[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 12:09

Fijn zo een paard dat makkelijk aanpakt Anthonius!
Moest je in het najaar een lrv willen starten zou ik voor Zutendaal kiezen. De A daar is echt laag, bij de water al kan je kiezen er door lopen of er naast. Hele fijne lage hindernissen. Daar gaan wij altijd heel om de jonkies die hindernissen te laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:44

Oh handig om weten!

Welkom Britta!

Ik ben weer thuis van vakantie. Even afkicken...

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 01:47

Oeh ja dat zal wel afkicken worden!

Genk gaat door! Gelukkig! Toch nog eentje voor Nokere!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:35

Woow super antonius :D!! Zalig he zo een paard! Een vriendin van mij heeft paar weken geleden een nieuw paard gekocht, 2-3 maand zadelmak en ze sprong er na 1 week al mee in de waterbak :P. Tis nie da ze hem overdoe hoor, ze was eens naar waterbak gegan en na 2 min stond hij er al in en de week erna stond ze aan de rand en met beetje overtuiging sprong die er al in :+. Geboren crosspaard ;) Hij is mega braaf in alles!

Las het van ge.nk. Goed nieuws! Is wel balen voor emrksplas, tis heel de week droog geweest en vanweekend geven ze ook mooi. Was het nu eens een week vroeger beginnen drogen :/.

Ik ga wss naar Cin.ey gaan, anders is nog nog zo lang tot deurle. Nu twijfel ik of ik de 80 of 90 ga doen, tis al zo lang geleden dus mss 80 de zaterdag, maar heb er al 2 keer de B/90 gedaan en wel iedere keer rond geraakt (niet foutloos weeenswaar :+)

Welkom Britta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:16

Van kamperen in tentje met wijds uitzicht en 28 graden terug naar België is idd afkicken :')

Misschien een "opwarmrondje" van 80 in Ciney doen om er weer in te komen voor Deurle PP?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:22

Hebben jullie je inschrijvingsgeld al terug gekregen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:38

Ik nog niet.

Heb me intussen al voor Genk Lo ingeschreven, stress :P

En gisteren is mijn dochter gevallen van groot paard, arm op 2 plaatsen gebroken, ocheere |(
Zit nu in voorlopige gips, volg week controle en dan definitieve gips. In het ziekenhuis was ze al aan het vertellen dat ze nu niet meer met groot paard gaat rijden tot ze groot is, alleen nog met pastis (hare pony). Tis toch een echte :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:59

Ik heb ook ingecshreven voor de J.

Morgen nog eens op jumping.

Ocharme! Hoe oud is ze nu? Een paard van bij jullie?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:46

Neeje da paard van mijn vriendin. Maar gewoon stom ze, ze had al wa toerkes gestapt en haar voetjes waren uit de stijgbeugels gegleden dus we stoppen om ze er terug in te doen, en paard schudt voor de vliegen, en ze verliest haar evenwicht en valt ernaast...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:55

Heb nog niet gekeken, maar wal ook wel nog niet.
Ocharme! Was ze vee geschrokken', gelukkig wil ze nog op hare pony ;)!

Ik heb nog eens dressuurlesgehad vandaag, ze heeft flink gezweet maar ze hield het goed vol! Ze was lijk zelf voldaan na de les haha :P. Volgende week heb ik terug jumping en de week erna ook :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:03

Ochere! Maar gelukkig geneest botten supersnel bij kinderen. :) Goed dat ze toch geen schrik heeft gekregen! ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:08

Hier deze week ook gereden met Luxor, toen ik reed toen zadelpasser er was, superbraaf. Dag erna nog een ritje en plots uit het niets lag ik in 1 seconde op de grond... Wss verschoten en met bok met hoofd tussen de benen mij eraf gekatapulteerd. Ie eeft nog beetje rond gecrost en hoofdstel kapot. -O- Bakstukken alletwee doormidden. Dus bit en teugels lagen op de grond. Nuja twas al 6 jaar oud, nieuw hoofdstel kan nekeer nu. :) En 't blijft een schat ze Luxor! :D Zo'n tof paard. <3 En ze blijven paarden hé, 'k ben al vroeg 'gedoopt' haha. :P

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:58

ach nee antonius, dat is echt een stomme manier om te vallen...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:12

Ze was daarnet wel boos toen ze nyona niet mocht uitstappen, want das toch geen groot paard??? :P
Schrik heeft ze er dus niet aan over gehouden en eigenlijk past ze zich wel goed aan nu met 1 arm. Ze wil geen hulp, ze trekt in alles haar plan.
Ze is trouwens 3 jaar van begin mei.

Ale Hanne, uw 1e val is ook alweer een feit :') mag je eigenlijk op je enkel vallen of is dat een tere plek?

PP ga je naar Genk? En jij Madelene?

En welkom nog britta!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:37

Haha dapper meisje! :D

En blijft tere plek, kmag niet meer crossen van mijn ouders... :/ Mr dat zullen we nog wel zien. Maar met Luxor wil ik sowieso wel meer richting de jumpings maar crossjes blijven eenmaal zooo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:56

Met dressuur of buitenrit kan je ook vallen, maar zoiets begrijpen niet-ruiters niet altijd. De microbe kruipt echter diep. Zolang je maar plezier hebt Hanne!

Creatief is ze wel die dochter van u Antonius :)) Gelukkig houdt ze er geen angst aan over.

Mijn seizoen zit erop voor dit jaar. Vandaag laatste tussenwedstrijd gehad, in Waasmunster. De eeuwige 5e plek alweer, met 181 punten. Ben wel tevreden van de proef en 2x een 8 op de galop met opmerking "mooi bergop".
Helaas heb ik bij thuiskomst ontdekt dat de bodem van de camionette begint te verzakken -O- Langs onder gekeken, niet direct iets gezien maar volgens mij is het dus rot. Ik ga de kost niet meer doen om de bodem te laten vervangen. Dus ding vliegt op kapaza voor het chassis of als opknapper.
Jammer genoeg heb ik nog geen alternatief op het oog dus zit zonder transport. Dag tornooien... maar ook crossles en dergelijke.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:14

@Hanne: haha je bent vroeg gezegend! Maar ja het overkomt iedereen wel eens :)

@Antonius: ocharme het dutske! Gelukkig zal ze er niets aan overhouden.

@Britta: welkom! U naam komt me bekend voor, je bent ook een studentenruiter he?

@prietpraat: ik werk als kwaliteitscöordinator bij o.c.m.w Z.ele :)

Hier een geslaagd weekendje achter de rug. Ferro 2de in L2, 1 balkje in 1.10 omdat ik scheef op de sprong aanreed. maar zeer tevreden want normaal springt ferro niet graag op gras en nu was hij zeer gretig en trok mooi op de sprong aan. Colo 3de in M2 met 9'ens voor uitgestrekte draf en int springen ook 1.10 (was geleden van maart) na hindernis 2 even teveel teruggenomen waardoor hij efkes blokkeerde, daarna hem even vooruit gezet en verder gereden. Hij bleef mooi gecontroleerd :) wel wat tijdsfoutjes daardoor.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 17:52

Afbeelding

Hier een top jumping! 2x de meter gestart en eerste keer 1 balk, 2de keer foutloos. Maar echt super hoe hij liep ondanks het weer.

Hopelijk kunnen we het zo houden!

Ik reageer straks even op de rest. Nu super slecht internet

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:21

Goed zo Daaph!! Stoere foto :)

@varekaj: ga je een trailer aanschaffen? Allessinds jammer van je camionette.

@antonius: wat een easy going paardje! Zalig. hoeveel keer rij je nyona per week? Ik tracht iskander zo'n 2 keer per week te rijden :) voorlopig nog erg opt gemakje.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:29

Mooie foto ze! Proficiat!

Nee Antonius, geen Genk, ik hang geen dure weekends meer aan crossen met Canch ;). Daar is ze iets te wispelturig voor :). En ik ga ook niet voor te groomen. Volgende dat ik,zelf cross wordt ci.ney, wss de occ80.

Mooie resultaten Florence!! Klinkt al een leuke job :)!

Ai varekaj :/. Hier is de trailer ook sterven na dood. Heb ze gisteren wel gewassen, kwas verblind dat ze zo wit was :P. Maar ze is wel erg versleten... De wand zit los aan de ene kant een beetje en ja de bodem, die gaat nog maar er zitten gaten in de rubber en m'n dus kan het hout nu sneller rotten... Maar ik heb reeds een nieuwe (tweedehands) van gelukkig! Moet alleen nog kleine herstellingen doen en naar de keuring. Eindelijk weer op m'n gemak onderweg. Hopelijk jij snel ook!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:52

Aj Varekaj, slecht nieuws van je camionette! Heb je al een andere auto opt oog? Dan zou het toch vrij snel kunnen gaan om een vanne te kopen?

Daapph: stoere foto!

PP: ja versta ik wel, is duur e als het risico vrij groot is dat ze blokkeert al op de 3e sprong ofzo.

Florence: mooie resultaten! Wat rij jij nog aan crossen? Ik probeer ook 2x/week te rijden met nyona, maar ik rij op mijn wei dus als het een tijdje regent, ligt het te nat en gebeurt het wel dat ik er een week niet op zit. Maar is op zich niet erg, ze blijft braaf en ze gaat genoeg voorruit, kom anders toch maar in de verleiding om te snel, te veel te doen, dus af en toe gedwongen weekje rust kan geen kwaad :P

Hanne: hier is het mijn man die liever wil dat ik enkel dressuur en jumping zou doen, maar ja, bloed kruipt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:04

Ik ga nu idd kijken voor auto en trailer. Planning was rustig rondkijken voor 4x4 en een 2paards en BE doen, zat geen haast achter. Nu is het gewoon een auto zoeken die 1500 - 1800 kan/mag trekken en een 1,5 paards. Voor BE ga ik me morgen informeren hoe en wat.
Is een fikse streep Door de rekening qua timing. Dan werk je een heel voorjaar naar tussenwedstrijden om extra punten te hebben voor de tornooien, lig je eruit voor ze zelfs maar beginnen. En ik heb het er niet voor over om wekelijks 150€ te spenderen aan een huurcamionette.

Behalve dat ben ik er ook niet goed van dat die ineens zo is verzakt. Als je eronder ligt zie je niks, ook geen directe rotte plek. Ik gok dat het een dubbele bodem is en enkel kwestie van tijd dus ik pak geen risico. Stel dat je paard erdoor zit op de autostrade...
nu weet ik direct waarom hij zo vies deed vorige keer. Vandaag was hij echter de rust zelve.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 21:16

Kan je niet met iemand meerijden van de club ? Of iemand van uit de buurt? Dan kun je toch nog op tornooi gaan.

Begrijpelijk dat je geen dure crossen wilt doen PP! Ciney vind ik ook een hele leuke. Maar als ik die er nog bij zou doen, zou het wat veel zijn voor blits!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:58

Voor zover ik weet niet. Ik zit beetje uit de richting ook. Daarnaast, stel dat hij alsnog onnozel gaat doen, dan liever mijn eigen trailer aan frut dan die van een ander.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:06

Dat BE Kan je in twee weken halen als je wil en auto en trailer kan ook wel snel gaan. Mss dat het toch niet helemaal omzeep is :)! Er staat redelijk wat te koop dacht ik. Ik heb de trailer van een vriendin kunnen overkomen, een TOPtrailer van merk, nu juist hopelijk dat het effectief een top trailer is :P.