[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:29

PB: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je maar lekker verwend mag worden!!
Shanoek: veel succes, jij liever dan ik ;)
Mirthe: Fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden aan de ritjes met Kino en lekker een scooter!!
Vief: Goeie keus!! Voor Nudine is Roven toch echt een stapje te ver (zij is echt een überbasismerrie), maar wie weet als ze nu een leuk merrieveulentje krijgt... ;)
Billy & Roos: spannend, nog een paar dagen afwachten dus! Nudine wordt vrijdag ook weer gescand ivm de cyste in haar baarmoeder :).
Verder ben ik het allemaal weer een beetje vergeten ;)

Pa & ma zijn weer thuis dus heb de zorg voor het hondje weer overgedragen. Kan ik vanmiddag mooi aan de borrel ;)
Jer en ik hebben allebei flink spierpijn van gister, hij was niet te rijden... Helaas. Morgen dagje vrij, dinsdag nog even rijden en dan woensdag Z starten!
Vriendlief moet straks voor promotie voetballen, hopen dat het lukt, daar komt altijd een mooi feessie uit voort ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:51

@Pb Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
@Mistid Stoer een scooter. Ik was naar Balkbrug. Die mensen hadden dikke lol en blijkbaar is mijn merrie helemaal niet bang voor de tuigers want zij galoppeerde zo mee.
@ noor sterkte met je spierpijn
@ tientjuh sterkte met je schouder
@ bianca bij de bhh kun je leuk buitenrijden. Ook zijn het leuke mensen. Mijn maffe merrie is van hun geweest en heb lang les bij hem gehad.
@ vief leuke keuze.

Gisteren was mijn rode kat verdwaald. Was nogal ver weg van huis gelopen en aangezien haar zicht niet goed meer is na haar aanvallen mag zij nu alleen nog onder toezicht buiten.
Heb mijn ruin ook voor dressuur weer opgegeven. Gelijk maar M1. Nu maar hopen dat hij zich gedraagt want als hij wat stress heeft wordt het net een plank.
Mijn oude merrie moet pas 23-5 gescand worden. Mij maakt het niet uit wat er uitkomt maar bij voorkeur een hengst. (merries uit deze lijn blijven vaak klein. stand staat nu op 3 hengsten en 1 merrie) Daarnaast willen we natuurlijk een levend veulen.

1430 DERBY HAMBURG op NDR. (voor de liefhebbers)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:15

Hooooooi!!

@Vief: :):) Leuk man!! Roven xx <3 ... daar zou ik ook wel een veulentje van willen :o ...
@Dorien: Dan ben ik wel heeeel benieuwd naar je foto's van je driejarige Roven xx. Ik stuur trouwens even je de foto's via PB, heb ze op mijn hyves geupload, via hotmail duurde een eeuwigheid := ...
@PB: Happy B'day!! :D
@Mo: Ik heb nu gewoon een frontriem wat al op het hoofdstel zat, het hoofdstel (Chrystal Chestnut) heb ik gekregen van Massimo i.v.m. niet de juiste kleur zadel leveren (blijft een mooi zadel :o ) en daar heb ik niks aan verandert.. lekker bling bling :o .... Hier zie je de frontriem en het hoofdstel in zijn totaal, uiteraard staat ie bij Wolin wel veel mooier :P http://www.gzs-zeitler.de/pdfs/Zeitler_1603.pdf

Wolin vererft zeker weten haar kleur, want ze is al de 4e op rij met deze kleur :) . Leuk, chique roan-veulentjes fokken :D .

Ben weer terug uit Ede, was leuk.. Dick (Hofland) en Teun van DAP Bodegraven deden ook mee met hun paarden, erg leuk!! Wim enthousiast; "Ha Lot, jij ook weer mee!!..." Maar moest volgende keer toch echt Wolin meenemen :P .. in juni en juli Moordrecht.. kijken of ze het nog weet ;) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:30

Wat een blingbling hoofdstel!
WL, dan gaan we meeten in Morodrecht denk ik. Ik heb mij voor de 20ste ingeschreven!
PB, Gefeliciteerd *\o/* Ik had er helemaal overheen gelezen vanochtend :+
Snoekiej, Succes met je 5km!

Ik ben van mijn paard afgevallen met opstappen. Ik wilde de schapenwei over, dus ik moest ervan af om het hek open te doen. Ik wilde opstappen en meneer ging aan de kletter voordat ik zat ;( . Ik viel op mijn knieën in het grind. Ze zijn nu geschaafd en dik. Paard kon ik niet vasthouden en die ging enorm aan de kletter (gelukkig is het daar afgesloten). Nog even bij de crosshindernissen van Chardon geweest, even langs gereden maar niet gesprongen. Toen nog het bos ingeweest en een heel eng houten bruggetje overgeweest (aldus het paard).

Ik moet eigelijk nog wat was vouwen en strijken, maar daar heb ik nog even geen zin in.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:30

Ben weer terug! Het ging eigenlijk heel goed (zeker met zo weinig trainen de laatste tijd :o ). Ben gefinished op 30:47, heel netjes!

Wat een gaaf cadeau Mirthe!
Veel plezier Noor
Leuk dat je weer wat hebt opgegeven Caroline!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:39

Ai, dat is niet lekker Mo :(:) ... Arnica smeren helpt vaak wel!! :) Nou he, best bling bling := en daar ben ik echt helemaal niet van! Het liefst klassiek, maar Wolin kan het toch wel erg goed hebben en daarnaast is het ook nog een hoofdstel van 130 euro en van erg fijne kwaliteit :j . En 20 juni sta ik ook ingeschreven!! Leuk :D !!

@Snoekiej: Netjes hoor!! Morgen geen spierpijn? ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:42

Gefeliciteerd met je berjaardag PB!
Wat goed Snoekiej! Mooie tijd ook! _/-\o_
Balen van je val, Mo. Sterkte met de kneuzingen.
Een veulentje van Wolin lijkt me ook wel leuk, WL!
Leuk weer, iedereen enthousiast aan het crossen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:59

@ mo ik ken dat soort geintjes met opstappen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik niet meer zonder krukje of stoel opstap. Hopelijk valt de schade mee.
@ snoekiej ik zag net dat mijn laatste dressuurwedstrijd met de ruin 3-9 was dus ben benieuwd hoe dat af gaat lopen. Ga naar een vereniging waar de proeven op zand zijn en waar 1 ring volledig is afgesloten en 1 ring voor 3 kwart dus dat komt vast goed

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:06

Mo, dat klinkt niet fijn!

Overigens stap ik nooit meer met een krukje op. Daar ben ik dus juist al eens zo naar door gevallen. Paard ging ook aan de kletter toen ik net 1 voet in beugel had, daar krijg je ook rare dingen van als je dan op een krukje staat. Eindigde ook met een stel zeer pijnlijke knieen en een geschaafd gezicht.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:15

Goede middag!!

PB GEFELICITEEEERD :D
mistid is verwent met een scooter! en een lekker gereden proef!
MO das balen zeg van je paard!! niet lief van hem!!
Jantien, lastig van je arm kan je dan wel werken? lekker buiten gereden?
Snoek respect hoor 5 kilometer in 30 min!!

Zo kom ik weer met een ego-post := :o
heb vandaag gedressuurt thuis op stal
!87 en 184 :D

Nu lekker douche en genieten van de dag :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:27

:wave:

Auw! Pijnlijke opstapverhalen allemaal :=

Shanouk: Wat netjes zeg. Maar nu dus even niet meer hardlopen? Of heb ik het verkeerd begrepen :D
Corien: Gefeliciteerd met je winstpunten :)
Lotte: Lekker dagje gehad dus :D
Mistid: Tof dat je een scooter hebt gekregen!
Caro: Als ie daar maar niet overheen gaat dan moet het goed gaan komen zou je zeggen ;)

Woll is met opstappen gelukkig wel heel braaf *klopt af.. Maar die heeft andere streken. Zo kreeg ik haar vandaag met geen mogelijkheid richting de bak... :z Bleef maar hupsen, half steigeren en achteruit gaan.. Blijf zelf heel rustig, maar 't is wel echt mega-irritant _-:( Ze wilde zelfs niet achter een ander paard aan die die kant op ging.. Iemand haar nog bij het bit gepakt, maar Woll draait dan ook gewoon weg en die hadden zoiets van 't is wel goed met je, dus ik er maar af.. Flinke knal gegeven toen, was er een beetje klaar mee.. :o En toen met enorme ogen achter me aan geslingerd richting bak. Werkelijk wat een stommerd is het soms. Met rijden ging het gelukkig wel weer fijn :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:36

Had trouwens nog een mooie foto van Waddinxveen afgelopen donderdag :)

Afbeelding

Vief wel gaaf hoor dat woll mama word/gaat worden :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:00

Gefeliciteerd met je punten, Corien! Mooie foto ook!
Wat wil je precies weten over de fysio? Onderaan staat een link naar mijn site, daar kan je ook informatie vinden.
Toevallig heeft iemand net een leuk filmpje geplaatst van haar paard voor en na een behandeling van mij. Leuk he!
[RIJ-ITP] Filmpje Ulfeino Song voor en na behandeling fysio/osteo

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:04

Mooie foto Corien, gaat daar de voorste balk eraf? :P mooi trouwens, al dat bruine aan je outfit!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:07

Had ik net een heel stuk getypt is het weer weg. Zo dan maar even!

PB gefelicteerd met je verjaardag!
Lotte mooi borsstuig idd
Kim klinkt niet fijn allemaal daar!
Vief leuk een veulentje bij Woll!
Mirte mooi kado een scooter.
Heleen klinkt pijnlijk!
Mo :(:) balen dat je eraf bent gevallen!
Snoekiej knap hoor 5 km hardlopen!
Corien mooie punten! En ook een mooie foto!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:32

Corien, mooie foto!
Tientjeh, Goed opgemerkt }>
Heleen, Hoe ver reis jij voor je praktijk?
Margriet, irritant is dat... Een heel stuk typen en het dan weg zijn.

Vanavond nog even relaxen voordat ik morgen verpleegster ga spelen!

Knieën zijn al iets afgezakt, maar ze branden behoorlijk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:36

Auch Mo!
Super Shanouk! Dan heb je ook flink doorgerend :D !
Ik stap eigenlijk nooit met een krukje op, zeker niet met Yoeri. Die slaat op tilt en gaat net zolang door tot het spul stuk is.
Netjes Corien! Mooie foto ook

Meno liep net braaf zijn rondje. In de L foutloos, barrage tikte hij een balk de dubbel in. Parcoursbouwers hadden het niet door en ik ook niet dat hij er zover in lag, dus had 2 stops op de tweede van de dubbel. In de M stopte hij weer in die dubbel, dus heb maar afgegroet. Ik heb er niets aan om hem er koste wat het kost doorheen te rijden, het gaat allemaal net zo lekker nu. Verder sprong hij wel super in de M, dus wel zonde. Dubbel stond ook niet op een fijne maat, te ruim voor 1 galopssprong en te kort voor 2. Better luck next time, had er wel een goed gevoel over :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:46

Ik stap altijd met krukje op. Om verschillende redenen:
Reden 1 ik zit met 2 probleemschouders. Voor behoud van mijn schouders is dit stukken beter.
Reden 2 mijn paarden zijn 1.70m+ en ik ben niet zo supergroot haha
Reden 3 ik loop niet met mijn volle gewicht aan het zadel te sjorren wat weer beter is voor de rug van mijn paard en het zadel.
Reden 4 is ook gelijk een stukje opvoeding. Merrie lief is helaas nooit goed opgevoed met inrijden. Als ik de 1e keer opstap zonder krukje is het regelmatig drama. Of ze draaft weg of ze schiet opeens in de achteruit. Met krukje blijft zij beter staan en ben ik ook sneeler qua opstappen. Als ik even heb gereden en dan weer opstap is het goed dan kan het ook zonder. Ze lopen ook weleens over het krukje maar dat boeit ze gelukkig niet.

@ mistid waar was je op CC. Jammer van meno. Hopelijk heeft hij geen dubbel trauma overgehouden

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:50

Jammer dat het niet helemaal goed ging, Mistid! Wel fijn dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt.
Ik stap ook meestal met een krukje op, en als er geen krukje is, stap ik vaak ook rechts op. Anders krijg je op den duur toch een scheef zadel.

Mo, ik behandel paarden in noord-holland, friesland en de waddeneilanden. En ik heb een praktijk thuis voor de mensen die naar mij toe willen komen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:52

Mistid: Gefeliciteerd met je scooter, jammer van het parcours!
Snoekiej: Goed zeg :D , echt gaaf dat je het gewoon gedaan hebt.
Pb: Gefeliciteerd!
Vief: Jeetje wat een grappenmaker zeg, dat zijn geen leuke fratsen.
Corien: Gave foto zeg :D , jammer van de balkjes donderdag en gefelicitterd met al je winstpunten in de dressuur.
Mo: Vervelend zeg :(:) , gelukkig valt de schade mee.

Uiteindelijk heb ik toch besloten om naar Ermelo te gaan en heb het lekker rustig aangedaan. De eerste dag alleen gedressuurd, de tweede dag alleen waltraining en de laatste dag springparcours met Ronald Koopman en crosstraining van Rob Jannsen, vooral dat laatste was erg gaaf.
We hebben echt een soort minicross gereden, de lange baan die om het grasveld loopt met het stromende beekje en een lijn door de waterbak over de boom scherpe bocht en dan meteen de wal op, af en opsprong tussen de twee heuvels en na de tweede heuvel heel het grasveld rond over een paar smalletjes en kliko's op z'n kant, en uiteidelijk weer de dressuurbak ik over de haag :D.
Bam was echt een stuiterbal als we even moesten stappen :):) , dat beest bleef maar gaan := .
Dus paard en baasje hebben echt onwijs genoten en vooral Rob Janssen vond ik onwijs fijn lesgeven.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 16-05-10 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:54

Klinkt goed Evie! *D
Ik ga van 21-25 juni naar Ermelo voor een sgw-weekje. Gezellig weer op ponykamp :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:56

Corien: Gefeliciteerd! En idd een gave foto. Staat in daar wel wat lager dan vorige week in Rotterdam :P
Mistid: balen van zo'n stomme balk.
Mo: Dat klinkt goed pijnlijk.
Vief: Paarden soms he :+
Noor: Spannend weer Z starten. Hopelijk gaat het goed en is Jer er klaar voor.

Hopelijk ben ik er ongeveer zo :+ Vergeet altijd een hoop ben ik bang.

Heb vanmiddag even getraind in Renswoude. Trakkie was weer echt Trakkie en liep super op alles behalve afsprongen. Dat vind hij nog echt spannend. Gelukkig deed hij op het laatst ze wel weer simpel.
Hetje was ernstig fit. Dus eerst maar 2 rondjes renbaan. Nog wel 2x omgedraaid gestaan omdat een boomstam heuullllll eng is :+
Gekke is dat op het moment dat hij er niet langs hoeft en je rijdt hem erop aan dat hij de hindernissen opvreet. Paarden...
Hebben een mooie smalletjes training gehad. Pakte gelukkig super aan. Stonden ook nog 2 mooie punten in een gebroken lijn. en een smal v-sprongetje (die was echt smal, denk een cm of 70) in gebroken lijn met een schuin oplopende borstel. Ook dat pakte hij super fijn aan.

Van de week nog even trainen met Maatje. Die moet nl ook mee naar Tongeren komend weekend. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:59

EB, Klinkt als een geslaagd eventingweekend! Rob is inderdaad super. Ik heb nu 1 training gehad van Rob en ik ben om :)
Heleen, Welke week is dat precies? Ik ga 7-11 juni naar de allround week.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:00

Gefeliciteerd PB!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:03

Een goede training is een fijn verjaardagkadootje PB! :D
Mo, ik ga naar week 4b, de SGW-week. Leuk dat je ook gaat!