Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SGWOllie schreef:miss_jumpy schreef:ben ik mee eens rowo, als het paard niet in orde is moet ie terug, er zijn er genoeg te koop.
Maar verder kan ik gewoon weinig begrijpen van ingrid haar keuzes, wel je op willen geven voor 20 crosslessen als het paard nog totaal niet in orde is en weet ik niet hoeveel spullen kopen, maar als er dan iemand zegt het zal aan de rug liggen dan wil je daar niet naar laten kijken.
En wel weet ik niet hoeveel spullen kopen maar een zadelmaker die tweedehands zadels komt passen kan dan weer niet....
Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Ingrid: Je schrijft nu dat je een zadel op maat hebt laten maken, maar eerst vertelde je dat je via internet gewoon hetzelfde zadel besteld had wat er eerst op lag. Hoe zit het nou?
Ingridje16 schreef:Dat zadel lag helemaal niet goed dat heb ik terug gestuurd. Heb ik hier ook vermeld.
Toen heb ik een zadelpasservice gebelt en die is een week derna gekomen.
De wintec kwam het meest in de buurt van wat zou passen. maar die lag niet helemaal goed.
Toen hebben ze nog wat opgemeten aan Voll en de wintec mee terug genomen en op maat gemaakt.
Na 3 dagen zijn ze weer terug gekomen en toen lag het zadel goed.
_San_ schreef:Zit weer op school. 2 tussenuren. Blegh! Vanavond nog een een parcoursje springen in Tolbert en dan morgen even relaxt dressuren. Zaterdag op naar Hattem.
@Ingridje: Heb je dat met de eigenaren afgesproken dat je een soort van proeftijd hebt? Als je dat niet hebt afgesproken is het niet een regel ofzo dat dat altijd maar mag. Bij een goede handelaar mag je hem dan zoieso weer terug brengen, maar denk niet dat hij dan zo was verkocht eerlijk gezegd..
miss_jumpy schreef:Ook ik heb hier niet altijd meegelezen dus ook mijn excuses over het zadel!
Ik hoop dat je eruit komt met de vorige eigenaren want het is beter om een paard zonder problemen te kopen.
Ingridje16 schreef:_San_ schreef:Zit weer op school. 2 tussenuren. Blegh! Vanavond nog een een parcoursje springen in Tolbert en dan morgen even relaxt dressuren. Zaterdag op naar Hattem.
@Ingridje: Heb je dat met de eigenaren afgesproken dat je een soort van proeftijd hebt? Als je dat niet hebt afgesproken is het niet een regel ofzo dat dat altijd maar mag. Bij een goede handelaar mag je hem dan zoieso weer terug brengen, maar denk niet dat hij dan zo was verkocht eerlijk gezegd..
De eigenaresse zei tegen mijn ouders dat het een normale regel is dat bij bepaalde omstandigheden het paard binnen 6 weken teruggebracht kan worden.
Ik weet ook niet hoe dat zit en daar heb ik me ook niet in verdiept omdat ze het daar met mijn ouders over heeft gehad.
TeeGee schreef:En ook al rijdt zij er zo mee weg, dat klikt het tussen jou en Voll toch gewoon niet? Wil je niet liever een paardje waar je zo mee weg kan rijden? Een kleiner paard scheelt zo veel. 1.85 is echt te groot.
SGWOllie schreef:TeeGee schreef:En ook al rijdt zij er zo mee weg, dat klikt het tussen jou en Voll toch gewoon niet? Wil je niet liever een paardje waar je zo mee weg kan rijden? Een kleiner paard scheelt zo veel. 1.85 is echt te groot.
Tja, maar die klik vind ik niet echt de verantwoodelijkheid van de vorige eigenaar. Zou wel mooi zijn als je een paard zomaar terug zou kunnen brengen omdat het niet klikt.....
TeeGee schreef:En ook al rijdt zij er zo mee weg, dat klikt het tussen jou en Voll toch gewoon niet? Wil je niet liever een paardje waar je zo mee weg kan rijden? Een kleiner paard scheelt zo veel. 1.85 is echt te groot.
Scum schreef:Heey, geen verkeerde woorden over paarden van 1.85.
I love mijn paard van 1.85 en van mij hoeft er geen cm af (dat was juist de reden dat we hem kochten)
rowo schreef:Ik ben het wel met je eens hoor Karen. Een paard van 1.85 hoeft niet bij voorbaat vervelend te zijn, Calyp is ook bijna 1.80 en (normaal) ook super braaf. Maar een paard van 1.70-1.75 is in principe ook groot en zit je ook niet op de grond
Ik hoop dat je er uit komt Ingridje! Het is wel duidelijk dat je niet met echt veel plezier meer naar je paard gaat of wel ?