[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:58

occ90, khoop mr dat goed gaat, kon de zondag nie dus ja tis 90 geworden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:21

Jaa zal wel lukken! Hebben jullie toch bewezen in Diepenbeek!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 15:33

Uren van Genk staan online
Heb opzich wel leuke uren, liggen goed uit elkaar dus moet me niet haasten. Wel 3 ringen in de B, vind ik veel!

35 met casje en 168 met blits

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:24

Veel succes allemaal! Ik zal, een beetje jaloers, aan de zijlijn supporteren :D

@ Daphne: zitten er momenteel veel dazen bij jullie? En weet jij toevallig of er ergens in de ruime omgeving een plaats is waar je met de paarden in het water mag (evt. Zwemmen)? We zijn volop bezig met inpakken maar met dit warme weer ook een beetje alternatieven aan het zoeken voor alleen maar rijden. Zelf gaan we sowieso ook wel al gaan zwemmen. Nuja, nog altijd beter dan een weekendje regen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:58

Er zitten hier opzich niet zoveel dazen, er zitten er natuurlijk wel maar ze komen niet met 100 op je af.
Er is hier wel iets om te zwemmen, de teut in zonhoven, niet zooo ver heeeel erg mooi om te wandelen en er is daar ook een vijver. In opglabbeek kun je ook het water in, maar dat is zo moeilijk om uit te leggen waar je daar precies moet zijn, denk dat als je graag wilt zwemmen je beter naar Zonhoven gaat.

Vandaag springles die geëindigd is in crossles gehad van W.ill.y S.neyer.s wat kan die man toch lesgeven zeg! Had casje mee, springen deed hij heel goed, dus vroeg aan hem of ik even nog in zijn waterbak mocht want dat is toch een probleem voor hem, mocht direct heb ik daar nog een les gehad en ik heb dingen gesprongen waarvan ik niet eens dacht dat hij ze zou springen, echt sta versteld van mezelf.

Daarna nog een heel mooi compliment gekregen van hem , dat casje zo een goed paard was, hij vergeleek hem zelfs met M.ichae.l J.un.g :o zal wel een beetje overdreven zijn, maar vond het echt een mooi compliment, als ik hem nou verdikke eens tegoei gereden kreeg was het helemaal top

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:21

Och leuk :D! Kheb hem gezien in diepenbeek, hij had me meteen herkent. Ben blij dat hij het weer goed stelt, in brugge vorig jaar zag hij er ook goed uit :j. Kben daar nooit in die waterbak geweest eigenlijk, kvind hem best moeilijk. Positief dus dat het goed ging met casje, en zeer leuke complimentjes :D!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:27

Hij deed natuurlijk wel weer aantrekken op de andere paarden maar was blij dat hij me dan juist hielp hoe ik het moest doen, this en blijft casje dus hij deed wel even vervelend maar hij sprong die waterbak echt super, ook de andere dingen die er stonden deed hij goed, zo een beek met dan een boom op 1ne galop pas, zou ik op training nog niet springen, maar ja nu voelde ik die druk een beetje, en was best blij dat ik het toch gedaan heb

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 18:48

Dressuur in Genk was met casje niet zooo goed. Hij liep niet zo fijn en ik reed waar ik maar 2-3 passen draf mocht en dan moest wisselen van galop een vliegende galopwissel. En er waren nog wel foutjes.
34ste plek.
Blits liep wel heel fijn, nog iets te diep maar liet wel hele mooie stukken zien. Helaas vond de jury dat niet zo en ook een 34ste plek. Vond ik opzich niet terecht, maar oke, het was een hele brave proef, niets bijzonders.

Cross: Op voorhand dacht ik dat ik met beide paarden op het water zou worden uitgesloten. Er was wel een alternatief op, maar die vond ik veel gevaarlijker, dus ik dacht, gewoon rechtdoor.
Casje had ik 1 stop op het water maar de rest liep hij wel heel fijn.
Blits liep echt top, heel fijn door het water alles echt goed aanpakken, was bijna bij het einde en toen bedacht ik ohh ik zou wel eens foutloos kunnen rijden met blits en ja net op dat moment staan we stil. Ik was niet meer echt aan het rijden. Terug aangereden en was geen probleem de rest heeft hij ook heel netjes gedaan.

Springen:
Castor was foutloos en was heel goed te rijden.
Blits was niet zo goed gereden vond ik. Hij was zo moe na de cross, was niet meer zoveel energie in. overal waar iets onder stond moest ik eens extra druk zetten zodat hem niet zou stilstaan ( wat ik anders echt nooit moet doen) twas niet echt kijken maar zo van ja als ge echtttt wilt dat ik dat spring doe ik dat wel, anders sta ik liever stil. Op de voorlaatste hadden we niet zo een goede sprong waardoor ik te kort draaien naar de dubbel, in de bocht wat motor vanachter verloren en afstand zat niet goed, hij sprong de eerste wel, maar de 2de zette ik hem stil/stond hij stil weet het niet echt. Opnieuw aangereden en was weer geen probleem.

Heel content van blits hoe hij aanpakte in de cross, had ik echt niet verwacht omdat hij nog een beetje keek in Diepenbeek.
Casje laat zich ook echt beter en beter rijden , alleen nog werk aan de dressuur.

Evelien: Proficiat nog met je 3de plek!! Je ander paard weet ik de uitslag niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:43

Goed eh zeg! Dit gaat duidelijk in stijgende lijn met beide paarden :D. Wat moest je doen bij het water?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:17

Weten jullie misschien wie er foto's gemaakt hebben?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:48

Het water was een gewone insprong. maar er lag een balk boven op waardoor hij dus hoger was.
https://www.youtube.com/watch?v=8zeKpVr ... wwYcOx5lnw

Op training ben ik ooit daar eens overkop gegaan omdat een paard zich daar eens op mispakte, sinds dien het water nooit meer uitgesprongen.

Nifin (aka vriend van prietpraat ) en S.imon G.oort.s was er

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:21

Dank je Daaphh.
Heb de foto van Nifin al gevonden:-)

Ja de waterbak blijft altijd spannend.
Volgens mij lag er vorig jaar geen balk op in het B, nu wel zag ik.

Ik sprong bijna over het verkeerde smalletje na de waterbak. Zag het nog net op tijd:-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:40

Kga avanvond eens kijken, voor mijn paard is da dus een groot probleem als er een (mini) balkje voor ligt :+.

Kheb stress voor Ciney :o, allez voor de jumping. Kwil echt dat goed gaat en dat ze het niet weer in haar bol krijgt, anders mag ik nie crossen daar :( :(

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:45

Moet je daar eerst springen dan?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:59

Ik denk het wel? Moest drsr-cross-jumping zijn zou het wel beter zijn :Y).
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 22-07-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:00

Als de tijden het toestaan , zal ik je komen aanmoedigen!
In Diepenbeek is het ook goed gegaan, vertrouw erop dat het weer zo zal lukken!
Ik heb gehoord dat er 20min tijd is tussen het springen en de start van de cross. Dus opzich weten die toch niet al je bent uitgesloten ?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:01

Daaphh schreef:
Als de tijden het toestaan , zal ik je komen aanmoedigen!
In Diepenbeek is het ook goed gegaan, vertrouw erop dat het weer zo zal lukken!
Ik heb gehoord dat er 20min tijd is tussen het springen en de start van de cross. Dus opzich weten die toch niet al je bent uitgesloten ?

Welja volgens nieuwe reglement mag het niet ... Denk via walkitalkie zeker?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:04

ohh dat is wel jammer...
Misschien toch proberen en als ze je tegenhouden je voor de domme houden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:10

En dikke boete betalen :P

neenee, mss dak kan vragen (in mn beste frans) of ik nog mag oefen na de cross omdat ik specaal zo ver ben gekomen :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:15

Als ik uitgesloten zou zijn in het springen zou ik me voor de domme houden :P als het zo moest zijn en ik mocht voor u , dan zal ik het u laten weten of het me gelukt is haha

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:39

Gewoon een geode jumping en dan komt het allemaal goed.
Ik weet niet of ik zou durven rijden na uitsluiting, ze zijn best streng.
Van het weekend in Gent moesten we bij de dressuur ook onze jas nog aanhouden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 12:47

Ja moesten we in Genk ook.
Ik zou het wel gewoon doen. Moet ongeveer 120km tot daar rijden, en als dat enkel is voor een jumping en dressuur kon ik hier ook op de lrv gaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:31

Denk ook niet dat ik zou durven, kzal gewoon wel vragen of ik mag oefenen indien het in de jumping mislukt zou zijn.

en anders idd veel pech en ver ritje voor wat dressuur te gaan rijden.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:37

oja ik bedoelde natuurlijk ook Genk ipv Gent...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:14

Maar ach, gewoon rijden gelijk je anders rijdt en vertrouwen op wat je kan. Dan zal het wel goed komen!