben ze nog wat opgemeten aan Voll en de wintec mee terug genomen en op maat gemaakt.
Na 3 dagen zijn ze weer terug gekomen en toen lag het zadel goed.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:19

Blij dat je toen toch voor een zadelpasser hebt gekozen Ingrid..
alleen ik zal als ik jou was gewoon heel goed nadenken..
Is dit paard het allemaal wel waard, of ga je op zoek naar een ander.
Zat leuke paarden te koop, waarmee het misschien wel loopt..

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:20

Ingridje16 schreef:
Dat zadel lag helemaal niet goed dat heb ik terug gestuurd. Heb ik hier ook vermeld.
Toen heb ik een zadelpasservice gebelt en die is een week derna gekomen.
De wintec kwam het meest in de buurt van wat zou passen. maar die lag niet helemaal goed.
Toen hebben ze nog wat opgemeten aan Voll en de wintec mee terug genomen en op maat gemaakt.
Na 3 dagen zijn ze weer terug gekomen en toen lag het zadel goed.

Sorry, dat had ik dus gemist. Als ik mijn bericht teruglees komt het ook wat harder over dan ik het bedoelde, je hoeft natuurlijk ook niet alles wat je doet hier te melden.

Ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen waar je blij mee bent, want je paard moet wel hobby blijven. Succes er mee!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:20

_San_ schreef:
Zit weer op school. 2 tussenuren. Blegh! Vanavond nog een een parcoursje springen in Tolbert en dan morgen even relaxt dressuren. Zaterdag op naar Hattem.
@Ingridje: Heb je dat met de eigenaren afgesproken dat je een soort van proeftijd hebt? Als je dat niet hebt afgesproken is het niet een regel ofzo dat dat altijd maar mag. Bij een goede handelaar mag je hem dan zoieso weer terug brengen, maar denk niet dat hij dan zo was verkocht eerlijk gezegd..

De eigenaresse zei tegen mijn ouders dat het een normale regel is dat bij bepaalde omstandigheden het paard binnen 6 weken teruggebracht kan worden.
Ik weet ook niet hoe dat zit en daar heb ik me ook niet in verdiept omdat ze het daar met mijn ouders over heeft gehad.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:23

Ook ik heb hier niet altijd meegelezen dus ook mijn excuses over het zadel!
Ik hoop dat je eruit komt met de vorige eigenaren want het is beter om een paard zonder problemen te kopen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:25

miss_jumpy schreef:
Ook ik heb hier niet altijd meegelezen dus ook mijn excuses over het zadel!
Ik hoop dat je eruit komt met de vorige eigenaren want het is beter om een paard zonder problemen te kopen.

Ja er is al gebelt en ze deed er een beetje boos over dat ik er zo'n probleem van maakte maar goed ze komt toch even langs.
Ga vanmiddag met de staleigenaresse praten, hoe of wat. Misschien gaan we toch z'n rug nog na laten kijken of een ander zadel proberen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:26

Ingridje16 schreef:
_San_ schreef:
Zit weer op school. 2 tussenuren. Blegh! Vanavond nog een een parcoursje springen in Tolbert en dan morgen even relaxt dressuren. Zaterdag op naar Hattem.
@Ingridje: Heb je dat met de eigenaren afgesproken dat je een soort van proeftijd hebt? Als je dat niet hebt afgesproken is het niet een regel ofzo dat dat altijd maar mag. Bij een goede handelaar mag je hem dan zoieso weer terug brengen, maar denk niet dat hij dan zo was verkocht eerlijk gezegd..

De eigenaresse zei tegen mijn ouders dat het een normale regel is dat bij bepaalde omstandigheden het paard binnen 6 weken teruggebracht kan worden.
Ik weet ook niet hoe dat zit en daar heb ik me ook niet in verdiept omdat ze het daar met mijn ouders over heeft gehad.

Ik zou dan idd kijken of je hem terug kunt brengen. Je kan het naast de rug problemen ook gewoon op het ontbreken van een klik gooien.
Die afspraak had ik begin dit jaar ook toen ik m'n huidige paard kocht. En dat is toch iets dat je pas na een tijdje kunt bepalen.
Succes met de beslissing en het resultaat.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:34

Ja ik stap er nu ook echt niet meer op. Het heeft ook geen nut meer. Als het nou nut had om er op te stappen had ik het wel weer gedaan. Maar meestal sta ik na 5 minuten toch weer op de grond. Tot nu toe zonder beschadigingen maar daar ga ik niet op wachten.
Ik weet ook niet of het aan mij ligt, op stal wil er ook niemand op rijden zelfs m'n intructrice niet. Ze hebben me allemaal al voor gek verklaard dat ik er nog opstap. Maar nou ben ik het toch wel met ze eens.
Zaterdag komt de oude eigenaresse als zij er dan gewoon op weg rijd met haar zadel dan eet ik me pet op.

Gister zei m'n buurman daar op stal tegen me, ik wil je graag helpen en ik zal er ook best op willen stappen voor je.
Maar ik denk dat mijn vrouw het niet zo leuk vind als ik straks met een gebroken nek thuis zit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:38

En ook al rijdt zij er zo mee weg, dat klikt het tussen jou en Voll toch gewoon niet? Wil je niet liever een paardje waar je zo mee weg kan rijden? Een kleiner paard scheelt zo veel. 1.85 is echt te groot.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:41

TeeGee schreef:
En ook al rijdt zij er zo mee weg, dat klikt het tussen jou en Voll toch gewoon niet? Wil je niet liever een paardje waar je zo mee weg kan rijden? Een kleiner paard scheelt zo veel. 1.85 is echt te groot.

Tja, maar die klik vind ik niet echt de verantwoodelijkheid van de vorige eigenaar. Zou wel mooi zijn als je een paard zomaar terug zou kunnen brengen omdat het niet klikt..... Scheve mond

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:45

SGWOllie schreef:
TeeGee schreef:

Tja, maar die klik vind ik niet echt de verantwoodelijkheid van de vorige eigenaar. Zou wel mooi zijn als je een paard zomaar terug zou kunnen brengen omdat het niet klikt..... Scheve mond

Nee inderdaad. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik m'n paard verkoop en na 3 weken word je gebelt;
ja het klikt niet ik wil hem terugbrengen en me geld terug.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:49

Ik bedoel; hij heeft toch ook nog mok? Daarom kon ie toch terug? Het heeft dan toch ook "geen zin" meer om te gaan proberen met andere zadels en osteopaten.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:51

TeeGee schreef:

Dat grootte van een paard maakt niet uit. Ik vind die grootte paarden juist onwijs gaaf.
En niet alle grootte paarden zijn zo. Het is dan net een verkeerde gok die ik heb genomen.
Maar met een kleiner paard had dit ook zo kunnen gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:52

Heey, geen verkeerde woorden over paarden van 1.85.
I love mijn paard van 1.85 en van mij hoeft er geen cm af (dat was juist de reden dat we hem kochten Ja)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:55

De grootte van het paard zal het denk ik ook niet doen. Wel het fijn dat er vrij veel volbloed in zit en dat hij nogal snel en jong is.

Als ik zo je verhalen lees zou ik hem ook niet gekocht hebben... Ik hoop dat je er in ieder geval uit kan komen!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:58

Scum schreef:
Heey, geen verkeerde woorden over paarden van 1.85.
I love mijn paard van 1.85 en van mij hoeft er geen cm af (dat was juist de reden dat we hem kochten Ja)

Ja daarom, alleen ja van een paard van 1.85 val je harder verder is er geen verschil in gedrag.
De meeste grootte paarden die ik ken zijn juist heel erg rustig.
Ik heb niks tegen kleinere paarden,
maar ik wil wel een paard onder me kont en niet eentje waarbij ik het idee heb dat ik op de grond zit ofzo Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:00

Ik zeg ook niet dat er wat mis is met grote paarden, mijne is 1.76.

Van een pony naar een paard van 1.85 is niet makkelijk, helemaal niet als ie ook nog jong is en bokt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:51

Ik ben het wel met je eens hoor Karen. Een paard van 1.85 hoeft niet bij voorbaat vervelend te zijn, Calyp is ook bijna 1.80 en (normaal) ook super braaf. Maar een paard van 1.70-1.75 is in principe ook groot en zit je ook niet op de grond Knipoog

Ik hoop dat je er uit komt Ingridje! Het is wel duidelijk dat je niet met echt veel plezier meer naar je paard gaat of wel ?

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:56

Nou, vandaag wil echt niks mee zitten bij mij.. Boos!
Eerst ver**** ik m'n schoolexamen wiskunde, wist echt niks meer, heb maar wat ingevuld. Maar dat wordt dus een herkansing.
En toen ik naar huis reed ben ik ook nog onderuit gegaan met m'n scooter Boos! Ik reed naar huis en dan moet ik een fietsviaduct over. Onderaan de fietsbrug heb je een bocht van 90 graden en het is daar al glad vanwege de bladeren. Dus ik op tijd afgeremd en ik reed heel rustig, glij ik toch nog onderuit. Bijna een oud vrouwtje van d'r fiets en bijna voor een auto! Heb echt geluk gehad, die auto kwam pas net de weg opdraaien en kon nog op tijd stoppen en dat oude vrouwtje kon nog op tijd remmen. Heb zelf niks, alleen een beetje last van m'n voet en ben behoorlijk geschrokken. Vrouwtje en de man van de auto hebben me geholpen m'n scooter weer overeind te zetten, ik stond helemaal te trillen. Scooter is alleen een klein beetje beschadigt, maar hij rijd nog wel, dus ben maar gewoon naar huis gereden.
Het zit me dus echt niet mee vandaag Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 15:57

Tezz Ach gut

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:02

rowo schreef:
Ik ben het wel met je eens hoor Karen. Een paard van 1.85 hoeft niet bij voorbaat vervelend te zijn, Calyp is ook bijna 1.80 en (normaal) ook super braaf. Maar een paard van 1.70-1.75 is in principe ook groot en zit je ook niet op de grond Knipoog

Ik hoop dat je er uit komt Ingridje! Het is wel duidelijk dat je niet met echt veel plezier meer naar je paard gaat of wel ?

Jawel als ik thuis al heb besloten dat ik niet ga rijden ga ik er wel blij heen.
Het is een hele knuffele en zolang je er naast staat is er niks mis mee Clown
Maar als ik ga rijden dan zit ik op te fiets al te verzinnen wat ik dit keer weer ga proberen om te blijven zitten. Dromen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 16:05

Das niet bepaald een goed voorteken vind ik. En hij kan nog zo lief zijn in de stal en daaromheen, maar als je er niet fatsoenlijk op kan rijden, zonder zowat iedere keer gelanceerd te worden, dan houdt het volgens mij wel een keer op. Ik neem aan dat je op den duur ook wedstrijdjes wilt rijden? Dan moet er wel veel veranderen. Ik vind wel dat je het nog erg veel opneemt voor je paard.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:21

Aah Tessa Ach gut
Welkom lovelucky! Lachen

Ingrid: Ik denk dat het het verstandigst is om je paard terug te brengen, of zijn rug écht heel goed na te laten kijken!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:37

hoop dat alles goed komt ingrid

oh arme tezz Ach gut

nou me spullen zitten in de auto, paard staat klaar

vanavond naar les met een fjord haha iedereen zou wel lachen
lijkt wel grappig en als ze zijn natuurlijk een kwpn-er onder mij gewend